市場調査レポート
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1408174

フードトラック:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Food Truck - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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フードトラック:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フードトラック市場の現在の市場規模は41億5,000万米ドルです。

今後5年間で、68億7,000万米ドルに成長し、予測期間中の収益でCAGR 6.5%を記録すると予測されます。

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中期的には、世界中のクイックサービスレストラン(QSR)の増加が、予測期間中のフードトラック需要を増加させると思われます。レストランを経営するための地代コストの上昇は、予測期間中にフードトラックの人気を高めそうです。

業務用レストランの間でフードトラックの人気が高まっていることから、市場は大きく成長する可能性が高いです。商業レストランは、レストラン施設を探索するために一等地にフードトラックを立ち上げています。これは予測期間中に市場を推進すると予想されます。しかし、いくつかの国では、規制が世界中で正常化されるにつれて、フードサービスの大幅な成長を示しており、予測期間中に市場の大幅な成長を示す可能性が高いです。例えば

主要ハイライト

  • 2022年10月:LoblawとGatikはカナダでドライバーレスの食品配達トラックを発売しました。同社にはカナダ全土で2,400以上の店舗が含まれます。当面は、多数のドライバーレストラックがトロント地域でサービスを提供します。

さらに、ファストフードや飲食品に対する消費者動向の高まりが、フードトラックの需要を高めると予想されます。急速な都市化と世界中で集団で働く女性の増加は、予測期間中にフードトラック・ビジネスの機会を生み出す可能性が高いです。

フードトラック市場の動向

ファストフードの消費増加が市場を牽引する見込み

人々のライフスタイルの変化に伴い、ファーストフード製品に対する需要が増加しています。この動向は特に学生層に浸透しています。

スナックバー、ホテル、レストラン、大学や学校の食堂などで、簡単に調理され、手軽な食事として、あるいは持ち帰り用として提供される加工食品。ファストフードは一般的に、他のタイプの食品よりも栄養価が低いです。調理時間の短い食事はすべてファストフードと見なすことができるが、この用語は最も一般的に、レストラン、ホテル、または店舗で販売され、調理済みの材料を含み、冷凍または予熱され、テイクアウト/持ち帰り用に包装された状態で顧客に提供される食品を指します。

ファストフード・レストランは伝統的に、ドライブスルーの窓から料理を提供できるかどうかで差別化されてきました。避難所や座席を提供しないスタンドやキオスクは、ファストフード・レストラン(クイック・サービス・レストランとも呼ばれる)のアウトレットの一例です。レストラン・チェーンの一部であるフランチャイズ・オペレーションでは、食品は中央の場所から各レストランに出荷されます。

  • マクドナルドは2022年に世界で最も価値のあるファストフード・ブランドとなり、そのブランド価値は約1,965億米ドルと推定されます。スターバックスの同年のブランド価値は約617億米ドルだった。

さらに、かき氷とコーヒーは、わずかなスペースがあれば繁盛する新進のコンセプトです。小型トラックは、こうしたビジネスの運営に最適な選択肢です。米国全土でコーヒートラックの人気が高まっていることから、予測期間中に市場の大幅な成長が見込まれます。例えば、2022年7月にミズーリ州セントルイスでライズコーヒートラックがデビューしました。通りの向こう側では、コーヒートラックがペストリーとコーヒーを提供します。

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北米と欧州が大きな成長を確認

欧州は2021年の収益でフードトラック市場を独占しており、予測期間中も成長すると予測されています。欧州では2021年にいくつかのフードフェスティバルイベントが開催され、フードトラックの需要が増加する可能性が高いです。例えば

  • 2022年3月、オーストリアでEurope Street Food Festivalが開催されました。このイベントでは、フードトラックをめぐるいくつかの食品展示が確認されました。これは予測期間中に市場を押し上げる可能性が高いです。

欧州ではバンに対する大きな需要が見られ、世界のバン販売の90%以上を占めています。COVID-19の大流行が欧州市場の足を引っ張ったもの、2021年には電動充電式バンとハイブリッド電動バンの販売が増加しました。このような電動バンの増加は、フードトラック事業で人気となっており、予測期間中に市場が大きく成長する可能性が高いです。

フードトラックは北米で人気があるが、その理由は資本コストが低く、フードトラック事業を開始するのに最適な場所が北米全土にあるためです。米国では、フードトラック事業のコストは約5~6万米ドルです。国は年間米ドル 25万~50万米ドルのフードトラック事業からの収入を示しました。ビジネスにおける収益利益の増加に伴い、人々は米国でフードトラック事業を開始するために魅了され、これは予測期間中にフードトラックの需要を増加させる可能性があります。

米国では現在3万5,500台以上のフードトラックが運営されており、予測期間中にフードトラックの数が増加する可能性が高いです。カリフォルニア州ではフードトラックの数が最も多く、753事業者が営業しています。次いでテキサス州の549事業者、フロリダ州の502事業者と続く。これらの州における観光業の増加は、フードトラック・ビジネスにとって今年度の大きな成長を示すことになりそうであり、予測期間中も大きな成長を示すことになりそうです。

フードトラック産業概要

フードトラック市場は、Prestige Food Trucks、United Food Trucks United LLC、M&R SPECIALTY Trailers and Trucksなど、複数の主要企業によって支配されています。いくつかの国は、国全体でフードトラック事業を開始するための政策を発表しました。例えば

  • 2022年8月:デリー政府は米国や英国に類似した世界初のフードトラック政策を発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ファストフードの消費増加が市場を牽引する見込み
  • 市場抑制要因
    • オンラインフードデリバリーの増加が市場成長の妨げになる可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模-米ドル)

  • タイプ
    • バン
    • トレーラー
    • トラック
    • その他
  • サイズ
    • 14フィート以下
    • 14フィート以上
  • 用途別
    • ファーストフード
    • ヴィーガンと食肉工場
    • ベーカリー
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他
      • ブラジル
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Prestige Food Trucks
    • United Food Trucks United, LLC
    • VS VEICOLI SPECIALI
    • Futuristo Trailers
    • M&R SPECIALTY TRAILERS AND TRUCKS
    • MSM Catering Manufacturing Inc.
    • The Fud Trailer Company
    • Food Truck Company BV
    • Foodtrucker Engineering LLP

第7章 市場機会と今後の動向

目次
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The food truck market is valued at USD 4.15 billion in the current year. It is anticipated to grow to USD 6.87 billion by the next five years, registering a CAGR of 6.5% in terms of revenue during the forecast period.

Over the medium term, an increase in the number of quick service restaurants (QSR) across the globe will likely increase the demand for food trucks during the forecast period. The rise in the cost of land rent to run a restaurant is likely to increase in popularity of food trucks during the forecast period.

The growing popularity of food trucks among commercial restaurants is likely to witness significant growth in the market. Commercial restaurants are launching food trucks across prime locations to explore the restaurant facilities. It is expected to propel the market during the forecast period. However, several countries witnessed significant growth in food services as the restrictions are normalized across the globe and are likely to witness substantial growth for the market during the forecast period. For instance,

Key Highlights

  • October 2022: Loblaw and Gatik launched driverless food delivery trucks in Canada. The company includes more than 2,400 stores across Canada. For now, a number of driverless trucks will service the Toronto area.

Further, the rising consumer trend toward fast food and beverages is anticipated to enhance the demand for food trucks. Rapid urbanization and an increasing number of women working for populations across the globe will likely create an opportunity for the food truck business during the forecast period.

Food Truck Market Trends

Increasing Consumption of Fast Food is Expected to Drive the Market

The demand for fast food products is increasing as people's lifestyle is changing. The trend is particularly prevalent among the student fraternity.

Processed food that is easily prepared and served in snack bars, hotels, restaurants, and college or school canteens as a quick meal or to be taken away. Fast food is typically less nutritionally valuable than other types of food. While any meal with a short preparation time can be considered fast food, the term most commonly refers to food sold in a restaurant, hotel, or store that contains precooked ingredients, frozen or pre-heated, and served to the customer in a packaged form from take-out/take-away.

Fast food restaurants were traditionally differentiated by their ability to serve food through a drive-through window. Stands or kiosks that do not provide shelter or seating are examples of outlets of fast food restaurants (also known as quick service restaurants). Food is shipped to each restaurant from central locations in franchise operations that are part of restaurant chains.

  • McDonald's was the most valuable fast food brand in the world in 2022, with an estimated brand value of approximately USD 196.5 billion. Starbucks' brand value was approximately USD 61.7 billion that same year.

Further, shaved ice and coffee are rising concepts that only require a little space to thrive. Small-size trucks are the best option for running these businesses. The growing popularity of coffee trucks across the United States is expected to drive significant market growth during the forecast period. For example, the rise coffee truck debuted in St. Louis, Missouri, in July 2022. Across the street, the coffee truck will be serving pastries and coffee.

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North America and Europe witnessing Major Growth

Europe is dominating the food truck market in terms of revenue in 2021 and is projected to grow during the forecast period. Europe witnessed several food festival events in 2021, likely increasing the demand for food trucks. For instance,

  • In March 2022, the Europe Street Food Festival was held in Austria. The event witnessed several food exhibitions over the food trucks. It is likely to boost the market during the forecast period.

Europe witnessed significant demand for vans, which accounted for more than 90% of global van sales. Although the COVID-19 pandemic dragged down the European market, sales of electrically chargeable and hybrid electric vans increased in 2021. Such increases in electric vans are becoming popular for the food truck business, which is likely to witness significant growth in the market during the forecast period.

Food trucks are popular in North America owing to their low cost of capital and availability of prime locations to start food truck businesses across the country. The food truck business costs around USD 50,000 to USD 60,000 in the United States. The country witnessed revenue from the food truck business of around USD 2,50,000 to USD 5,00,000 per year. With the increase in revenue profit in business, people are attracted to start food truck businesses in the United States, which is likely to increase the demand for food trucks during the forecast period.

The United States currently operates more than 35,500 food trucks, which will likely increase the number of food trucks during the forecast period. California includes the highest number of food trucks, with 753 businesses operating in the state. Followed by Texas, with 549 businesses, then Florida, which includes 502 food truck businesses. The rise in tourism across these states is likely to witness significant growth for the food truck business in the current year and is witnessing significant growth during the forecast period.

Food Truck Industry Overview

The Food Truck Market is dominated by several key players such as Prestige Food Trucks, United Food Trucks United LLC, M&R SPECIALTY Trailers and Trucks, and many others. Several countries announced policies to start a food truck business across the country. For instance,

  • August 2022: The Delhi government announced a first-of-its-kind food truck policy similar to that of the United States and the United Kingdom.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Consumption of Fast Food is Expected to Drive the Market
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Increase in the Online Food Deliveries May Hamper the Growth of the Market
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Vans
    • 5.1.2 Trailers
    • 5.1.3 Trucks
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Size
    • 5.2.1 Up to 14 Feet
    • 5.2.2 Above 14 Feet
  • 5.3 By Application Type
    • 5.3.1 Fast Food
    • 5.3.2 Vegan and Meat Plants
    • 5.3.3 Bakery
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States Of America
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Saudi Arabia
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 South Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Prestige Food Trucks
    • 6.2.2 United Food Trucks United, LLC
    • 6.2.3 VS VEICOLI SPECIALI
    • 6.2.4 Futuristo Trailers
    • 6.2.5 M&R SPECIALTY TRAILERS AND TRUCKS
    • 6.2.6 MSM Catering Manufacturing Inc.
    • 6.2.7 The Fud Trailer Company
    • 6.2.8 Food Truck Company BV
    • 6.2.9 Foodtrucker Engineering LLP

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS