市場調査レポート
商品コード
1435805
電動LCV:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)Electric LCV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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電動LCV:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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電動LCV市場規模は2024年に321億5,000万米ドルと推定され、2029年までに1,518億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に36.40%のCAGRで成長します。
都市部の人口は急速に増加しているため、世界中の政府がディーゼル車やバンの禁止を計画しています。例えば、
電気自動車の需要の高まりに伴い、事業主は既存の車両を電気自動車に置き換え始めており、市場関係者は新しい電気自動車モデルの発売予定を発表しています。 2019年、フォードは、量販用商用バン「トランジットEV」の電気バージョンを2021年までに欧州市場に投入する計画を発表しました。バンは、欧州における小型商用車の総販売台数の80%を占めています。
バンは、建設、郵便および宅配サービス、救急車サービス、警察および救助活動、移動作業場、旅客輸送など、幅広い商業活動に使用されています。
アジア太平洋地域は、安価な原材料の入手可能性、低い人件費、多数の業界関係者の存在、人口の多さ、政府の参加などの理由から、電気自動車産業の中心地となっています。例えば、中国政府は電気自動車産業を支援するために、研究開発資金、税金の免除、バッテリー充電ステーションへの融資など、約600億米ドルを費やしました。
中国企業は自国の市場で好成績を収めた後、他国でも市場での存在感を拡大しようとしています。たとえば、2019年、中国最大の電気自動車メーカーであるBYDグループは、インドに2台の純粋電気商用車、すなわちT3純粋電気商用物流ミニバンとT3純粋電気乗用MPVを導入しました。
欧州では電気バンのおかげで市場の牽引力が高まっており、市場の大手企業がこの地域で新しい電気バンを発売しています。例えば、
2019年、Renault Groupは、MASTER ZE HydrogenとKANGOO ZE Hydrogenという2台の水素電気商用車を発売しました。同社はまた、車両の航続距離を120 kmから最大350 kmまで延長しています。
電動LCV市場は適度に統合されており、アクティブなプレーヤーの数は限られています。市場では、新興企業や既存のプレーヤーによるさまざまな新しい電気モデルの発売が見られます。市場の主要企業には、BYDグループ、日産自動車、Renault Group、フォルクスワーゲンAGなどがあります。両社は、市場の他のプレーヤーと戦略的提携を結び、新しい電動小型商用車を発売することで存在感を拡大しています。例えば、
The Electric LCV Market size is estimated at USD 32.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 151.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 36.40% during the forecast period (2024-2029).
The population in urban areas is growing rapidly, owing to which, governments across the world are planning to ban diesel cars and vans. For instance,
With the growing demand for electric vehicles, business owners have started replacing their existing fleets to electric vehicles, and market players are announcing the expected launch of their new electric models. In 2019, Ford announced its plans to launch its mass-selling Transit commercial van in an electric variant, named as Transit EV, in the European market by 2021. Vans contribute 80% of the total light commercial vehicle sales in Europe.
Vans are used for a wide range of commercial activities, such as construction, postal and courier services, ambulance services, policing and rescue operations, mobile workshops, and passenger transportation.
Asia-Pacific is the hub of the electric vehicle industry, owing to the availability of cheap raw materials, low labor cost, presence of numerous industry players, large population, and government participation. For instance, the Chinese government spent around USD 60 billion to support the electric-vehicle industry, including R&D funding, tax exemptions, and financing for battery-charging stations.
Chinese players, after performing well in their local markets, are trying to expand their market presence in other countries. For instance, in 2019, BYD Group, China's largest electric vehicle manufacturer, introduced its two pure electric commercial vehicles in India, namely, T3 pure electric commercial logistics minivan and T3 pure electric passenger MPV.
Europe is gaining traction in the market with the help of electric vans, and major players in the market are launching new electric vans in the region. For instance,
In 2019, Renault Group launched two hydrogen-electric commercial vehicles, namely, MASTER Z.E. Hydrogen and KANGOO Z.E. Hydrogen. The company is also increasing its range of vehicles from 120 km to up to 350 km.
The electric LCV market is moderately consolidated, and it has a limited number of active players. The market is witnessing the launch of various new electric models by start-ups and established players. Some of the major players in the market are BYD Group, Nissan Motor Co., Renault Group, and Volkswagen AG, among others. The companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players in the market and launching new electric LCVs. For instance,