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市場調査レポート
商品コード
1690824

蚊忌避剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Mosquito Repellent - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 151 Pages
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2~3営業日
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蚊忌避剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

蚊忌避剤の市場規模は2025年に46億米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.12%で、2030年には64億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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蚊が媒介する病気に対する消費者の意識の高まりと、健康と衛生維持に対する需要の高まりが、世界市場における蚊忌避剤の成長を後押ししています。これに加えて、デング熱、マラリア、チクングニア、日本脳炎、リンパ系フィラリア症などの媒介性疾患の発生が増加しています。これらの病気は世界的に公衆衛生上の重大な問題を引き起こしており、そのほとんどがモンスーンシーズンに流行します。例えば、2023年10月、バングラデシュでは過去最悪のデング熱の大流行が発生しました。気候変動による気温の上昇が、農村部でも都市部でもデング熱の蔓延を引き起こしています。バングラデシュ保健サービス総局の公式統計によると、2023年1月の時点で、100人以上の子どもを含む1,017人が全国で死亡し、感染者は208,000人以上に上ったといいます。このような蚊の病気は人間に影響を及ぼすだけでなく、犬の心臓病、西ナイルウイルス(WNV)、東部馬脳炎(EEE)など、いくつかの病気や寄生虫を犬にも媒介します。

さらに、蚊忌避剤市場で事業を展開する会社は、世界各地の地方自治体や大学と密接に協力し、虫を避ける方法、ひいては病気を予防する方法について一般市民を教育するために、さまざまな啓発キャンペーンを実施しています。さらに、広告キャンペーンは、消費者の認識と製品教育を促進する上で重要な役割を果たしています。例えば、2021年10月、Dabur India Ltdは、同社の蚊よけブランドOdomosを宣伝するため、大規模な取り組みである#MakingIndiaDengueFreeキャンペーンを開始しました。このようなキャンペーン動向は、天然・植物由来の忌避剤や効果が長期間持続する製品の動向の高まりと相まって、世界の市場の成長を支える要因となっています。さらに、環境に優しく無害な製剤が市場で人気を集めています。このため、メーカー各社は新製品を発売しています。例えば、S.C.ジョンソンは2022年、スプレータイプと拭き取りタイプの蚊忌避剤「STEM」を発売しました。同社の謳い文句によれば、STEM蚊忌避剤は、レモングラス、ミント、ローズマリーオイルなどの植物活性成分を使用して処方されており、効果的なソリューションを提供します。

蚊忌避剤の市場動向

スプレー/エアゾールが市場で高い需要を獲得

蚊忌避スプレーは、家庭での使用とは別に、キャンプ、ハイキング、ピクニック、ガーデニングなどの野外活動時によく使用されます。蚊に刺されることによる不快感や潜在的な健康リスクを軽減することで、快適な体験を作り出すことができます。このような活動が世界中で増加していることが、このセグメントの市場成長を促進する主な要因の一つです。例えば、アウトドア財団によると、米国では2023年に6,100万人以上が少なくとも一度はハイキング活動に参加しました。これは2010年以降、北米で記録された中で最も高い数字であり、同年に記録された数字から約89%の成長を示しています。さらに、蚊用エアゾールは広い屋内空間や屋外エリアにも効果的で、消費者はエアゾールを部屋や屋外環境全体に噴霧することで、一定期間蚊のいないゾーンを作ることができます。このように広い範囲をカバーできるため、エアゾールは家庭での使用に適しています。

さらに、従来の蚊忌避剤の多くは、使用されている有効成分のために独特の、時には不快な臭いがあるため、メーカーが蚊忌避剤にフルーティーな香りやフローラルな香りを取り入れ、使い心地を良くしていることが観察されています。これは、強い化学臭に敏感な人には特に魅力的です。大手企業は、蚊忌避剤とともにこのような製品を提供し、より多くの人々を惹きつけています。例えば、2023年2月、Godrej Consumer Product社は、低価格の液体蚊忌避器とノーガスの瞬間蚊忌避スプレーを発売しました。同社は、「Goodknight Mini Liquid」と「HIT No-Gas Spray」によって、低所得者層でも安全で煙の出ない蚊よけが利用できるようになるとしています。市場で起きているこのような革新的な開拓は、予測期間中の市場の成長をさらに支え、後押しすると予想されます。

アジア太平洋地域が急成長市場

アジア太平洋地域は、蚊忌避剤に対する意識の高まり、蚊が媒介する疾病の多さ、蚊が媒介する疾病の発生を最小限に抑えるための政府・非政府支援プログラムの増加などが主な要因となって、今後数年間で大きな成長が期待できる最大の市場シェアを占めています。例えば、中国は広大な国土を有し、亜熱帯気候を含む様々な気候が蚊の拡散に適しています。そのため、マラリア、デング熱、ジカウイルスなど、蚊が媒介する病気の課題に直面しています。これらの病気は国民に重大な健康リスクをもたらす可能性があるため、予防策として蚊忌避剤の需要が高まっています。例えば、世界保健機関(WHO)によると、2023年8月には中国全土で4,198件のデング熱患者が報告されました。そのため、蚊忌避剤の需要が全国的に高まっています。加えて、政府による疾病対策への取り組み、人々の健康意識の高まり、これらの製品の手頃な価格などが、この地域における蚊忌避剤の需要を支える主な要因となっています。例えば、インド政府はマラリア撲滅のための国家戦略計画を立ち上げ、2027年までにインドをマラリアのない国にし、2030年までにマラリアを完全に撲滅することを目指しています。また、Swacch Bharat Abhiyaanのような様々なプログラムの開始は、人々の心に衛生と清潔さの重要性の感覚を作り出し、国内の蚊忌避剤の市場成長を向上させました。

さらに、天然成分をベースにした蚊忌避剤の採用が増加しています。このような蚊忌避剤の採用が増加しているのは、皮膚のかぶれやアレルギーなどの問題を避けたいという消費者の関心によるものです。そのため、メーカーは天然成分を使った蚊忌避剤の提供に関わり始めています。例えば、Goodknightは、シトロネラやユーカリオイルなどの成分からなる100%天然と謳う蚊よけ布製ロールオンを提供しています。同様に、Mamaearth、Mother Sparsh、Herbal Strategi、Softsensのようなブランドは、地域全体の需要の増加に対応するために、天然およびハーブの蚊よけ剤を提供し始めています。

蚊忌避剤業界の概要

蚊忌避剤市場は競争市場であり、市場の主要企業は、市場での強力な消費者基盤と尊敬される地位を確立するために、製品の発売、事業拡大、パートナーシップなどの戦略に耽っています。主要企業は、製品ポートフォリオの革新性を高めることで市場シェアを拡大しています。市場で競争優位に立つために、企業はハイエンドとローエンドの両方の経済層に対応するさまざまな要因で競争しています。各社は、植物由来成分を使用した子供向け製品や、低所得者層向け製品を発売しています。また、主要企業は、地域や生産能力の面で事業運営を拡大し、売上を伸ばし、世界のブランドプレゼンスを高めるために必要な対策を講じています。さらに、各社は蚊忌避製品の販売促進のためにソーシャルメディアキャンペーンを展開しています。主な企業には、Godrej Consumer Products Ltd、S.C. Johnson &Son、Dabur India Ltd、Spectrum Brands Holdings Inc.、Reckitt Benckiserなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 市場成長の原動力となる媒介性疾患の増加
    • 需要を支える広告と販促キャンペーン
  • 抑制要因
    • 蚊忌避剤:環境と人間への無言の毒性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 液体ヴェポライザー
    • 蚊取り線香
    • スプレー/エアゾール
    • クリーム、ローション、ロールオン
    • その他の製品タイプ
  • 成分タイプ
    • 天然蚊蚊忌避剤
    • 従来の蚊蚊忌避剤
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • S. C. Johnson & Son Inc.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Spectrum Brands Holdings Inc.
    • Godrej Consumer Products
    • Dabur India Limited
    • PIC Corporation
    • Tiger Brands Ltd
    • Pif Paf Alimentos
    • Honasa Consumer Pvt. Ltd
    • Henkel AG & Co. KGaA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71892

The Mosquito Repellent Market size is estimated at USD 4.60 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.48 billion by 2030, at a CAGR of 7.12% during the forecast period (2025-2030).

Mosquito Repellent - Market - IMG1

The increase in consumer awareness regarding mosquito-borne diseases and rising demand for maintenance of health and hygiene is propelling the growth of mosquito repellents in the global market. In addition to this, the incidences of vector-borne diseases such as dengue, malaria, chikungunya, Japanese encephalitis, and lymphatic filariasis are on the rise. These diseases pose significant public health concerns globally, with most of them being prevalent during the monsoon season. For instance, in October 2023, Bangladesh witnessed the worst dengue outbreak on record, with rising temperatures due to climate change driving the ongoing spread in both rural and urban areas. The official statistics from the Bangladesh Directorate General of Health Services claimed that as of January 2023, 1,017 people had died across the country, including more than 100 children, with infections rising to over 208,000. Such mosquito diseases not only affect humans, but they also transmit several diseases and parasites to dogs, such as dog heartworm, West Nile virus (WNV), and Eastern equine encephalitis (EEE).

Moreover, companies operating in the mosquito repellent market are working closely with regional governments and universities worldwide to run several awareness campaigns to educate the public about ways to avoid insects and, consequently, prevent diseases. Additionally, advertising campaigns play an important role in promoting consumer awareness and product education. For instance, in October 2021, Dabur India Ltd launched its mega initiative, the #MakingIndiaDengueFree campaign, to promote its mosquito repellent brand, Odomos. Such campaigns, coupled with the growing trend of natural and plant-based repellents and products with long-lasting effectiveness, are some factors supporting the market's growth across the globe. Moreover, eco-friendly and non-toxic formulations are gaining popularity in the market. This, in turn, encourages manufacturers to launch new products. For instance, in 2022, S.C. Johnson launched STEM, a new lineup of mosquito repellent in spray and wipe forms. As per the company's claim, the STEM mosquito repellent is formulated using plant-active ingredients such as lemongrass, mint, and rosemary oil to provide an effective solution.

Mosquito Repellent Market Trends

Spray/Aerosols Are Gaining High Demand In The Market

Mosquito sprays are commonly used during outdoor activities such as camping, hiking, picnics, or gardening, apart from household usage. These activities often take place in areas where mosquitoes are prevalent, and applying mosquito spray helps create a comfortable experience by reducing the annoyance and potential health risks associated with mosquito bites. The rise in such activities across the globe is one of the major factors driving the segment's growth in the market. For instance, according to the Outdoor Foundation, more than 61 million people in the United States participated in hiking activities at least once in 2023. This was the highest figure recorded in the North American country since 2010 and represented a growth of around 89% over the figure recorded in that year. Additionally, mosquito aerosols are also effective in treating larger indoor spaces or outdoor areas, and consumers can create a mosquito-free zone for a specific period by spraying the aerosol throughout a room or an outdoor environment. This wide coverage makes aerosols suitable for use in homes.

Moreover, as many traditional mosquito repellents have a distinct and sometimes unpleasant odor due to the active ingredients used, manufacturers are observed to be incorporating fruity and floral fragrances into mosquito sprays, making them more pleasant to use. This can be especially appealing for individuals who are sensitive to strong chemical smells. Major players are offering such products along with mosquito repellent devices to attract a wider audience. For example, in February 2023, Godrej Consumer Product launched a low-cost liquid mosquito repellent device and a no-gas instant mosquito-kill spray. The company claims that Goodknight Mini Liquid and HIT No-Gas Spray make safe and smoke-free mosquito protection accessible for lower-income consumers. Such innovative developments happening in the market are expected to further support and boost the market's growth during the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Regional Market

Asia-Pacific holds the largest market share with a significant growth potential over the coming years, majorly owing to the growing awareness about mosquito repellents, the high number of mosquito-borne diseases, and increased government and non-government-supported programs to minimize incidences of mosquito-borne diseases. For instance, China is a huge country with various climates, including sub-tropical climates, that are favorable for mosquito spread. Thus, the country faces the challenge of mosquito-borne diseases such as malaria, dengue fever, and Zika virus. These diseases can pose significant health risks to the population, leading to an increased demand for mosquito repellents as a preventive measure. For example, according to the World Health Organization, in August 2023, there were 4,198 dengue cases reported across China. Owing to this, there has been a strong demand for mosquito repellents across the country. Additionally, the disease control initiatives undertaken by the government, rising health awareness among people, and the affordable costs of these products are some of the major factors supporting the demand for mosquito repellents in the region. For instance, the Indian government launched the National Strategic Plan for Malaria Elimination, aiming to make India a malaria-free country by 2027 and eliminate the disease completely by 2030. In addition, the launch of various programs like the Swacch Bharat Abhiyaan has created a sense of the importance of hygiene and cleanliness in people's minds, improving the market growth of mosquito repellents in the country.

Furthermore, there has been a rise in the adoption of mosquito repellents based on natural ingredients. The adoption of such mosquito repellents has been increasing due to consumers' interest in avoiding problems such as skin rashes and allergies. Thus, manufacturers have started to be involved in offerings of mosquito repellent made with natural ingredients. For instance, Goodknight offers mosquito repellent fabric roll-on, which it claims to be 100% natural, consisting of ingredients like citronella and eucalyptus oil. Similarly, brands like Mamaearth, Mother Sparsh, Herbal Strategi, and Softsens, have started to provide natural and herbal mosquito repellents to cater to the growing demand across regional countries.

Mosquito Repellent Industry Overview

The mosquito repellent market is competitive, with the major players of the market indulging in strategies like product launches, expansions, and partnerships to establish a strong consumer base and esteemed position in the market. The major companies are increasing their market share through increased innovation in their product portfolio. To gain a competitive advantage in the market, companies compete on different factors addressing both high-end and low-end economic groups. Companies are launching products for children with plant-based ingredients and other products for low-income groups. The leading companies are also taking necessary measures to increase their business operations in terms of geography and production capacity to boost sales and enhance brand presence worldwide. Moreover, players are launching social media campaigns to promote mosquito-repellent products. A few major players include Godrej Consumer Products Ltd, S.C. Johnson & Son, Dabur India Ltd, Spectrum Brands Holdings Inc., and Reckitt Benckiser.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rising Incidences of Vector-borne Disease Fueling Market Growth
    • 4.1.2 Advertisements and Promotional Campaigns Supporting Demand
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Mosquito Repellents: Silent Toxicant to the Environment and Humans
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Liquid Vaporizers
    • 5.1.2 Coils
    • 5.1.3 Sprays/Aerosols
    • 5.1.4 Creams, Lotions, and Roll-ons
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Ingredient Type
    • 5.2.1 Natural Mosquito Repellent
    • 5.2.2 Conventional Mosquito Repellent
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 S. C. Johnson & Son Inc.
    • 6.3.2 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.3 Spectrum Brands Holdings Inc.
    • 6.3.4 Godrej Consumer Products
    • 6.3.5 Dabur India Limited
    • 6.3.6 PIC Corporation
    • 6.3.7 Tiger Brands Ltd
    • 6.3.8 Pif Paf Alimentos
    • 6.3.9 Honasa Consumer Pvt. Ltd
    • 6.3.10 Henkel AG & Co. KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS