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市場調査レポート
商品コード
1432854

自動車用潤滑剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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自動車用潤滑剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用潤滑剤市場規模は2024年に223億8,000万リットルと推計され、2029年には 269億8,000万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.81%で成長すると予測されます。

Automotive Lubricants-Market

COVID-19の発生により、2020年には世界各地でロックダウン、製造活動やサプライチェーンの混乱、生産停止が発生し、市場に悪影響を与えました。しかし、2021年には状況が回復し始め、市場の成長軌道が回復しました。

主なハイライト

  • 短期的には、世界のEV生産台数の増加や自動車部品業界の需要拡大が市場を牽引するとみられます。
  • その反面、廃油処理に関する厳しい環境規制のために合成潤滑剤の採用率が低いことが、市場の成長を妨げると予想されます。
  • バイオベースの潤滑剤開発は、調査対象市場にとって市場機会として機能すると予想されます。
  • 予測期間中、アジア太平洋地域が市場を独占すると予測されます。

自動車用潤滑剤市場の動向

エンジンオイルの使用量の増加

  • エンジンオイルは、さまざまなタイプの自動車の内燃エンジンの潤滑に広く使用されています。摩耗の低減、腐食防止、エンジン内部のスムーズな動作の確保など、さまざまな用途に使用されます。
  • オイルは可動部品の間に薄い膜を作り、熱伝達を促進し、接触時の緊張を緩和します。
  • ドイツの自動車製造業は、欧州地域の自動車生産全体の中でも有数の株主です。同国は、フォルクスワーゲン、メルセデス・ベンツ、アウディ、BMW、ポルシェなど、主要な自動車製造ブランドを擁しています。R&D活動への一貫した投資と、同国における自動車生産の増加が、潤滑剤市場の成長を支えていると思われます。
  • 同国における一般的な自動車販売台数は減少したもの、電気自動車の登録台数は過去数年間で驚異的に増加しました。この成長を支えているのは、2040年までにすべての電気自動車を普及させるという政府の方針です。
  • 2022年3月の時点で、フォルクスワーゲンは電気自動車の新工場への投資を承認しました。ドイツの新工場の建設は、グループの歴史的本拠地であるヴォルフスブルクの隣に建設され、2023年に開始され、2026年に生産が開始される予定です。
  • OICAが発表したデータによると、世界の自動車生産台数は2021年の8,020万5,102台から2022年には8,501万6,728台に増加し、エンジンオイル需要を押し上げています。
  • 上記の要因はすべて、調査された市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する見込み

  • アジア太平洋地域における急速な工業化が市場成長を促進すると予想されます。同地域における自動車産業などの成長は、潤滑剤の成長をもたらすと思われます。
  • また、自動車産業は、自動車部品の仕上げに潤滑剤を消費しており、これが市場の成長を後押しすると予想されます。アジア太平洋地域は、中国、マレーシア、インド、タイ、インドネシア、スリランカなどの新興国による消費が最も多く、大きな市場シェアを占めると予想されます。
  • OICAによると、同地域の自動車生産台数は2022年に5,002万793台に達し、2021年の4,676万8,800台から7%増加しました。2022年の最大の生産国は中国であり、日本、インド、韓国がこれに続いた。
  • さらに、2022年1~9月期のインドの乗用車販売は、貯蓄、金利の低下、個人的な移動への嗜好の高まりにより好調を維持し、顧客に新車購入を納得させました。その結果、インドの新車登録台数は2022年第1~3四半期に約20.2%増加し、280万台に達しました。また、"Aatma Nirbhar Bharat"や"Make in India"プログラムといった政府の改革もインドの自動車産業を支えました。
  • さらに、インドの自動車産業は、消費者のバッテリー駆動車への志向が高まっていることから、動向の転換を目の当たりにしています。
  • さらに、中国政府は2025年までに電気自動車の普及率が20%になると予測しています。これは、2022年に過去最高を記録した同国の電気自動車販売動向に反映されています。中国乗用車協会によると、2022年に同国で販売されたEVとプラグインは567万台で、2021年に達成した販売台数のほぼ2倍です。同市場では、自動車用潤滑剤の需要が増加すると予想され、この勢いで販売を続ける構えです。
  • 上記の要因や政府による規制が、同地域における潤滑剤需要の増加に寄与しています。

自動車用潤滑剤産業の概要

自動車用潤滑剤市場は部分的に統合されており、主要企業間で激しい競争が繰り広げられています。これらの大手企業には、Shell PLC、China Petrochemical National Corporation、BP PLC、Exxon Mobil Corporation、TotalEnergiesが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 世界のEV生産の需要増加
    • 新興国における自動車部品需要の拡大
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 使用済みオイル処理に関する厳しい環境規制
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション:市場規模(数量)

  • 製品タイプ
    • エンジンオイル
    • トランスミッション・ギアオイル
    • 作動油
    • グリース
  • 車両タイプ
    • 乗用車
    • 商用車
    • 二輪車
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • AMSOIL INC.
    • Bharat Petroleum Corporation Limited
    • BP PLC(Castrol)
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petroleum & Chemical Corporation
    • ENEOS
    • Exxon Mobil Corporation
    • FUCHS
    • Gazprom Neft PJSC
    • Gulf Oil Lubricants India Ltd(Hinduja Group)
    • Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • Indian Oil Corporation Ltd
    • LUKOIL
    • Motul
    • Petrobras
    • PETRONAS Lubricants International
    • Phillips 66 Company
    • PT Pertamina Lubricants
    • Repsol
    • Shell PLC
    • SK Lubricants Co. Ltd
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.
    • Veedol International Limited

第7章 市場機会と今後の動向

  • バイオベースの潤滑剤の開発
  • その他の機会
目次
Product Code: 53373

The Automotive Lubricants Market size is estimated at 22.38 Billion liters in 2024, and is expected to reach 26.98 Billion liters by 2029, growing at a CAGR of 3.81% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Lubricants - Market

Due to the COVID-19 outbreak, nationwide lockdowns worldwide, disruption in manufacturing activities and supply chains, and production halts negatively impacted the market in 2020. However, the conditions started recovering in 2021, restoring the market's growth trajectory.

Key Highlights

  • In the short term, one of the major factors, like increasing EV production globally and demand from the automotive components industry, is expected to drive the market.
  • On the flip side, low adoption rates of synthetic lubricants due to stringent environmental regulations for waste oil disposal are expected to hinder the market's growth.
  • The bio-based lubricants development is expected to act as a market opportunity for the market studied.
  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market studied during the forecast period.

Automotive Lubricants Market Trends

Increasing Usage of Engine Oils

  • Engine oils are widely used for lubricating internal combustion engines in different types of automobiles. It is used for various applications such as wear reduction, corrosion protection, and ensuring the smooth operation of the engine internals.
  • The oils create a thin film between the moving parts to enhance heat transfer and reduce tension during contact.
  • The automobile manufacturing industry in Germany is a prominent shareholder of the overall automotive production in the European region. The country hosts major car-making brands, including Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Porsche, etc. The consistent investments in R & D activities and the increasing automotive production in the country are likely to support the lubricants market growth.
  • Even though general car sales in the country declined, electric vehicle registrations grew tremendously over the past few years. This growth is supported by the government's push toward all-electric cars by 2040.
  • As of March 2022, Volkswagen approved an investment in a new electric car plant. The new German factory construction, which would be built next to the group's historic home in Wolfsburg, would begin in 2023, with production set to begin in 2026.
  • According to data published by OICA, global automobile production increased from 80,205,102 in 2021 to 85,016,728 in 2022, boosting engine oil demand.
  • All the factors above are expected to propel the market's growth studied.

Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market

  • Rapid industrialization in the Asia-Pacific region is expected to drive market growth. The growth of industries such as automotive in the region will result in lubricant growth.
  • Also, the automotive industry consumes lubricants in automotive parts for finishes which are anticipated to boost the market's growth. Asia-Pacific is anticipated to hold a major market share, with the largest consumption coming from developing and emerging countries such as China, Malaysia, India, Thailand, Indonesia, and Sri Lanka.
  • According to OICA, automotive production in the region reached 50,020,793 units in 2022, increasing by 7% from 46,768,800 units produced in 2021. China was the largest producer in 2022, followed by Japan, India, and South Korea.
  • Furthermore, in the first nine months of 2022, Indian passenger car sales remained strong due to savings, lower interest rates, and an increasing preference for personal mobility, which convinced customers to buy new cars. As a result, new car registrations in India grew by around 20.2% in the first three quarters of 2022 to reach 2.8 million units. Also, Government reforms such as "Aatma Nirbhar Bharat" and "Make in India" programs supported the automotive industry in the country.
  • Further, the automobile industry in India is witnessing switching trends as the consumer inclination toward battery-operated vehicles is on the higher side.
  • Moreover, the government of China estimates a 20% penetration rate of electric vehicle production by 2025. It is reflected in the electric vehicle sales trend in the country, which went record-breaking high in 2022. As per the China Passenger Car Association, the country sold 5.67 million EVs and plug-ins in 2022, almost double the sales figures achieved in 2021. The market is anticipated to increase the demand for automotive lubricants in the country, poised to continue sales at this momentum.
  • The factors above and supportive government regulations are contributing to the increased demand for lubricants in the region.

Automotive Lubricants Industry Overview

The automotive lubricants market is partially consolidated, with intense competition among the top players. These major companies include Shell PLC, China Petrochemical National Corporation, BP PLC, Exxon Mobil Corporation, and TotalEnergies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from EV Production Worldwide
    • 4.1.2 Growing Demand for Automotive Components in Emerging Economies
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Environmental Regulations Regardng Used Oil Disposal
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Engine Oil
    • 5.1.2 Transmission and Gear Oils
    • 5.1.3 Hydraulic Fluids
    • 5.1.4 Greases
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Vehicles
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
    • 5.2.3 Motorcycles
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 ASEAN Countries
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AMSOIL INC.
    • 6.4.2 Bharat Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.3 BP PLC (Castrol)
    • 6.4.4 Chevron Corporation
    • 6.4.5 China National Petroleum Corporation
    • 6.4.6 China Petroleum & Chemical Corporation
    • 6.4.7 ENEOS
    • 6.4.8 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.9 FUCHS
    • 6.4.10 Gazprom Neft PJSC
    • 6.4.11 Gulf Oil Lubricants India Ltd (Hinduja Group)
    • 6.4.12 Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.13 Indian Oil Corporation Ltd
    • 6.4.14 LUKOIL
    • 6.4.15 Motul
    • 6.4.16 Petrobras
    • 6.4.17 PETRONAS Lubricants International
    • 6.4.18 Phillips 66 Company
    • 6.4.19 PT Pertamina Lubricants
    • 6.4.20 Repsol
    • 6.4.21 Shell PLC
    • 6.4.22 SK Lubricants Co. Ltd
    • 6.4.23 TotalEnergies
    • 6.4.24 Valvoline Inc.
    • 6.4.25 Veedol International Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Development of Bio Based Lubricants
  • 7.2 Other Opportunities