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市場調査レポート
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1434280

ウェブカメラ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Webcams - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 2~3営業日

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ウェブカメラ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ウェブカメラ市場規模は2024年に91億7,000万米ドルと推定され、2029年までに133億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.75%のCAGRで成長します。

ウェブカメラ- マーケット

ウェブカメラ業界は、セキュリティや監視、エンターテイメント、ビデオ会議、ビジュアルマーケティング、ライブイベントなどでのウェブカメラの採用が増加しているため、注目を集めています。

主なハイライト

  • ビジネス分野では、Webカメラは最も価値のあるビジネスコミュニケーションツールです。専門家間のバーチャルオフィスでのコミュニケーションの傾向が高まるため、ウェブカメラの需要は予測期間中に増加すると予想されます。医療業界でのビデオ会議や遠隔患者モニタリングのためのウェブカメラの使用が増加しており、世界市場の拡大を促進すると考えられます。
  • COVID-19、世界中のほとんどの企業がハイブリッド勤務と在宅勤務モデルに移行しました。この在宅勤務はパンデミック後、ハイブリッドな仕事文化に活用され、毎日の会議や活動にウェブカメラの使用が義務付けられています。さらに、新型コロナウイルス感染症以降、リモートワークやハイブリッドワークモデルが重視されるようになり、企業環境ではウェブカメラの需要が急増しています。ビデオ会議は、ビジネスや顧客との会議を行うための新しい標準になりました。ウェブカメラメーカーは、顧客の期待の変化やインターネットアクセスの強化に対応して、最先端のテクノロジーと機能を備えたカメラを開発しています。
  • さらに、セキュリティと安全を目的とした監視システムの需要の高まりと、世界中の産業界および民間部門にわたる無人搬送車(AGV)と無人航空機(UAV)の需要の高まりが、世界のウェブカメラ市場の成長を促進すると予想される主な要因です。予測期間にわたって。また、視覚制御、コマンド指示プロセス、オーバーヘッドの削減など、Webカメラが提供するいくつかの特性により、Webカメラ市場は成長すると予想されています。
  • Guru99によると、世界のeラーニングサービスユーザーの70%は米国と欧州市場で占められています。米国の学生の63%が毎日オンライン学習リソースを使用しています。混合学習モデルは大学の21%で導入されました。オンライントレーニングは幼稚園から高等学校までのインストラクターの50%によって使用されています。 Webカメラの使用量は、しばらくすると大幅に増加する可能性があります。
  • 一部の有名なメーカーは、DSLRカメラやミラーレスカメラにUSBストリーミングサポートを追加しており、Webカメラ会社に激しい競合を与えています。たとえば、2022年 5月、i-PROは中東およびアフリカの地域販売代理店であるパナソニックと協力して、AI機能を内蔵した世界で最もインテリジェントな360°魚眼カメラをSシリーズポートフォリオに追加すると発表しました。これらの新しいSシリーズカメラは、最大3つのディープラーニングアプリケーションを初めてサポートし、従来のセキュリティカメラシリーズに新たなマイルストーンを打ち立てました。
  • CannonとFujifilmには、ユーザーがカメラをUSB経由でWebカメラとして使用できるようにするアプリも含まれています。 CanonのアプリはMacとWindowsで動作しますが、FujifilmのアプリはWindowsのみです。キヤノンは、キヤノンEOS一眼レフ、ミラーレスカメラ、PowerShotコンパクトをUSBウェブカメラに変える新しいソフトウェア EOSウェブカメラユーティリティを開発しました。
  • インターネット速度は、録画およびストリーミングされる画像やビデオの品質に直接影響します。ビデオの歪みを避けるためには、最小限のインターネット速度が必要です。インターネット速度の変動が市場の成長を抑制するため、遠隔地やインターネット接続が弱い地域では、ウェブカメラの導入は鈍化すると予想されます。

ウェブカメラ市場動向

外部ウェブカメラはかなりの重要性を獲得すると予想される

  • 外部カメラは通常、レンズやその他のコンポーネント用のスペースが広いため、解像度が高く、より鮮明な画像、ビデオ、オーディオを提供します。音声と画質が重要な場合は、基本的な内部Webカメラよりもハイエンドの外部Webカメラの方が顧客のニーズを満たします。ユーザーは、多数のマイク、広角レンズ、統合型デバイスでは通常見られない高度なオートフォーカス機能などの追加機能を備えた、より高価な外部カメラを見つけることができると予想できます。
  • 外部Webカメラ部門では、ビデオ会議、eラーニング、セキュリティ、トラフィック管理、ヘルスケアシステムなどの商用アプリケーションが大幅に成長しました。
  • 家庭、オフィス、物流のセキュリティ設定におけるリアルタイム監視デバイスの需要の高まりと、ビデオ会議の組み合わせが、Webカメラ市場を推進する主な要因の1つです。これらの外部Webカメラは、破壊行為、反社会的行為、およびハエの転倒を記録するための瞬間的な監視ツールとしても使用されます。
  • この市場は、政府機関による監視テクノロジーの利用拡大の影響も受けています。デジタル化への取り組みの一環として、これらのデバイスを使用しています。多くの政府は、重要なインフラや公共エリアを守るために監視システムを導入しています。ウェブカメラ市場は、都市化の進行、ライフスタイルの変化、投資の増加、消費支出の増加によっても支えられています。
  • たとえば、ロジクールは2022年 9月に、ハイブリッド従業員の変化するニーズを満たすために、Brio 500カメラとZone Vibeヘッドフォンという2つの新しい製品ラインを導入しました。 Brio 500シリーズ(Brio 500およびBrio 505)は、ビデオ会議で最も頻繁に起こる問題を解決する新しいWebカメラクラスです。エンタープライズグレードのオーディオとビジュアルの品質、パーソナライゼーション、魅力的なビデオ会話エクスペリエンスを求める顧客向けに設計されました。
  • さらに、外部Webカメラの大幅な進歩により、オンラインストリーミングベンダーやビデオブロガー(vlogger)などの新しい層の消費者からの需要が増加しています。現在の市場シナリオでは、いくつかの外部Webカメラがvlogやストリーミング活動専用に構築されており、暗い場所での視認性、解像度、オートフォーカス特性に関していくつかの最適化が施されています。
  • 市場の主要企業の一部は、既存の製品を新機能でアップデートし、市場での持続力を高めています。たとえば、2022年 9月に、デルは新しいWebカメラとハイブリッド作業用周辺機器をラインナップに追加しました。新しいDell Pro Webカメラ(モデルWB5023)は、昨年のDell UltraSharp 4K Webカメラの足跡をたどり、小型の樽型デザインとインテリジェントなトリミングアルゴリズムを備えており、フレーム内でクライアントを中心に保つことができます。 Proウェブカメラは、4K解像度の代わりに、最大QHD 2560 x 1440で録画およびブロードキャストします。

北米がかなりの市場シェアを保持

  • 北米は、オンライン学習と遠隔教育活動の成長により、最も収益を上げている地域の1つです。 Distance for Educationによる米国の調査によると、テクノロジーや学習管理システムのオンラインインターフェイスに慣れている学生は、やる気があり、コースに満足し、参考資料可能性が高いことがわかりました。
  • We Are Socialによると、2023年 1月には米国の約3億1,100万人がインターネットにアクセスし、インターネットは世界最大のオンライン市場の1つとなりました。近年、米国のデジタル人口は着実に拡大しています。最も一般的な説明の1つは、ブロードバンドインターネットの利用可能性が高まっていることです。したがって、今後、ウェブカメラの需要は増加すると予想されます。
  • 米国の企業では毎日1,100万件を超えるビデオ会議が開催されており、米国の従業員の54%が頻繁にビデオ会議に参加しています。さらに、米国の企業は毎週約5,500万件のビデオ会議を開催しています。毎日の仮想会議の使用率が非常に高いため、Webカメラの需要が大幅に増加しており、プレイヤーはより快適で便利なソリューションとコラボレーションの革新に注力しています。ウェブカメラの需要は今後も高まると予想されます。
  • さらに、2022年 3月にMicrosoftが発表したSurface Hub 2 Smart Camera1は、これまでにないほど遠隔地の参加者を会議に参加させることを約束します。クライアントは、場所に関係なく、同僚がその部屋にいる他の全員と一緒に画面上のコンテンツを操作している様子を、流動的かつ同時に確認できます。
  • また、2022年 1月には、デジタルイメージングソリューションの大手プロバイダで米国キヤノン社が、開発中の優れた共同作業ツールであるAMLOS(Activate My Line of Sight)をリリースしました。これは、キヤノンの画像処理技術の力を活用できるハイブリッド会議ソフトウェアソリューションであり、没入型のハイブリッドワークエクスペリエンスの作成を支援するために構築されています。
  • セキュリティや監視イベント、職場でのビデオ会議、幼稚園から高校までの教育、ビジュアルマーケティングを改善する新しいテクノロジーを選択しやすくなったことから、この地域ではWebカメラの需要が増え続けています。この製品が複数の業界に展開されることで、ウェブカメラ市場の成長が見られると考えられます。
  • 米国での9/11攻撃の後、リアルタイムの動きの追跡と監視の需要が高まり、義務化されました。北米の銀行および金融部門を考慮すると、記録や文書を管理するためのセキュリティ目的のために敷地内にウェブカメラを導入することが監視の重要な部分になりました。

ウェブカメラ業界の概要

ウェブカメラ市場は競争が激しく、いくつかの主要企業で構成されています。市場シェアの点では、現在市場を独占している大手企業はほとんどありません。卓越した市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外全体での顧客ベースの拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を向上させるために、戦略的な協力イニシアチブを活用しています。

  • 2023年 6月:Skyは、スマート TVのソーシャル、健康、ゲーム機能を強化するための新しいカメラを導入しました。 Sky LiveカメラはSky Glassスマート TVの上部に磁気で取り付けられ、USB-CおよびHDMI経由で接続します。他の家族と同時にテレビを視聴したり、Zoomを使用してビデオチャットをしたり、自宅でのエクササイズを記録したり、Kinectスタイルのモーションコントロールゲームを含めたりすることができます。
  • 2022年 9月:Insta360は、AI搭載4KウェブカメラであるInsta360 Linkをリリースしました。 Insta360 Linkは、企業経営者、教育者、ライブストリーマーに優れた画質とシームレスなユーザーエクスペリエンスの強力な組み合わせを提供します。 Linkの4K解像度と業界をリードする1/2インチセンサーは、あらゆる照明シナリオで本物のような画像の鮮明さ、ディテール、広いダイナミックレンジを実現します。Webカメラは、ユーザーを常にフレーム内に留め、ジェスチャーコマンドに応答できます。 3軸ジンバルと内蔵AIアルゴリズム。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 電話会議とバーチャル会議の普及拡大
    • ウェブカムの平均販売価格の急落
  • 市場抑制要因
    • 新興諸国におけるインターネット普及率の低さ
    • ウェブカメラのハッキング事例の増加(プライバシーへの懸念)
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • ウェブカメラタイプ別
    • 外付けウェブカメラ
    • 埋め込み型ウェブカメラ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Logitech International S.A.
    • Microsoft Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • Razer Inc.
    • Creative Technology Ltd.
    • Ausdom Global
    • Vivitar Corporation
    • Shenzhen Teng Wei Video Technology Co. Ltd.
    • A4Tech Co. Ltd.
    • KYE Systems Corp.(Genius)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67503

The Webcams Market size is estimated at USD 9.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.32 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.75% during the forecast period (2024-2029).

Webcams - Market

The webcam industry is gaining prominence owing to the growing adoption of web cameras in security and surveillance, entertainment, video conferences, visual marketing, and live events.

Key Highlights

  • In the business sector, webcams are the most valuable business communication tools. Demand for webcams will rise during the projected period due to increased tendencies toward virtual office communication among professionals. The increasing use of webcams in the health industry for video conferencing and remote patient monitoring will likely drive global market expansion.
  • COVID-19 pushed most companies across the globe towards the hybrid work and work-from-home models. This WFH is now leveraged into a hybrid work culture after the pandemic, mandating the use of a webcam for daily meetings and activities. Furthermore, with the increased emphasis on remote working and hybrid work models post-COVID, the corporate environment is seeing a surge in demand for webcams. Video conferencing became the new norm for conducting business and client meetings. Webcam manufacturers are developing cameras with cutting-edge technology and features in response to changing client expectations and enhanced internet access.
  • Additionally, the growing demand for surveillance systems for security and safety purposes and rising demand for automated guided vehicles (AGVs) and unmanned aerial vehicles (UAVs) across industrial and private sectors globally are the principal factors expected to drive the growth of the global webcams market over the forecast period. Also, owing to several characteristics offered by webcams, such as vision control, command direction process, and decreased overheads, the webcam market is anticipated to grow.
  • According to Guru99, the US and European markets account for 70% of the world's e-learning services users. 63% of students in the United States use online learning resources daily. A blended learning model was implemented by 21% of colleges. Online training is used by 50% of K-12 instructors. The usage of webcams might observe significant growth over some time.
  • Some known manufacturers are adding USB streaming support to their DSLR and mirrorless cameras, giving tough competition to the webcam companies. For instance, in May 2022, i-PRO, in collaboration with its regional distributor Panasonic in the Middle East and Africa, announced the addition of the world's most intelligent 360° fisheye cameras with inbuilt AI capabilities to its S-Series portfolio. These new S-Series cameras are the first to support up to three deep-learning applications, setting a new milestone in the conventional security camera range.
  • Cannon and Fujifilm also include apps that let users use their cameras as webcams over USB. Canon's app works for Mac and Windows, while Fujifilm's is Windows-only. Canon developed new software, the EOS Webcam Utility, which turns Canon EOS SLR, mirrorless camera, or PowerShot compact into a USB webcam.
  • Internet speed directly affects the quality of images and videos recorded and streamed. Minimum internet speed is needed to avoid video distortion. Deployment of webcams is expected to witness slow growth in remote or distant locations and regions with weak internet connectivity, as fluctuations in internet speed act as restraints to market growth.

Webcams Market Trends

External Webcams Expected to Gain Considerable Significance

  • External cameras usually offer higher resolutions and sharper images, videos, and audio because they include more room for lenses and other components. A high-end external webcam will better meet customers' needs than a basic inside webcam if sound and image quality are important. The user can anticipate finding more expensive external cameras with extras like numerous microphones, wide-angle lenses, and sophisticated auto-focus features that aren't normally seen in integrated devices.
  • The external webcams segment witnessed considerable growth in commercial applications for video-conferencing, e-learning, security, traffic management, and healthcare systems.
  • The rise in demand for real-time monitoring devices in home, office, and logistical security settings, combined with video conferencing, is one of the major factors driving the webcams market. These external webcam cameras are additionally employed as momentary surveillance tools to record vandalism, antisocial conduct, and fly-tipping.
  • The market is also impacted by government agencies' growing usage of surveillance technology. As part of their efforts to go digital, they use these devices. Many governments are implementing surveillance systems to safeguard important infrastructure and public areas. The webcam market is also aided by growing urbanization, changing lifestyles, increased investments, and rising consumer spending.
  • For instance, in September 2022, Logitech introduced two new product lines, Brio 500 cameras, and Zone Vibe headphones, to satisfy the changing needs of hybrid employees. The Brio 500 series (Brio 500 and Brio 505) is a new webcam class that solves the most frequent video conferencing difficulties. It was designed for customers wanting enterprise-grade audio and visual quality, personalization, and engaging video conversation experiences.
  • Further, considerable advances in external webcams are finding increasing demand from a new class of consumers, such as online streaming vendors and video bloggers (vloggers). In the current market scenario, several external webcams are purpose-built for vlogging and streaming activities, with several optimizations regarding low light visibility, resolution, and autofocus characteristics.
  • Some of the key players in the market are updating their existing products with new features, which increases their capability to sustain in the market. For instance, in September 2022, Dell added a new webcam and hybrid work peripherals to its lineup. The new Dell Pro Webcam (model WB5023) follows in the footsteps of the Dell UltraSharp 4K Webcam from last year, with a small, barrel-shaped design and intelligent cropping algorithms to keep the client-centered in the frame. Instead of 4K resolution, the Pro Webcam records and broadcasts up to QHD 2560 x 1440.

North America Holds a Substantial Market Share

  • North America stands to be one of the highest revenue-generating regions due to the growing online learning and distance education activities. A US study by Distance for Education found that students who are more comfortable with technology and the online interface of the learning management system are more likely to be motivated, satisfied with the course, and learn more.
  • According to We Are Social, around 311 million people in the United States accessed the Internet in January 2023, making it one of the largest online markets in the world. In recent years, the digital population in the United States steadily expanded. One of the most common explanations is the increasing availability of broadband internet. Therefore, in the coming future, the demand for webcams is expected to grow.
  • The US businesses host more than 11 million video conferencing meetings daily, while 54% of the workforce in the United States take part in video conferences frequently. Furthermore, businesses in the United States hold approximately 55 million video conferences weekly. With such high usage of virtual meetings daily, the demand for webcams rises significantly, and the players are focused on innovating solutions and collaborations for more comfort and convenience. The demand for webcams is expected to rise.
  • Moreover, in March 2022, the Surface Hub 2 Smart Camera1, unveiled by Microsoft, promises to bring remote participants into the meeting like never before. Clients can view their colleagues interacting with content on the screen with everyone else in the room - fluidly and simultaneously - regardless of location.
  • Also, in January 2022, Canon Inc., US, a significant provider of digital imaging solutions, released its outstanding collaborative work tool in development, AMLOS (Activate My Line of Sight). It is a hybrid meeting software solution that can harness the power of Canon's image processing technology and is being built to assist in creating an immersive hybrid work experience.
  • The demand for web cameras is continuously building in the region owing to an ease in selecting new technology that improves security and surveillance events, video conferencing at work, K-12 education, and visual marketing. Deployment of the product in multiple industries is supposed to witness the growth of the webcam market.
  • After the 9/11 attack in the US, the demand for tracking real-time movements and surveillance grew and became compulsory. Considering North America's banking and finance sector, the induction of webcams on the premises for security objectives to control the records and documents became an essential part of surveillance.

Webcams Industry Overview

The Webcam market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent market share are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.

  • June 2023: Sky introduced a new camera to enhance its smart TVs' social, health, and gaming capabilities. Sky Live camera magnetically attaches to the top of Sky Glass smart TVs and connects through USB-C and HDMI. It allows you to watch TV with other families simultaneously, makes video chats using Zoom, tracks home exercises, and includes Kinect-style motion-controlled games.
  • September 2022: Insta360 released the Insta360 Link, an AI-powered 4K webcam. Insta360 Link provides a potent combination of superior image quality and a seamless user experience for business executives, educators, and live streamers. Link's 4K resolution and an industry-leading 1/2" sensor give life-like image clarity, detail, and a wide dynamic range in every lighting scenario. The webcam can always keep the user in the frame and respond to gesture commands thanks to a 3-axis gimbal and built-in AI algorithms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Penetration of Teleconferencing and Virtual Meetings
    • 4.2.2 Steep Decline in Average Selling Price of Webcams
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Poor Internet Penetration in Developing Countries
    • 4.3.2 Increasing Cases of Webcam Hacking (Privacy Concerns)
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Webcam Type
    • 5.1.1 External Webcam
    • 5.1.2 Embedded Webcam
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Logitech International S.A.
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 Lenovo Group Limited
    • 6.1.4 Razer Inc.
    • 6.1.5 Creative Technology Ltd.
    • 6.1.6 Ausdom Global
    • 6.1.7 Vivitar Corporation
    • 6.1.8 Shenzhen Teng Wei Video Technology Co. Ltd.
    • 6.1.9 A4Tech Co. Ltd.
    • 6.1.10 KYE Systems Corp. (Genius)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS