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市場調査レポート
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1408161

PCアクセサリー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

PC Accessories - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 188 Pages | 納期: 2~3営業日

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PCアクセサリー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

PCアクセサリー市場規模は2024年に275億8,000万米ドルと推定され、2029年には489億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは12.13%で成長する見込みです。

多くの企業で日常業務を遂行するためにコンピュータの使用が増加していることが、市場成長の最も重要な要因の1つです。さらに、ライフスタイルの変化や技術的な発明によってデジタル化への依存度が高まっていることも、市場の成長を著しく高めると予想されます。IBEFによると、2023-24年度連邦予算では、IT・通信分野の予算は9,757億9,050万インドルピー(117億7,000万米ドル)に達しました。

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主要ハイライト

  • 市場の拡大は、ゲームなど娯楽目的のPCユーザーの増加によって刺激されると予想されます。OECDの経済協力開発調査(Economic Cooperation and Development Survey)によると、2025年には12億6,247万世帯がパソコンを使用すると予想されています。少なくとも1台のコンピューターがある家庭をコンピューター世帯と呼ぶ。このような大規模な成長市場参入企業は、コンピュータの普及により、製品ポートフォリオやPCアクセサリーを多様化する機会を得ると思われます。また、さまざまな地域でより良いポジションを確立し、市場シェアを拡大することができます。
  • 市場は、マウスやキーボードなどのパーソナル・コンピューターやモバイル・デバイスの使用を必要とするITと通信技術におけるより良い雇用展望によって牽引されています。IT分野向けのワイヤレスマウスでは、電池寿命が最大となる画期的な技術がますます使用されるようになっています。IBEFによると、インドのIT・ビジネスサービス需要は2025年までに199億3,000万米ドルに達すると予測されています。
  • ワイヤレスマウスは、RGB照明やプログラム可能な追加ボタンなど、競合ゲーマーによってますます革新的な機能が追加されたおかげで、急速に普及しています。このワイヤレスマウスは、職場や家庭、エンターテインメント分野でよく利用されています。例えば、2023年6月、ゲーミング周辺機器会社のRazerは、プレミアムスタイルのワイヤレスマウスであるCobra Proと、同じ全体的なデザインを利用した追加のベーシックな有線バージョンであるCobraで、ゲーミングマウスの新しいラインを開始しました。Cobraは、Viper、Deathadder、BasiliskといったRazerのすでに幅広いゲーミングマウスと並んでいます。しかし、この新しいマウスは、他の最高級マウスのハイエンド機能を持ちながら、ラインナップがまだ提供していないさまざまな好みをカバーすることを意図しています。
  • また、インフレはメーカーにとってコストアップにつながるため、研究市場に大きな影響を与えます。これは、原材料価格の上昇、輸送コストの増加、人件費や人手不足など、さまざまな要因によるものです。その結果、メーカーは収益性を維持するために値上げを余儀なくされ、最終的に製品需要が減少する可能性があります。
  • COVID-19の流行による在宅勤務や在宅学習の動向は、ノートパソコンやデスクトップシステムを含むPC市場全体の売上に恩恵をもたらしています。

PCアクセサリー市場の動向

AR、VR、AIなどの技術の登場が市場を牽引

  • 世界中でパソコンやゲーム用アクセサリーの需要が伸びているのは、インターネット接続の増加に加え、5Gのような高速ブロードバンドネットワークが登場した結果です。SWZDによると、北米や欧州の組織で導入が計画されている5G技術などの情報技術について、回答者の53%、37%が2023年にバーチャルリアリティ技術の導入を計画していると回答しています。
  • NintendoやMicrosoftなどの大手ゲーム機メーカーは、拡大現実(AR)の可能性を認識し、先陣を切っています。ゲームビジネスは絶えず進化しており、拡大現実(AR)などの最新技術が毎年開発されています。AR技術は、ユーザー体験を向上させ、新たな遊びの要素を作るなど、ゲームにおいていくつかの用途があります。AR技術の導入場所も重要な要素です。特に、PCとプラットフォーム市場はバーチャルリアリティゲームの影響を受けています。PC市場ではOculusとHTCのデバイスが支配的であり、PSVRはSonyのコンソール参入企業に引き続き人気があります。
  • さらに、2022年10月には、拡大現実(AR)メガネ用マイクロLEDディスプレイの重要な開発者であるMicledi Microdisplaysと、ARヘッドセットの世界のトップイノベーターの1つであるKura Technologiesが、ARメガネを製造するための協業を発表しました。Kuraは新しいメガネを設計し、MICLEDI独自の300mmマイクロLEDディスプレイを組み込むことで、Kuraの次世代ARメガネに必要な性能を実現します。このような市場開拓は、調査された市場の成長をさらに促進する可能性があります。
  • さらに、VRゲームクリエイターは、より多くの人々に仮想現実や拡大現実ベースのビデオゲームを採用するよう勧めており、時にはヘッドギアやモーショントラッキングセットを装着して、完全にリアルなゲーム体験に取り組んでいます。さらに、2023年6月、Meta社は、性能を向上させ、スリムなデザインを採用した新しいQuest 3バーチャルリアリティヘッドギアを発売しました。
  • 最新技術に対応するため、ゲーム用VR機器業界では様々な主要企業が常にオファーを更新しています。SonyのPlayStation VRも、その限界に課題しています。ソニーは、PS VR2を2022年11月2023年2月22日に発売すると発表しました。PS VR2 Senseコントローラーのために特別に開発されたPlayStation VR2 Senseコントローラー充電ステーションも同日発売される予定です。
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アジア太平洋が大きな市場シェアを占める展望

  • バーチャルゲームへの人気の高まりが、PCゲーム用アクセサリーの進化につながっています。eスポーツの人気の高まりと世界のゲーマー数の増加は、アジア太平洋の需要を促進すると予想されます。例えば、2023年6月、インドのゲームに特化したベンチャーキャピタル(VC)ファンドのLumikaiは、韓国のrafton(259960. KS)と日本のコロプラ(3668.T)からの投資を含む5,000万米ドルのファンドを立ち上げました。ファンドには他に、Take-Two Interactive(TTWO.O)の元上司Ben Feder氏、音楽ストリーミングサービスのナップスターのジョン・ブラソプロスCEO、フィンランドのモバイルゲーム開発会社スーパーセル、日本のMixi(2121.T)などが出資しています。
  • さらに2022年11月、HyperXは25インチFHDモニターと27インチQHDモニターを含むゲーミングモニターArmadaシリーズをインドで発売しました。このゲーミングモニターには、最大32インチ、20ポンドまでのモニターに対応する金属製のArmadaデスクマウントとArmadaアーム付きゲーミングマウントが付属します。
  • 中国は、中心的なコンピューター・機器アクセサリー・メーカーの存在感が強いため、予測期間中、世界のPCアクセサリー市場で大きなシェアを占めています。IT分野の成長と技術の絶え間ない進化に伴い、この国ではPCアクセサリーの需要が高まると予想されます。
  • 世界のどこでも、オンラインゲームへの関心が高まっています。マウスやメカニカルキーボード、ヘッドフォンといった技術的に優れたアクセサリーは、ユーザーのゲーム体験のパフォーマンスを向上させるために必要です。その結果、PCアクセサリーのニーズは高まるでしょう。カスタマイズ型PCアクセサリー一式は、インターネットゲームの分野でこの国の大手企業が製造しています。中国の場合、その点がPCアクセサリー市場の拡大にプラスに働くと予想されます。
  • 日本では近年、ゲーム人口の増加や技術の発展により、ゲーム機の普及が進んでいます。さらに2023年2月、ViはGamerjiと提携してeスポーツに参入しました。eスポーツ・スタートアップのGamerjiと提携し、ViはVi Games傘下で、Viアプリ上でeスポーツ・プラットフォームを開始しました。こうした新興国市場の開拓は、調査された市場の成長をさらに促進する可能性があります。

PCアクセサリー業界概要

PCアクセサリー市場は、様々な参入企業が存在するため、比較的断片化されています。市場参入企業は、Razer Inc.、Alienware(Dell)、Logitech International SA、Turtle Beach Corporation、Mad Catz Global Limitedなどです。市場参入企業は、製品ラインナップを充実させ、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、合併、技術革新、買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年11月-Razerは、主にMMO向けに設計されたRazerのジャンルを打ち破るMMOとバトルロイヤルマウスの最新作である新型Razer Naga V2 ProとNaga V2 HyperSpeedの発売を発表。Naga V2 Proには3つの交換可能なサイドプレートが搭載され、マウスにおける豊富な新機能を備えた新型Naga V2 ProとNaga HyperSpeedは、MMO参入企業にとって最も重要な機能に焦点を当て、これまで以上に優れたRazerの最も適応性の高いマウスの復活を告げるものです。
  • 2022年8月-Turtle Beach Corporationは、PCゲーム用の全く新しいVulcan II mini光学式メカニカルキーボードを発表しました。Vulcan II Miniは、ROCCATが強く推奨するVulcanキーボードシリーズの最新モデルで、TITAN II光学式スイッチやデュアルLEDスマートキーなどの画期的な機能と、改良された.NETキーボードを搭載しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン
  • マクロ経済動向の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ワイヤレス技術の採用増加
    • AR、VR、AIなどの技術の出現
    • Eスポーツなどのゲームプラットフォームの普及
  • 市場の抑制要因
    • シリコンチップの生産量の変動によるPCアクセサリーの需要不足(特にゲーミングセグメント向け)

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • マウス
      • ゲーミング
      • 非ゲーミング(企業と消費者)
    • キーボード別
      • ゲーミング
      • ノンゲーム(企業向け、コンシューマー向け)
    • ヘッドセット
      • ゲーミング・パーソナル
      • ノンゲーム(業務用)
    • モニターアーム
    • ゲーミングチェア
    • ウェブカム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スイス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alienware(Dell)
    • Logitech International SA
    • Razer Inc.
    • Mad Catz Global Limited
    • Turtle Beach Corporation
    • Corsair Gaming Inc.
    • Cooler Master Co. Ltd(CMC)
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • Microsoft Corporation
    • JBL(Harman International Industries Incorporate)
    • Reddragon(Eastern Times Technology Co. Ltd)
    • Nintendo Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • AOC International

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 93085
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The PC Accessories Market size is estimated at USD 27.580 billion in 2024, and is expected to reach USD 48.9 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.13% during the forecast period (2024-2029). Increased use of computers in many companies to run their daily operations is one of the most important factors for market growth. Furthermore, the growing dependency on digitization, aided by changing lifestyles and technological inventions, is expected to enhance market growth significantly. According to IBEF, in the Union Budget 2023-24, the IT and telecom sector allocation stood at INR 97,579.05 crore (USD 11.77 billion).

Key Highlights

  • It is expected that the expansion of the market will be stimulated by an increasing number of PC users for recreational purposes, such as gaming. In 2025, there are expected to be 1,262,47 million households using computers according to the OECD's Economic Cooperation and Development Survey. Houses with at least one computer are referred to as computer households. Such a massive growth Market participants will have An opportunity to diversify their product portfolio, PC accessories as a result of the adoption of computers. They will also be able to better position themselves in different regions and gain a larger share of the market.
  • The market is driven by better job prospects in IT and communications technology, which require the use of personal computers and mobile devices such as mice and keyboards. In wireless mice for the IT sector, breakthrough technology with a maximum battery life is increasingly being used. According to IBEF, India's IT and business services demand is projected to reach USD 19.93 billion by 2025.
  • Wireless mice are rapidly becoming more and more popular, thanks to increasingly innovative features, such as RGB lighting and additional programmable buttons, being added to them by competitive gamers. Work places, homes or the entertainment sector are commonly made use of this Wireless Mouse. For example, in June 2023, Gaming peripheral company Razer launched a new line of gaming mice with the Cobra Pro, a premium-style wireless mouse, and the Cobra, an additional basic wired version that utilizes the same overall design. The Cobra sits alongside Razer's already-wide roster of gaming mice, such as the Viper, Deathadder, and Basilisk. However, this new mouse is intended to cover different preferences that the lineup didn't already offer while having the high-end features of its other top-of-the-line mice.
  • Moreover, inflation significantly impacts the studied Market, as it can lead to higher costs for manufacturers. This can be due to various factors, such as higher prices for raw materials, increased shipping costs, and labor costs and shortages. As a result, manufacturers may be forced to raise their prices to maintain profitability, ultimately decreasing product demand.
  • The work-from-home and study-from-home trends due to the COVID-19 pandemic have benefited the overall PCmarket, including laptops and desktop systems, with sales.

PC Accessories Market Trends

Emergence of Technologies such as AR, VR, and AI to Drive the Market

  • The growing demand for personal computers and gaming accessories worldwide is a result of an increase in Internet connectivity, as well as the arrival of high speed broadband networks like 5G. According to SWZD, the information technology planned to be implemented in North American and European organisations, such as 5G technologies, 53%, and 37% of respondents stated that their firms planned to adopt virtual reality technology in 2023.
  • Significant game console makers, such as Nintendo and Microsoft, have identified the potential of augmented reality and are leading the charge. The gaming business continuously evolves, with the latest technologies, such as augmented reality (AR), developed yearly. AR technologies have several usages in gaming, Enhancing the user experience and making new elements of play. The location of the deployment of AR technologies is another critical factor. In particular, the PC and Platform market is affected by virtual reality games. The Oculus and HTC devices dominate the PC market, while PSVR continues to be popular with Sony console players.
  • Further, in October 2022, Micledi Microdisplays, a significant developer of microLED displays for augmented reality (AR) glasses, and Kura Technologies, one of the top global innovators in AR headsets, announced a collaboration to manufacture AR glasses. Kura designs the new glasses and incorporates MICLEDI's unique 300mm microLED displays to achieve the performance required for Kura's next generation of AR glasses. Such developments may further propel the studied market growth.
  • Moreover, VR game creators encourage the wider populace to adopt virtual and augmented reality-based videogames, sometimes in headgear and motion tracking sets, to engage in an entirely realistic gaming experience. Further, in June 2023, Meta launched new Quest 3 virtual reality headgear with improved performance and slimmed design available at a starting price of USD 500.
  • In order to keep up with the latest technologies, various key players in the gaming VR device industry constantly update their offers. There is also Sony's PlayStation VR device, which pushes the envelope. Sony announced that PS VR2 will be launched in November 2022 February 22, 2023. The PlayStation VR2 Sense controller charging station, specially developed for the PS VR2 Sense controller, is also anticipated to be available on the same day.
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Asia Pacific is Expected to Hold the Significant Market Share

  • The rising favor of virtual gaming has led to the evolution of PC gaming accessories. The growing popularity of e-sports and the extending number of gamers worldwide are anticipated to drive demand in the Asia-Pacific region. For instance, in June 2023, Indian gaming-focused venture capital (VC) fund Lumikai launched a USD 50 million fund, which includes investments from South Korea's Krafton (259960. KS) and Japan's Colopl (3668.T). Other investors in the fund include former Take-Two Interactive (TTWO.O) boss Ben Feder, music streaming service Napster's CEO Jon Vlassopulos, Finnish mobile game developer Supercell, and Japan's Mixi (2121.T).
  • In addition, in November 2022, HyperX launched the Armada series of gaming monitors in India, including a 25-inch FHD and a 27-inch QHD monitor. The gaming monitor comes with an Armada desk mount and gaming mount made of metal with an Armada arm that supports monitors up to 32 inches and 20 pounds.
  • China has a significant market share in global PC accessories over the forecast period due to its strong presence of central computer and equipment accessory manufacturers. As the IT sector grows and technology evolves constantly, there is expected to be a growing demand for PC accessories in this country.
  • Everywhere in the world, there's a growing interest in online gaming. Technologically superior accessories like mouse, mechanical keyboard or headphones are needed to improve the performance of a user's gaming experience. The need for PC accessories will increase as a result. A set of customized PC accessories is manufactured by major players from this country in the field of Internet gaming. In the case of China, that aspect is expected to have a positive impact in expanding the PC accessories market.
  • As a result of the increasing number of players and technological developments in recent years, gaming consoles are becoming more and more popular in Japan.. Further, in February 2023, Vi entered into e-sports in partnership with Gamerji. Partnering with e-sports start-up Gamerji, Vi, under the umbrella of Vi Games, launched an e-sports platform on the Vi App. Such developments may further drive the studied market growth.

PC Accessories Industry Overview

The PC accessories market is relatively fragmented due to the presence of various players. The key participants in the market are Razer Inc., Alienware (Dell), Logitech International SA, Turtle Beach Corporation. and Mad Catz Global Limited, among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to improve their product offerings and achieve sustainable competitive advantage.

  • November 2022 - Razer announced the launch of the new Razer Naga V2 Pro and Naga V2 HyperSpeed, the latest in Razer's genre-busting MMO and battle-royale mice designed primarily for MMOs, with three interchangeable side plates on the Naga V2 Pro, and a wealth of new features in mice, the new Naga V2 Pro and Naga HyperSpeed signal the return of Razer's most adaptable mouse, now better than ever, focusing on the features that matter most to MMO players.
  • August 2022 - Turtle Beach Corporation has announced the all-new Vulcan II mini optical mechanical keyboard for PC gaming. The Vulcan II Mini is the newest addition to ROCCAT's highly recommended range of Vulcan keyboards, and brings with it breakthrough features such as TITAN II optical switches and dual LED smart keys and improved .

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumer
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain
  • 4.4 Impact of Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption of Wireless Technologies
    • 5.1.2 Emergence of Technologies Such as AR, VR, and AI
    • 5.1.3 Adoption of Gaming Platforms Such as E-sports
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Fluctuation in the Production of Silicon Chips Leading to Shortage in Demand of PC Accessories, specifically for the gaming segment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Mice
      • 6.1.1.1 Gaming
      • 6.1.1.2 Non-gaming (Enterprise and Consumer)
    • 6.1.2 By Keyboard
      • 6.1.2.1 Gaming
      • 6.1.2.2 Non-gaming (Enterprise and Consumer)
    • 6.1.3 By Headset
      • 6.1.3.1 Gaming and Personal
      • 6.1.3.2 Non-gaming (Commercial)
    • 6.1.4 Monitor Arms
    • 6.1.5 Gaming Chairs
    • 6.1.6 Webcams
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Russia
      • 6.2.2.6 Switzerland
      • 6.2.2.7 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 South Korea
      • 6.2.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Mexico
      • 6.2.4.3 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 United Arab Emirates
      • 6.2.5.2 Saudi Arabia
      • 6.2.5.3 South Africa
      • 6.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alienware (Dell)
    • 7.1.2 Logitech International SA
    • 7.1.3 Razer Inc.
    • 7.1.4 Mad Catz Global Limited
    • 7.1.5 Turtle Beach Corporation
    • 7.1.6 Corsair Gaming Inc.
    • 7.1.7 Cooler Master Co. Ltd (CMC)
    • 7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • 7.1.9 Microsoft Corporation
    • 7.1.10 JBL (Harman International Industries Incorporate)
    • 7.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
    • 7.1.12 Nintendo Co. Ltd
    • 7.1.13 Sony Corporation
    • 7.1.14 Koninklijke Philips NV
    • 7.1.15 AOC International

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET