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市場調査レポート
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1435519

日本のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Japan Office Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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日本のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本のオフィス家具市場規模は2024年に15億6,000万米ドルと推定され、2029年までに18億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.45%のCAGRで成長すると予想されます。

日本のオフィス家具市場

日本のオフィス家具市場は、雇用率の増加やオフィススペースの消費の増加などの要因により、予測期間中に力強い成長が見込まれており、国内のオフィス家具の市場需要が高まっています。

日本はアジア太平洋地域(中国とインドを除く)の主要なオフィス家具製造国および消費国であり、総生産量の57%近く、総消費量の59%近くを占めています。日本のオフィス家具の主な輸出先はアジアと太平洋で、次に北米です。

主要な企業や企業は、従業員に生産的で快適な作業環境を提供するために、オフィススペースのインテリアや設備に多額の投資を行っています。多くのオフィス家具メーカーやデザイナーは、ストレスを最小限に抑えるためにより快適な椅子を提供しています。さらに、スマート家具の普及拡大も市場の成長を後押ししています。

2021年、家具市場は引き続き大幅な成長を遂げましたが、その主な要因は、多くの人が家にいることが必要となったCOVID-19症の規制によるものです。これは彼らの購買行動にも反映されており、人々が生活やホームオフィスをより快適にし始めたため、家具の売り上げが増加しました。

日本のオフィス家具市場動向

日本におけるオフィス家具の売上の増加

オフィスビルの建設増加、新たなベンチャーキャピタル企業の出現、人手不足問題の解消などにより、日本におけるオフィス家具の需要は大幅に増加しています。企業は新しいオフィスビルへの投資と併せてオフィススペースの変更を選択しており、シェアオフィススペースの増加によりオフィス家具の需要が高まっています。

オフィス家具市場で最も広く販売されている製品カテゴリは、オフィスデスクとキャビネットです。日本の多くの企業では、レイアウトや什器を定期的に変更することで、効率的な運営や改善投資を行っています。このため、リニューアル需要が拡大しており、国内のオフィス家具製品の売上がさらに伸びています。

首都圏における新規オフィスの増加

東京のような都市では大規模オフィスビルが着実に増加しており、オフィス家具市場の需要が高まっています。日本の首都の特別な自治体である東京23区には、延床面積10,000平方メートル以上の新しい大規模オフィスビルがいくつかあります。これらのオフィスビルの年間平均面積は、2016年から2022年には109万平方メートルに増加すると予想されており、今後もオフィスビルの建設が続くことが予想され、オフィス家具市場の成長をさらに後押しすると予想されています。

コクヨなどの家具メーカーは、大規模オフィスを中心に、要件調査からレイアウト提案、オフィス家具の選定・輸入、アフターサービスまで、オフィス空間のトータルソリューションを提案するソリューションの導入を始めています。これらのソリューション提案により、新しい建物におけるオフィス家具の成長が促進されることが期待されます。

日本のオフィス家具産業の概要

日本のオフィス家具市場はかなり統合されており、上位4社が市場シェアの50%以上を占めています。上位4社は、岡村製作所、コクヨ、イトーキ、内田洋行です。この市場には、SteelcaseやHerman Millerなどの国際的な企業も存在します。市場では、無印良品などの家庭用家具会社がオフィス用家具分野に参入しています。オフィス家具業界の競合は、より多くのプレーヤーがこの分野に参入し、激化すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 日本におけるオフィス家具の規格と規制に関する洞察
  • 業界の主要動向に関する洞察
  • 最新のイノベーションに関する洞察

第5章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 木材
    • 金属
    • プラスチック
    • その他
  • 製品別
    • ミーティングチェア
    • ラウンジチェア
    • 回転チェア
    • オフィステーブル
    • 収納キャビネット
    • デスク
  • 流通チャネル別
    • 直接
    • 間接

第7章 競合情勢

  • 市場競争概要
  • 企業プロファイル
    • Okamura Corporation
    • Kokuyo
    • Itoki
    • Uchida Yoko
    • Kurogane
    • Steelcase
    • Herman Miller
    • Haworth
    • HNI Corporation
    • Bene
    • Sedus Stoll
    • Martela
    • Scandinavian Business Seating

第8章 市場機会と今後の動向

第9章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 68939

The Japan Office Furniture Market size is estimated at USD 1.56 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.45% during the forecast period (2024-2029).

Japan Office Furniture - Market

The Japanese office furniture market is expected to witness strong growth in the forecast period owing to factors like increasing employment rate and rising consumption of office spaces, which fuel the market demand for office furniture in the country.

Japan is the main office furniture manufacturer and consumer in the Asia-Pacific region (excluding China and India), accounting for nearly 57% of the total production and 59% of total consumption. The main destinations for Japanese office furniture exports are Asia and the Pacific, followed by North America.

Key corporate houses and enterprises are investing significantly in the interiors and furnishing of their office spaces to provide a productive and comfortable work environment for their employees. Many office furniture manufacturers and designers offer chairs with better comfort to minimize stress. Furthermore, the increasing penetration of smart furniture is also boosting the market growth.

In 2021, the furniture market continued to experience significant growth, largely attributed to COVID-19 restrictions that required many people to stay home. This was reflected in their buying behavior: Furniture sales increased as people started to make their living and home office more comfortable.

Japan Office Furniture Market Trends

Rise in Sales of Office Furniture in Japan

The demand for office furniture in Japan has significantly increased, with the increasing construction of office buildings, the emergence of new venture capital companies, and the elimination of labor shortage issues. Companies are opting for a change in their office spaces, coupled with the idea of investing in a new office building, and the increasing number of shared office spaces has fueled the demand for office furniture.

The office furniture market's most widely sold product categories are office desks and cabinets. Many companies in Japan make efficient operation and improvement investments by changing the layout and furniture periodically. Thus, the demand for renewal is expanding, further boosting the sales of office furniture products in the country.

Increase in New Offices in the Tokyo Metropolitan Area

In cities like Tokyo, there is a steady rise in the number of large-scale office buildings, fueling the demand for the office furniture market. Tokyo's 23 wards, special forms of municipalities in Japan's capital city, have several new large-scale office buildings with a total floor space of 10,000 sq. m or more. The annual average space of these office buildings is expected to increase to 1.09 million square meters in 2022 from 2016. The construction of office buildings is expected to continue, which will further boost the growth of the office furniture market.

Furniture companies, such as Kokuyo, have started introducing solutions that propose a total solution for the office space, from requirements surveys to layout proposals, selection and import of office furniture, and after-sales service, mainly for large-scale offices. These solution proposals are expected to boost the growth of office furniture in the new buildings.

Japan Office Furniture Industry Overview

The office furniture market in Japan is fairly consolidated, with the top four companies occupying more than 50% of the market share. These top four companies are Okamura Corporation, Kokuyo, Itoki, and Uchida Yoko. The market also has the presence of international players, such as Steelcase and Herman Miller. The market is witnessing the entry of home furniture companies, such as MUJI, into the office furniture space. The competition in the office furniture industry is expected to become fierce, with more players entering this space.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Insights on Standards and Regulations for Office Furniture in Japan
  • 4.2 Insights on Key Trends in the Industry
  • 4.3 Insights on Latest Innovations

5 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Drivers
  • 5.3 Market Restraints
  • 5.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Threat of New Entrants
    • 5.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 5.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.4 Threat of Substitute Products
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 5.5 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 5.6 Impact of COVID -19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Wood
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Plastics
    • 6.1.4 Other Materials
  • 6.2 By Products
    • 6.2.1 Meeting Chairs
    • 6.2.2 Lounge Chairs
    • 6.2.3 Swivel Chairs
    • 6.2.4 Office Tables
    • 6.2.5 Storage cabinets
    • 6.2.6 Desks
  • 6.3 By Distribution Channel
    • 6.3.1 Direct
    • 6.3.2 Indirect

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Market Competition Overview
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Okamura Corporation
    • 7.2.2 Kokuyo
    • 7.2.3 Itoki
    • 7.2.4 Uchida Yoko
    • 7.2.5 Kurogane
    • 7.2.6 Steelcase
    • 7.2.7 Herman Miller
    • 7.2.8 Haworth
    • 7.2.9 HNI Corporation
    • 7.2.10 Bene
    • 7.2.11 Sedus Stoll
    • 7.2.12 Martela
    • 7.2.13 Scandinavian Business Seating*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 DISCLAIMER AND ABOUT US