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市場調査レポート
商品コード
1406222

テスト管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Test Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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テスト管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

テスト管理ソフトウェア市場は、前年度に8億7,843万米ドルと評価され、今後5年間でCAGR 20.8%で成長し、27億5,162万米ドルに達すると予想されています。

テスト管理ソフトウェア市場の成長に寄与する主な要因の1つは、多くの企業によるデジタル化の採用の拡大、クラウドコンピューティングの技術進歩、1つのプラットフォーム上での多地点タッチポイントの迅速な統合、収益増加を生み出すための膨大なビジネスデータの分析に対するニーズの高まりです。

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主なハイライト

  • テクノロジーの急速な進歩により、チームは世界に分散するようになり、このような厳しいプロジェクトスケジュールに必要なリアルタイムの可視性を提供するテスト管理ソフトウェアの必要性が高まっています。テスト管理ソフトウェアは、プロジェクトの進捗を一元的に管理・追跡し、より良いコラボレーションを通じて労働力の活用を促進します。Planview社が実施した調査によると、ITプロジェクト全体の59%が分散したチームで構成されており、チームがオンラインで作業やコラボレーションを行い、チームメンバー全員が利用可能な情報ラジエーターを作成できるプロジェクト管理ソリューションを使用しています。
  • さらに、組織の生産性と効率性を高めるために職場に人工知能が浸透しつつあることが、テスト管理ソフトウェア市場を牽引しています。人工知能を搭載したテスト管理ソフトウェアは、スケジュール、リマインダー、フォローアップを効果的に処理し、人的入力の必要性を排除することができます。見落としがないように支援することで、人間の様々な努力の時間を節約することができます。
  • さらに、クラウド展開は、オンデマンドのリソース展開と消費の俊敏性を提供するため、成長が見込まれます。企業がクラウド展開を好むのは、資本・運用コストの削減とともにアクセスが容易だからです。アジア太平洋経済公社(Asia-Pacific Economic Corporation)によると、APEC経済圏では中小企業が全企業の97%以上を占めています。
  • しかし、クラウドベースのテスト管理ソフトウェアの急速な普及により、アプリケーションやネットワークが悪質なコードやサービス拒否などのセキュリティ脅威にさらされ、データの損失や漏えいにつながる可能性があるため、セキュリティ上の懸念が生じています。したがって、テスト管理ソフトウェアのセキュリティ上の懸念は、市場の成長を妨げる可能性があります。
  • テスト管理ソフトウェアは、COVID-19の流行の間に、機会だけでなく障害も含めて大きな変化を示しました。世界中の企業や組織は、この流行によって、リモートワーク体制を採用し、よりバーチャルで分散した方法で活動やプロジェクトを管理する必要に迫られました。テスト管理ソフトウェアのニーズ、機能、性能は、このような仕事の性質の変化によって大きな影響を受けました。

テスト管理ソフトウェアの市場動向

旅行と輸送の増加が市場を牽引する見込み

  • 旅行のビジネスでは、チケットの予約、ホテルの予約、移動プラン、支払いなど、さまざまな機能を運用する部門やチームが連携する必要があります。このプロセスを促進し、相互依存や時間制限内での重複リスクを軽減するため、大手サプライヤーの大半はテスト管理ソフトウェアに依存しています。
  • さらに、旅行会社が顧客や収益源と対話するための新たな方法につながる可能性のある技術的破壊には、5G技術の展開、人工知能の開発、より優れた音声検索などがあります。
  • 仕事をうまく処理するには、チームワークとコミュニケーションが効果的でなければならないです。共有ワークスペース、タスクコメント、ファイル共有、統合コミュニケーション機能などの機能を提供することで、テスト管理ソフトウェアはスムーズなコラボレーションを可能にします。これらのツールはチームワークを強化し、情報共有を促し、迅速な意思決定を可能にします。
  • 企業は現在、市場での地位を維持するために、新しいリードを生み出すためのビデオ広告、バナー広告、ブログ、コンテンツなどのデジタル・マーケティングに集中しています。そのマーケティング活動において、テスト管理ソフトウェアへの依存度は高いです。インターネットの普及と旅行業界内の競合の増加により、マーケティング・ビジネス機能に関しては市場支配力が優勢になると推定されます。
  • テスト管理ソフトウェアの拡張性とカスタマイズ性により、企業は業務の拡大に合わせてそれを拡張し、独自の需要に合わせて調整することができます。自社のニーズに応じて、役割と権限を定義し、タスクテンプレートを構築し、ワークフローを構成することができます。その適応性により、テスト管理ソフトウェアはさまざまな規模や業種の企業で使用され、それぞれの組織のニーズやワークフローに合わせることができます。
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北米が大きな市場シェアを獲得する見込み

  • 北米は、BFSI、小売、IT、電気通信など様々な業界でテスト管理ソフトウェアの採用が拡大しているため、著名な市場になると予想されます。これらの業界では、日々のタスクや高度に進化するITインフラを効率的に追跡・管理する需要が高まっています。同地域は、テクノロジー導入とITインフラ最適化のパイオニアです。
  • また、同地域はクラウド・サービスの導入におけるパイオニアでもあります。クラウドベースのタスク管理導入の増加に伴い、同地域の市場は予測期間中に成長すると予想されます。さらに、テスト管理ソフトウェアのベンダーはこの地域で強い存在感を示しており、市場の成長に貢献しています。その中には、Microsoft Corporation、Upland Software Inc.、RingCentral、Asana Inc.などが含まれます。
  • さらに、米国中小企業庁(SBA)によると、米国では302億以上の中小企業が、社内の技術システムに関わる複雑さを軽減するためにテスト管理ソフトウェアを使用しています。中小企業は米国企業全体の約99.9%を占めています。したがって、北米における中小企業数の増加が市場の成長を促進すると予想されます。
  • LinearBは昨年、最新のソフトウェア・チームのためのコラボレーション・ホームであるClubhouseとのパートナーシップを発表しました。製品間の技術的な統合により、プロジェクト、コード、Gitアクティビティ、リリースのデータを相関させることで、チームは詳細なプロジェクトの可視化とチームベースのメトリクスを提供します。
  • さらに、タスク・ソフトウェア管理市場では新たな新興企業が台頭しており、地域的な投資の高まりからさらなる支援を受けています。例えば、昨年6月、ソフトウェア新興企業のEpsilon3は、宇宙プロジェクトを管理するための一連のソリューションを拡張するために1,500万米ドルを調達したと発表しました。シリーズA資金調達ラウンドは、既存の投資家であるLux Capitalが主導し、宇宙船の製造と運用のために特別に設計されたコラボレーションツールを提供するEpsilon3のウェブベースのプラットフォームをサポートするために行われました。

テスト管理ソフトウェア業界の概要

テスト管理ソフトウェア市場は、Microsoft Corporation、Upland Software, Inc.、Atlassian Corporation, Inc.、RingCentral, Inc.、Asana Inc.などの少数の大手企業によって集中的に支配されています。市場で突出したシェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために戦略的協業イニシアティブを活用しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

  • 2022年12月- クラウドCRMベンダーのシンプルシステムズは、CRMでワークフローを作成できるワークフロー自動化機能を発表しました。コード不要の自動化機能は、従来のコンピュータ・コーディングではなく、グラフィカル・インターフェースを利用します。自動キャンペーンやリードスコアラーによるマーケティング活動など、顧客関係管理システムにおける多種多様なプロセスにおいて、ワークフローは非常に有用です。
  • 2022年10月-自動化されたソフトウェア・ソリューションを通じてeコマース・ビジネスの可能性を最大限に引き出す支援に注力するWorkflow Labs社は、HelpDeskソフトウェアの第1フェーズ開始を宣言しました。革新的なeコマース・ワークフロー管理ツールであるHelpDeskは、使いやすいダッシュボードで、Amazon eコマース・プラットフォーム上でビジネスを展開する企業が、反復作業に費やす時間を最小限に抑え、戦略的な拡張性と成長のための時間を生み出すことを可能にします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 中小企業によるクラウドベースのタスク管理ソリューションの急速な採用
    • テスト管理ソフトウェアとサードパーティツールとの統合の増加、およびAIとMLの分野における技術進歩
  • 市場抑制要因
    • 企業におけるセキュリティとプライバシーへの懸念の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 展開形態別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • 小売業
    • 製造業
    • 旅行・観光
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Upland Software, Inc.
    • Atlassian Corporation, Inc.
    • RingCentral, Inc.
    • Pivotal Software, Inc.
    • Asana, Inc.
    • Azendoo SAS
    • QuickBase, Inc.
    • Redbooth, Inc.
    • Workfront, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70604
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The Task Management Software Market was valued at USD 878.43 million in the previous year and is expected to grow at a CAGR of 20.8%, reaching USD 2751.62 million by the next five years. One of the major factors contributing to the growth of the task management software market is growing adoption of digitalisation by a lot of firms, tech advances in cloud computing, quick integration of multipoint touchpoints on one platform and greater need for an analysis of vast business data so that they can generate revenue increases.

Key Highlights

  • Rapid advancement in technology has led to globally distributed teams and driven the requirement of task management software to provide the real-time visibility needed in such demanding project schedules. It helps enterprises centrally manage and track the scheduled advancement of the project and promote improved workforce utilization through better collaboration. According to the survey conducted by Planview, 59% of all IT projects consist of dispersed teams and use project management solutions that allow teams to work and collaborate online and make it possible to create information radiators available to all team members.
  • Moreover, increasing penetration of artificial intelligence in the workplace to enhance the productivity and efficiency of the organization is driving the task management software market. Artificial intelligence-enabled task management Software is enabled to effectively handle schedules, reminders, and follow-ups and eliminate the need for human inputs. It can save humans time in their various efforts by helping to ensure that nothing is overlooked.
  • Moreover, cloud deployment is expected to witness growth, as it provides the agility of on-demand resource deployment and consumption. Enterprise prefers the cloud deployment type, as it offers easy of access, along with reduced capital & operational expenses. According to Asia-Pacific Economic Corporation, SMEs account for over 97% of all businesses across APEC economies.
  • However, the rapid adoption of cloud-based task management software has created security concerns as applications and networks are under persistent security threats such as malicious code and service denial that can lead to data loss and leakage. Thus, the task management software's security concern can hamper the market's growth.
  • The task management software saw substantial changes during the COVID-19 epidemic, including opportunities as well as obstacles. Businesses and organizations all across the world were compelled by the epidemic to adopt remote work arrangements and manage their acctivities and projects in a more virtua and distributed way. The need for, features and capabilities of task managment software were significantly impacted by this change in the nature of work.

Task Management Software Market Trends

Rise in the Travel and Transportation are Expected to Drive the Market

  • The business of travel requires that departments and teams operating a variety of functions, such as booking tickets, hotel reservations, transport plans or payments, work together. To facilitate this process and reduce the interdependence and risk of overlaps within time limits, a majority of major suppliers are relying on task management software.
  • In addition, some technical disruptions which may lead to new ways for travel firms to interact with their customers and revenue streams include the deployment of 5G technologies, artificial intelligence developments, better voice search.
  • To handle tasks successfully, teamwork and communication must be effective. By offering features like shared workspaces, task comments, file sharing and integrated communication capabilities, task management software enables smooth collaboration. These tools strenghthen teamwork, encourage information sharing and failitate quick decision-making, which boosts output and yeilds better project results.
  • Businesses are now concentrating on digital marketing, e.g. video advertising, banner ads, blogs and content for generating new leads to retain their position in the market. For their marketing activities, they have a high degree of reliance on task management software. Due to increasing internet penetration and competition within the travel sector, it is estimated that market dominance will prevail with regard to marketing business functions.
  • The scalability and customizability of task management software enables businesses to scale it as their operations expand and adjust it to their unique demands. According to their own needs, business can define roles and permission, build task templates and configure workflows. Due to its adaptibility, task management software may be used by businesses of different sizes and sectors and tailored to their own organizational needs and workflows.
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North America is Expected to Witness Significant Market Share

  • North America is anticipated to be a prominent market due to the growing adoption of task management software across various industries, like BFSI, retail, IT, and Telecom. There is an increasing demand among these industries to efficiently track and manage day-to-day tasks and highly evolving IT infrastructure. The region is a pioneer in technology adoption and IT infrastructure optimization.
  • Also, the region is a pioneer in the adoption of cloud services. With the rise in the adoption of cloud-based task management, the market is expected to grow over the forecast period in the region. In addition, vendors of task management software have a strong presence in the region and contribute to the growth of the market.. Some include Microsoft Corporation, Upland Software Inc., RingCentral, and Asana Inc.
  • Furthermore, According to the US Small Business Administration (SBA), more than 30.2 billion small businesses in the United States use task management software to reduce the complexity involved in internal technological systems. Small businesses comprise about 99.9% of all US businesses. Thus, the rise in the number of small and medium-sized companies in North America is expected to drive the market's growth.
  • Organizations are looking forward to collaborating to enhance task management. prior to previous year, LinearB announced a partnership with Clubhouse, the collaborative home for modern software teams, By providing a full picture of the product and engineering lifecycles, this will allow software development teams to continuously improve project delivery. Technical integration between the products will offer teams detailed project visibility and team-based metrics by correlating data across projects, code, Git activity, and releases.
  • Moreover, new startups are emerging in the task software management market and further getting support from rising regional investments. For instance, previous year in June, Software startup Epsilon3 announced that it had raised USD 15 million to extend its suite of solutions for managing space projects. The Series A financing round was been led by existing investor Lux Capital, to support Epsilon3's web based platform providing collaboration tools specifically designed for the manufacture and operation of spacecraft.

Task Management Software Industry Overview

The task management software market is concentrated and is dominated by a few major players like Microsoft Corporation, Upland Software, Inc., Atlassian Corporation, Inc., RingCentral, Inc, and Asana Inc. These significant players, with a prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are growing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

  • December 2022 - Cloud CRM vendor Simple Systems introduced a workflow automation feature that will enable users to create workflows in the CRM. The no-code Automation utilizes a graphical interface rather than traditional computer coding. For a large variety of processes in your customer relationship management system, including marketing activities carried out by Automated Campaigns and Lead Scorers, workflows can be very useful.
  • October 2022 - Workflow Labs, a company focused on helping eCommerce businesses realize their full potential through automated software solutions, declared the launch of the first phase of its HelpDesk software. HelpDesk, an innovative eCommerce workflow management tool, is an easy-to-use dashboard that would enable businesses operating on the Amazon eCommerce platform to minimize the overall time spent on repetitive tasks, creating more time for strategic scalability and growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption of Cloud-Based Solution for Task Management by SMEs
    • 5.1.2 Increasing Integration of Task Management Software with Third-Party Tools and Technological Adavncement in Areas of AI and ML
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security and Privacy Concerns Among Enterprises

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Components
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 Small & Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Deployment Mode
    • 6.3.1 Cloud
    • 6.3.2 On-Premise
  • 6.4 By End-User Industry
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 IT and Telecommunication
    • 6.4.3 Retail
    • 6.4.4 Manufacturing
    • 6.4.5 Travel and Tourism
    • 6.4.6 Other End-user Industries
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Upland Software, Inc.
    • 7.1.3 Atlassian Corporation, Inc.
    • 7.1.4 RingCentral, Inc.
    • 7.1.5 Pivotal Software, Inc.
    • 7.1.6 Asana, Inc.
    • 7.1.7 Azendoo SAS
    • 7.1.8 QuickBase, Inc.
    • 7.1.9 Redbooth, Inc.
    • 7.1.10 Workfront, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS