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市場調査レポート
商品コード
1430577

タグ管理システム - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Tag Management System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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タグ管理システム - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タグ管理システム市場規模は2024年に16億2,000万米ドルと推計され、2029年には31億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは14.05%で成長します。

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タグマネジメントシステム市場は、ページビュー、イベント、リマーケティングリスト、クロスドメイントラッキング、アプリ内アナリティクスを追跡するために不可欠です。TMSは、よりシンプルな更新、サイト中断の可能性の低減、ページ読み込みパフォーマンスの改善を提供します。

主なハイライト

  • ウェブサイトは企業にとって非常に重要な構成要素であり、顧客体験やマーケティング戦略を改善するために非常に価値のある顧客データを収集するために使用されます。タグマネジメントシステムは、マーケティング担当者がデジタルマーケティングでタグを管理、維持、実装するために使用するソフトウェアです。これは、ウェブページ、動画、アプリのタグを管理するために採用されるシステムです。
  • フェイスブック、ツイッター、インスタグラムなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、ビジネス目的のために多くのオーディエンスと交流する機会を提供しています。2022年には、世界中で47億人以上がソーシャルメディアを利用しています。55%の人がソーシャルメディアからブランドを知り、79.7%の人がオンライン広告やソーシャルメディア広告に基づいて購入します。TMSは、ソーシャルメディア・プラットフォーム上のトラフィックと消費者行動を追跡する上で不可欠です。
  • さらに、新興国のタグ管理システムへの多額の投資は、デジタルトランスフォーメーションへの大きなシフト、中小企業におけるクラウドコンピューティングと技術向上の利用の増加、検索エンジン最適化やソーシャルメディアプロモーションのようなデジタルマーケティング手法の継続的な近代化などの要因によって推進されています。
  • 市場の拡大は、タグ管理サービスの初期コストの高さが妨げになると予想されます。しかし、この技術はeコマース・プレイヤーにとってはありがたいもので、顧客のニーズを認識し、それに適応することで、オンラインでの存在感を高めることができるからです。
  • COVID-19の大流行は、企業がウェブ上で存在感を示す傾向を早めたが、この傾向は今後も続くと予想されます。企業はオンライン商取引やリモートワークに移行することで、より多くの読者を獲得し、今日のデジタル市場で競争力を維持しています。コード不要のウェブサイト・ビルダーが広く利用できるようになったため、企業のオンライン・ビジネスの確立はかつてないほどシンプルになりました。

タグ管理システムの市場動向

タグ管理システムは小売およびeコマース分野で重要な役割を果たす

  • タグマネジメントシステムは、eコマースサイトのより良いキャンペーン構築に役立ちます。TMSを利用すれば、ウェブサイトの最適化が容易になります。ユーザーは、特にモバイルデバイス上で、ウェブサイトが素早く読み込まれることを期待しています。タグはモバイルユーザーを理解するために不可欠ですが、モバイルサイトの読み込みを遅くする可能性があります。モバイルサイトに最適なタグは、TMSの助けを借りて使用することができます。
  • ファッション業界では、手作業によるファッション商品のタグ付けに代わり、最先端の人工知能(AI)アルゴリズムを使って商品画像を属性に基づいて分類・分類する自動商品タグ付けへの移行が進んでいます。
  • オンラインタグツールのCrazyeggは、ユーザーがウェブサイトを閲覧している間、どこで何をクリックしたかを追跡します。訪問者のエンゲージメントを整理し、訪問者が離脱する前に閲覧したページを表示することもできます。
  • タグ管理ソリューションは、購入者の行動を認識するのに非常に役立ちます。学者の調査によると、オンライン消費者の支出の40%は衝動的な購入の結果だといいます。
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予測期間中、北米が最大の市場規模を占める見込み

  • 世界全体で11億3,000万あるウェブサイトのうち、その82%は不活発です。北米では、ウェブトラフィックの51.2%がモバイルデバイスからのものです。2022年、米国のオンライン買い物客は2億6,800万人で、2025年には約2億8,500万人に増加すると予想されています。インターネット普及率の高さが企業のオンラインプレゼンス拡大を後押ししており、タグ管理システムはこうしたウェブサイトの管理に役立っています。
  • 北米地域はすでに技術的に進んだ地域であり、オンラインショッピング、教育、銀行業務などさまざまなタスクを実行するために使用されるウェブベースのアプリケーションの普及率が高いため、この地域はタグ管理システム市場を世界的に支配しています。
  • マイクロソフトは自律型ショッピング技術の新興企業AiFiと提携し、Smart Store Analyticsと呼ばれるクラウド・サービスを開始しました。このプラットフォームは、AiFiプラットフォームから店舗データを取得し、小売マネージャーが店舗レイアウトや在庫をより適切に調整できるようなインサイトを提供します。アナリティクス・プラットフォームは、各顧客の平均消費額、どの商品と接触し、通路を移動したかを追跡します。このサービスはまた、顧客が特定の陳列の前に滞留する時間や、「売上高対店員の高さ」の比率をプロットし、最適な棚配置の検討に役立てる。
  • Win with AEPプログラムは、北米、EMEA、APACを網羅するアドビの優先パートナー向けに開発されました。このプロセスには、20の国際的なコンサルタント会社や代理店が参加しました。DMPGはアドビの「Win with AEP」コンペティションに参加し、「ベスト・ハイパー・パーソナライズド・エクスペリエンス賞」を受賞した。これは、顧客プロファイルを作成し、各顧客エンゲージメントを通じて大きな機会を提供するために、オンラインとオフラインのプラットフォーム間でデータをどのようにリンクさせるべきかを他の組織が知るための手本となるものです。
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タグ管理システム業界の概要

タグ管理システム市場は細分化されています。市場で大きなシェアを持つ大手企業は、市場シェアと収益性を高めるために戦略的協業イニシアチブを活用することで、ウェブサイトのトラフィックを増やし、国際市場で顧客基盤を拡大するため、より効果的なタグ管理ソフトウェアや各種ソリューションの開発に注力しています。Google Inc.、Adobe Inc.、Tealium Inc.、Ensighten Inc.、Qubit Digital Ltd.、Signal Group Inc.などは、この業界にサービスを提供している主要企業の一部です。

2023年3月クラウドベースのIoTソフトウェア・ソリューションの大手プロバイダーの1つであるTapwowは、モノのインターネット(IoT)におけるデジタル・セキュリティと識別の世界的リーダーの1つであるIdentivとの新たな戦略的パートナーシップを発表し、顧客エンゲージメント、認証、製品の転用、トレーサビリティを含むスマートパッケージング向けの包括的なIoTソリューション一式を提供します。TapwowのDIRX2スマートパッケージングとコネクテッドプロダクトプラットフォームは、Identivのタグ管理、コンテンツ配信、分析ソリューションの加速を可能にします。同じプラットフォームでNFC、QRコード、センサーをサポートすることで、ブランドはアプリケーションに最適な技術を選択できるようになります。

2022年8月:マイクロソフトのTracking Tagと統合されたページビルダー、Landingiは、ウェブサイト上での顧客の行動を記録するのに役立ちます。eコマースは、売上の増加、コンバージョン率の向上、時間の節約といった恩恵を受ける。

2022年1月:PCI製品の専門家と北米エネルギー市場協会(NAEMA)は、eコマース用に開発されたe-Tag+を促進するためのウェビナーを開催。Utah Municipal Power Agency(UMPA)はこのソフトウェアを使用しており、e-Tag+を使用して再生可能資源のワークフローを自動化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • ユーザーフレンドリーで機能満載のソフトウェア
    • より良いカスタマー・エクスペリエンスの提供
    • 統一されたエコシステム構築能力
  • 市場抑制要因
    • タグ管理システムの初期費用が高い
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 用途別
    • キャンペーン管理
    • コンテンツ管理
    • コンプライアンス管理
    • その他アプリケーション
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • 小売・eコマース
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google Inc.
    • Adobe Inc.
    • Tealium, Inc.
    • Ensighten Inc.
    • Qubit Digital Ltd.
    • Signal Group Inc.
    • Hub'Scan Inc.
    • Piwik Pro Sp. z o.o.
    • OpenX Software Ltd.
    • Fjord Technologies S.A.S.
    • Oracle Corporation
    • Datalicious Pty Ltd.
    • IBM Corporation
    • Yottaa, Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64799

The Tag Management System Market size is estimated at USD 1.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.05% during the forecast period (2024-2029).

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The tag management system market is essential to track page views, events, remarketing lists, cross-domain tracking, and in-app analytics.TMSs provide simpler updates, less potential for site disruptions, and improved page loading performance.

Key Highlights

  • The website is very important component of a company and it is used to collecting customer data which is very valuable for improving the customer experience and marketing strategies. The tag management system is a software which is used by marketers to manage, maintain, and implement tags in digital marketing. This is a system which is employed for managing the tags for webpages, videos and apps.
  • Social Media platforms such as Facebook, Twitter, and Instagram offer the chance to interact with a massive audience for business objectives. In 2022, more than 4.7 billion people worldwide used social media. 55% of people learn about brands from social media, and 79.7% make purchases based on online or social media advertisements. TMS is vital in tracking traffic and consumer behavior on social media platforms.
  • Moreover, substantial investment in the tag management system of emerging countries is driven by factors such as a major shift to digital transformation, an increased use of cloud computing and technological improvements among small and medium sized businesses; and ongoing modernisation of digital marketing techniques like search engine optimisation and social media promotion.
  • The market's expansion is anticipated to be hampered by the high initial cost of tag management services. However, this technology is a blessing for E-commerce players because it allows them to recognize and adapt to customer needs, increasing their online presence.
  • The COVID-19 pandemic hastened the trend of companies creating a web presence, and this trend is expected to continue in the future. Companies move to online commerce and remote working to reach a wider audience and stay competitive in today's digital market. Establishing a company's online business has been simpler than ever due to the wide availability of code-free website builders.

Tag Management System Market Trends

Tag Management Systems to Play a Significant Role in Retail and E-commerce Sector

  • Tag management systems help build better campaigns for e-commerce websites. Website optimization becomes easy with a TMS. Users expect websites to load quickly, especially on mobile devices. Although tags are essential for comprehending mobile users, they can make a mobile site load more slowly. The best tags for mobile sites can be used with the aid of a TMS.
  • The fashion industry is moving toward automatic product tagging, which replaces manual tagging of fashion products and categorizes and classifies product images based on their attributes using cutting-edge Artificial Intelligence (AI) algorithms.
  • Crazyegg, the online Tag tool, keeps track of where and what users click while they are surfing the website. It organizes visitor engagement and may even display the pages that visitors browse before leaving.
  • Tag management solutions are very helpful in recognizing the buyer's behavior. As per a study done by scholars, 40% of online consumer expenditures are the consequence of impulsive purchases.
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North America is expected to Account for the Largest Market Size during the Forecast Period

  • Out of 1.13 billion websites globally, 82% of these are inactive. i.e., only 0.2 billion websites are functional and visited. In North America, 51.2% of web traffic comes from mobile devices. In 2022, there were 268 million online shoppers in the United States, which is anticipated to rise to about 285 million by 2025. The high internet penetration is encouraging the companies to expand their online presence, and Tag Management System is helping to manage these websites.
  • As North America region has already technologically advanced region and the penetration of web-based application, which is used to perform various tasks such as online shopping, education and banking is high, hence this region dominates the tag management system market globally.
  • Microsoft partnered with an autonomous shopping tech startup AiFi, to launch a cloud service called Smart Store Analytics. This platform pulls store data from the AiFi platform to provide insights that let retail managers better adjust store layouts and inventory. The analytics platform tracks how much each customer spends on average, which products they interact with, and moves through aisles. The service also plots how long customers dwell in front of specific displays and the 'unit sales-to-shopper height' ratio to help dial in on optimal shelf placements.
  • The Win with AEP program was developed for Adobe's preferred partners encompassing North America, EMEA, and APAC. Twenty international consultancies and agencies participated in the process. DMPG participated in the Adobe "Win with AEP" competition and won the 'Best Hyper-Personalised Experience Award. This sets an example for other organizations to know how data should be linked across online and offline platforms to create customer profiles and offer major opportunities throughout each customer engagement.
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Tag Management System Industry Overview

Tag Mangement System Market is fragmented. The major players with a significant share of the market are concentrating on developing more effective tag management software and various solutions for increasing website traffic and expanding their customer bases across international markets by utilizing strategic collaborative initiatives to increase their market share and their profitability. Google Inc., Adobe Inc., Tealium Inc., Ensighten Inc., Qubit Digital Ltd., and Signal Group Inc. are some of the major players serving this industry.

In March 2023: Tapwow, one of the leading providers of cloud-based IoT software solutions, announced a new strategic partnership with Identiv, one of the global leaders in digital security and identification in the Internet of Things (IoT), to provide a set of comprehensive IoT solutions for smart packaging, including customer engagement, authentication, product diversion, and traceability. Tapwow's DIRX2 smart packaging and connected products platform would enable Identiv to accelerate its tag management, content delivery, and analytics solutions. With support for NFC, QR codes and sensors in the same platform, brands would now choose which technology is best for their applications.

In August 2022: Landingi, the page builder integrated with Microsoft Tracking Tag, helps businesses record what customers do on their websites. E-commerce will benefit from increased sales, more conversion rate, and time-saving.

In January 2022: PCI product experts and North American Energy Markets Association (NAEMA) hosted a webinar to promote the e-Tag+ developed for e-commerce. Utah Municipal Power Agency (UMPA) is using the software and has automated its renewable resource workflows using e-Tag+

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 User-friendly and Feature-packed Software
    • 4.3.2 Better Customer Experience Deliverance
    • 4.3.3 Ability to Build a Unified Ecosystem
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 High Initial Fee for Tag Management Systems
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Type
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premises
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Campaign Management
    • 5.2.2 Content Management
    • 5.2.3 Compliance Management
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Retail & E-commerce
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Manufacturing
    • 5.3.5 Other End-Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 Japan
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Google Inc.
    • 6.1.2 Adobe Inc.
    • 6.1.3 Tealium, Inc.
    • 6.1.4 Ensighten Inc.
    • 6.1.5 Qubit Digital Ltd.
    • 6.1.6 Signal Group Inc.
    • 6.1.7 Hub'Scan Inc.
    • 6.1.8 Piwik Pro Sp. z o.o.
    • 6.1.9 OpenX Software Ltd.
    • 6.1.10 Fjord Technologies S.A.S.
    • 6.1.11 Oracle Corporation
    • 6.1.12 Datalicious Pty Ltd.
    • 6.1.13 IBM Corporation
    • 6.1.14 Yottaa, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS