デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1431245

家具・インテリア店の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Furniture and Home Furnishing Store - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
家具・インテリア店の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の家具・インテリア店の市場規模は、2024年に5,182億1,000万米ドルと推定され、2029年には6,314億米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR4.15%で成長すると予測されています。

Furniture and Home Furnishing Store-Market

住宅価格の上昇とスペース不足に伴い、家具やインテリアはより狭いスペースでも生活できるように改良されています。技術や新しいアイデアによって、ソファやベッドなどの家具はどんどん良くなっています。

COVID-19が始まると、人々は家の中でできることを制限され、世界中の人々が家で過ごす時間がますます長くなりました。そのため、人々は家の装飾や家具のあり方を変えるようになりました。スマートホーム製品は、消費者が家で過ごす時間が長くなるにつれて、継続的に購入が増加しました。自宅で仕事をする人の割合が増え、さまざまな機能を果たす多目的家具の需要が高まっています。そのため、家具店は商品の種類を増やしています。

それからの時期、COVID-19からの回復の中で、家具業者は顧客のニーズに基づいた様々な家具製品を提供し始めました。ブランドや店舗は、デジタルマーケットプレースを活用し、成長させるために最新のテクノロジーを採用しています。売上と収益を拡大するため、店舗は顧客に迅速かつ無料の配送、融資、パーソナライズされた体験、キャッシュ&キャリー、その他のオプションを提供しています。

家具・インテリア店市場の動向

DIY家具・インテリアの人気の高まり

DIY家具市場は、ライフスタイルの変化と現代的な住宅リフォームの増加により拡大しています。現代的な住宅改修が可能になったことで、人々は自宅に屋外庭園やギャラリーを作るようになり、そのためにDIYで屋外家具を購入し、家の美観を向上させています。DIY家具市場の拡大を後押しするもう一つの要因は、世界の急速な都市化とグローバル化です。

生活水準の向上は都市化の進展の結果です。技術の進歩により、独創的なDIY家具製品に対する需要が急速に高まる可能性があります。市場成長を促進すると予想される要因には、魅力的な製品を扱う家具店の拡大が含まれます。

北米ではインテリアの需要が急増

北米の不動産業界の成長要因として、世帯数の増加が挙げられます。その結果、同地域の住宅用家具市場は成長を遂げています。さらに、不動産業界の成長を加速させているのが、移民人口の増加です。北米の住宅建設が活発化し、住宅活動が活発化するにつれて、インテリアの需要はますます高まっています。これは特に新しく購入される住宅に当てはまります。これによって市場の需要が高まることが予想されます。

米国国勢調査局の推計によると、前年の世帯数は約1億3,900万戸でした。今年、一戸建てと集合住宅に新たに加わった住宅戸数は約100万戸でした。予測期間を通じて、新規世帯数は年平均約122万世帯になると予測されています。

家具・インテリア店業界の概要

経済がCOVID-19の影響から回復しつつあり、家具・インテリア市場もサプライチェーンの混乱や市場の変動から回復しつつあるため、家具・インテリア店の焦点は市場シェアを拡大するために市場セグメントを獲得することであり、その結果、オンラインとオフラインの販売形態に注力しています。Ashley Furniture Industries、Heritage Home Group、Herman Miller、Inter Ikea Systems、Steelcase、The Home Depot、Bed Bath & Beyond、Nitori Holdings、Williams Sonoma、Furnitureなどが既存店であり、市場シェアを拡大するために競合しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 家具店
    • インテリア店
  • 所有者別
    • 小売チェーン
    • 個人店
  • 店舗タイプ別
    • 専売/小売ショールーム
    • 総合小売店/ディーラー店舗
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ashley Furniture Industries
    • Heritage Home Group
    • Herman Miller
    • Inter Ikea System
    • Steelcase
    • The Home Depot
    • Bed Bath & Beyond
    • Nitori Holdings
    • Williams Sonoma
    • Global Furniture

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 93806

The Furniture and Home Furnishing Store Market size is estimated at USD 518.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 631.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.15% during the forecast period (2024-2029).

Furniture and Home Furnishing Store - Market

Over the years, trends and new ideas have come and gone in the furniture and home furnishings industry.With increasing housing prices and a shortage of space, furniture and furnishings are being modified to make it possible to live in a smaller space. Through technology and new ideas, sofas, beds, and other types of furniture are getting better and better.

With the start of COVID-19, people were limited in what they could do in their homes, and people around the world were spending more and more time at home. This made people change the way they decorated and furnished their homes. Smart home products observed a continuous increase in purchases as consumers spent more time at home. With a growing percentage of the population working from home, multi-purpose furniture is in high demand, serving a variety of functions. This leads to furniture stores increasing their variety of products.

Over the upcoming period and in recovery from COVID-19, furniture providers started providing customers with a variety of furniture products based on their needs. Brands and stores are adopting the latest technologies to capitalize on and grow their digital marketplaces. For increasing sales and revenue, stores are providing customers with fast and free shipping, financing, a personalized experience, cash and carry, and other options.

Furniture & Home Furnishing Store Market Trends

Increasing popularity of DIY furniture and home decor

The DIY furniture market is expanding due to changes in lifestyle and an increase in modern home renovations. The availability of contemporary home renovations encourages people to build outdoor gardens and galleries in their houses, for which they purchase do-it-yourself outdoor furniture to improve the aesthetic appeal of their houses. Another factor fuelling the DIY furniture market's expansion is the world's rapid urbanization and globalization.

The rising standard of living is a result of increased urbanization. The demand for creative do-it-yourself furniture products may rise quickly because of technological advancements. The factors anticipated to propel market growth include the expansion of Furniture Stores with attractive products.

North America is Witnessing a Surge in Demand for Home Furnishings

Increasing household numbers are among the factors contributing to the Noth America real estate industry's growth. Consequently, the region market for furniture for homes is seeing growth. Additionally accelerating the real estate industry's growth is the region growing immigrant population. Home furnishings are becoming more and more in demand as North America residential construction picks up steam and the country's residential activity rises. This is especially true for newly purchased homes. It is anticipated that this will increase market demand.

The United States Census Bureau estimates that there were almost 139 million household units in the previous year. In current year, there were approximately 1.0 million new housing units added to the single-family and multifamily housing stock. It is projected that through forecasted period, the average annual number of new households will be approximately 1.22 million.

Furniture & Home Furnishing Store Industry Overview

As the economy is recovering from the impact of COVID-19 and the furniture and home furnishings market is recovering from supply chain disruptions and market fluctuations, the focus of furniture and home furnishings stores is on capturing a segment of the market to increase their market share, as a result of which they are focusing on the online and offline modes of their sales. Ashley Furniture Industries, Heritage Home Group, Herman Miller, Inter Ikea Systems, Steelcase, The Home Depot, Bed Bath & Beyond, Nitori Holdings, Williams Sonoma, and Furniture are among the existing stores, competing with each other for a larger share of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights of Technology Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Furniture Stores
    • 5.1.2 Home Furnishing Stores
  • 5.2 By Ownership
    • 5.2.1 Retail Chains
    • 5.2.2 Independent Stores
  • 5.3 By Store Type
    • 5.3.1 Exclusive/Retail Showrooms
    • 5.3.2 Inclusive Retailers/Dealers Store
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ashley Furniture Industries
    • 6.1.2 Heritage Home Group
    • 6.1.3 Herman Miller
    • 6.1.4 Inter Ikea System
    • 6.1.5 Steelcase
    • 6.1.6 The Home Depot
    • 6.1.7 Bed Bath & Beyond
    • 6.1.8 Nitori Holdings
    • 6.1.9 Williams Sonoma
    • 6.1.10 Global Furniture

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US