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市場調査レポート
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1430953

自動車用エンジンオイルの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2021~2026年)

Global Automotive Engine Oils - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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自動車用エンジンオイルの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2021~2026年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用エンジンオイルの世界市場規模は、2024年には172億8,000万リットルと推定され、2026年には183億2,000万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024-2026年)のCAGRは2.97%で成長すると予測されます。

Global Automotive Engine Oils-Market

主なハイライト

  • 車両タイプ別最大セグメント-乗用車:世界中で乗用車の保有台数が多いため、このセクターのエンジンオイル消費量は様々な車種の中で最も多いです。
  • 自動車タイプ別最速セグメント-二輪車:COVID-19の大流行にもかかわらず、いくつかの国々で二輪車の販売台数が増加しているため、今後もこの分野でのエンジンオイル消費量が増加する可能性が高いです。
  • 最大の地域市場-アジア太平洋:アジア太平洋には、中国、インド、インドネシアなど、大規模な自動車保有国があります。その結果、エンジンオイルの消費量はアジア太平洋地域で最も多くなっています。
  • 急成長するアジア太平洋地域市場: 合成油の普及率が低く、インドのような国々では自動車人口の高い成長率が見込まれているため、アジア太平洋地域の潤滑油消費量が増加する可能性が高いです。

自動車用エンジンオイル市場動向

車種別最大セグメント:乗用車

  • エンジンオイルは、すべての製品タイプの中で最も使用されている自動車用潤滑油です。2015年から2019年にかけて、世界の自動車用エンジンオイル消費量はCAGR 2.5%で増加しました。2020年には、エンジンオイルは世界全体の自動車用潤滑油消費量の約78%を占める。
  • 2020年には、COVID-19の発生により、事業活動の縮小により、世界の既存車両の使用量が大幅に減少しました。その結果、乗用車と二輪車のセグメントでは、2019年と比較して2020年のエンジンオイル消費量が最も大きく減少しました。
  • 自動車の販売と生産の回復が予想されるとともに、電気自動車の普及の増加がエンジンオイル消費量に若干の影響を与えると予想されます。したがって、こうした要因から、エンジンオイル消費量は2021~2026年の間に3.72%のCAGRで推移すると予想されます。

最大地域:アジア太平洋

  • 2015年から2019年にかけて、世界の自動車用エンジンオイル消費量はCAGR 2%以上で増加しました。この期間、アジア太平洋は自動車用エンジンオイルの主要消費地であり、世界の消費量の約43%を占め、北米と欧州がこれに続いた。
  • COVID-19の発生後に旅行制限が課されたため、2020年のエンジンオイル消費は制限されました。北米は2019-2020年の消費量が17.5%減少し、最も影響を受けた地域であり、次いで欧州(15.8%減少)でした。
  • アジア太平洋は、2021~2026年の間にCAGR 4.73%で消費が増加すると予想され、アフリカと南米(予想CAGRはそれぞれ4.07%と2.97%)に続くため、エンジンオイル市場が最も急成長すると予想されます。2022年以降、自動車の販売と生産が回復すると予想されることが、この成長の原動力となると思われます。

自動車用エンジンオイル産業の概要

自動車用エンジンオイルの世界市場は適度に統合されており、上位5社で40.16%を占めています。この市場の主要企業は、BP PLC (Castrol)、China National Petroleum Corporation、ExxonMobil Corporation、Royal Dutch Shell PLC and TotalEnergies(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 自動車業界の動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 自動車タイプ別
    • 商用車
    • 二輪車
    • 乗用車
  • 製品グレード別
  • 地域別
    • アフリカ
      • エジプト
      • モロッコ
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ブルガリア
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • イラン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他南米

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BP PLC(Castrol)
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petroleum & Chemical Corporation
    • ENEOS Corporation
    • ExxonMobil Corporation
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Royal Dutch Shell PLC
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.

第6章 付録

  • 付録1参考文献
  • 付録-2図表一覧

第7章 CEOへの主な戦略的質問CEOへの主な戦略的質問

目次
Product Code: 90301

The Global Automotive Engine Oils Market size is estimated at 17.28 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 18.32 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 2.97% during the forecast period (2024-2026).

Global Automotive Engine Oils - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - Passenger Vehicles : The large fleet size of passenger vehicles across the globe has resulted in this sector accounting for the highest engine oil consumption among the various vehicle types.
  • Fastest Segment by Vehicle Type - Motorcycles : The sales boost for motorcycles in several countries despite the COVID-19 pandemic is likely to continue and boost engine oil consumption by this sector in the future.
  • Largest Regional Market - Asia-Pacific : Asia-Pacific is home to countries with large vehicle fleets like China, India & Indonesia. As a result, the engine oil consumption by this sector was highest in Asia-Pacific.
  • Fastest Growing Regional Market - Asia-Pacific : The low penetration of synthetic oils and expected high growth rates of vehicle population in countries like India are likely to drive the lubricant consumption in APAC.

Automotive Engine Oils Market Trends

Largest Segment By Vehicle Type : Passenger Vehicles

  • Engine oils are the most used automotive lubricants among all the product types. During 2015-2019, global automotive engine oil consumption increased at a CAGR of 2.5%. In 2020, engine oils accounted for around 78% of the total automotive lubricant consumption volume globally.
  • In 2020, the COVID-19 outbreak resulted in a huge decline in the usage of the existing global vehicle fleet due to a reduction in business activities. As a result, the passenger vehicles and motorcycles segments witnessed the largest drop in engine oil consumption in 2020 compared to 2019.
  • Along with the expected recovery in sales and production of motor vehicles, an increase in the penetration of electric vehicles is expected to impact engine oil consumption slightly. Therefore, due to such factors, engine oil consumption is expected to register a CAGR of 3.72% during 2021-2026.

Largest Region : Asia-Pacific

  • During 2015-2019, the global automotive engine oil consumption increased at a CAGR of over 2%. During this period, Asia-Pacific was the leading consumer of automotive engine oils and accounted for around 43% of the global volume, followed by North America and Europe.
  • The travel restrictions imposed after the COVID-19 outbreak restricted engine oil consumption in 2020. North America was the most affected region as it witnessed a 17.5% drop in consumption during 2019-2020, followed by Europe (a 15.8% drop).
  • Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing engine oil market as the consumption is anticipated to increase at a CAGR of 4.73%, followed by Africa and South America (with an expected CAGR of 4.07% and 2.97%, respectively), during 2021-2026. The expected recovery in automotive sales and production from 2022 will likely drive this growth.

Automotive Engine Oils Industry Overview

The Global Automotive Engine Oils Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 40.16%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), China National Petroleum Corporation, ExxonMobil Corporation, Royal Dutch Shell PLC and TotalEnergies (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends

  • 3.1 Automotive Industry Trends
  • 3.2 Regulatory Framework
  • 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation

  • 4.1 By Vehicle Type
    • 4.1.1 Commercial Vehicles
    • 4.1.2 Motorcycles
    • 4.1.3 Passenger Vehicles
  • 4.2 By Product Grade
  • 4.3 By Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 Egypt
      • 4.3.1.2 Morocco
      • 4.3.1.3 Nigeria
      • 4.3.1.4 South Africa
      • 4.3.1.5 Rest of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 China
      • 4.3.2.2 India
      • 4.3.2.3 Indonesia
      • 4.3.2.4 Japan
      • 4.3.2.5 Malaysia
      • 4.3.2.6 Philippines
      • 4.3.2.7 Singapore
      • 4.3.2.8 South Korea
      • 4.3.2.9 Thailand
      • 4.3.2.10 Vietnam
      • 4.3.2.11 Rest of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 Bulgaria
      • 4.3.3.2 France
      • 4.3.3.3 Germany
      • 4.3.3.4 Italy
      • 4.3.3.5 Norway
      • 4.3.3.6 Poland
      • 4.3.3.7 Russia
      • 4.3.3.8 Spain
      • 4.3.3.9 United Kingdom
      • 4.3.3.10 Rest of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 Iran
      • 4.3.4.2 Qatar
      • 4.3.4.3 Saudi Arabia
      • 4.3.4.4 Turkey
      • 4.3.4.5 UAE
      • 4.3.4.6 Rest of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 Canada
      • 4.3.5.2 Mexico
      • 4.3.5.3 United States
      • 4.3.5.4 Rest of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 Argentina
      • 4.3.6.2 Brazil
      • 4.3.6.3 Colombia
      • 4.3.6.4 Rest of South America

5 Competitive Landscape

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Profiles
    • 5.3.1 BP PLC (Castrol)
    • 5.3.2 Chevron Corporation
    • 5.3.3 China National Petroleum Corporation
    • 5.3.4 China Petroleum & Chemical Corporation
    • 5.3.5 ENEOS Corporation
    • 5.3.6 ExxonMobil Corporation
    • 5.3.7 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 5.3.8 Royal Dutch Shell PLC
    • 5.3.9 TotalEnergies
    • 5.3.10 Valvoline Inc.

6 Appendix

  • 6.1 Appendix-1 References
  • 6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs