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市場調査レポート
商品コード
1430508
フェネチルアルコール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Phenethyl Alcohol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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フェネチルアルコール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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フェネチルアルコールの市場規模は2024年に1億8,300万米ドルと推定され、2029年には2億3,770万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.37%で成長する見込みです。
フェニルエチルアルコールまたはフェネチルアルコールは、香水、石鹸、化粧品に使用される無色の天然由来成分です。特に若い消費者の間でパーソナルケアや化粧品の需要が高まっていることが、フェニルエチルアルコールの需要を牽引しています。身だしなみを重視するようになり、さまざまな販売チャネルを通じてこれらの化粧品を簡単に入手できるようになったことが、販売額を押し上げています。その上、フェネチルアルコールは、点鼻薬、眼科薬、視神経製剤の抗真菌防腐剤として使用される医薬品・サプリメント原料製剤として承認されています。フェネチルアルコールはまた、最終製品の有機的な添加物として飲食品産業でも使用されています。同市場の有力企業は、地理的範囲と市場シェアを拡大するために革新的な戦略を採用しています。例えば、2022年10月、アクティリスはマンチェスターの研究開発能力を拡大するために45万米ドルを投資しました。この拡張の目的は、同社の製品ポートフォリオを改善することです。
環境に優しく、ナチュラルで、オーダーメイドの香水に対する需要の高まりと生活水準の向上が、市場成長を促す主な要因となっています。さらに、継続的な製品イノベーション、様々なソーシャルメディアプラットフォームを通じた製品広告の増加、エアゾールスプレー、ルームフレッシュナー、車用芳香剤などの芳香剤需要の増加が市場成長を刺激すると予想されます。また、石鹸や洗剤などのパーソナルケア用品の消費や、化学物質が皮膚に及ぼす有害な影響に関する知識の高まりも、天然2-フェニルエタノールが主に香料成分の天然源であるバラの花びらから抽出されるため、天然・バイオベースの香料成分の需要に影響を与えています。
フェネチルアルコールはマイルドでありながら香りが長続きするため、心を落ち着かせるエッセンシャルオイルのブレンドに最適です。さらに、米国人は頭痛や偏頭痛を和らげるなど、エッセンシャルオイルに健康上のメリットを感じており、同国におけるアロマセラピー製品の調合用フェネチルアルコール原料の需要を支えています。フレグランス産業は、多様でユニークな香りやフレグランスを求める消費者の嗜好によって、米国で成長を遂げています。例えば、労働統計局によると、米国の消費者1人当たりの香水、化粧品、浴用剤への年間平均支出額は、2021年の182.29米ドルから2022年には211.82米ドルに増加しました。また、化粧品への支出の増加は、化粧品業界におけるフェネチルアルコールの需要を促進すると予想されます。2023年、Digital Commerce 360の調査によると、米国の消費者の10%が美容製品を毎日オンラインで購入していることが明らかになった。1日に数回購入する消費者は8%である一方、毎週購入する消費者は13%、月に数回購入する消費者は16%、毎月購入する消費者は23%、年に数回購入する消費者は26%です。
フェネチルアルコール市場は競争が激しく、複数の地域的・世界的プレーヤーが存在します。市場の主要企業は、製品の発売、M&A、事業拡大、提携などの戦略を駆使し、世界市場で強力な消費者基盤と尊敬される地位を確立しようとしています。市場の主要企業には、Koninklijke DSM NV、Evonik Industries AG、Yinghai(Cangzhou)Aroma Chemical Company Ltd.、Harmony Organics、KDAC CHEM PVT.LTD.などがあります。
The Phenethyl Alcohol Market size is estimated at USD 183 million in 2024, and is expected to reach USD 237.70 million by 2029, growing at a CAGR of 5.37% during the forecast period (2024-2029).
Phenylethyl or phenethyl alcohol is a colorless, naturally derived ingredient used in perfumes, soaps, and cosmetics. The rising demand for personal care and cosmetic products, particularly among young consumers, drives the demand for Phenylethyl alcohol. The simple accessibility of these cosmetic items through various sales channels, with the increased emphasis on personal grooming, aided the sales value. Besides, phenethyl alcohol is an approved pharmaceutical and supplement ingredient formulation used as an antifungal preservative in nasal, ophthalmic, and optic formulations. Phenethyl alcohol is also used in the food and beverages industry as an organoleptic additive in the final product. The prominent players in the market are adopting innovative strategies to increase their geographical reach and market share. For instance, in October 2022, Actylis invested USD 450 thousand to expand its research and development capabilities in Manchester. The purpose of this expansion was to improve the company's product portfolio.
The rise in demand for eco-friendly, natural, and custom-made perfumes and higher living standards are key factors driving market growth. Moreover, continued product innovations, increased product advertisement across various social media platforms, and increased demand for air fresheners such as aerosol sprays, room fresheners, and car air fresheners are expected to stimulate market growth. The consumption of personal care items such as soaps and detergents and the rise in knowledge of harmful effects of chemicals on the skin also influence demand for natural and bio-based fragrance ingredients since the natural 2-phenyl ethanol is mainly extracted from rose petals, a natural source for the fragrance ingredient.
Phenethyl alcohol has a mild yet long-lasting scent profile, making it ideal for formulating calming essential oil blends. Moreover, Americans are turning towards essential oils due to their perceived health benefits, such as relieving headaches or migraines, supporting the demand for phenethyl alcohol ingredients for preparing aromatherapy products in the country. The fragrance industry is witnessing growth in the United States, driven by consumer preferences for diverse and unique scents or fragrances. For instance, according to the Bureau of Labor Statistics, the average annual expenditure on perfumes, cosmetics, and bath preparation products per consumer unit in the United States amounted to USD 211.82 in 2022, which increased from USD 182.29 in 2021. In addition, the rising spending on makeup products is anticipated to fuel the demand for phenethyl alcohol in the cosmetic industry. In 2023, according to Digital Commerce 360, the survey revealed that 10% of United States consumers purchase beauty products online daily. While 8% of consumers buy a few times a day, 13% purchase them weekly, 16% purchase them several times a month, 23% monthly, and 26% a few times a year.
The Phenethyl Alcohol market is highly competitive, with the presence of several regional and global players. The major players in the market are indulging in strategies, such as product launches, mergers and acquisitions, expansions, and partnerships, to establish a strong consumer base and esteemed position in the global market. The major players in the market include Koninklijke DSM NV, Evonik Industries AG, Yinghai (Cangzhou) Aroma Chemical Company Ltd., Harmony Organics, and KDAC CHEM PVT. LTD.