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市場調査レポート
商品コード
1432662

避妊具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Contraceptive Devices - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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避妊具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

避妊具市場規模は2024年に127億2,000万米ドルと推定され、2029年には167億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.65%で成長する見込みです。

Contraceptive Devices-Market

COVID-19の大流行が調査市場の成長に影響を与えています。当初、世界のCOVID-19の流行と国内での封鎖シナリオは、SARS-CoV-2ウイルスの拡散を防ぐために病院や診療所がサービスの停止を余儀なくされたため、市場にいくつかの課題を課しました。政府による規制は、パンデミック初期における市場の成長に大きな影響を与えました。例えば、2022年3月に発表された「Effect of the COVID-19 pandemic on contraceptive prescribing in general practice:a retrospective analysis of English prescribing data between 2019 and 2020」と題する論文によると、長時間作用型避妊薬の使用が減少し、インプラントが76%、子宮内システムが79%、子宮内避妊具が76%減少したことが確認されています。しかし、COVID-19の規制が解除され、サービスが再開されたことで、調査された市場は予測期間中に成長すると予想されています。

市場成長を後押ししている要因としては、性感染症に対する意識の高まり、望まない妊娠率の上昇、政府の取り組みの活発化などが挙げられます。

望まない妊娠は世界的に蔓延しつつあり、大きな懸念材料となっています。例えば、国連人口基金によると、2022年3月、望まない妊娠は世界の全妊娠の約半数を占め、毎年1億2100万件発生しています。同資料によれば、予定外の妊娠の60%以上が中絶に至り、中絶全体の45%が安全でない中絶と推定され、その結果、妊産婦死亡全体の5%~13%が死亡し、世界の「持続可能な開発目標」達成能力が危機に瀕しています。このように、意図しない妊娠や安全でない人工妊娠中絶の割合が高いことから、避妊具の需要が増加し、それが市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、人口の間で性感染症の有病率が上昇していることも、市場の成長を高めると予想されます。例えば、2022年4月に米国疾病予防管理センター(Centers for Disease Control and Prevention)が発表した報告書によると、梅毒の全病期で約133,945症例が報告されており、この中には最も感染力が強いとされる初発梅毒と二次梅毒の41,655症例が含まれています。また、2019年から2020年にかけて梅毒が6.8%増加することも報告されています。同報告書では、2020年に約2,148例の先天梅毒が報告されたことも示されており、これには149例の先天梅毒関連の死産と乳児死亡が含まれています。さらに、世界保健機関(WHO)が2021年11月に発表したデータによると、2020年にはクラミジア(1億2900万人)、淋病(8200万人)、梅毒(710万人)、トリコモナス(1億5600万人)の4つの性感染症のいずれかに新たに3億7400万人が感染したことが確認されています。このように、性感染症の負担が増加していることから、病気にかからないための避妊の需要が高まり、市場の成長が促進されると予想されます。

しかし、避妊具の使用に伴う副作用が、予測期間中の市場成長を阻害する可能性が高いです。

避妊具市場の動向

予測期間中、女性セグメントが避妊具市場を独占する見込み

避妊具の普及拡大、性感染症の増加、意図しない妊娠の増加により、避妊具市場における女性セグメントは予測期間中に大きな成長を遂げる見込みです。

Journal of Family Medicine and Primary Care誌が2021年6月に発表した論文「A study on contraceptive prevalence rate and factors influencing it in a rural area of Coimbatore, South India」によると、避妊具の普及率は75%でした。最も使用されている避妊法は、卵管切除術(81.6%)と子宮内避妊具(6.3%)でした。また、同出典によれば、避妊の使用は、女性の年齢、宗教、教育状況、社会経済状況、雇用状況、子供の数、結婚年齢、初産年齢と統計的に有意な相関関係があることが判明しました。

さらに、BioMed Centralが2020年1月に発表した論文「Exploring young women's reasons for adopting intrauterine or oral emergency contraception in the United States:a qualitative study(米国における若い女性が子宮内避妊または経口緊急避妊を採用する理由を探る:質的研究)」によると、緊急子宮内避妊具は、その特典により女性の間で重要かつ受け入れられる選択肢であることが観察されています。

さらに、製品上市、各国での製品上場、合併、分社化など、さまざまな事業戦略の採用に注力する企業が増えていることも、予測期間中の市場成長を後押しするとみられます。例えば、2022年1月、オルガノンはオンタリオ州(Ontario Drug Benefit Program)、ブリティッシュ・コロンビア州(BC PharmaCare)、ノヴァ・スコシア州(Nova Scotia PharmaCare)におけるNEXPLANON(エトノゲストレル徐放性皮下埋め込み製剤)の上場を発表しました。

同様に、2021年11月、オルガノンは、ケベック州におけるRAMQ(Regie de l'assurance Maladie du Quebec)に基づくNEXPLANON(エトノゲストレル徐放性皮下埋め込み型製剤)の公示を発表しました。同様に2021年6月、セベラ・ファーマシューティカルズ・インクはPRAヘルスサイエンスと共同で、長時間作用型可逆子宮内システムLevoCeptの避妊効果、安全性、忍容性を評価する第III相臨床試験を実施しています。

このように、前述の要因により、市場は予測期間中に大きく成長すると予想されます。

予測期間中、北米が避妊具市場を独占する見込み

北米は、望まない妊娠や中絶率の上昇、洗練されたヘルスケアインフラの存在、避妊具の高い普及率、政府の取り組みの増加などの要因により、予測期間にわたって避妊具市場を独占すると予想されます。

さらに、同地域の人口の間で性感染症が増加していることも、同地域の市場成長に寄与しています。例えば、2022年4月、米国疾病管理予防センター(CDC)が発表した「性感染症サーベイランス、2020年」と題する報告書には、米国では性病が依然として公衆衛生上の重大な懸念事項であると記載されています。同出典によれば、クラミジア・トラコマティス感染症は、2020年に米国で最も流行している届出可能な性感染症であり、疾病管理予防センター(CDC)に報告された症例の総数は157万9,885件でした。また、同じ情報源によれば、2020年には米国で677,769件の異なる淋菌感染症が報告されています。したがって、人口の間でこれらの疾患の負担が増加しているため、淋病、単純ヘルペスウイルス(HSV)、B型肝炎、HIV、クラミジアなどの病原体から保護する男性用コンドームの需要が増加すると予想され、予測期間中にこの地域の市場成長を促進すると期待されています。

さらに、同国では複数の組織が戦略的イニシアチブの実施に取り組んでいます。例えば、2022年に発表されたビル・アンド・メリンダ・ゲイツ財団のデータによると、同財団は2021年から2030年にかけて、新しく改良された避妊技術の開発に年間2億8,000万米ドルを提供し、地域社会の好みを反映した家族計画プログラムを支援し、女性と女児が避妊ケアをコントロールできるようにすることを目指しています。

このように、前述の要因により、予測期間中に市場は大きく成長すると予想されます。

避妊具産業の概要

避妊具市場は、主要な市場プレーヤーの存在により細分化されています。避妊具の大半は世界の主要企業によって製造されています。より多くの研究資金と優れた流通システムを持つ市場リーダーが、調査市場においてその地位を確立しています。ーアジア太平洋はーアジア太平洋ではーアジア太平洋はーアジア太平洋はー市場の主要企業としては、AbbVie(Allergan PLC)、Bayer AG、Cooper Surgical Inc.、Reckitt Benckiser、Pregna International Limited、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.などが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 性感染症(STD)に対する意識の高まり
    • 意図しない妊娠率の上昇
    • 政府のイニシアチブの高まり
  • 市場抑制要因
    • 避妊具使用に伴う副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • コンドーム
    • ダイアフラム
    • 子宮頸管キャップ
    • スポンジ
    • 膣リング
    • 子宮内避妊具(IUD)
    • その他のタイプ
  • 性別
    • 男性
    • 女性
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AbbVie(Allergan PLC)
    • Bayer AG
    • Cooper Surgical Inc.
    • Viatris, Inc.(Mylan Laboratories)
    • Pfizer Inc.
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • DKT International
    • Pregna International Limited
    • Reckitt Benckiser

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51587

The Contraceptive Devices Market size is estimated at USD 12.72 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.65% during the forecast period (2024-2029).

Contraceptive Devices - Market

The COVID-19 pandemic has impacted the growth of the studied market. Initially, the global COVID-19 outbreak and the lockdown scenario in the country have imposed some challenges on the market, as hospitals and clinics were forced to suspend services to prevent the spread of the SARS-CoV-2 virus. The restrictions imposed by the government have significantly impacted the growth of the studied market during the initial period of the pandemic. For instance, according to an article published in March 2022, titled 'Effect of the COVID-19 pandemic on contraceptive prescribing in general practice: a retrospective analysis of English prescribing data between 2019 and 2020', it has been observed that the use of long-acting contraceptives decreased, with implants by 76%, intrauterine systems by 79% and intrauterine devices by 76%. However, with the released COVID-19 restrictions and resumed services, the studied market is expected to grow over the forecast period.

Certain factors that are propelling the market growth are increasing awareness about sexually transmitted diseases, the rising rate of unintended pregnancies, and growing government initiatives.

Unwanted pregnancies are becoming more prevalent globally and are a major cause for concern. For instance, according to the United Nations Population Fund, in March 2022, unintended pregnancies accounted for about half of all pregnancies worldwide, with 121 million occurring each year. As per the same source, over 60% of unplanned pregnancies end in abortion, with an estimated 45% of all abortions being unsafe, resulting in 5%-13% of all maternal fatalities, putting the world's capacity to meet the "Sustainable Development Goals" at risk. Thus, the high rate of unintended pregnancies and unsafe abortions are expected to increase the demand for contraceptive devices, which in turn is anticipated to propel market growth.

In addition, the rising prevalence of sexually transmitted diseases among the population is expected to increase market growth. For instance, according to the report published by the Centers for Disease Control and Prevention in April 2022, it reported that around 133,945 cases of all stages of syphilis were noted,which includes 41,655 cases of primary and secondary syphilis which is considered the most infectious stages of the disease. It also reported an increase of 6.8% in Syphilis during the period 2019 to 2020. The same report also indicated that around 2,148 cases of congenital syphilis were reported in 2020, which includes 149 congenital syphilis-related stillbirths and infant deaths. Additionally, according to the data published by the World Health Organization, in November 2021, it has been observed that around 374 million new infections with one of four sexually transmitted diseases - chlamydia (129 million), gonorrhea (82 million), syphilis (7.1 million) and trichomoniasis (156 million) were recorded in 2020. Thus, the rising burden of sexually transmitted diseases is expected to increase the demand for contraception to avoid getting diseases, thereby propelling market growth.

However, the side effects associated with the use of contraceptive devices are likely to impede the market growth over the forecast period.

Contraceptive Devices Market Trends

Female Segment is Expected to Dominate the Contraceptive Devices Market Over the Forecast Period

The female segment in the contraceptive devices market is expected to witness significant growth over the forecast period owing to the increased adoption of contraceptive devices, rising sexually transmitted diseases, and a growing number of unintended pregnancies.

According to an article published by the Journal of Family Medicine and Primary Care, in June 2021, titled 'A study on contraceptive prevalence rate and factors influencing it in a rural area of Coimbatore, South India', the contraceptive prevalence rate was found to be 75%. The most used contraceptive methods were tubectomy (81.6%), and intrauterine devices (6.3%). In addition, as per the same source, the use of contraception was found to be statistically significantly correlated with the women's older age, religion, educational status, socioeconomic status, employment status, number of living children, age at marriage, and age at first childbirth.

Additionally, according to an article published by BioMed Central, in January 2020, titled 'Exploring young women's reasons for adopting intrauterine or oral emergency contraception in the United States: a qualitative study', it has been observed that emergency intra-uterine devices are important and acceptable options among women owing to their benefits.

Furthermore, the increasing company focus on adopting various business strategies such as product launches, listing products in the countries, mergers, and company spin-offs are likely to boost the growth of the market over the forecast period. For instance, In January 2022, Organon announced the public listings for NEXPLANON (etonogestrel extended-release subdermal implant) in Ontario (Ontario Drug Benefit Program), British Columbia (BC PharmaCare), and Nova Scotia (Nova Scotia PharmaCare).

Similarly, in November 2021, Organon announced the public listings for NEXPLANON (etonogestrel extended-release subdermal implant) in Quebec under the Regie de l'assurance Maladie du Quebec (RAMQ). Similarly, in June 2021, Sebela Pharmaceuticals Inc., in collaboration with PRA Health Sciences is conducted phase III clinical trial to assess LevoCept, a long-acting reversible intrauterine system for contraceptive efficacy, safety, and tolerability.

Thus, owing to the aforementioned factors, the market is expected to grow significantly during the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Contraceptive Devices Market Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the contraceptive devices market over the forecast period owing to the factors such as the rising cases of unwanted pregnancies and high abortion rates, the presence of sophisticated healthcare infrastructure, the high adoption rate of contraceptive devices, and the rising number of government initiatives.

In addition, the rising number of sexually transmitted diseases among the population in the region is also contributing to the growth of the market in the region. For instance, in April 2022, a report published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) titled 'Sexually Transmitted Disease Surveillance, 2020', stated that STDs remain a significant public health concern in the United States. According to the same source, Chlamydia trachomatis infection was the most prevalent notifiable sexually transmitted infection in the United States in 2020 with a total of 1,579,885 cases reported to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). In addition, as per the same source, 677,769 different gonorrhea infections were reported in the United States, in 2020. Thus, the rising burden of these diseases among the population is expected to increase the demand for male condoms which protect against pathogens such as gonorrhea, herpes simplex virus (HSV), hepatitis B, HIV, and chlamydia which are expected to propel the market growth in the region over the forecast period.

Furthermore, several organizations are also engaged in the implementation of strategic initiatives in the country. For instance, as per the Bill and Melinda Gates Foundation data published in 2022, the foundation is aiming to offer USD 280 million per year from 2021 to 2030 for developing new and improved contraceptive technologies, support family planning programs that reflect the preferences of local communities and enable women and girls to be in control of their contraceptive care.

Thus, owing to the aforementioned factors, the market is expected to grow significantly during the forecast period.

Contraceptive Devices Industry Overview

The contraceptive devices market is fragmented with the presence of key market players. The majority of the contraceptive devices are being manufactured by the global key players. Market leaders with more funds for research and a better distribution system have established their position in the market studied. Moreover, Asia-Pacific has been witnessing the emergence of some small players due to the rise of awareness. This has also helped the studied market to grow.Some of the key players in the market are AbbVie (Allergan PLC), Bayer AG, Cooper Surgical Inc., Reckitt Benckiser, Pregna International Limited and Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Awareness about Sexually Transmitted Diseases (STDs)
    • 4.2.2 Rising Rate of Unintended Pregnancies
    • 4.2.3 Rise in Government Initiatives
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects Associated with the Use of Contraceptive Devices
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Condoms
    • 5.1.2 Diaphragms
    • 5.1.3 Cervical Caps
    • 5.1.4 Sponges
    • 5.1.5 Vaginal Rings
    • 5.1.6 Intra Uterine Device (IUD)
    • 5.1.7 Other Types
  • 5.2 By Gender
    • 5.2.1 Male
    • 5.2.2 Female
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East & Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AbbVie (Allergan PLC)
    • 6.1.2 Bayer AG
    • 6.1.3 Cooper Surgical Inc.
    • 6.1.4 Viatris, Inc. (Mylan Laboratories)
    • 6.1.5 Pfizer Inc.
    • 6.1.6 Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • 6.1.7 DKT International
    • 6.1.8 Pregna International Limited
    • 6.1.9 Reckitt Benckiser

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS