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市場調査レポート
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1433855

スマート家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Smart Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマート家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマート家電市場規模は、2024年に349億8,000万米ドルと推定され、2029年までに536億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.91%のCAGRで成長します。

スマート家電-市場

モノのインターネットはスマートホームアプリケーション全体に拡大しており、ユーザーがより詳細に制御できるようになり、アプライアンスの動作方法が改善されるよう、より構成可能になることが予想されます。 Consumer Technology Associationは、2022年までに、コネクテッドホームグッズが米国で59億4,000万米ドルの収益をもたらすと予測しています。

主なハイライト

  • 「スマート」家電として知られる次世代の従来型家電には、スマートフォン、タブレット、ラップトップを使用してデータを受信、処理、送信するための高度なテクノロジーが装備されています。米国エネルギー情報局は、2035年までに世界のエネルギー需要はほぼ37%増加すると予測しています。このような状況では、リアルタイム通信によりガジェットを低頻度で操作したり、操作時間をオフピーク時間に移動したりできるため、スマート家電の使用が増加すると考えられます。その結果、スマート家電は消費者とサービスプロバイダーの両方に強化された制御機能と、より優れた快適性、安全性、効率性を提供します。
  • 市場の企業は、食品認識の向上と、それをフルサイズのオーブンや冷蔵庫などのキッチンアプリケーションに統合することに集中してきました。ボッシュ、GE、サムスンなどを含む多くの企業が、食品を識別して監視する冷蔵庫、コンロの遠隔監視、推奨を行うための家電製品への人工知能(AI)の統合などのコンセプトを導入しています。これと同様に、キッチン用のスマートホーム機器も、便利な通知、省エネ家電、Wi-Fi機能などの機能アップグレードが進んでいます。たとえば、スマート電子レンジは調理手順をシームレスにダウンロードし、食品のバーコードを読み取ることができると同時に、完全にハンズフリーの体験を実現するAI音声アシスタントも提供します。
  • これと同様に、2021年のCES展示のスマートホーム部門には小型家電が多数展示されていました。関連するスマートキッチンガジェットには、ユーザーが調理の効率と精度を高め、インテリジェントに食事を計画し、健康状態を改善し、家事を合理化するのに役立つ機能が含まれていました。さらに、マシンビジョンと食品在庫追跡システムがスマートキッチン家電に登場し、材料の検出、食品の準備、オーブンの温度の上げ下げの必要性、不足している材料のメモなどの形での推奨機能が搭載されることが予想されます。ただし、スマート家電は食品の品質を向上させるだけではありません。スマート冷蔵庫、電子レンジ、オーブン、その他の家電製品は、物理的に家から離れている場合でも、所有者にキッチンの問題を警告することで、廃棄物の削減とエネルギーの監視に役立つように開発されています。
  • さらに、音声アシスタントのメーカーは、料理APIを自社のプラットフォームに統合することで、さらに一歩前進するようになりました。これにより、調理者の温度設定や、所定の内部温度に達するまで食品を調理するなどの重要なタスクの音声機能が有効になり、特定の家電製品の制御が保証されます。キッチンの機能も変化し、単に食事を準備する場所から、娯楽、交流、食事、仕事などを行う場所へと変化しています。同様のライフスタイルの調整がテクノロジーによって可能になりました。たとえば、スマートで接続可能なアプライアンスの導入と開発の背後にある主な要因の1つは、使いやすくするための追加機能を備えたアプライアンスの設計です。さらに、時間の経過とともに料理への関心が高まっていることも、受け入れの拡大を促進しています。
  • COVID-19の感染拡大により、2020年上半期に中国の家電業界の製造能力は一時的に低下したが、下半期には市場の力強さが回復しました。人々が隔離により自宅にいるため、オンライン小売チャネルの需要は大幅に増加し、第1四半期の総収益の70%以上を占めました。さらに、中国商務省の調査院は、中国の家電市場は集中的な活性化の時期を迎え、スマート家電と健康家電の両方に利点があると予測しました。

スマート家電市場動向

市場の大幅な成長を促進するスマートオーブン

  • リモートアクセスのためにアプライアンスをコンパニオンアプリにリンクするためのWi-FiまたはBluetoothテクノロジーを備えた電気オーブンは、スマートオーブンと呼ばれます。このアプリは、数多くの自動オーブンタスクを提供するために作られています。スマートオーブンの中核的な動作は、従来のオーブンの動作と同じであると理解されています。
  • AEG、Bosch、Samsungなどのほとんどのオーブンメーカーは現在、調理の特定の部分を制御するための対応するアプリを備えた一連のスマートオーブンを提供しています。その背後にある哲学は、他の家庭用品と同様に、時間と労力をほとんどかけずに家庭で調理することを奨励するホームオートメーション市場の動向に常に対応することです。
  • いくつかのメーカーは、市場での地位を強化するためにイノベーションに投資し、機能を改善した新製品を発売しています。さらに、多くのプロバイダーが市場での地位を強化するために提携や買収に参加しています。たとえば、Whirlpoolは2022年 1月に、同社のWi-Fi接続されたスマートオーブンの一部がソフトウェアアップデートを通じてエアフライモードを獲得し、インターネットで人気の調理器具の1つがカリカリに再加熱できる仕様を再現すると発表しました。同社のスマートスライドインガスレンジおよび電気レンジと、スマートシングル、ダブル、およびコンビネーションウォールオーブンの両方にこの機能が搭載されます。
  • さらに、WhirlpoolのW Labs Countertop Smart Ovenのスキャントゥクックスマート電子レンジは、元の価格の半額で販売され、販売中止になりました。この措置は、COVID-19によるサプライチェーンの中断と、2021年にスマートオーブンの新ラインを発売する前に在庫を処分する取り組みに関連していました。さらに、スマートオーブンとミールキット事業のTovalaは、シリーズCの販売を終了しました。 2021年2月に3,000万米ドル。同社は主に、国の西半分への生鮮食品の流通を支援するため、おそらくユタ州に第2工場を建設するためにこの資金を活用する予定です。
  • ハイアールスマートホームによると、世界の家庭用電化製品と家庭用電化製品の小売総額は、2024年までに5,000億米ドルを超えると予測されています。主要なキッチン家電の売上高は、市場で最も重要なシェアの1つを占めており、小売全体の売上高は2021年の売上高は879億米国を超えます。

アジア太平洋は最高の成長を遂げる

  • 可処分所得の増加、共働き世帯、ライフスタイルの変化などの要因により、中国の消費者はロボット掃除機やスマート冷蔵庫などのAIベースのスマートホームガジェットを利用できるようになりました。中国が家電製品の最大の市場の一つであるという事実により、中国はスマート家電製品にとって望ましい場所となっています。
  • 中国の家電市場は数十億米ドル規模の産業にまで拡大しました。過去10年間で、中国のハイテク家具や消費者向け機器に対する一人当たりの支出は急増しました。経済協力開発機構(OECD)のモデルでは、2060年までに中国とインドの1人当たりの所得が7倍に増加する可能性があると予測しています。
  • 日本はこの地域において中国に次ぐ、スマート家電製品への最大の投資国の一つです。家電連携への投資増加や、認知度の高さによるスマート家電の浸透により、学習市場は拡大しています。
  • あらゆるスマートホーム製品は音声アシスタントやAIによって大きく破壊されており、スマート家電市場も近年目覚ましい成長を遂げています。家を掃除するロボットは、日本でも徐々に一般的なものになりつつあります。 AIを搭載した音声スピーカーは過去のものとなり、顧客は掃除機ロボットを自宅に迎え入れ始めています。
  • 韓国やインドと比較すると、シンガポールや香港などのマーケットプレイスは普及率は高いもの、比較的小規模です。 Whirlpool Corp.は、2021年10月にインドでプレミアム4ドアスマート冷蔵庫の新しいWシリーズを発表しました。Quattro(4ドア)構成は使いやすさを考慮して設計されており、冷蔵需要に加えて十分なスペースを提供します。 665Lの大容量収納。
  • ハイアールスマートホームのデータによると、アジアにおける主要家電小売台数は4億2,550万米ドルという画期的な数字に達すると予想されます。したがって、さまざまなスマート家電製品の全体的な小売販売数の増加は、予測期間を通じてこの地域に大きな成長機会を生み出すでしょう。

スマート家電業界の概要

スマート家電の市場は飽和しています。中堅以下の企業は、技術の向上や製品の革新により、新規契約を獲得し、新たな市場を開拓することで、市場での存在感を拡大しています。以下にいくつかの重要な市場動向を示します。

  • 2021年 10月-Whirlpool Corp.は、インドでプレミアム4ドアスマート冷蔵庫の新しいWシリーズを発表しました。クワトロ(4ドア)配置はシンプルさを追求して作られており、665Lの大きな保管エリアと合わせて冷蔵需要に十分なスペースを提供します。
  • 2021年10月- パナソニック株式会社は、24の新しい洗濯機モデルと43の新しい冷蔵庫モデルのリリースを発表し、家電市場をさらに拡大しました。最新モデルは、ハイテク機能によりお客様の日常生活にさらなる快適さと利便性を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世帯収入の増加と消費者の意識の高まり
  • 市場の課題
    • 高い製品コスト、製品寿命、セキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スマートオーブン
    • スマート食器洗い機
    • スマート冷蔵庫
    • スマート調理器具と調理台
    • スマートスケールと温度計
    • その他の製品タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AB Electrolux
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Whirlpool Corporation
    • LG Electronics Inc.
    • BSH Home Appliances Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Haier Group
    • Breville Group Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66598

The Smart Home Appliances Market size is estimated at USD 34.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 53.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.91% during the forecast period (2024-2029).

Smart Home Appliances - Market

The internet of things has expanded across smart home applications, and it is anticipated to become more configurable to provide users more control and improve how the appliances operate. Consumer Technology Association predicts that by 2022, connected home goods will bring in $5.94 billion in revenue in the United States.

Key Highlights

  • The next generation of traditional home appliances, known as "smart" appliances, are outfitted with advanced technologies for receiving, processing, and transmitting data using smartphones, tablets, and laptops. The U.S. Energy Information Administration projects that by 2035, the world's energy demand will have increased by almost 37%. The use of smart home appliances would rise in such a situation because they enable real-time communication to operate the gadget at low frequencies or move the operation time to off-peak hours. As a result, smart home appliances give both consumers and service providers enhanced control functions and greater comfort, security, and efficiency.
  • Businesses in the market have been concentrating on improving food recognition and integrating it into kitchen applications like full-size ovens and refrigerators. A number of companies, including Bosch, GE, Samsung, and others, have been introducing concepts like a refrigerator that identifies and monitors food, remote monitoring of a stovetop, and integrating artificial intelligence (AI) into appliances for recommendations. Similar to this, smart home equipment for the kitchen is getting more functional upgrades, such as useful notifications, energy-saving appliances, and Wi-Fi capabilities. For instance, smart microwaves can now seamlessly download cooking instructions and read barcodes on food products while also offering AI voice assistants for a completely hands-free experience.
  • Similar to this, the CES exhibition in 2021's smart home section had a number of small appliances. The allied smart kitchen gadgets included features that helped users increase cooking efficiency and precision, plan meals intelligently, improve their wellness, and streamline household tasks, among other things. Additionally, it is anticipated that machine vision and food inventory tracking systems will make an appearance in smart kitchen appliances to feature ingredient detection, food readiness, and recommendations in the form of the need to raise or lower the oven temperature or note any missing ingredients. However, smart appliances don't just improve food quality. Smart refrigerators, microwaves, ovens, and other appliances are being developed to help with waste reduction and energy monitoring by warning owners of problems in the kitchen, even when they are physically away from the house.
  • Additionally, it has inspired makers of voice assistants to take things a step further by integrating cooking APIs into their platforms. This guarantees control over certain appliances by enabling voice capabilities for essential tasks like setting the cook's temperature and cooking food until it reaches a predetermined internal temperature. The function of the kitchen has changed as well, moving away from being just a place for food preparation and toward becoming a place for entertaining, mingling, dining, and working, among other things. Similar lifestyle adjustments have been made possible by technology. One of the major forces behind the adoption and development of smart and connectable appliances, for instance, is the design of appliances with additional functionality to make them easier to use. Additionally, rising interest in cooking over time has facilitated the growing acceptance.
  • The COVID-19 outbreak temporarily reduced the Chinese home appliance industry's manufacturing capacity in the first half of 2020, but the market recovered its strength in the second half. As the people staying at home due to quarantine, the online retail channels experienced a tremendous increase in demand and contributed more than 70% of total revenues in the first quarter. Additionally, the Research Institute of the Ministry of Commerce of China predicted that the Chinese home appliance market would see a concentrated time of rejuvenation, with advantages for both smart and healthy home appliances.

Smart Home Appliances Market Trends

Smart Oven to Drive Significant Market Growth

  • An electric oven that includes Wi-Fi or Bluetooth technology to link the appliance to a companion app for remote access is referred to as a smart oven. The app is made to provide a number of automatic oven tasks. The core operation of smart ovens is understood to be the same as that of conventional ovens.
  • Most oven producers, including AEG, Bosch, and Samsung, presently offer a selection of smart ovens with corresponding apps to control specific parts of cooking. The philosophy behind it is to stay current with home automation market trends, which are encouraging home-cooked food with little time and effort, as with other household things.
  • Several manufacturers have been investing in innovations, and new product launches with improved features to strengthen their position in the market. Additionally, a number of providers have taken part in alliances and acquisitions to strengthen their position in the market. For instance, Whirlpool stated in January 2022 that some of its smart, Wi-Fi-connected ovens would acquire an air fry mode via a software update to replicate the crispy reheating specifications of one of the internet's favorite cooking gadgets. The company's Smart Slide-in Gas and Electric Ranges and Smart Single, Double, and Combination Wall Ovens will both get the feature.
  • Additionally, the scan-to-cook smart microwaves from Whirlpool's W Labs Countertop Smart Oven were discontinued by being sold for half of their original price. This action was linked to supply chain interruptions brought on by COVID-19 and an effort to get rid of inventory before launching a new line of smart ovens in 2021. Moreover, Tovala, the smart oven and meal kit business, closed a Series C of USD 30 million in February 2021. The company intends to utilize the funds primarily to build a second factory, most likely in Utah, to assist in distributing fresh foods to the western half of the country.
  • As per Haier Smart Home, the total global retail sales of home and household appliances are forecast to surpass the 500 billion dollar mark by the year 2024. Major kitchen appliance sales take up one of the most significant shares of the market, with an overall retail sales of more than 87.9 billion U.S. dollars in 2021.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Due to factors like increased disposable income, dual-income households, and changing lifestyles, Chinese consumers now have access to AI-based smart home gadgets like robotic vacuum cleaners and smart refrigerators. The fact that China is one of the biggest marketplaces for home appliance items makes the country a desirable location for smart home appliances.
  • The domestic appliance market in China has expanded into a multi-billion dollar industry. In the past ten years, China's per capita spending on high-tech home furnishings and consumer gadgets has surged. Models from the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) predict that by 2060, the income per person in China and India might have increased by seven times.
  • Japan is one of the top investors in smart home appliance items in the area, second only to China. The study market is expanding as a result of increased investment in linked home devices and strong penetration of smart home appliances due to high awareness.
  • All smart home products are being significantly disrupted by voice assistants and AI, and the market for smart home appliances has also seen remarkable growth in recent years. Robots that clean homes are gradually becoming a common reality in Japan. Now that AI-powered voice speakers are a thing of the past, customers are starting to welcome vacuum robots into their homes.
  • In comparison to South Korea and India, marketplaces in places like Singapore, Hong Kong, etc., have a high penetration rate but are relatively small. In October 2021, Whirlpool Corp. announced its new W series of premium 4-door smart refrigerators in India in October 2021. The Quattro (4-Door) configuration is designed for ease of use and provides enough space for chilled demands in addition to the substantial 665L storage capacity.
  • As per data from Haier Smart Home, the major household appliances retail unit volume would reach a landmark of USD 425.5 million units in Asia. Thus the rise in the overall number of retail sales of various smart home appliances would create enormous growth opportunities in the region throughout the forecasted time period.

Smart Home Appliances Industry Overview

The market for smart home appliances is saturated. Mid-size and smaller businesses are expanding their market presence by gaining new contracts and tapping new markets due to technological improvements and product innovations. The following are a few significant market developments:

  • October 2021 - Whirlpool Corp. unveiled its new W line of premium 4-door smart refrigerators in India. The Quattro (4-Door) arrangement is made for simplicity and offers enough room for chilled demands, coupled with the sizeable 665L storage area.
  • October 2021 - Panasonic Corp. announced the release of 24 new washing machine models and 43 new refrigerator models, further increasing its home appliance market. The most recent models give customers more comfort and convenience in their daily lives due to their high-tech features.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Household Income Combined with Increased Awareness among Consumers
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Product Costs, Product Lifespan, and Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product Type
    • 6.1.1 Smart Ovens
    • 6.1.2 Smart Dishwashers
    • 6.1.3 Smart Refrigerators
    • 6.1.4 Smart Cookware and Cooktops
    • 6.1.5 Smart Scale and Thermometers
    • 6.1.6 Other Product Types
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Spain
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 AB Electrolux
    • 7.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.3 Whirlpool Corporation
    • 7.1.4 LG Electronics Inc.
    • 7.1.5 BSH Home Appliances Corporation
    • 7.1.6 Panasonic Corporation
    • 7.1.7 Haier Group
    • 7.1.8 Breville Group Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET