デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1405682

成形繊維包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Molded Fiber Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 163 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
成形繊維包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 163 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

成形繊維包装は、前年度に133億1,000万米ドルと評価され、予測期間中に4.96%のCAGRを記録し、今後5年間で179億6,000万米ドルに達すると予想されています。

Molded Fiber Packaging-Market-IMG1

再生可能でリサイクル可能な材料から作られた持続可能な包装へのニーズの高まりが、成形繊維包装市場の可能性への継続的な関心につながっています。エンドユーザー産業における需要の拡大や環境に優しい保護包装ソリューションの適用といった要因が市場を選別しています。小麦やバガスのような非木材廃棄物は、パルプを作るために頻繁に使用されています。

主なハイライト

  • どこでどのようにお金を使うかという点で、現代の消費者は購入を慎重に検討しています。このような意識は、環境への関心が高まる現代において、包装の持続可能性に集中しています。
  • 再生段ボールや紙のような繊維材料、または竹、小麦、サトウキビのような天然繊維から作られるパルプベースの包装は、リサイクル性が高く、最初の機能を果たした後、さらに最大7回まで使用することができます。さらに、成形パルプは、一般的なプラスチックベースの包装とは異なり、生分解性であるため、包装アイテムを作るために使用される原材料の数を減らすことができます。
  • パンデミックは、短期的には成形繊維包装市場に課題をもたらしましたが、衛生、持続可能性、必要不可欠な製品への需要の高まりが強調されたため、長期的な見通しは明るいものとなりました。メーカー各社は市場環境の変化に対応し、サプライチェーンの混乱に対処することで、成形パルプ包装ソリューションの需要増に対応しています。
  • しかし、COVID-19以降、消費者の行動は大きく変化しています。バイヤーは、製品の衛生性、障害性、持続可能性に以前にも増して関心を寄せています。買い物客のニーズの進化と消費者重視のアプローチは、この危機が続く限り極めて重要であり続けると思われます。市場が現在のシナリオにより適応していくにつれて、消費者行動は予測期間中に間違いなく変化していくと思われます。したがって、COVID後の成形繊維包装の将来は、需要面で有利になると思われます。

成形繊維包装市場の動向

食品・飲料が最大のエンドユーザー産業に

  • 成形繊維製品は、プラスチックに取って代わり、環境に優しく持続可能な製品に対する需要の高まりに応えるため、食品関連分野でますます使用されるようになっています。食品市場向けの用途には厳しい規格があり、それに準拠する必要があります。食品市場分野の材料には、引張強度や耐熱性といった基本的な強度の仕様に加え、バリア性の向上が欠かせません。
  • 成形パルプで作られる食品包装製品には、クラムシェルやテイクアウト用ミール容器、卵トレーやカートン、果物、野菜、ベリー、マッシュルームトレーなどがあります。市場に出回っている食品包装の大部分はトレーを利用しています。
  • さらに、食品の化学的、物理的、微生物学的変化を遅らせるために、包装は食品と環境との間のガスや水蒸気の交換を減少させるバリア性を持たなければならないです。その結果、食品関連製品の包装を目的とした材料では、水蒸気と酸素に対する透過性が考慮すべき重要な特性となっています。
  • 比較的規模の大きいeコマース、ワイン、その他の飲料分野は、保護包装業界で最も大幅な売上増が見込まれています。特注金型の価格は下がりつつあり、成形繊維の環境面や性能面での利点が意識されるようになっています。
  • 清涼飲料メーカーは、包装材料から発生する汚染や廃棄物の量を減らそうとしています。人々がプラスチックに否定的になってきているとはいえ、プラスチックは依然として世界中で清涼飲料の包装に最も使用されている材料です。しかし、成形繊維包装市場の多くの企業は、足跡を拡大し、市場の研究セグメントを後押ししています。
  • さらに、Agriculture and Agri-Food Canadaによると、2018年の包装食品の販売額は10億米ドルと評価され、2023年には14億2,000万米ドルに達すると予想されています。このような食品産業の成長は、成形繊維包装市場をさらに牽引すると思われます。
Molded Fiber Packaging-Market-IMG2

欧州が市場を独占する見込み

  • 西欧は、成形繊維包装の最も重要な市場の一つとして浮上しており、英国のような先進国は都市人口が多く、可処分所得が高いです。英国包装連盟によると、英国の包装製造事業の年間売上高は110億英ポンド(139億9,000万米ドル)です。従業員数は85,000人を超え、英国の製造業の3%を占めています。また、英国経済に大きく貢献しており、包装サプライチェーンの重要なリンクとなっています。
  • ドイツの包装事業は、食品産業で幅広く使われていることで知られています。消費者は利便性、保護、輸送のしやすさを提供する製品を求めており、これが様々な包装、特に乳製品、食肉、惣菜などの食品におけるプラスチック代替品への需要を牽引しています。さらに、使い捨てプラスチックに対する厳しい制限と持続可能な包装に対する高い需要が、市場拡大の原動力となっています。
  • イタリアでは、ボウル、トレイ、その他の製品で環境に優しい保護包装の需要が高まっており、市場成長を後押しすると予想されます。成形繊維包装は、植物繊維から作られる100%リサイクル可能な環境に優しい包装ソリューションです。成形繊維包装の製造に使用される原材料は、パルプ、天然繊維、水です。成形溶解パルプ製品は主に食品業界の包装ソリューションとして使用されており、これが現在の市場を牽引しています。
  • スペインの都市化、観光化、eコマース市場の拡大は、成形繊維包装産業の需要を生み出すと予想されます。スペインのような欧州の新興経済国では中間層が拡大しており、頑丈な成形繊維包装のような保護包装ソリューションの需要を生み出し、市場を牽引しています。
  • 東欧諸国では外食産業が急増しており、東欧市場は予測期間中に最も速い速度で成長すると予想されます。東欧諸国の卵、肉、果物包装用成形パルプ材料に対する需要は、市場成長に寄与すると思われます。

成形繊維包装業界の概要

成形繊維包装市場は非常に断片化されており、Huhtamaki OYJ、Henry Moulded Products Inc.、Omni-Pac Group UK、Cullen Packaging Ltd.、Brodrene Hartmann A/Sなどの大手企業が存在します。市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を得るために、パートナーシップや買収などの戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 成形繊維の輸入輸出分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • リサイクル可能で環境に優しい材料への消費者嗜好の変化
    • 可処分所得の増加
    • 再利用可能で持続可能な包装に対するエンドユーザーからの需要の高まり
  • 市場の課題
    • 厳しい政府規則
    • 原材料コストの変動

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 厚肉
    • トランスファー
    • 熱成形
    • 加工
  • 形式別
    • ウェット
    • ドライ
  • エンドユーザー産業別
    • 食品・飲料
    • エレクトロニクス
    • ヘルスケア
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Huhtamaki OYJ
    • Henry Moulded Products Inc.
    • Omni-Pac Group UK
    • Cullen Packaging Ltd.
    • Brodrene Hartmann A/S
    • EnviroPAK Corporation
    • Heracles Packaging Company SA
    • Sabert Corporation
    • Keiding Inc.
    • Berkley International

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67629
Molded Fiber Packaging - Market - IMG1

Molded Fiber Packaging was valued at USD 13.31 billion in the previous year and is expected to reach USD 17.96 billion by the next five years, registering a CAGR of 4.96% during the forecast period.

The growing need for sustainable packaging made from renewable and recyclable materials is leading to continued interest in the potential of molded fiber packaging market. Factors such as expanding demand in end-user industries and applying envir onment-friendly protective packaging solutions are sorting the market. Waste non-wood products like wheat and bagasse are used more frequently to make pulp.

Key Highlights

  • Consumers are now more aware of the long-term effects of their purchasing decisions than they were a decade ago. In terms of where and how to spend their money, modern consumers give their purchases careful consideration. This awareness is mostly focused on package sustainability in the modern period as environmental concerns increase. Over 83% of younger consumers (aged 44 and under) have indicated a willingness to spend more for items that employ sustainable packaging, according to Trivium Packaging's Global Buying Green recent report.
  • PulPac developed and owned Dry Molded Fiber, a fiber-forming technology that can affordably and sustainably replace single-use plastic with fiber-based alternatives. Converters who set up their production can use this unique technique. PulPac created the PulPac Modula standardized machine platform with partners to hasten the transition. This platform is now accessible to licensees and is available at the PulPac Tech Centre for sample and bridge volume production. To align with global sustainability, quality, and productivity Scandicore, a key manufacturer of sustainability packaging, introduced the first paper tube lids ever produced using PulPac's ground-breaking dry molded fiber technology in February 2022. This spring, the first art print supplies with the revised cover will reach customers. PulPac will produce the bridge volumes.
  • Also, molded pulp packaging has been a popular option for organizations wanting to reduce their environmental impact as the packaging sector has come under greater scrutiny in recent years. Pulp-based packaging, made from fibrous materials like recycled cardboard and paper or natural fibers like bamboo, wheat, or sugarcane, is highly recyclable and can be used up to seven more times after serving its initial function. Additionally, molded pulp is biodegradable, as opposed to typical plastic-based packaging, allowing for a reduction in the number of raw materials used to make packaging items.
  • However, fluctuations in the cost of raw materials might hinder market growth. However, total fiber availability is a concern in the paper industry. Imports have climbed to three million tons, and numerous nations' governments have adopted import laws and restrictions and increased tariffs and excise levies. Due to a container shortage in December, international liners raised their prices.
  • The pandemic presented challenges for the molded pulp packaging market in the short term, but its long-term prospects were positive as it emphasized on hygiene, sustainability, along with the growing demand for essential products. Manufacturers are adjusting to the changing market conditions and working to address supply chain disruptions to meet the rising demand for molded pulp packaging solutions.
  • However, post-COVID-19, consumer behavior has changed substantially. Buyers are more concerned than ever before about products' hygiene, disability, and sustainability. The shoppers' evolving needs and a consumer-focused approach will remain crucial as this crisis continues. As the market adapts more to the current scenario, consumer behavior will undoubtedly change in the forecast period. Thus, the post-COVID future for molded fiber packaging looks favorable in terms of demand.

Molded Fiber Packaging Market Trends

Food and Beverages to be the Largest End-user Industry

  • Molded fiber products are increasingly used in the food-related sector to replace plastics and meet the growing demand for eco-friendly and sustainable products. Applications for the food market are subject to strict standards and must comply with them. In addition to some basic strength specifications, such as tensile and thermal qualities, improved barrier properties are crucial for materials in the food market sector.
  • The food packaging products made of molded pulp include clam-shell and takeout meal containers, egg trays and cartons, and fruit, vegetable, berry, and mushroom trays. The majority of the food packaging items on the market utilize trays.
  • Further, the packaging must have barrier qualities that reduce the exchanges of gases and water vapor between the food and the environment to slow down food's chemical, physical, and microbiological changes. As a result, for materials intended for food-related product packaging, the permeability to water vapor and oxygen are crucial properties to consider.
  • The relatively big e-commerce, wine, and other beverages segments are expected to see the most significant sales increases in the protective packaging industry. Prices for custom tooling are reducing, and people are becoming more conscious of molded fiber's environmental and performance benefits.
  • Soft drink companies are still trying to decrease the amount of pollution and waste produced by their packaging materials. Even though people are becoming more negative towards plastic, it is still the most used material for soft drink packaging worldwide. However, many companies in the molded fiber packaging market are expanding their footprints, boosting the studied segment of the market.
  • Further, according to Agriculture and Agri-Food Canada, the sales value of packaged foods in 2018 was valued at USD 1 billion and is expected to reach USD 1.42 billion In 2023. Such growth in the food industry would further drive the market for molded fiber packaging.
Molded Fiber Packaging - Market - IMG2

Europe is Expected to Dominate the Market

  • Western Europe has emerged as one of the most important markets for mold fiber packaging, with industrialized countries such as the United Kingdom having a larger urban population and higher disposable income. The package manufacturing business in the United Kingdom generates GBP 11 billion (USD 13.99 billion) in yearly sales, according to the Packaging Federation of the United Kingdom. It employs over 85,000 people, accounting for 3% of the manufacturing workforce in the United Kingdom. It also substantially contributes to the UK economy and is an important link in the packaging supply chain.
  • Germany's packaging business is known for its extensive use in the food industry. Consumers seek products that provide convenience, protection, and ease of transportation, which drives demand for various packaging, particularly plastic replacements in food products, particularly dairy food, meat, and prepared meals. Furthermore, strict limits on single-use plastics and high demand for sustainable packaging drive market expansion.
  • In Italy, the growing demand for eco-friendly protective packaging in bowls, trays, and other products is anticipated to boost market growth. Molded fiber packaging is a 100% recyclable, environmentally friendly packaging solution made from plant fibers. The raw materials used to manufacture molded fiber packages are pulp, natural fibers, and water. Molded dissolving pulp products are used mainly as packaging solutions in the food industry, which is driving the market currently.
  • Spain's growing urbanization, tourism, and e-commerce market are expected to generate demand for the molded fiber packaging industry. The expanding middle class in the emerging economies of Europe, like Spain, is creating demand for protective packaging solutions, such as heavy-duty molded pulp packaging, subsequently driving the market.
  • With the rapidly increasing food service business in Eastern European countries, the Eastern European market is expected to grow at the quickest rate over the projection period. Eastern European countries' demand for molded pulp materials for egg, meat, and fruit packaging will likely contribute to market growth.

Molded Fiber Packaging Industry Overview

The molded fiber packaging market is highly fragmented, with the presence of major players like Huhtamaki OYJ, Henry Moulded Products Inc., Omni-Pac Group UK, Cullen Packaging Ltd., and Brodrene Hartmann A/S. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In May 2023, Omni-Pac Group UK, a manufacturer of molded fiber packaging solutions, announced the opening of a new site of EUR 8 Million (USD 8.5 Million) and 60,000 square feet, located in the town of Scunthorpe, which will enable the company to increase its production capacity and create more than 100 new employment opportunities over a period of five years.

In December 2022, Cullen announced a customer acquisition. It will soon be supplying a wide range of its SRPs to CakeDecor, the UK's largest manufacturer and supplier of cake decorations. Cullen also manufactures a wide range of products for factory bakeries, fine food manufacturers, handicraft workshops, and leading UK supermarkets, building a reputation for quality.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the COVID-19 Impact on the Market
  • 4.5 Import Export Analysis of Molded Fiber For Listed Countries
    • 4.5.1 United States - Import and Export Analysis
    • 4.5.2 United Kingdom - Import And Export Analysis
    • 4.5.3 France - Import and Export Analysis
    • 4.5.4 Germany - Import and Export Analysis
    • 4.5.5 Italy - Import and Export Analysis
    • 4.5.6 Sapin - Import and Export Analysis
    • 4.5.7 China - Import and Export Analysis
    • 4.5.8 Japan - Import and Export Analysis
    • 4.5.9 India - Import and Export Analysis
    • 4.5.10 Brazil - Import and Export Analysis
    • 4.5.11 Mexico - Import and Export Analysis
    • 4.5.12 United Arab Emirates - Import and Export Analysis
    • 4.5.13 Saudi Arabia - Import and Export Analysis
    • 4.5.14 South Africa - Import and Export Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Shift in Consumer Preferences Toward Recyclable and Eco-friendly Materials
    • 5.1.2 Growing Disposable Income
    • 5.1.3 Augmented Demand for Reusable and Sustainable Packaging From End Users
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Strict Government Rules and Regulations
    • 5.2.2 Fluctuations in the Cost of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Thick wall
    • 6.1.2 Transfer
    • 6.1.3 Thermoformed
    • 6.1.4 Processed
  • 6.2 By Formal Type
    • 6.2.1 Wet
    • 6.2.2 Dry
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Food and Beverages
    • 6.3.2 Electronics
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Other End-user Industry
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 France
      • 6.4.2.3 Germany
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Spain
      • 6.4.2.6 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Huhtamaki OYJ
    • 7.1.2 Henry Moulded Products Inc.
    • 7.1.3 Omni-Pac Group UK
    • 7.1.4 Cullen Packaging Ltd.
    • 7.1.5 Brodrene Hartmann A/S
    • 7.1.6 EnviroPAK Corporation
    • 7.1.7 Heracles Packaging Company SA
    • 7.1.8 Sabert Corporation
    • 7.1.9 Keiding Inc.
    • 7.1.10 Berkley International

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET