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市場調査レポート
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1430998

日本のオンライン宿泊予約:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Japan Online Accommodation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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日本のオンライン宿泊予約:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本のオンライン宿泊予約市場規模は2024年に29億2,000万米ドルと推定され、2029年には45億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.5%で成長すると予測されます。

Japan Online Accommodation-Market

2020年は、COVID-19の大流行により、観光業界にとって世界的に非常に壊滅的な年となった。2021年後半は、日本のホスピタリティ・ビジネスにわずかな希望をもたらしました。パンデミックは、パンデミックの蔓延を防ぐために世界中で渡航が制限されたため、オンライン宿泊予約市場に大きな影響を与えました。旅行回数やホテルの利用は減少しました。

オンライン宿泊予約市場は、宿泊施設市場全体におけるシェアを拡大することで、安定した成長が見込まれます。ホテルの予約収益の大半はオンラインによるもので、短期レンタルのシェアはさらに高いです。現在、オンライン宿泊予約市場の大半は、オンライン旅行代理店(OTA)などの複数のオンライン仲介業者によって支配されています。携帯サイトやアプリは、特に新しい世代の間で最も好まれる旅行予約媒体のひとつであるため、市場プレーヤーは携帯サイトやアプリを通じて旅行サービスを幅広く提供しています。ホテルの客室数は過去1年間で2.5倍に増加しました。新規客室の比率は京都が最も高く、大阪、東京がこれに続いています。

日本オンライン宿泊予約市場の動向

テクノロジーの進化がオンライン宿泊予約市場の成長を牽引

インターネットの出現により、旅行者の目に触れる機会が増え、様々なプレーヤーがリーズナブルな価格で多様なホテルオプションを提供するようになりました。顧客は複数のウェブサイトで宿泊施設のオプションを比較し、最も手頃な価格の契約を得る。Airbnb Inc.やOYO Roomsのようなオンライン専門の宿泊施設プロバイダーは、幅広い宿泊施設の選択肢を提供しているため、旅行者に選ばれています。

テクノロジーは、世界中の人々のコミュニケーション、旅行、滞在の方法を変えました。進化するテクノロジーとモバイルの利用増加に伴い、快適な宿泊を予約するための簡単で効率的な方法が登場し、オンライン宿泊予約市場の成長を高めています。モバイルアプリは徐々に市場に浸透し、オンライン予約に好まれています。そのため、スマートフォンの利用が増加し、デジタルリテラシーが向上することで、オンライン宿泊予約施設の市場成長率が高まる可能性が高いです。

テクノロジーの進歩に伴い、オンライン・ホテル市場は急速に立ち上がりつつあります。COVID-19も宿泊市場のデジタル化を加速させています。

オンライン旅行会社(OTA)が主な予約を占める

予約形態別では、オンライン旅行代理店(OTA)セグメントが日本のオンライン宿泊予約市場でかなりのシェアを占めています。OTAは低価格の予約オプションと多様なホテルにより人気を博しています。OTAを利用すれば、旅行者は必要なときに必要な分だけホテルを予約することができます。現在、OTAはホテルの収益創出に大きく貢献しています。オンライン旅行業界で事業を展開するプレーヤーは、市場シェアを拡大し、収益性を高め、市場競争力を維持するために、主要な開発戦略として製品投入と事業拡大を採用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • テクノロジーとイノベーションがオンライン宿泊予約市場に与える影響に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • プラットフォーム別
    • モバイル・アプリケーション
    • ウェブサイト
  • 予約方法別
    • 第三者オンラインポータル
    • ダイレクト/キャプティブ・ポータル

第6章 競合情勢

  • Market Concetration Overview
  • 企業プロファイル
    • Rakuten Travels
    • JAPANiCAN
    • Agoda
    • Jalan
    • Booking
    • Expedia
    • Hotels.com
    • Japan Online Traveler
    • Yahoo Travel
    • JTB Group*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 90939

The Japan Online Accommodation Market size is estimated at USD 2.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period (2024-2029).

Japan Online Accommodation - Market

The year 2020 was a very devastating worldwide year for the tourism industry due to the COVID-19 pandemic. The second half of 2021 bought a little hope for the hospitality business in Japan. The pandemic has significantly impacted the online accommodation market due to travel restrictions across the globe to prevent the pandemic from spreading. Online travel has been negatively affected; thus, travel and hotel visits have decreased.

The Online Accommodation market is expected to grow steadily by increasing its share in the overall lodging market. Most hotel booking revenues are derived online, with an even higher share for short-term rentals. Most online accommodation market is presently controlled by several online intermediaries, such as online travel agencies (OTAs). Market players are extensively offering travel services through mobile websites and apps, as it is one of the most preferred mediums of travel bookings, particularly among the new Generation. The number of hotel rooms opening has increased 2.5 times over the past year. Kyoto will have the highest ratio of new rooms, followed by Osaka & Tokyo.

Japan Online Accommodation Market Trends

Advancement in Technology has led to Growth in the Online Accommodation Market

The emergence of the Internet has led to intense exposure, and travelers are now exposed to a diverse range of hotel options at reasonable costs by various market players. Customers compare accommodation options at several websites to get the best affordable deal. Travelers choose specialized online accommodation providers such as Airbnb Inc. and OYO Rooms because they provide a wide range of lodging alternatives.

Technology has changed how people communicate, travel, and stay across the globe. With evolving technology and the increase in the use of mobiles, easy and efficient methods are being for booking a comfortable stay, thus increasing the growth of the online accommodation market. Mobile apps are gradually gaining pace in the market and are preferred by people to make their online bookings. Thus, an increase in the usage of smartphones and growth in digital literacy is likely to increase the growth of the online accommodation market.

With the advancement in technology, the online hotel market is rising quickly. COVID-19 has also accelerated the digitization of the accommodation market.

Online Travel Agencies (OTA's) Accounts for Major Bookings

Based on the booking mode, the online travel agencies (OTAs)segment accounted for a considerable share of the Japanese online accommodation market. The OTAs have gained popularity due to the low-cost booking options and variety of hotels. They allow travelers to plan and book hotels as and when required. Currently, OTA majorly contributes to the revenue generation of hotels. The players operating in the online travel industry have adopted product launch and business expansion as their key developmental strategies to expand their market share, increase profitability, and remain competitive in the market.

Japan Online Accommodation Industry Overview

Japan's Online Accommodation Market is fairly fragmented, with many established local players in each region. The major players in the accommodation industry are Rakuten Travels, JAPANiCAN, Agoda, Jalan.net, and Booking.com.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Insights on Impact of Technology and Innovation on Online Accommodation Market
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Platform
    • 5.1.1 Mobile application
    • 5.1.2 Website
  • 5.2 By Mode of Booking
    • 5.2.1 Third party online portals
    • 5.2.2 Direct / captive portals

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Rakuten Travels
    • 6.2.2 JAPANiCAN
    • 6.2.3 Agoda
    • 6.2.4 Jalan
    • 6.2.5 Booking
    • 6.2.6 Expedia
    • 6.2.7 Hotels.com
    • 6.2.8 Japan Online Traveler
    • 6.2.9 Yahoo Travel
    • 6.2.10 JTB Group*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US