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市場調査レポート
商品コード
1432585

ステアリン酸:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Stearic Acid - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ステアリン酸:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ステアリン酸市場規模は2024年に947万トンと推定され、2029年には1,230万トンに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.36%で成長すると予測されます。

Stearic Acid-Market

COVID-19は2020年の市場にマイナスの影響を与えました。しかし、個人の衛生や清潔な環境に関する意識の高まりが、ステアリン酸ベースのパーソナルケア製品や家庭用洗浄製品の需要を刺激し、ステアリン酸の市場需要を高めています。

主なハイライト

  • 市場を牽引している主な要因は、パーソナルケア製品に対するニーズの高まりとクリーナー・洗剤産業の急成長です。
  • その反面、原料価格の変動や高濃度での発がん性の影響が市場の成長を妨げています。
  • 金属洗浄やろうそく製造への用途の増加は、予測期間中に市場が上昇する機会を提供すると思われます。
  • アジア太平洋地域が市場を独占し、予測期間中に最も高いCAGRで推移する可能性が高いです。

ステアリン酸市場の動向

パーソナルケア産業からの需要増加

ステアリン酸は、パーソナルケア製品の成分であるステアリン酸ナトリウム、ステアリン酸マグネシウム、ステアリン酸カルシウムなどのステアリン酸塩の製造に使用されます。ステアリン酸は、3,200を超えるスキンケア製品やヘアケア製品に使用されています。

さらに、個人の健康と衛生に対する意識の高まりと美容意識の高まりが、ステアリン酸の需要を促進すると予想されます。

2022年、世界の美容・パーソナルケア市場の規模は5,340億米ドルを超えました。さらに、同市場は予測期間中に約5.86%のCAGRで成長すると推定され、市場調査に有利となります。

パーソナルケア協会であるCosmetic Europeによると、欧州の5億人の消費者は毎日、制汗剤、香料、メイクアップ、シャンプーから石鹸、日焼け止め、歯磨き粉、化粧品に至るまで、健康を守り、幸福感を高め、自尊心を高めるために化粧品やパーソナルケア製品を使用しています。

英国の自然化粧品市場は、2022年には2億860万ユーロ(~2億1,414万米ドル)に達すると推定されています。自然化粧品業界の統計によると、同市場は2022年から2026年にかけて年率7.51%で成長し続けると予想されています。消費者がこれらの物質の環境や健康への影響に関心を持つようになるにつれ、これらの商品の人気が高まっています。したがって、パーソナルケア業界からの需要の増加は、今後数年間、市場に影響を与えると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、その他の発展途上国などで都市化が進み、若い世代の人口が増加しているため、化粧品やパーソナルケア製品の主要な消費国となっています。

ステアリン酸は、石鹸や洗剤に多くの用途があります。主に増粘剤と硬化剤の役割を果たし、固形石鹸の形状保持を助けます。ステアリン酸は、石鹸粒子が汚れの粒子とくっつくのを助け、それをほぐして水で洗い流せるようにします。

アジア太平洋市場を支えているのは、L'Oreal、Procter & Gamble、Unileverといったこの地域を代表する世界的大手企業です。

様々な研究開発、事業拡大、化粧品への投資により、この地域のステアリン酸市場は予測期間中に大きく成長すると予想されます。

国際貿易機関によると、中国は化粧品とパーソナルケアの第2位の市場です。中国における化粧品の小売販売額は2020年に523億米ドルに上昇しました。さらに、2022年の化粧品全体の売上高は701億米ドルを超え、年間成長率は9.6%になると予想されています。

インベスト・インディアによると、インドの化粧品・パーソナルケア製品市場は現在268億米ドル規模であり、2025年には372億米ドルに拡大すると予測されています。

経済産業省によると、日本の化粧品・パーソナルケア製品市場規模は2021年には350億米ドルを超え、米国、中国に次いで世界第3位となります。日本には、資生堂、花王、コーセー、ポーラ・オルビスなどの世界的ブランドを含む3,000社以上のビューティーケア企業があります。

ステアリン酸産業の概要

ステアリン酸市場は、その性質上、部分的に断片化されています。市場の主要企業(順不同)には、Wilmar International Ltd、Kuala Lumpur Kepong Berhad、Oleon、Pacific Oleochemicals Sdn Bhd、Emery Oleochemicalsなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • パーソナルケア製品へのニーズの高まり
    • 洗浄剤・洗剤産業の急成長
  • 抑制要因
    • 原材料価格の変動
    • 高濃度での発がん性
    • その他の阻害要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 飼料原料
    • 動物性原料
    • 植物性原料
  • 用途
    • 石鹸・洗剤
    • パーソナルケア
    • 繊維製品
    • プラスチック
    • ゴム加工
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3F Industries Ltd
    • BASF SE
    • Croda International
    • Deeno Group
    • Emery Oleochemicals
    • Godrej Industries Limited
    • Kao Corporation
    • Kuala Lumpur Kepong Berhad
    • New Japan Chemical Co. Ltd
    • Oleon
    • Pacific Oleochemicals Sdn Bhd
    • Procter & Gamble
    • RUGAO Shuangma Chemical Co. Ltd
    • Twin River Technologies
    • VVF(Global)Limited
    • Wilmar International

第7章 市場機会と今後の動向

  • 金属洗浄とキャンドル製造の用途拡大
目次
Product Code: 51449

The Stearic Acid Market size is estimated at 9.47 Million tons in 2024, and is expected to reach 12.30 Million tons by 2029, growing at a CAGR of 5.36% during the forecast period (2024-2029).

Stearic Acid - Market

COVID-19 negatively impacted the market in 2020. However, the increasing consciousness regarding personal hygiene and clean surroundings stimulates the demand for stearic acid-based personal care and household cleaning products, thus enhancing the market demand for stearic acid.

Key Highlights

  • Major factors driving the market studied are the increasing need for personal care products and the rapid growth of the cleaners and detergents industry.
  • On the flip side, fluctuating prices of raw materials and carcinogen effects in high concentrations hinder the growth of the market studied.
  • Increasing applications for metal cleaning and candle manufacturing are likely to offer opportunities for the market to rise over the forecast period.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Stearic Acid Market Trends

Increasing Demand from the Personal Care Industry

  • Stearic acid is used for the production of stearates, such as sodium stearate, magnesium stearate, or calcium stearate, a component of personal care products. It is used in more than 3,200 skincare and hair care products.
  • Furthermore, the growing awareness of personal health and hygiene and increasing beauty consciousness are expected to drive the demand for stearic acid.
  • In 2022, the value of the global beauty and personal care market amounted to over USD 534 billion. Moreover, the market is estimated to grow at a CAGR of around 5.86% during the forecast period, which will favor the market studied.
  • According to Cosmetic Europe, the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products every day to protect their health, enhance their well-being, and boost their self-esteem, ranging from antiperspirants, fragrances, make-up, and shampoos to soaps, sunscreens and toothpaste, and cosmetics.
  • The UK natural beauty market is estimated to reach EUR 208.6 million (~ USD 214.14 million) in 2022. Natural cosmetics industry statistics show that the market is expected to keep growing at an annual rate of 7.51% between 2022 and 2026. These goods become more popular as consumers become more concerned about the environmental and health implications of these substances.
  • Therefore, the increasing demand from the personal care industry is expected to impact the market in the coming years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific was the leading consumer of cosmetics and personal care products due to growing urbanization and the increasing population of the younger generation in countries like China, India, Japan, and other developing nations.
  • Stearic acid has a large number of applications in soaps and detergents. It primarily fulfills the role of a thickener and hardener, which helps soap bars retain their shape. Stearic acid helps soap particles attach to dirt particles, loosening them to be washed away with water.
  • Leading global giants in the region, such as L'Oreal, Procter & Gamble, and Unilever, supports the Asia-Pacific market.
  • With various research and developments, expansions, and investments in cosmetic products, the market for stearic acid is expected to grow significantly in the region during the forecast period.
  • According to the International Trade Organization, China is the second-largest market for cosmetic and personal care. The retail sales value of cosmetics in China rose to USD 52.3 billion in 2020. Furthermore, overall cosmetics sales in 2022 is anticipated to surpass USD 70.1 billion and witness an annual growth rate of 9.6%.
  • As per invest India, India's market for cosmetics and personal care products is currently worth USD 26.8 billion and is projected to increase to USD 37.2 billion by 2025.
  • According to the Ministry of Economy, Trade, and Industry (METI), the size of Japan's cosmetics and personal care products market was over USD 35 billion in 2021, making it the world's third-largest after the United States and China. Japan is home to more than 3,000 beauty care companies, including global brands of Shiseido, Kao, Kose, and Pola Orbis.
  • The aforementioned factors are expected to significantly impact the market in the coming years.

Stearic Acid Industry Overview

The stearic acid market is partially fragmented in nature. Major companies in the market (in no particular order) include Wilmar International Ltd, Kuala Lumpur Kepong Berhad, Oleon, Pacific Oleochemicals Sdn Bhd, and Emery Oleochemicals, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Need for Personal Care Products
    • 4.1.2 Rapid Growth of the Cleaners and Detergents Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Fluctuating Prices of Raw Materials
    • 4.2.2 Carcinogen Effect in High Concentrations
    • 4.2.3 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Feedstock
    • 5.1.1 Animal-based Raw Materials
    • 5.1.2 Vegetable-based Raw Materials
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Soaps and Detergents
    • 5.2.2 Personal Care
    • 5.2.3 Textiles
    • 5.2.4 Plastics
    • 5.2.5 Rubber Processing
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3F Industries Ltd
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Croda International
    • 6.4.4 Deeno Group
    • 6.4.5 Emery Oleochemicals
    • 6.4.6 Godrej Industries Limited
    • 6.4.7 Kao Corporation
    • 6.4.8 Kuala Lumpur Kepong Berhad
    • 6.4.9 New Japan Chemical Co. Ltd
    • 6.4.10 Oleon
    • 6.4.11 Pacific Oleochemicals Sdn Bhd
    • 6.4.12 Procter & Gamble
    • 6.4.13 RUGAO Shuangma Chemical Co. Ltd
    • 6.4.14 Twin River Technologies
    • 6.4.15 VVF (Global) Limited
    • 6.4.16 Wilmar International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Application for the Metal Cleaning and Candles Manufacturing