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市場調査レポート
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1408488

ServiceNow Storeアプリ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

ServiceNow Store Apps - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ServiceNow Storeアプリ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ServiceNow Storeアプリ市場の前年度の市場規模は140億3,000万米ドルで、今後5年間でCAGR 32.73%を記録し、435億4,000万米ドルに達すると予測されています。

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主なハイライト

  • ServiceNow Storeアプリの世界市場は活気に満ちており、急速に拡大しています。ServiceNowは、クラウドベースのサービス管理ソリューションのトッププロバイダであり、そのServiceNowストアは、ServiceNowプラットフォームのパフォーマンスを向上させるさまざまなコネクタやアプリケーションの市場として機能しています。
  • ServiceNowストアは、人事、マーケティング、法務、購買など、さまざまな企業のIT、アプリケーション開拓、サービス領域の顧客に、購入と構築のオプションを提供します。また、アプリケーションの発見、調達、導入を迅速かつ安全に行うことができます。ServiceNowプラットフォームは、あらゆる部門向けに設計・開発されたアプリケーションであるため、さまざまな企業からの投資に関心を集めています。組織は直感的でユーザーフレンドリーなアプリケーションを自由に展開でき、生産性が向上します。このプラットフォームは、ビジネスの成長を促進する敏捷性と革新性を提供します。
  • クラウドコンピューティングの採用が増え、クラウドベースのソリューションに対する需要が高まっていることが、ServiceNow Storeアプリの市場価値を高める基本的な原動力となっています。多くの大企業や中小企業が、クラウド・コンピューティングを通じて専門的なSaaSソリューションの統合に成功しています。その結果、ServiceNow Storeアプリの採用が加速しています。さらに、企業はデジタルトランスフォーメーションを実現するためにServiceNow Storeアプリの可能性を活用しています。
  • ServiceNowアプリ市場は、幅広いローコード開発ツールとソリューションを提供しています。これらのツールにより、開発者、アナリスト、ビジネスユーザーは、大規模なコーディングを必要とせずにアプリケーションを構築、構成、カスタマイズできます。ローコード・ソフトウェア開発プラットフォームを提供するOutSystemsが実施した世論調査によると、ローコードおよびノーコード・ソリューションは、この困難への対処に役立っているようです。ローコード技術を職業に活用していると回答した開発者の71%が、週40時間労働が可能だと回答しました。これに対し、ローコードを採用していない組織の開発者で同様の回答をしたのは44%に過ぎなかった。さらに、ローコード開発者の63%が給与や特典に満足しているのに対し、従来の開発者は40%だった。
  • 逆に、市場でのダイナミックな技術進歩に起因するクライアントのカスタマイズ要求の高まりは、ITサービス・プロバイダーにさらなる障害をもたらしています。ITサービス・プロバイダーは、ネットワーク不足、ハードウェアの要求、機密情報をめぐる認証問題などの課題に頻繁に遭遇します。インフラとスケーラビリティの不足は、ITサービス・プロバイダーのビジネスにさらに影響を及ぼし、これがこの時期の企業成長の最も大きな要因となっています。
  • COVID-19の発生は、地域全体の企業に、従業員と地域社会の安全を確保するために必要なあらゆる措置を講じるよう促しました。COVID-19は、リモートワークの増加や企業のデジタルトランスフォーメーションの拡大により、市場に有益な影響を与えました。企業は、シームレスで効率的で、どこからでもアクセスできるビジネスプロセスを求めています。さらに、多くの企業がデジタルトランスフォーメーションを完了し、完全な遠隔地に留まるか、デジタルとオフィスのハイブリッドモデルで運営することを決定しています。

ServiceNow Storeアプリの市場動向

クラウドベースが市場で大きなシェアを占める見込み

  • デジタルトランスフォーメーションに伴い、組織はITが提供する創造的なアプリケーションや拡張機能の成功に依存して進化してきました。ほとんどの組織にとって、ITは重要な競争力となっています。さらに、ITアウトソーシングは、クラウド移行やサービス・オプションにより、単なるコスト削減手法以上のものとなっています。したがって、この新しい形態は、ビジネスの成長、顧客経験、競合の混乱に関する組織の動機によって推進されています。
  • 新たなデータストレージを構築・維持する代わりに、データをクラウドに移行することでコストとリソースを確保することの重要性に対する企業の認識が高まっていることが、クラウドベースのサービスに対する需要、ひいてはこの地域におけるオンデマンド・セキュリティ・サービスの採用を後押ししています。クラウドプラットフォームとエコシステムは、さまざまな利点があるため、今後数年間、デジタル革新のペースと規模を拡大するための発射台として機能すると予想されます。
  • さらに、Qlikは2022年11月、企業のデータ戦略を推進する目的で、サービスとしてのビジネス統合プラットフォーム(eiPaaS)であるQlik Cloud Data Integrationを発表しました。このプラットフォームは、あらゆる企業アプリケーションとデータソースをクラウドにシームレスに接続することを目的としており、組織全体のデータアクセス、リアルタイムモビリティ、データ変換の強化において極めて重要な役割を果たします。このような改善は、企業がデータの潜在的な価値を完全に引き出すために不可欠なものです。
  • オンプレミスのソフトウェアからクラウドベースのソリューションへの移行を検討している企業は、主に、標準準拠(「ベンダーはベスト・セキュリティ・プラクティスに準拠しているか」)、侵入防御と検知(「企業やベンダーのデータが侵害されたかどうかがわかるか」)など、重要なセキュリティ機能に関する潜在的なソリューションの機能をチェックしています。帯域幅の需要が変動するビジネスでは、主に、短期間で容量を増減できる必要があります。クラウド・テクノロジーは、業務のニーズに応じて帯域幅を拡大・縮小するために必要な柔軟性を組織に提供します。このアプローチにより、企業はコストを削減し、競合よりも優位に立つことができます。
  • Turbonomic社によると、クラウドを利用していない回答者の割合は、2021年の4%から2022年には8%に上昇しました。Microsoft Azureが56%でトップだった。クラウドプラットフォームを導入することで、複数のアプリケーションの統合、新規・拡張チャネルの促進、経費の管理、プライベートクラウドの管理、顧客データへのアクセス向上、サービスの改善なども可能になります。
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北米が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 北米は市場で大きなシェアを占めると予想されます。米国中小企業振興局によると、2022年には米国の中小企業数は3,320万社に達し、国内のほぼすべての企業(99.9%)を占める。2022年の米国における小規模企業数の伸びは、前年比2.2%増、2017年から2022年にかけては12.2%増と、着実な増加を反映しています。
  • 今後数年間は、機械学習(ML)の急速な進歩により、自動化の新時代が到来し、ドローンやロボットが前例のないペースで複雑なタスクをこなすようになります。この自動化の急増は、特にサイバーセキュリティの領域で、スピードと精度がデジタルの未来を形成する極めて重要な要素であるMLアルゴリズムに広範な機会を生み出しています。このことは、近い将来、MLaaS(Machine Learning as a Service)市場の成長に拍車をかけることになると思われます。
  • さらに、連携型MLの商業的な採用が急増していることも、MLaaSの需要拡大の主な要因になると予想されています。例えば、Helpnetsecurityによると、米国の企業の73%が2022年にサイバーセキュリティツールに人工知能と機械学習を追加で組み込む計画を持っています。これは、サイバー防御を強化し、進化し続けるデジタル環境におけるデータセキュリティを確保する上で、MLaaSソリューションの重要性が増していることを強調しています。
  • さらに、テクノロジーによって企業の繁栄を支援する情報技術(IT)サービスプロバイダーであるcentrexITは、顧客へのITサービス提供を合理化するために設計された高度なプラットフォームであるPzzleを発表しました。Pzzleは、ServiceNowの開発チームであるDreamtsoftとの提携により設計されました。Pzzleは、業界初のエンタープライズグレードのITサービス管理(ITSM)と迅速なアプリケーション開発プラットフォームです。革新のスピード、製品の柔軟性、マルチクライアントセグメント化アーキテクチャを組み合わせることで、Pzzleは従来のマネージドサービスプロバイダー(MSP)のサポートを拡大し、クライアントエクスペリエンス、データ品質、セキュリティを向上させます。
  • 迅速なアプリケーション開発は、エンドユーザーのニーズを満たすため、企業におけるビジネスプロセスの即時カスタマイズとスケーラビリティに対する要求の高まりによって推進されると予想されます。企業におけるモビリティへの移行は、スマートフォンの利用を促進し、デバイスを持ち運ぶ傾向をサポートし、ラピッドアプリケーション開発市場を後押ししています。コーダーと非コーダーの双方にとって、必要不可欠なITスキルのギャップを解消し、コーディング・プロセスをスピードアップするという組織の要件が、ラピッド・アプリケーション開発市場を前進させています。
  • 著名なソフトウェア開発企業は、多くの場合、一流のソフトウェア・ソリューションを提供することに秀でているが、その理由は、一流の人材を惹きつけ、顧客の機能要求に効果的に対応することを可能にする実質的な財務能力にあります。逆に、中小企業では、顧客から多数の機能要求が殺到することがありますが、これらの差し迫った要求に適切に対応するためには、さらなるリソースが必要になる場合があります。
  • 老舗の大企業がこの業界で長年にわたり存在感を示している場合、顧客はその製品が顧客のニーズに合わせた包括的な機能セットを包含していることを合理的に期待することができます。しかし、このレベルの専門知識と広範な機能セットには、高価格が伴うことが多いことは注目に値します。

ServiceNow Storeアプリ業界の概要

世界のServiceNow Storeアプリ市場は、IBM Corporation、Okta, Inc.、PagerDuty、TeamViewer、Dynatrace LLCなど、複数の主要企業が存在し、緩やかな統合が見られます。これらの企業は強い存在感を維持しており、市場シェアを拡大するために戦略的パートナーシップやサービス開拓に積極的に投資しています。

2023年5月、セキュアな企業向け生産性アプリケーションの大手企業であるDTech Apps by Discover Technologiesは、TaskerとDocIntegratorアプリケーションの大幅なアップデートを発表しました。これらのアップデートは、Now Platformの機能を活用することで、企業のタスク管理とプロセスマイニングを近代化することを目的としています。DTech Appsは、ServiceNowのパートナーソリューションセンターオブエクセレンスと提携し、Built-on ServiceNowソリューションの開発を促進しています。この共同作業には、技術およびビジネスガイダンスを提供する専門家チームが参加し、市場投入までの時間を短縮し、顧客の成果を高めます。これらの新しいソリューションは、世界な従業員のエクスペリエンスを向上させるよう設計されており、プラットフォームとモバイルデバイスの両方でアクセス可能な、適応性が高く、直感的でユーザーフレンドリーなアプリケーションを提供します。

2023年5月、低コードによるインテリジェントなテスト自動化を専門とする著名なSaaSプロバイダーであるmablは、斬新な負荷テスト機能を発表しました。この機能により、エンジニアリングチームは、本番レベルのプレッシャーの下でアプリケーションがどのように動作するかを評価することができます。負荷テストオプションは、mablのSaaSプラットフォームにシームレスに統合され、ユーザーは既存の機能テストの価値を最大化し、パフォーマンステストを開発ライフサイクルの初期段階に移行し、インフラと運用コストを削減することができます。この革新により、組織のテスト能力が強化され、堅牢なアプリケーションのパフォーマンスと信頼性が保証されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウドサービスとクラウドコンピューティングの採用の増加
    • デジタルプラットフォームの台頭と先端技術の採用
  • 市場抑制要因
    • 初期費用とライセンシング費用の高さ

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • クラウドベース
    • ウェブベース
  • 企業規模別
    • 中小企業(SMEs)
    • 大企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Okta, Inc.
    • PagerDuty
    • teamviewer
    • Dynatrace LLC
    • xMatters, Inc.
    • SAILPOINT TECHNOLOGIES INC.
    • Talkdesk, Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Microsoft Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50001140
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The ServiceNow store apps market was valued at USD 14.03 billion in the previous year and is expected to register a CAGR of 32.73%, reaching USD 43.54 billion by the next five years.

Key Highlights

  • The global market for ServiceNow store apps is vibrant and quickly expanding. ServiceNow is a top provider of cloud-based service management solutions, and its ServiceNow store acts as a market for different connectors and applications that improve the performance of the ServiceNow platform.
  • The ServiceNow Store provides clients in IT, application development, and service domains across various enterprises, including HR, marketing, legal, and purchasing, with a buy versus build option. It also allows for discovering, procuring, and deploying applications quickly and securely. The ServiceNow platform is an interest for investment from various firms as the applications are designed and developed for every department. The organizations are offered the liberty to deploy intuitive, user-friendly apps, increasing productivity. The platform provides agility and innovation to drive business growth.
  • Increased adoption of cloud computing and the growing demand for cloud-based solutions are fundamental driving forces escalating the ServiceNow store apps market value. Many big and small businesses have successfully integrated specialized SaaS solutions through cloud computing. This, as a result, has accelerated the adoption of ServiceNow store apps adoption. Additionally, businesses are leveraging the potential of ServiceNow store apps to achieve digital transformation.
  • The ServiceNow app market offers a wide range of low-code development tools and solutions. These tools enable developers, analysts, and business users to build, configure, and customize the application without the need for extensive coding. According to a poll conducted by OutSystems, which provides a low-code software development platform, low-code and no-code solutions appear to be assisting in addressing this difficulty. 71% of developers polled who reported utilizing low-code technologies in their professions indicated they could work a 40-hour work week. In comparison, only 44% of developers at organizations that do not employ low code expressed the same. In addition, 63% of low-code developers were satisfied with their salaries and perks, compared to 40% of traditional developers.
  • On the contrary, the growing client customization requests owing to the dynamic technological advancement in the market have further created hindrances for IT service providers. They frequently encounter challenges regarding networking shortages, hardware requests, and authentication fallouts over sensitive information, as most of the workforce works remotely. The lack of infrastructure and scalability further affects the business of IT service providers, which has become the most significant factor for the company's growth during this period.
  • The outbreak of COVID-19 prompted firms across the region to undertake all the necessary steps to secure the safety of their employees and the community. COVID-19 had a beneficial impact on the market, owing to the rise in remote working and the expanding digital transformation of enterprises. Businesses are looking for business processes that are seamless, efficient, and accessible from any location. Further, many businesses have completed their digital transformation, and many have decided to remain fully remote or operate on a digital and in-office hybrid model.

ServiceNow Store Apps Market Trends

Cloud-Based is Expected to Hold Significant Share of the Market

  • With digital transformation, organizations have evolved dependent on the success of creative applications and extensions that IT could provide. IT has become a critical competitive edge for most organizations. Moreover, IT outsourcing has become more than a simple cost-reduction technique with cloud migrations and service options. Therefore, this new form is driven by organizational motivations regarding business growth, customer experience, and competitive disruption.
  • The increasing realization among businesses about the importance of holding money and resources by moving their data to the cloud setup instead of building and maintaining new data storage drives the demand for cloud-based services and, hence, the adoption of on-demand security services in the region. Owing to multiple benefits, cloud platforms and ecosystems are expected to serve as a launchpad for an outbreak in the pace and scale of digital innovation over the next few years.
  • Further, in November 2022, Qlik introduced Qlik Cloud Data Integration, its Business Integration Platform as a Service (eiPaaS), with the goal of advancing corporate data strategies. This platform aims to seamlessly connect all enterprise applications and data sources to the cloud, playing a pivotal role in enhancing data access, real-time mobility, and data transformation across the organization. These improvements are instrumental for enterprises in fully unlocking the potential value of their data.
  • Companies that have been considering moving from on-premise software to a cloud-based solution are primarily checking the potential solutions for their capabilities concerning crucial security features that include standards compliance ('does the vendor comply with the best security practices'), intrusion prevention and detection ('will they know if the company or the vendor data has been breached'), among others. Businesses that have fluctuating bandwidth demands primarily need to be able to scale up and down their capacity at short notice. Cloud technology provides organizations with the flexibility they need to grow and reduce their bandwidth with the needs of their operation. This approach can cut costs and give companies an edge over the competition.
  • According to Turbonomic, the percentage of respondents not using any cloud rose to eight percent in 2022 from four percent in 2021. Microsoft Azure was on the top with 56%. Deployment of cloud platforms also allows for the integration of multiple applications, the facilitation of new and extended channels, the management of expenses, the management of the private cloud, improved access to client data, and the improvement of services.
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North America is Expected to Hold Significant Share of the Market

  • North America is expected to hold a significant share of the market. According to the United States Small Business Administration Office of Advocacy, in 2022, the digit of small businesses in the United States reached 33.2 million, accounting for nearly all (99.9 percent) businesses in the country. The growth in the number of small firms in the United States in 2022 reflects a steady increase, with a 2.2 percent boost from the previous year and a 12.2 percent increase from 2017 to 2022.
  • In the coming years, the rapid advancement of machine learning (ML) is ushering in a new era of automation, with the deployment of drones and robots performing complex tasks at an unprecedented pace. This surge in automation is creating extensive opportunities for ML algorithms, particularly in the realm of cybersecurity, where speed and precision are pivotal factors shaping the digital future. This, in turn, is poised to fuel the growth of the machine learning as a service (MLaaS) market in the foreseeable future.
  • Furthermore, the burgeoning commercial adoption of federated ML is anticipated to be a key driver of the growing demand for MLaaS. For instance, according to Helpnetsecurity, a remarkable 73% of businesses in the United States have plans to incorporate additional artificial intelligence and machine learning into their cybersecurity tools in 2022. This underscores the increasing significance of MLaaS solutions in fortifying cyber defenses and ensuring data security in an ever-evolving digital landscape.
  • Moreover, centrexIT, an information technology (IT) services provider helping businesses thrive through technology, had Pzzle, an advanced platform designed to streamline IT service delivery to clients. It is designed in partnership with Dreamtsoft, the development team behind ServiceNow. Pzzle is the industry's first enterprise-grade IT service management (ITSM) and rapid application development platform. By combining the speed of innovation, product flexibility, and multi-client segmented architecture, Pzzle expands traditionally managed service provider (MSP) support and improves the client experience, data quality, and security.
  • The development of rapid application development is anticipated to be driven by the increasing requirement for instantaneous customization and scalability of business processes in enterprises to satisfy the needs of end users. The move to mobility in enterprises is boosting the use of smartphones and supporting the trend of bringing your device, boosting the rapid application development market. The requirement for organizations to close gaps in essential IT skills and speed up the coding process for both coders and non-coders is driving the rapid application development market forward.
  • Prominent software development firms often excel in delivering top-notch software solutions due to their substantial financial capabilities, which enable them to attract top talent and effectively address customer feature requests. Conversely, smaller businesses may find themselves inundated with a multitude of feature requests from their clients but might require additional resources to adequately respond to these pressing demands.
  • When a well-established, larger company has a long-standing presence in the industry, clients can reasonably expect the product to encompass a comprehensive set of features tailored to their needs. However, it's worth noting that this level of expertise and extensive feature set often comes with a higher price tag.

ServiceNow Store Apps Industry Overview

The Global ServiceNow Store App market exhibits moderate consolidation, with several key players, including IBM Corporation, Okta, Inc., PagerDuty, TeamViewer, and Dynatrace LLC, among others. These companies maintain a strong presence and are actively investing in strategic partnerships and service developments to expand their market share. Notable recent developments in the market include:

In May 2023, DTech Apps by Discover Technologies, a leading player in secure enterprise productivity apps, announced significant updates to their Tasker and DocIntegrator applications. These updates aim to modernize enterprise task management and process mining by leveraging the capabilities of the Now Platform. DTech Apps has partnered with ServiceNow's Partner Solutions Center of Excellence to facilitate the development of their Built-on ServiceNow solution. This collaborative effort involves a dedicated team of experts who provide technical and business guidance, thereby accelerating time-to-market and enhancing customer outcomes. These new solutions are designed to enhance the experience of the global workforce, offering adaptable, intuitive, and user-friendly applications accessible on both the platform and mobile devices.

In May 2023, mabl, a prominent SaaS provider specializing in intelligent test automation with low code, introduced a novel load-testing feature. This feature enables engineering teams to assess how their applications perform under production-level pressure. The load-testing option seamlessly integrates into mabl's SaaS platform, empowering users to maximize the value of their existing functional tests, shift performance testing to earlier stages of the development lifecycle, and reduce infrastructure and operational costs. This innovation enhances the testing capabilities of organizations, ensuring robust application performance and reliability.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in adoption of cloud services and cloud computing
    • 5.1.2 Rise in digital platforms and adoption of advance technologies
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High upfront and licensing costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Cloud-Based
    • 6.1.2 Web- Based
  • 6.2 By Enterprise Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises (SMEs)
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Okta, Inc.
    • 7.1.3 PagerDuty
    • 7.1.4 teamviewer
    • 7.1.5 Dynatrace LLC
    • 7.1.6 xMatters, Inc.
    • 7.1.7 SAILPOINT TECHNOLOGIES INC.
    • 7.1.8 Talkdesk, Inc.
    • 7.1.9 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.10 Microsoft Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS