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市場調査レポート
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1406978

昆虫タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Insect Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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昆虫タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

昆虫タンパク質の市場規模は、2024年の2億9,960万米ドルから2029年には3億6,254万米ドルに成長し、予測期間(2024年~2029年)のCAGRは3.89%になると予測されています。

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主なハイライト

  • 昆虫タンパク質は、様々な要因から世界各地で支持を集めています。欧州連合(EU)の役員は、クッキーやパスタ、焼き菓子を強化するタンパク質源としてミールワームを使用することを提案しています。国立医学図書館によれば、昆虫のタンパク質はかなりの量のタンパク質を含んでいます。国立医学図書館が発表した論文によると、フリーズドライにしたイエローミールワームの幼虫は、乾物ベースで脂肪33%、粗タンパク質51%、真タンパク質43%を含んでいた。
  • さらに、昆虫タンパク質は、牛や他の大きなタンパク質源の飼育に比べて環境に優しいです。そのため、世界中の多くの地域で、潜在的なタンパク源として昆虫が検討されています。多くの地域では、飼料、食品・飲料、サプリメントなどの昆虫タンパク質の需要の増加に対応するため、昆虫養殖場の拡大が見られています。例えば、2022年5月、ロシア初のコオロギ養殖場がノヴォシビルスク州に開設されました。この農場は、ロシアの飼料成分市場に新たなタンパク質源を導入することを目的としていました。
  • 昆虫タンパク質は、栄養価を高めるためにペットフードにも広く使われています。様々な企業が昆虫タンパク質の提供を増やし、新しい地域に進出しています。例えば、2021年11月、NaqunsectはPure Simple True LLCと共同で米国で最初の製品を発売しました。同社は米国市場で、犬用おやつブランド「バーニーズ」の中核原料として使用される高価値のタンパク質を発売しました。したがって、様々なエンドユーザー産業による昆虫タンパク質原料の需要の増加と、市場における昆虫タンパク質製品の市場浸透の増加が相まって、予測期間中の市場調査が推進されると予想されます。

昆虫タンパク質の市場動向

昆虫タンパク質と他の代替タンパク質に関する意識の高まり

  • 昆虫タンパク質は、消費者が様々なタンパク質源とその健康への利点についてより深く認識するようになったため、市場で牽引力を増しています。消費者の間で昆虫タンパク質の摂取量が増加しており、様々な健康上の利点のためのタンパク質に対する特定の需要に注目が集まっています。人口と福祉の増加に伴い、食品栄養成分としての昆虫タンパク質の需要はここ数年で高まっています。高タンパクの動向は牽引力を増しており、今後も関心をひきつけると思われます。
  • それゆえ、多くの企業が昆虫タンパク質の生産を拡大し、さまざまな地域に進出しています。例えば、2022年3月、シンガポールを拠点とする新興企業Inseact社は、高度な技術を備えた昆虫タンパク質施設を開設し、生産を拡大しました。さらに、同社は2022年にマレーシアで初の商業規模の昆虫タンパク質メーカーとなります。
  • 世界中の様々な地域で、昆虫タンパク質とそれを摂取することの利点に対する認識が高まっています。英国食品基準庁が2021年に発表した調査によると、回答者の50%が食用昆虫の安全性について「とても安全」「やや安全」と考えているのに対し、「食用昆虫について全く知らない」という回答者は13%に過ぎなかった。
  • 昆虫タンパク質の利点には、タンパク質がより多く、あるいはそれに匹敵する量含まれていることが挙げられます。他の動植物性タンパク質よりも消化が良いとされ、食品・飲料分野での需要を常に牽引しています。メーカーは、世界の昆虫タンパク質市場における需要の増加に対応するため、様々な昆虫タンパク質製品を提供しています。
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主要市場シェアを占める欧州地域

  • 昆虫タンパク質の世界市場は欧州が支配的です。同地域は、持続可能で環境に優しく、潜在的なタンパク質源として昆虫を検討してきました。様々な昆虫を食品、飲料、動物飼料、その他の用途のタンパク質源とする政府の取り組みと承認が、欧州全域の昆虫タンパク質市場を牽引する上で大きな役割を果たしています。
  • 欧州委員会は、2023年に4番目の昆虫であるレッサーミールワーム(Alphitobius diaperionus)を食品として認可しました。レッサーミールワームはダークリング・カブトムシの幼虫です。レッサーミールワームは新規食品として認可されました。新規食品は、ペースト状、粉末状、冷凍状、乾燥状のイエコオロギです。これらは欧州の一般消費者向け食品の原材料として販売される予定でした。
  • したがって、様々な食品や飲料への昆虫タンパク質の使用に対する政府の承認は、様々な企業が昆虫タンパク質の製品で市場に参入し、食品や飲食品に使用される昆虫タンパク質の新しい製剤を革新する多くの機会を生み出しています。これらの要因が組み合わされば、欧州の昆虫タンパク質市場の拡大につながる可能性があります。ブランドや昆虫タンパク質のバリエーションや形態の選択肢が増えることで、エンドユーザーはより幅広い原材料の中から選択できるようになり、それがひいては市場を牽引する可能性があります。
  • さらに、昆虫タンパク質は動物飼料に使用される潜在的な栄養源です。昆虫は豚や家禽にタンパク質と必須アミノ酸を供給することができ、飼料中の大豆ミールなど、他の飼料用タンパク質ミールに取って代わる可能性があります。さらに、昆虫は飼料産業にとって持続可能なタンパク源であると考えられています。昆虫の幼虫に含まれる消化可能なタンパク質は、動物飼料のタンパク質自給率を向上させる有力な解決策となります。したがって、魚肉、豚肉、牛肉、子牛肉、鶏肉などの肉製品に対する需要の高まりによる家畜飼育の増加により、昆虫タンパク質が動物飼料として使用される機会がこの地域全体に生まれる可能性があります。
  • 環境・食糧・農村問題省によると、英国における豚と豚肉の生産量は、2021年の14億6,100万ポンド(20億257万米ドル)から2022年には17億2,700万ポンド(23億6,799万米ドル)に増加しました。したがって、この地域全体で動物を飼育する習慣が増加していることが、欧州全域の昆虫タンパク質市場を牽引する可能性があります。

昆虫タンパク質産業の概要

世界の昆虫タンパク質市場は断片化されており、複数の企業が世界市場で昆虫タンパク質を提供しています。市場に参入している主要企業には、Aspire Food Group、Darling International Inc.(EnviroFlight)、Ynsect NL B.V.、Protix B.V.、Protengaなどがあります。昆虫タンパク質を世界に提供する主要企業は、パートナーシップ、M&A、事業拡大など様々な企業戦略を駆使しています。昆虫タンパク質の成長に対応し、規模の経済を達成するために、市場で事業を展開するプ企業は生産能力を拡大してきました。さらに、昆虫タンパク質の生産を合理化するために、各社は生産工場に先進技術を取り入れています。また、世界の昆虫タンパク質市場における地位を強化するため、昆虫タンパク質の利点と流通の促進にも注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 昆虫タンパク質と他の代替タンパク質に関する意識の高まり
    • 用途の拡大による昆虫タンパク質の需要の急増
  • 市場抑制要因
    • 他のタンパク質の市場浸透拡大
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 食品・飲料
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 調味料/ソース
      • 菓子類
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • サプリメント
      • 高齢者栄養と医療栄養
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • イラン
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Global Bugs
    • Aspire Food Group
    • Agronutris
    • Darling International Inc.(EnviroFlight)
    • Protenga
    • Protix B.V.
    • Nutrition Technologies
    • Entomo Farms
    • INSECTIFii
    • Flylab
    • Ynsect NL B.V.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90226
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The insect protein market size is expected to grow from USD 299.6 million in 2024 to USD 362.54 million by 2029, at a CAGR of 3.89% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The insect protein has been gaining traction in various parts of the globe due to various factors. European Union officers have suggested that mealworms can be used as a source of protein to fortify cookies, pasta, or baked goods. According to the National Library of Medicine, insect protein can contain a substantial amount of protein. As per an article published by the National Library of Medicine, freeze-dried yellow mealworm larvae contained up to 33% fat, 51% crude protein, and 43% true protein on a dry matter basis.
  • Additionally, insect protein is more eco-friendly as compared to raising cattle and other bigger sources of protein. Hence, many regions across the globe have been considering insects as potential sources of protein. Many regions have been witnessing the expansion of insect farms to cater to the growing demand for insect protein for animal feed, food & beverages, supplements, etc. For instance, in May 2022, Russia's first cricket farm was opened in Novosibirsk Oblast. The farm was intended to introduce a new protein source to the feed components market in Russia.
  • Insect protein is also being widely used in pet food to increase its nutritional value. Various companies have been increasing their insect protein offerings and expanding to new regions. For instance, in November 2021, Ÿnsect launched its first product in the United States in collaboration with Pure Simple True LLC. The company launched a high-value protein that was used as a core ingredient for the dog treat brand Bernie's in the United States market. Hence, the increasing demand for insect protein ingredients by various end-user industries, coupled with an increased market penetration of insect protein offerings in the market, is anticipated to drive the market studied over the forecast period.

Insect Protein Market Trends

Increasing Awareness About Insect & Other Alternative Proteins

  • Insect protein has been gaining traction in the market as consumers have become more aware of various sources of protein and their benefits on health. Insect protein intake among consumers is increasing, with more attention being paid to the specific demand for protein for various health benefits. With increasing population and welfare, the demand for insect protein as a food-nutritional component has been rising over the past few years. The high protein trend is gaining traction and will continue to evoke interest in the upcoming years.
  • Hence, many companies have been expanding the production of insect proteins and expanding their presence across various regions. For example, in March 2022, Singapore-based start-up Inseact opened an insect protein facility with advanced technologies to expand its production. Additionally, the company will be the first commercial-scale insect protein manufacturer in Malaysia in 2022.
  • Various regions across the globe have been witnessing a rise in awareness about insect protein and the benefits of consuming it. According to a survey published by the Food Standards Agency in 2021 in the United Kingdom, 50% of the respondents believed that edible insects were very/somewhat safe, whereas only 13% of the respondents had no awareness of edible insects.
  • The advantages of insect protein include more or comparable quantities of protein as well. It is claimed to have better digestibility than other animal and plant proteins, which has been constantly driving its demand in the food and beverage sector. Manufacturers have been offering various insect protein products to cater to the growing demand for the same in the global insect protein market.
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Europe as the Dominant Region with Major Market Shares

  • Europe is the dominant market for insect protein across the globe. The region has been considering insects as a sustainable, eco-friendly, and potential source of protein. Government initiatives and approvals for various insects as sources of protein for food, beverages, animal feed, and other applications have been playing a major role in driving the insect protein market across Europe.
  • The European Commission authorized the 4th insect, Alphitobius diaperionus, the lesser mealworm in the market, as food in the year 2023. The lesser mealworm is the larval form of darkling beetles. The lesser mealworm was approved as a novel food. The novel food consisted of paste, powder, frozen, and dried forms of house cricket. These were intended to be marketed as a food ingredient in several food products for the general population in Europe.
  • Hence, the government approval for the usage of insect protein in various food and beverages creates many opportunities for different companies to enter the market with their insect protein offerings and innovate new formulations of insect proteins to be used in food and beverages. These factors, when clubbed all together, could lead to the expansion of the insect protein market in Europe. More options of brands and insect protein variants and forms allow the end-users to choose from a wider selection of ingredients, which could, in turn, drive the market.
  • Furthermore, insect protein is a potential source of nutrients being used in animal feed. Insects can provide protein and essential amino acids for pigs and poultry that can potentially replace other protein meals for animal feed, such as soybean meal in a diet. Furthermore, insects are viewed as a sustainable source of protein for the animal feed industry. The digestible protein in insect larvae makes them a potent solution to improving protein self-sufficiency in animal feed. Hence, the increasing practice of rearing livestock owing to rising demand for meat products like fish meat, pork, beef, veal, poultry, etc., could create opportunities for insect protein to be used as animal feed across the region.
  • According to the Department for Environment, Food, and Rural Affairs, the production of pigs and pigmeat in the United Kingdom increased from GBP 1,461 million (USD 2002.57 million) in the year 2021 to GBP 1,727 million (USD 2367.99 million) in the year 2022. Hence, the increasing practice of raising animals across the region can drive the insect protein market across Europe.

Insect Protein Industry Overview

The global insect protein market is fragmented, with several companies offering insect proteins in the market globally. Some of the major players operating in the market include Aspire Food Group, Darling International Inc. (EnviroFlight), Ynsect NL B.V., Protix B.V., and Protenga. The key players offering insect protein globally have been using various corporate strategies like partnerships, mergers & acquisitions, and expansions. To cater to the growth of insect protein and achieve economies of scale, the players operating in the market have been expanding their production capacities. Additionally, the companies have been incorporating advanced technologies in their production plants to streamline the production of insect proteins. The companies operating in the market have also been paying keen attention to promoting the benefits of insect protein and distribution of the same to strengthen their position in the global insect protein market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Awareness About Insect & Other Alternative Proteins
    • 4.1.2 Increasing Applications Surge Demand for Insect Protein
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Augmenting Market Penetration of Other Proteins
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-User
    • 5.1.1 Animal Feed
    • 5.1.2 Food and Beverages
      • 5.1.2.1 Bakery
      • 5.1.2.2 Beverages
      • 5.1.2.3 Condiments/Sauces
      • 5.1.2.4 Confectionery
      • 5.1.2.5 RTE/RTC Food Products
      • 5.1.2.6 Snacks
    • 5.1.3 Supplements
      • 5.1.3.1 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East & Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Iran
      • 5.2.5.4 South Africa
      • 5.2.5.5 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Global Bugs
    • 6.3.2 Aspire Food Group
    • 6.3.3 Agronutris
    • 6.3.4 Darling International Inc. (EnviroFlight)
    • 6.3.5 Protenga
    • 6.3.6 Protix B.V.
    • 6.3.7 Nutrition Technologies
    • 6.3.8 Entomo Farms
    • 6.3.9 INSECTIFii
    • 6.3.10 Flylab
    • 6.3.11 Ynsect NL B.V.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS