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市場調査レポート
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1432481

ホログラフィックディスプレイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Holographic Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホログラフィックディスプレイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホログラフィックディスプレイ市場規模は2024年に34億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には97億6,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは23.12%で成長すると予測されています。

Holographic Display-Market

ホログラムは、主にプロキシミティ・マーケティングの新興国市場で使用されており、企業が顧客とより個別に関わることができるように位置づけることで、顧客との交流や顧客層の拡大を可能にしています。

ホログラフィックディスプレイ市場は、自動車、ヘルスケア研究、医療画像などの幅広い製品用途を背景に、今後数年間、特に米国などの先進国で急成長を遂げる可能性があります。

ホログラフィックディスプレイのニーズは、ヘルスケア、自動車、メディア産業が牽引しているが、メディアとエンターテインメント、教育、住宅(リビングルーム)、軍事マッピングのアプリケーションは、調査対象の市場を活性化すると予想されています。

ホログラフィックディスプレイは、ビルボード、キオスク、POS端末、デジタル・サイン、会場、イベントなどにも採用されています。これらすべての用途でホログラフィックディスプレイが普及していることが、市場拡大を促進する可能性があります。例えば、デジタル・サイネージ・ソリューションは小売業界で広く利用されており、大手企業や新興企業は消費者データの可能性を最大化するためにAIや機械学習を備えた先進的なデジタル・サイネージを選択しています。

技術の向上は、現在市場で提供されている革新的なソリューションに大きな影響を与えています。3Dホログラフィックディスプレイを使用することで、ニューロマーケティングを活用した視覚的ブランド体験を開発することが可能になった。店舗や展示会、公共の場など、人が多く集まる場所であれば、一見自由に浮遊しているように見えるホログラムは、人々を自然に立ち止まらせ、注目させることができます。

しかし、ホログラフィックディスプレイ・デバイスの製造には法外なコストがかかるため、市場の拡大には限界があります。プロセスの一環として新しい技術を生み出し、製造しなければならず、中小企業にとっては高額になる可能性があります。加えて、新興国の消費者は、その価格が法外だと感じるかもしれず、市場の拡大が制限されます。

ホログラフィックディスプレイ市場の動向

自動車セグメントが大きな成長を遂げる見込み

自動車内のエンターテイメント・スクリーンの成長により、自動車分野はディスプレイ技術の主要ユーザーとなっています。ホログラフィック技術は急速に発展しており、サプライヤやメーカーは創造的な自動車用途を検討するようになっています。将来のアプリケーションのための材料を開発することで、複数の企業がプロトタイプから生産への移行を支援する準備が整っています。例えば、スマートフォンのインターフェースをカーエンターテインメントシステムに組み込むため、フロントダッシュボードにディスプレイが設置されつつあります。

さらに、多くの重要な自動車で使用されるディスプレイ領域に対する市場の需要が強く高まっています。これまで自動車業界は新技術の導入に遅れをとってきました。しかし、予測可能な将来には、ホログラフィックディスプレイの主要ユーザーとして、中級以下の自動車が高級車に取って代わることが想定されます。

さらに、提案されている段階的ホログラフィックディスプレイ技術は、ヘッドアップ・ディスプレイ用途のLED/TFTディスプレイを強力に代替します。例えば、レンジローバーがイヴォークにホログラフィックHUDを採用したのは、そのデザインの多様性と低消費電力が理由です。

自動車のイルミネーションにフィルム技術を使用することには様々な利点があります。ホログラフィック・フィルムは、自動車のエンジニアやデザイナーが光をデザイン要素として使用することを可能にします。自動車メーカーは現在、こうした欠点を克服するため、拡張現実(AR)技術を搭載したHUDの新しいデザインを検討しています。

2022年度第1四半期のインド自動車産業の平均稼働率は約73%だった。報告されていた前四半期から改善されました。

著しい成長を遂げるアジア太平洋地域

ホログラフィックディスプレイにとって非常に収益性の高い市場はアジア太平洋です。発展途上国諸国と、中国、台湾、韓国のようなコンシューマー・エレクトロニクス分野の先進国の両方が存在するからです。

自動車と家電製品では、日本と中国が革新的です。これらの分野の市場は、需要と供給を一致させ、新たな技術に対応することで、著しい成長を遂げてきました。

中国におけるVR/ARの進歩は、ホログラム技術と密接に結びついています。視聴者は固定距離の2Dディスプレイを見つめているが、VRは3Dで何かを見ているかのような印象を与えます。

ディスプレイメーカーは、デジタルサイネージ用のビデオウォール技術の機能を強化・拡大しています。Light Field Labsのような企業は、企業が3Dホログラフィックディスプレイをデジタル・サイネージに使用できるようにする技術を開発しています。

中国のホログラフィックディスプレイ市場は、コンシューマー・エレクトロニクスの売上増加、小売、メディア、広告におけるデジタル・サイネージ・イノベーションの需要拡大、自動車分野におけるヘッドアップ・ホログラフィックディスプレイの需要増加により拡大しています。さらに、日本の研究開発者は、広い角度から見ることができるナノサイズのピクセルを持つホログラフィックディスプレイ・システムを開発しました。

さらに、特に中国の中南部地域における民生用電子機器の製造能力の拡大が、東南アジアの近隣諸国への輸出の増加や、4K、LCD、LED、OLEDといった様々なディスプレイ技術の平均販売価格の低下と相まって、同地域におけるホログラフィックディスプレイ・デバイスの採用を増加させると予測されています。

ホログラフィックディスプレイ産業の概要

ホログラフィックディスプレイ市場は、複数のプレーヤーが存在するため、適度に集中しているように見えます。主要な市場プレーヤーは技術的進歩に注力しています。各プレイヤーは、買収、提携、合弁という異なる戦略を採用しており、主要企業のみが市場シェアを獲得しています。市場の主要プレイヤーには、MDH Hologram Ltd.、Looking Glass Factory Inc.、Provision Holding Inc.などがいます。

2023年1月、Realfiction Holding ABは、ECHOホログラフィック3Dディスプレイの最初のイテレーションが完成したと発表しました。このディスプレイは同社の特許出願中のECHO技術に基づいており、複数の視聴者にグラスレス3D体験を提供します。2023年2月下旬から、台湾にあるRealfictionの開発施設で、ビジネスパートナー候補が展示を見学できるようになった。

2023年6月、ARHTメディアは、スペインのNewtonlab Space社が同社のマルチパネルホログラフィックディスプレイの世界の独占販売代理店としてARHTメディアを選んだと発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 技術スナップショット
    • 接触型ホログラフィック
    • 半透明/電子ホログラフィック
    • ピストンホログラフィック
    • レーザー/プラズマ・ホログラフィック

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 3D技術への投資の増加
    • スクリーンレスディスプレイの進歩
  • 市場抑制要因
    • ホログラフィックディスプレイデバイスの組み立てコストの高さ
    • 代替ディスプレイ製品の存在

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 家電
    • 小売
    • メディア・娯楽
    • 軍事・防衛
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Musion Das Hologram Ltd
    • Looking Glass Factory Inc.
    • Provision Holding Inc.
    • Realview Imaging Ltd
    • RealFiction Holding AB
    • Animmersion UK Ltd
    • Kino-mo Limited(HYPERVSN)
    • Shenzhen SMX Display Technology Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 50172

The Holographic Display Market size is estimated at USD 3.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 23.12% during the forecast period (2024-2029).

Holographic Display - Market

Holograms are being used in the industry, mainly in the developing field of proximity marketing, which enables businesses to interact and grow their clientele by positioning themselves to engage clients more individually.

The holographic display market may witness a sharp increase over the next few years, especially in developed nations such as the US, with help from various industry players to augment the regional demand subject to the extensive product applications in automotive, healthcare research, and medical imaging.

While the need for holographic displays is driven by the healthcare, automotive, and media industries, applications in media and entertainment, education, residential (living rooms), and military mapping are anticipated to catalyze the market under study.

Holographic displays are also employed in billboards, kiosks, point-of-sale terminals, digital signs, venues, and events. The popularity of holographic displays in all of these uses may fuel market expansion. For instance, digital signage solutions have been widely used in the retail industry, with big and emerging firms choosing advanced digital signage with AI and machine learning to maximize the potential of consumer data.

Technology improvements have had a significant impact on the innovative solutions that are currently being offered in the market. With the use of 3D holographic displays, it is now feasible to develop a visual brand experience that makes use of neuromarketing. In any crowded location, whether in a store, at an expo, or in public areas, the seemingly free-floating holograms can naturally make people stop and pay attention.

However, the prohibitive cost of manufacturing holographic display devices limits market expansion. New technologies must be created and manufactured as part of the process, which could be expensive for smaller businesses. Additionally, consumers in developing countries might find the prices prohibitive, restricting the market's expansion there.

Holographic Display Market Trends

Automotive Segment is Expected to Witness Significant Growth

The growth of entertainment screens in cars has made the automobile sector a leading user of display technology. Holographic technology is developing swiftly, encouraging suppliers and producers to consider creative automobile uses. By developing materials for applications of the future, several companies are ready to help in the transition from prototype to production. For instance, displays are being put on the front dashboard to incorporate the smartphone interface into the car entertainment system.

Additionally, there is a strong increase in demand on the market for the display area used by many significant automobiles. In the past, the automobile industry has been slow to adopt new technology. However, it is envisaged that mid-range and lower-range automobiles will replace high-end vehicles as the primary users of holographic displays in the foreseeable future.

Furthermore, the proposed phase-only holographic display technology strongly replaces LED/TFT displays for head-up display applications. For instance, Range Rover used the holographic HUD for the Evoque because of its versatility in design and low power usage.

There are various advantages of using film technology for automobile illumination. Holographic films allow engineers and designers of automobiles to use light as a design element. Automakers are now looking into new designs for HUDs that feature augmented reality (AR) technology to overcome these drawbacks.

The average capacity utilization for the Indian automobile industry during the first quarter of the fiscal year 2022 was about 73 percent. It was an improvement from the prior quarter that had been reported.

Asia Pacific to Witness Significant Growth

A tremendously profitable market for holographic displays is Asia-Pacific. This is because both developing economies and nations with advanced consumer electronics sectors, like China, Taiwan, and South Korea, are present.

In automobiles and consumer electronics, Japan and China have been innovators. The markets in these areas have experienced tremendous growth due to matching supply and demand and staying current with emerging technologies.

The advancement of VR/AR in China is closely tied to hologram technology. While the viewer is staring at a fixed-distance 2D display, VR gives the impression that they are watching something in 3D.

Manufacturers of displays are enhancing and expanding the capabilities of video wall technology for digital signage. Companies such as Light Field Labs are developing technologies that enable companies to use 3D holographic displays for digital signage.

The Chinese holographic display market has expanded due to rising consumer electronics sales, growing demand for digital signage innovations in retail, media, and advertising, and rising demand for head-up holographic displays in the automotive sector. Additionally, researchers in Japan have developed a holographic display system with nano-sized pixels that can be viewed from a wide angle.

Further, the expansion of consumer electronics manufacturing capacities, especially in the South Central region of China, coupled with rising exports to neighboring countries in Southeast Asia and declining average selling prices of various display technologies such as 4K, LCD, LED, and OLED is projected to increase the adoption of holographic display devices in the region.

Holographic Display Industry Overview

The holographic display market appears to be moderately concentrated due to the presence of multiple players. The major market players are focusing on technological advancements. The players are adopting different strategies, namely acquisitions, partnerships, and joint ventures, by which only top players are gaining market share. Some key players in the market are MDH Hologram Ltd, Looking Glass Factory Inc., and Provision Holding Inc., among others.

In January 2023, Realfiction Holding AB announced that the first iteration of the ECHO holographic 3D display had been finished. The display is built on the firm's patent-pending ECHO technology, which offers multiple viewers glasses-free 3D experiences. From late February 2023, prospective business partners were welcome to examine the exhibit at Realfiction's development facilities in Taiwan.

In June 2023, ARHT Media announced that Newtonlab Space, a Spanish Company, has chosen ARHT Media as an exclusive distributor of its multi-panel holographic display globally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.5 Technology Snapshot
    • 4.5.1 Touchable Holographic
    • 4.5.2 Semi-transparent/Electro Holographic
    • 4.5.3 Pistons Holographic
    • 4.5.4 Laser/Plasma Holographic

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Investments in 3D Technology
    • 5.1.2 Advancements in Screenless Displays
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Assembling Holographic Display Devices
    • 5.2.2 Presence of Substitute Display Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End User
    • 6.1.1 Consumer Electronics
    • 6.1.2 Retail
    • 6.1.3 Media and Entertainment
    • 6.1.4 Military and Defense
    • 6.1.5 Healthcare
    • 6.1.6 Automotive
    • 6.1.7 Other End-user Verticals
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the world

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Musion Das Hologram Ltd
    • 7.1.2 Looking Glass Factory Inc.
    • 7.1.3 Provision Holding Inc.
    • 7.1.4 Realview Imaging Ltd
    • 7.1.5 RealFiction Holding AB
    • 7.1.6 Animmersion UK Ltd
    • 7.1.7 Kino-mo Limited (HYPERVSN)
    • 7.1.8 Shenzhen SMX Display Technology Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS