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市場調査レポート
商品コード
1437322

自動車用MCU:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Automotive MCU - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用MCU:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の自動車用MCU市場規模は、2024年に104億8,000万米ドルと推定され、2029年までに160億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.92%のCAGRで成長します。

世界の自動車用MCU-市場

極端な動作条件向けに設計され、極端な温度下でもリアルタイム応答と高い信頼性を提供し、自動車設計の課題に対応する機能安全機能を組み込んだデバイスに対する需要が増加しており、調査対象の市場の成長に有利な機会を提供すると予想されています。

主なハイライト

  • 自動化の増加により、車両機能の自動操作を担当するマイクロコントローラーに対する大きなニーズが生じています。 MCUは、排気システムをクリーンに保ち、さまざまな車両コンポーネントに電力を供給し、燃料消費量を削減するなどの自動機能を実行するために自動車で使用されています。さらに、車両の電動化により、電気自動車(EV)のニーズに最適化された新しい特殊なMCUのニーズが生じています。 EVの需要の高まりに応えるため、市場の企業は先進的な製品を革新し、大規模な研究開発プロジェクトに投資しています。
  • たとえば、ゾーンアーキテクチャ関連ソリューションの推進力を維持することを目的として、STは2022年 2月に、32ビット、300 MHz Arm Cortex-M7コアを中心に構築されたソフトウェアデファインド EVに最適化された新しい製品であるStellar E MCUをリリースしました。 MCUは、コアごとに最大2 MBのオンチップフラッシュと16 KBのキャッシュを備えています。 Stellarファミリの拡張である新しいMCUは、ゾーンアーキテクチャ自動車の設計と拡張性を簡素化する強力な集中型ドメインおよびゾーンコントローラーとなることを目的としています。また、新しいMCUは、EVの効率的な電力変換の主流となっている炭化ケイ素などのワイドバンドギャップパワーエレクトロニクスを簡単に制御できるようにすることを目指しています。
  • さらに、2021年7月、電気自動車用モーター制御ユニットのメーカーであるスターリング・ジーテイク・イーモビリティー社は、大手電気二輪車メーカーから60カロールインドルピー相当の受注を獲得したと発表しました。同社はまた、二輪車や三輪車の乗用車や商用車など、さまざまな車両タイプにモーター制御ユニット(MCU)を供給するため、20社以上の電気自動車(EV)メーカーとの協議が進んだ段階にあると述べた。
  • その一方で、世界の自動車セクターはCOVID-19症による販売低迷から回復しつつあるが、新たな危機がその復活を阻害しています。世界の半導体不足により世界の自動車生産が混乱し、新車の販売に遅れが生じる可能性があります。最新のインフォテインメントシステム、アンチロックブレーキシステム(ABS)、先進運転支援システム(ADAS)、その他の電子安定システムで使用される電子制御ユニットの重要なコンポーネントであるマイクロコントローラーが不足しており、自動車メーカーは出力の削減を余儀なくされています。その結果、自動車メーカーは不足が緩和されるまで選択的に工場を休止させています。しかし、近い将来、市場は急速に進歩すると予想されます。
  • さらに、自動車用 MCUは、設計の複雑さと相まって、極端な気候条件で動作不良を起こす可能性があり、調査対象市場の成長を妨げる可能性があります。

車載マイコン市場動向

ADASに対する需要の急増が市場の成長を促進する可能性が高い

  • 世界保健機関(WHO)によると、交通事故により毎年約130万人が死亡しており、ほとんどの国が国内総生産(GDP)の約3%に損害を与えています。さらに、Safe International Road Travelによると、米国の道路では毎年 46,000人以上が事故で死亡しています。米国の交通死亡率は、住民10万人当たり12.4人です。さらに440万人が治療を必要とする重傷を負っています。交通事故は、米国における1~54歳の人の主な死因となっています。また、米国は高所得国の中で交通事故死亡者数が最も多く、西欧、カナダ、オーストラリア、日本の同様の国と比べて約50%多いです。
  • ADAS(先進運転支援システム)(ADAS)が搭載された車両は、道路上の物体を検出して分類し、道路状況に応じて 促進要因に警告することができます。さらに、これらのシステムは状況に応じて車両を自動的に減速させることもできます。安全性を重視した重要なADASアプリケーションには、歩行者の検出/回避、車線逸脱の警告/修正、交通標識認識、自動緊急ブレーキ、死角検出などが含まれます。これらの救命システムは、ADASアプリケーションの成功を確実にするために不可欠です。最新のインターフェイス標準に対応し、複数のビジョンベースのアルゴリズムを実行して、リアルタイムマルチメディア、ビジョン共処理、センサーフュージョンサブシステムをサポートします。
  • 国家安全評議会によると、ADASテクノロジーは年間20,841人の死亡者、または交通死亡者全体の約62%を防ぐ可能性があります。ADAS(先進運転支援システム)(ADAS)の出現により、設計者によるマイクロコントローラー(MCU)の使用、仕様、製造方法が変化しています。 ADASの進化し複雑な性質は、調査対象の市場においてイノベーション、コラボレーション、技術的ブレークスルーのためのいくつかの機会を提供すると期待されています。
  • たとえば、2022年 4月に、中国のスマートカーマイクロチップ設計会社であるSemiDrive Technology Ltd.は、E3シリーズマイクロコントローラーをリリースしました。車載用マイクロコントローラーはTSMC 22nm車載グレードを採用しており、特にシャーシバイワイヤー、ブレーキ制御、BMS、ADAS、LCDパネル、HUD、ストリーミングメディアシステム、CMSなどの多くの車載アプリケーション分野で使用できます。高い安定性と安全性レベルに達するように設計されています。車両仕様はAEC-Q100 Grade 1、機能安全規格はISO 26262 ASIL Dです。
  • さらに、先進的な半導体ソリューションのサプライヤーであるルネサスエレクトロニクスは、2022年 3月に、先進運転支援システム(ADAS)分野におけるホンダとの提携拡大を発表しました。ホンダは、Honda SENSING Eliteシステムにルネサスの車載システムオンチップ(SoC)「R-Car」と車載マイコン「RH850」を採用しました。 Honda SENSING Elite(2021年3月発売レジェンドに搭載)は、自動運転レベル3(限定エリアでの条件付き自動運転)に対応する先進技術を搭載しています。さらに、ホンダは、全方位安全運転支援システム「Honda SENSING 360」での使用にR-CarとRH850を選択しました。これは、以前の技術の研究開発作業を通じて得られた知識と専門知識に基づいています。

アジア太平洋地域では高い市場成長が見込まれています

  • 環境への懸念の高まりと政府の補助金プログラムの増加に、燃費の向上、性能の向上、手頃なコストなどの要因が加わり、アジア太平洋地域におけるハイブリッド電気自動車の普及率が高まっています。
  • たとえば、EV-Volumes.comによると、2021年にはアジア太平洋地域全体で約67万2,900台のプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)が販売されました。これは、約26万4,260台のプラグインハイブリッド電気自動車が販売された2020年から大幅に増加しました。車両が販売されました。これらの車両に対する需要の増加により、この地域における自動車用 MCUのメーカーの成長が促進される可能性があります。
  • さらに、アジア太平洋地域は、半導体および半導体ベースのデバイスの製造における重要な拠点として浮上しています。たとえば、世界半導体貿易統計(WSTS)の推計によると、アジア太平洋地域(日本を除く)の半導体産業収益は、2019年に2,578億8,000万米ドル、2021年には2,908億5,000万米ドルでした。この地域には、著名なエレクトロニクス産業や自動車産業の本拠地もあります。したがって、製造会社は調査対象市場の進化の余地を提供します。
  • 自動車システム設計の将来は、車両集中型のゾーン指向のE/Eアーキテクチャにあり、これらの革新的なアーキテクチャが将来の車両世代にもたらす課題に対処する自動車用チップの必要性が高まっています。この地域の企業は、消費者のニーズに応える高度なソリューションを立ち上げています。
  • たとえば、2021年 11月、ルネサスエレクトロニクス株式会社(東京、日本)は、複数のアプリケーションを1つのチップに統合し、統合された統合を実現するというニーズの高まりに対応するように設計された、強力な新しいマイクロコントローラー(MCU)グループであるRH850/U2B MCUを発表しました。進化する電気電子(E/E)アーキテクチャのための電子制御ユニット(ECU)。柔軟性、高性能、干渉からの解放、セキュリティの組み合わせを実現するクロスドメインRH850/U2B MCUは、ハイブリッド ICEおよびxEVトラクションインバータ、コネクテッドゲートウェイ、ハイエンドの観点から車両の動きに必要な厳しいワークロード向けに構築されています。

車載用マイクロコントローラー業界の概要

世界の自動車用MCU市場は、Infineon Technologies AG、Microchip Technology Inc.、NXP Semiconductors、Texas Instruments Incorporatedなどの著名なプレーヤーの存在により適度に細分化されています。競合、消費者の嗜好の頻繁な変化、および急速な技術進歩により、今後の競争が予想されます。予測期間中の市場の成長に対する脅威。

  • 2022年1月- インフィニオンテクノロジーズは、AURIXマイクロコントローラーファミリの拡張と、次世代eモビリティ、ADAS、自動車E/Eアーキテクチャ、および手頃な価格の人工知能(AI)向けの28nmマイクロコントローラーの新しいAURIX TC4xファミリの最初のサンプルの入手可能性を発表しました。アプリケーション。新しいファミリは、同社の主要なAURIX TC3x MCUファミリに上向きの移行パスを提供します。次世代TriCore 1.8と、AURIXアクセラレータスイートによるスケーラブルなパフォーマンスの強化が特徴です。
  • 2021年 4月-Nuvoton Technology Corporationは、AEC-Q100 Grade 2および内蔵コントローラーエリアネットワーク(CAN)2.0 Bインターフェイスによって認定され、最大50 MHzで動作する車載アプリケーション向けのArm Cortex-M0 NUC131U 32ビットマイクロコントローラーの新シリーズを発売しました。 6セットのUART、2セットのI2C、1セットのSPI、および24チャネルの100 MHz PWMで構成される豊富なペリフェラルが装備されており、ステッピングモーターまたはHVACコンプレッサーの両方を駆動するための正確な制御を実現します。 12ビット ADCは、車載アプリケーション向けの電圧、電流、または温度センサーを検出するために最大800 k SPSを実現し、外部周辺コンポーネントの数と最終製品のフォームファクタを削減します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 研究の仮定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 調査体制
  • 2次調査
  • 1次調査
  • 1次調査アプローチと主な回答者
  • データの三角測量と洞察の生成

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響の評価
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モノのインターネット(IoT)の出現
    • 電気自動車(EV)の需要の急増
    • 自動車におけるインフォテインメントの人気の高まり
  • 市場の課題/抑制要因
    • 極端な気候条件での運用障害
    • 設計の複雑さ
  • 市場機会
    • 技術の進歩と革新

第6章 市場セグメンテーション

  • セグメンテーション- 製品別
    • 8ビット
    • 16ビット
    • 32ビット
  • セグメンテーション- 用途別
    • パワートレインとシャシー
    • 安全性と保安
    • ボディエレクトロニクス
    • テレマティクスとインフォテインメント
  • セグメンテーション- 車両タイプ別
    • 乗用ICE車両
    • 商用ICE車両
    • 電気自動車
      • BEV
      • HEV
      • PHEV
      • FCEV
  • セグメンテーション- 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Infineon Technologies AG
    • Microchip Technology Inc.
    • NXP Semiconductors
    • Renesas Electronics Corporation
    • STMicroelectronics
    • Texas Instruments Incorporated
    • Toshiba Electronic Devices &Storage Corporation
    • Analog Devices Inc.
    • ROHM Semiconductor
    • Broadcom Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 90778

The Global Automotive MCU Market size is estimated at USD 10.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.92% during the forecast period (2024-2029).

Global Automotive MCU - Market

An increased demand for devices designed for extreme operating conditions, providing real-time response and high reliability, even in extreme temperatures, and incorporating features for functional safety to meet automotive design challenges, is expected to offer lucrative opportunities for growth of the studied market.

Key Highlights

  • The rise in automation has generated a significant need for microcontrollers responsible for the automatic operation of vehicle functions. MCUs are being used in automobiles to perform automatic functions like keeping the exhaust system clean, distributing electricity to various vehicle components, and reducing fuel consumption. Further, the electrification of vehicles is creating a need for new and specialized MCUs that are optimized for the needs of electric vehicles (EVs). To cater to the upsurge in demand for EVs, companies in the market are innovating advanced products and investing in extensive R&D projects.
  • For instance, aiming to keep the impetus going for zonal architecture-related solutions, in February 2022, ST released Stellar E MCUs, a new offering optimized for software-defined EVs Built around 32-bit, 300 MHz Arm Cortex-M7 cores. The MCUs feature up to 2 MB of on-chip Flash and 16 Kbyte of cache per core. The new MCUs, an extension of the Stellar family, are meant to be powerful, centralized domain and zone controllers to simplify design and scalability for a zonal architecture automobile. Also, the new MCUs aim to allow for easy control of wide-bandgap power electronics, such as silicon carbide, which has become a mainstay for efficient power conversion in EVs.
  • Additionally, in July 2021, Sterling Gtake E-mobility Ltd, a manufacturer of motor control units for electric vehicles, announced that it had bagged an order worth INR 60 crore from a leading electric two-wheeler maker. The company said it is also in the advanced stages of discussions with over 20 electric vehicle (EV) manufacturers to supply motor control units (MCUs) for different vehicle types, including two-wheelers and three-wheelers passenger vehicles and commercial vehicles.
  • On the flip side, as the global automotive sector is recovering from a slump in sales caused by Covid-19, another crisis is dampening its revival. A global semiconductor shortage disrupts global automotive production and may cause a delay in the sales of new vehicles. Microcontrollers, a crucial component of electronic control units used in modern infotainment systems, anti-lock braking systems (ABS), advanced driver assist systems (ADAS), and other electronic stability systems are in short supply forcing carmakers to reduce output. Resultantly, the carmakers are selectively idling plants until the shortage eases. However, the market is expected to make quick progress in the near future.
  • Moreover, the possibilities of operational failure of the automotive MCUs in extreme climatic conditions, coupled with their design complexity, might hamper the growth of the studied market.

Automotive Microcontrollers Market Trends

Surging Demand for ADAS is Likely to Drive the Market Growth

  • According to World Health Organization (WHO), approximately 1.3 million people die each year due to road traffic crashes which cost most countries approximately 3% of their gross domestic product (GDP). Further, according to Safe International Road Travel, more than 46,000 people die in crashes on U.S. roadways every year. The U.S. traffic fatality rate is 12.4 deaths per 100,000 inhabitants. An additional 4.4 million are injured seriously enough to require medical attention. Road crashes are the leading cause of death in the U.S. for people aged 1-54. Also, the U.S. suffers the most road crash deaths of any high-income country, about 50% higher than similar countries in Western Europe, Canada, Australia, and Japan.
  • Vehicles installed with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) can detect and classify objects on the road and alert drivers according to the road conditions. Additionally, these systems can automatically decelerate vehicles, depending on the situation. A few essential safety-critical ADAS applications include pedestrian detection/avoidance, lane departure warning/correction, traffic sign recognition, automatic emergency braking, blind-spot detection, etc. These lifesaving systems are crucial to ensuring the success of ADAS applications, incorporating the latest interface standards, and running multiple vision-based algorithms to support real-time multimedia, vision co-processing, and sensor fusion subsystems.
  • According to National Safety Council, ADAS technologies have the potential to prevent 20,841 deaths per year, or about 62% of total traffic deaths. The emergence of advanced driver assistance systems (ADAS) is changing how designers use, specify, and manufacture microcontrollers (MCUs). The evolving and complex nature of ADAS is expected to offer several opportunities for innovation, collaborations, and technological breakthroughs in the studied market.
  • For instance, in April 2022, SemiDrive Technology Ltd., a Chinese smart car microchip designer, released its E3 series microcontrollers. The automotive microcontroller adopts a TSMC 22nm automotive grade which can be used in many automotive application fields such as chassis by wire, brake control, BMS, ADAS, LCD panel, HUD, streaming media system, and CMS, among others. It is designed to reach high stability and safety levels. Its vehicle specification is AEC-Q100 Grade 1, and the functional safety standard is ISO 26262 ASIL D.
  • Moreover, in March 2022, Renesas Electronics, a supplier of advanced semiconductor solutions, announced the expansion of its collaboration with Honda in the field of advanced driver-assistance systems (ADAS). Honda adopted Renesas' R-Car automotive system on a chip (SoC) and RH850 automotive MCU for its Honda SENSING Elite system. Honda SENSING Elite (featured in the Legend, which went on sale in March 2021) incorporates advanced technology that qualifies for Level 3 automated driving (conditional automated driving in limited areas). Further, Honda has selected R-Car and RH850 for use in the Honda SENSING 360 omnidirectional safety and driver assistance system, which builds on the knowledge and expertise gained through research and development work on the earlier technology.

The Asia Pacific Region is Expected to Witness a High Market Growth

  • The growing environmental concerns and rising government subsidy programs, coupled with factors such as better fuel economy, enhanced performance, and reasonable cost, are augmenting the penetration rate of hybrid electric vehicles in the Asia-Pacific region.
  • For instance, according to EV-Volumes.com, approximately 672.9 thousand plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) were sold across the Asia-Pacific region in 2021. This was a dramatic increase from 2020 when around 264.26 thousand plug-in hybrid electric vehicles were sold. The increasing demand for these vehicles is likely to boost the maker growth of automotive MCUs in the region.
  • Further, the Asia Pacific has emerged as a significant hub for manufacturing semiconductors and semiconductor-based devices. For instance, according to World Semiconductor Trade Statistics (WSTS) estimates, the semiconductor industry revenue in the Asia Pacific region (excluding Japan) was USD 257.88 billion in 2019 and USD 290.85 billion in 2021. The region is also home to prominent electronics and automotive manufacturing companies, thus, offering scope for the evolution of the studied market.
  • The future of automotive system design lies in a vehicle-centralized, zone-oriented E/E architecture, which heightens the need for automotive chips that address the challenges these innovative architectures create for future vehicle generations. The companies in the region are launching advanced solutions to cater to the needs of their consumers.
  • For instance, in November 2021, Renesas Electronics Corporation (Tokyo, Japan) introduced a powerful new group of microcontrollers (MCUs), the RH850/U2B MCUs, designed to address the growing need to integrate multiple applications into a single chip and realize a unified electronic control unit (ECU) for the evolving electrical-electronic (E/E) architecture. Delivering a combination of flexibility, high performance, freedom from interference, and security, the cross-domain RH850/U2B MCUs are built for the rigorous workloads required by vehicle motion in terms of hybrid ICE and xEV traction inverter, connected gateway, high-end zone control, and domain control applications.

Automotive Microcontrollers Industry Overview

The global automotive MCU market is moderately fragmented with the presence of prominent players like Infineon Technologies AG, Microchip Technology Inc., NXP Semiconductors, Texas Instruments Incorporated, etc. The competition, frequent changes in consumer preferences, and rapid technological advancements are expected to pose a threat to the market's growth during the forecast period.

  • January 2022 - Infineon Technologies announced the extension of its AURIX microcontroller family and the availability of the first samples of its new AURIX TC4x family of 28nm microcontrollers for next-generation eMobility, ADAS, automotive E/E architectures, and affordable artificial intelligence (AI) applications. The new family delivers an upward migration path for the company's leading AURIX TC3x MCU family. It features the next-generation TriCore 1.8 and scalable performance enhancements from the AURIX accelerator suite.
  • April 2021 - Nuvoton Technology Corporation launched a new series of Arm Cortex-M0 NUC131U 32-bit microcontrollers for automotive applications, running up to 50 MHz, qualified by AEC-Q100 Grade 2 and build-in Controller Area Network (CAN) 2.0 B interface. It is equipped with a rich peripheral comprising six sets of UARTs, two sets of I2Cs, 1 set of SPI, and 24 channels of 100 MHz PWM to make accurate control to drive both stepping motor or HVAC compressor. 12-bit ADC delivers up to 800 k SPS to sense voltage, current, or temperature sensors for automotive applications to reduce the number of external peripheral components and the form factor of the end product.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption And Market Defination
  • 1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Primary Research Approach And Key Respondents
  • 2.5 Data Triangulation And Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power Of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power Of Buyers
    • 4.2.3 Threat Of New Entrants
    • 4.2.4 Threat Of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity Of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of Covid-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence of Internet of Things (IoT)
    • 5.1.2 Surge in demand for electronic vehicles (Evs)
    • 5.1.3 Increasing popularity of infotainment in automobiles
  • 5.2 Market Challenges/Restraints
    • 5.2.1 Operational failure in extreme climatic conditions
    • 5.2.2 Design Complexity
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Technological Advancements and Innovations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Segmentation - By Product
    • 6.1.1 8-bit
    • 6.1.2 16-bit
    • 6.1.3 32-bit
  • 6.2 Segmentation - By Application
    • 6.2.1 Powertrain and Chassis
    • 6.2.2 Safety and Security
    • 6.2.3 Body Electronics
    • 6.2.4 Telematics and Infotainment
  • 6.3 Segmentation - By Vehicle Type
    • 6.3.1 Passenger ICE vehicle
    • 6.3.2 Commercial ICE vehicle
    • 6.3.3 Electric Vehicle
      • 6.3.3.1 BEV
      • 6.3.3.2 HEV
      • 6.3.3.3 PHEV
      • 6.3.3.4 FCEV
  • 6.4 Segmentation - By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Infineon Technologies AG
    • 7.1.2 Microchip Technology Inc.
    • 7.1.3 NXP Semiconductors
    • 7.1.4 Renesas Electronics Corporation
    • 7.1.5 STMicroelectronics
    • 7.1.6 Texas Instruments Incorporated
    • 7.1.7 Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
    • 7.1.8 Analog Devices Inc.
    • 7.1.9 ROHM Semiconductor
    • 7.1.10 Broadcom Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET