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市場調査レポート
商品コード
1642055

異常検知:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Anomaly Detection - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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異常検知:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

異常検知市場は予測期間中に16.22%のCAGRで推移する見込みです。

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従来の統計的アプローチは、Generative Adversarial Networks(GAN)、variational autoencoders(Vaes)、Recurrent Neural Networks(RNNs)などの最新の手法に置き換えられつつあり、それによって様々なシステムにおける異常の識別が強化されています。また、大規模なデータストレージ装置やリアルタイム分析に対する需要の高まりにより、異常検知システムの採用が増加しています。

主なハイライト

  • 異常検知とは、予測可能なデータやパターンに従うのではなく、業務やプロセスの異常な変化を示す異常を特定することです。不正検知、システム健全性監視、侵入検知に加え、異常検知は他の目的にも使用できます。
  • 接続されたデバイスの数が急速に増加するにつれ、これらのデバイスから生成されるデータ量は膨大なものとなり、これらの情報を管理することは重要な課題となっています。異常検知はこのギャップを克服し、予測期間中の市場成長を高める可能性があります。
  • データの漏洩は通常、消費者の個人情報の盗難を意味します。詐欺師は、不正購入、リスティング情報の修正、虚偽のレビューの作成、口座データの変更などを行い、いったん侵害された銀行口座に支払いを行うことができます。
  • このような増加の結果、異常検知の市場は予測期間中に成長すると予想され、いくつかの接続デバイスは、銀行、金融サービス、医療、製造、IT・通信、防衛、政府などの分野で使用されています。
  • 予測期間中の異常検知の成長に対する主な課題は、コストの上昇とオープンソースの代替製品との競合であり、これによって組織がツールやソリューションを採用することが難しくなると予想されます。

異常検知市場の動向

BFSIが市場シェアの大部分を占める見込み

  • BFSI部門では、その広範なネットワークフレームワークと重要な顧客情報のために、いくつかのデータ漏洩やサイバー攻撃に直面しています。その結果、同業界の企業は代替ソリューションを模索しており、予測期間中に異常検知市場が強化される可能性が高いです。
  • 銀行業務には、行員、顧客、海外エージェントが行う様々な活動や取引が含まれます。これらの活動が複雑であることを考えると、銀行やその最終顧客がそのような悪意のある活動によって大きな打撃を受けないようにするためには、継続的な監視が必要です。こうした理由から、異常を検知するためのソリューションやサービスが各組織で開発されています。
  • 銀行業務には、行員、顧客、独立機関によって行われる定期的、臨時的な活動や取引がいくつか含まれます。これらの活動の性質を説明することは非常に難しいです。様々な不適切で不規則な行動により、銀行やその顧客に悪影響が及ぶことを避けるため、継続的な監視が必要です。そのため、この分野でソリューションやサービスを提供する企業は、こうした異常を緩和する大きなチャンスを手にしています。
  • さらに、デジタル化の進展により、銀行や金融機関はオンライン・ポータルを通じてより効率的に銀行サービスを提供できるようになり、より優れた顧客サービスを提供できるようになった。その結果、大量のデータが開発され、重要な情報を安全かつセキュアに取り扱うことが不可欠になっています。

北米が市場で最大のシェアを占める

  • 米連邦取引委員会(FTC)は、米国では決済や銀行サービスに関連した個人情報盗難が蔓延しており、これが異常検知ソリューションとサービスの採用拡大につながる可能性があると指摘しています。
  • 北米はBYOD(Bring-your-own-device)文化のパイオニアであり、その結果、BYODが広く採用されるようになった。そのため、主要企業はビジネスに関連する情報のセキュリティを保証できるソリューションやサービスを探し始めており、同地域の異常検知市場の拡大につながる可能性があります。
  • 地域企業は、異常検知分野における幅広いソリューションを顧客に提供しており、より高度な機能や特徴を提供しています。
  • また、この地域全体で相互接続されたデバイスの数が増加し、詐欺やサイバー攻撃の発生件数が増加しているため、異常検知に対する需要も旺盛で、この分野の市場成長が加速しています。
  • オンラインアルゴリズム、学習インクリメンタルアプローチ、スライディングテクニックなどの異常検知システムの採用は、データを効率的にストリーミングするためにさまざまなセクターで使用される最新のバッチウィンドウベースの異常検知テクニックの1つであり、大容量データストレージユニットの必要性とリアルタイムのデータ分析によって刺激されています。

異常検知産業の概要

シスコシステムズ社、WSO2社、マイクロソフト社などの主要企業が、異常検知市場の競争を支配しています。全体として、業界内の競争企業間の敵対関係は比較的高いです。戦略的提携、合併、買収を通じて、市場各社はより良いソリューションと製品を顧客に提供する足場を維持することができます。

シスコは今年6月、オンプレミスとクラウドの両オペレーションモデルに対応する統合管理プラットフォーム「Cisco Networking Cloud」のビジョンを発表しました。これらのイノベーションには、SSO、APIキー交換/リポジトリ、持続可能なデータセンター・ネットワーキング・ソリューション、Cisco ThousandEyesによるネットワーク保証の拡大が含まれます。Cisco Networking Cloudは、より柔軟なCisco Catalystスイッチ・スタック、データセンターの電力とエネルギー消費の可視性の向上、ネットワーク運用者のパフォーマンスと可視性を強化する新しいAIデータセンター・ブループリントにより、ITを劇的に簡素化します。

Google Cloud Contact Center AIとベリントのカスタマーエンゲージメント・プラットフォームとの統合を通じて、両社は今年3月、コンタクトセンターのパフォーマンス向上を支援するパートナーシップの強化を発表しました。ベリントのカスタマーエクスペリエンス自動化ソリューションとGoogle CloudのContact Center AICCAIプラットフォームを組み合わせることは、ベリント・プラットフォーム独自のオープン・アーキテクチャと同様にシームレスです。このコラボレーションを通じて、企業はベリントのソリューションを使用して、CXオートメーションによるエンゲージメント能力のギャップを埋めることができます。この強固なプラットフォーム間アプローチは、ベスト・オブ・ブリードのソリューションを求める組織に不可欠な機能を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サイバー犯罪の増加
    • ソフトウェアテストにおける異常検知ソリューションの採用増加
  • 市場抑制要因
    • オープンソースの代替が脅威となる

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • その他エンドユーザー業界
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
      • オーストラリア
      • 日本
      • インド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Verint Systems Inc.
    • Broadcom Inc.(Symantec Corporation)
    • WSO2 Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • IBM Corporation
    • Wipro Limited
    • Trend Micro Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Happiest Minds Technologies Pvt. Ltd
    • Guardian Analytics Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66411

The Anomaly Detection Market is expected to register a CAGR of 16.22% during the forecast period.

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The traditional statistical approaches are being replaced with modern methods, such as Generative Adversarial Networks (GAN), variational autoencoders (Vaes), and Recurrent Neural Networks (RNNs), thereby enhancing the identification of anomalies across various systems. In addition, the adoption of anomaly detection systems has been increased by a growing demand for significant data storage devices and real-time analysis.

Key Highlights

  • Anomaly detection is the identification of anomalies that indicate unusual shifts in operations and processes rather than following predictable data or patterns. In addition to fraud detection, system health monitoring, and intrusion detection, anomaly detection can be used for other purposes.
  • As the number of connected devices increases rapidly, the amount of data generated by these devices is enormous, making it a critical task to manage this information, which could lead to the loss of valuable information. Anomaly detection could overcome this gap, increasing market growth during the forecast period.
  • The breach of data usually means identity theft to the consumer. Fraudsters can make fraudulent purchases, modify listing information, create false reviews, or change account data to take payments into their bank accounts once compromised.
  • The market for anomaly detection As a result of this increase, it is expected to grow during the forecast period, and several connected devices are in sectors such as banking, financial services, health care, manufacturing, information technology, telecommunications, defense, and government.
  • The main challenges to the growth of anomaly detection during that period are expected to be rising costs and competition from opensource alternatives, which would make it more difficult for organizations to adopt tools and solutions while there is also a lack of qualified workers in areas such as solution development and incidence of asymmetrical faults within Open Source models.

Anomaly Detection Market Trends

BFSI is Expected to Hold a Significant Part of the Market Share

  • It faces several data breaches and cyber attacks due to its extensive network framework and essential customer information in the BFSI sector. Consequently, companies within the industry have been looking for alternate solutions that will likely strengthen the anomaly detection market during the forecast period.
  • The banking operation includes various activities and transactions carried out by staff, customers, and foreign agents. Given the complexities of these activities, continuous monitoring is required to ensure that a bank or its end customers are hit significantly by any such malicious activity. For these reasons, solutions and services for detecting anomalies are being developed by organizations.
  • Several periodic and occasional activities and transactions carried out by staff, clients, and independent agencies shall be included in banking operations. It is very difficult to describe the nature of these activities. It calls for continuous monitoring to avoid an adverse effect on the bank or its customers due to various inappropriate and random actions. Therefore, firms offering solutions and services in this area have a huge opportunity to mitigate these anomalies.
  • In addition, the increase in digitization has enabled banks and financial institutions to offer banking services more efficiently through online portals, allowing them to provide better customer service. This has led to the development of large quantities of data, making it vital that critical information be handled safely and securely.

North America Holds the Largest Share in the Market

  • The Federal Trade Commission pointed out that identity theft related to payment and banking services in the United States is widespread, which could lead to increased adoption of Anomaly Detection Solutions and Services.
  • North America is a pioneer in the bring-your-own-device (BYOD) culture, which has resulted in its wide-scale adoption. In doing so, the companies have started searching for solutions and services that enable them to guarantee the security of information relating to business, which could lead to an increase in the area's Anomaly Detection Market.
  • Regional enterprises provide their clients with an extensive range of solutions in the area of anomaly detection and are providing more advanced features and functionalities.
  • In addition, there is also a strong demand for anomaly detection and an acceleration of market growth in this area due to the increasing number of interconnected devices and rising incidences of fraud and cyber-attacks throughout the region.
  • Adopting anomaly detection systems as online algorithms, learning incremental approaches, and sliding techniques are among the modern batch window-based anomaly detection techniques used by different sectors to stream data efficiently has been stimulated by the need for large data storage units and real-time data analysis.

Anomaly Detection Industry Overview

Some key players, such as Cisco Systems Inc., WSO2 Inc., Microsoft Corporation, etc., govern the anomaly detection market competition. Overall, the competitive rivalry within the industry is relatively high. Through strategic partnerships, mergers, and acquisitions, the companies in the market can maintain their foothold to provide better solutions and products to their customers.

Cisco announced its vision for Cisco Networking Cloud, an integrated management platform experience for both on-premise and cloud operating models, in June this year. These innovations include SSO, API key exchange/repository, sustainable data center networking solutions, and expanded network assurance with Cisco ThousandEyes.Cisco Networking Cloud will dramatically simplify IT with a more flexible Cisco Catalyst switch stack, improved visibility into data center power and energy consumption, and new AI data center blueprints to enhance performance and visibility for network operators.

Through Google Cloud Contact Center AI integration with Verint's customer engagement Platform, the two companies have announced an enhanced partnership to help improve contact center performance in March this year. Combining its customer experience automation solutions with Google Cloud's Contact Center AICCAI platform is as seamless as the Verint Platform's unique open architecture. Through this collaboration, organizations can use Verint's solutions to close the Engagement capacity gap with CX automation. This robust platform-to-platform approach offers essential capabilities for organizations seeking best-of-breed solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Number of Cyber Crimes
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Anomaly Detection Solutions in Software Testing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Open Source Alternatives Pose as a Threat

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Manufacturing
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 IT and Telecommunications
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Deployment
    • 6.3.1 On-premise
    • 6.3.2 Cloud
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 Australia
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Verint Systems Inc.
    • 7.1.2 Broadcom Inc. (Symantec Corporation)
    • 7.1.3 WSO2 Inc.
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.6 IBM Corporation
    • 7.1.7 Wipro Limited
    • 7.1.8 Trend Micro Incorporated
    • 7.1.9 SAS Institute Inc.
    • 7.1.10 Happiest Minds Technologies Pvt. Ltd
    • 7.1.11 Guardian Analytics Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS