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市場調査レポート
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1404487

糖尿病向けM&A:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024年~2029年

Mergers And Acquisitions In The Diabetes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 2~3営業日

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糖尿病向けM&A:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

糖尿病向けM&Aの市場規模は、2024年に857億3,000万米ドルと推定され、2029年には1,027億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは3.69%で成長すると予測されます。

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糖尿病は、インスリンの効果的な分泌や使用ができないために起こる高血糖を特徴とする慢性疾患です。糖尿病治療は、心血管疾患、腎臓病、失明、下肢切断などの短期および長期の合併症を予防するため、健康な血糖値を維持することを目的としています。さらに、血糖値の変動に伴う長期的な合併症を予防するために血糖値を厳密にコントロールしようとする患者は、過剰補正やその結果としての低血糖のリスクが高くなります。糖尿病治療機器や薬剤がなければ、名目通りの結果を得ることは非常に困難です。

M&Aは、メーカーが直線的な成長ではなく、指数関数的な成長を達成するのに役立ち、それによって投資家の関心を引き付け続けています。糖尿病市場において、M&Aは戦略実行のための重要なツールです。ディールメーキングは、ゲームを変えるような戦略的アクションを実行し、将来の困難に立ち向かうための組織を構築するために不可欠です。しかし、糖尿病関連企業は、イノベーションへのアクセスを得るため、また製造業務の最適化や事業ポートフォリオの整理のために、ビジネスモデルの日常的な一部としてM&Aを利用しています。

糖尿病向けM&A市場を促進する主な要因は、同セグメントの重要な規模要件を達成するための戦略的変更と、新たなプラットフォームを構築するために重要度の低い事業を束ねることを可能にする大規模な合併です。M&Aのもう一つの原動力は、業界全体における効率的な資本配分であり、これは研究開発および製造に適用されます。オリジネーターの大規模で複雑な組織は、イノベーションの育成には不向きです。ベンチャーキャピタルと起業家のエコシステムは、初期段階の生物医学研究の機会を特定し、資金を配分する上で、はるかに効果的であることが証明されています。基本的に、ベンチャーキャピタルは糖尿病治療薬の開発初期段階に資金を提供します。

したがって、上記の要因から、調査対象市場は分析期間中に成長すると予想されます。

糖尿病向けM&A市場動向

糖尿病罹患率の上昇により、M&A、パートナーシップ、提携を通じた成長と市場プレゼンス強化に注力する企業が増加

糖尿病人口は予測期間中に世界で1.92%増加すると予測されています。

IDFによると、2021年の成人糖尿病人口は約5億3,700万人で、2030年には6億4,300万人に増加する見込みです。新たに1型糖尿病と2型糖尿病と診断される患者の割合は、主に肥満、不健康な食事、運動不足が原因で増加すると見られています。糖尿病予備軍も増加しており、この予備軍がさらに2型糖尿病へと発展し、合併症、急性・長期合併症、死亡の危険因子を引き起こす可能性があります。世界の糖尿病患者の増加や医療支出の増加は、糖尿病治療薬への関心が高まっていることを示しています。

WHOは、糖尿病の予防とケアの持続的な改善を目指し、中低所得国の支援に重点を置いた世界のイニシアチブである「世界糖尿病コンパクト」を立ち上げました。このコンパクトには、各国政府、国連機関、非政府組織、民間セクター、学術機関、慈善財団、糖尿病患者、国際的な支援者が参加し、糖尿病のリスクを低減し、糖尿病と診断されたすべての人々が公平で包括的、かつ安価で質の高い治療とケアを受けられるようにするという共通のビジョンに取り組んでいます。

糖尿病向けM&A市場は著しく増加しており、買い手と売り手はより戦略的、経営的、財務的価値の創造を目指しています。糖尿病向けM&A市場を促進する主な要因は、このセグメントで必要とされる重要な規模を達成するための戦略的変化と、新たなプラットフォームを構築するために重要度の低い事業を束ねることを可能にする大規模な合併です。業界全体の効率的な資本配分は、M&Aのもう一つの原動力です。M&A活動を通じて、糖尿病市場のプレーヤーは製品提供を拡大しています。また、プレーヤーはM&Aや他の既存プレーヤーとの提携を通じて、地理的範囲を拡大することに注力しています。2021年8月、英国のデジタルヘルス新興企業Gendiusは、遠隔糖尿病管理を開発し、湾岸協力会議(GCC)諸国の患者をサポートするための戦略的パートナーシップを確認するために、AstraZenecaと契約を締結しました。このようなパートナーシップは、予測期間中の市場プレイヤーの成長に貢献すると思われます。

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アジア太平洋地域の成長機会に注目する企業

国際糖尿病連合の最新の推計によると、2045年までに東南アジアと西太平洋地域の糖尿病人口はそれぞれ68%と26%に増加すると予測されています。世界最大の糖尿病人口を抱えるアジア太平洋地域は、同市場のプレーヤーに大きな成長機会を提供しています。そのため、プレーヤーはこの地域の主要市場において、提携や戦略的パートナーシップを通じて成長することに注力しています。各社は戦略的提携を結び、同地域におけるインテリジェント医療の進展を目指した統合ソリューションを共同で模索しています。

また、企業はパートナーシップを通じて、この地域の主要成長市場で提供する製品の拡大にも注力しています。例えば、Astellas Pharma Inc.は2023年3月、Roche Diabetes Care Japanと、Roche Diabetes Careの高度な精度を有する血糖モニタリングシステム「Accu-Chek Guide Me」をBlueStarとの複合医療製品として開発・商業化する契約を締結しました。BlueStarは、Welldoc, Inc.が開発した糖尿病患者向けデジタルヘルスソリューションで、現在米国とカナダで販売されており、FDAの承認を受けています。AstellasとWelldocは、BlueStarを日本で共同開発しています。今後、Astellasは統合医療製品として薬事承認と保険償還の取得を目指します。

糖尿病向けM&A業界の概要

最近のプレーヤー間の合併・買収は、各社の市場でのプレゼンス強化と、各社にとって斬新な能力の開発に役立っています。例えば、2021年7月、Eli Lily and Companyは、グルコース応答性インスリンの開発に注力し、次世代タンパク質治療薬の開発を加速するため、Protomer Technologies Inc.の買収を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 市場力学

第4章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 糖尿病治療薬企業プロファイル
      • Novo Nordisk
      • Sanofi Aventis
      • Eli Lily and Company
      • AstraZeneca
      • Boehringer Ingelheim
      • Viatris Inc.
      • Pfizer
      • Merck & Co.
      • Novartis AG
      • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 糖尿病治療機器企業プロファイル
      • Abbott Diabetes Care
      • F. Hoffmann-La Roche AG
      • Dexcom
      • Medtronic
      • Becton Dickinson
      • Ypsomed Holding AG
      • Insulet Corporation
      • Terumo

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
  • 合併、買収、パートナーシップ、提携

第6章 規制上の課題

第7章 患者体験ギャップ評価

第8章 市場機会と今後の動向

  • 医療産業における市場の反応と今後の成長
  • HCPへの影響-処方パターンと製品へのアプローチ
  • 患者における製品の影響と価値
  • M&Aが企業に与える影響
  • M&Aに関する調査結果
目次
Product Code: 66048
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The Mergers And Acquisitions In The Diabetes Market size is estimated at USD 85.73 billion in 2024, and is expected to reach USD 102.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.69% during the forecast period (2024-2029).

Diabetes is a chronic condition characterized by high blood glucose levels caused by the inability to produce or use insulin effectively. Diabetes treatment aims to maintain healthy blood glucose levels to prevent short- and long-term complications, such as cardiovascular disease, kidney disease, blindness, and lower limb amputation. Furthermore, patients attempting to control their blood glucose levels tightly to prevent the long-term complications associated with fluctuations in blood glucose levels are at greater risk for overcorrection and the resultant hypoglycemia. Achieving nominal results can be very difficult without diabetes care devices and medications.

Mergers and acquisitions help manufacturers to accomplish exponential, rather than just linear growth, and thereby continue to intrigue the interest of investors. In the Diabetes market, Mergers and acquisitions are critical tools for strategy implementation. Deal-making is critical for implementing game-changing strategic actions and building organizations ready to face future difficulties. However, diabetic businesses use mergers and acquisitions as a routine part of their business model to gain access to innovation, as well as to optimize manufacturing operations and prune business portfolios.

The key factors driving diabetes market mergers and acquisitions are strategic changes to achieve the segment's critical size requirement and large mergers that allow the bundling of subcritical businesses to build new platforms. The other driving force behind mergers and acquisitions is efficient capital allocation across the industry, which applies to R&D and manufacturing. The originators' large, complex organizations are unsuitable for fostering innovation. An ecosystem of venture capital and entrepreneurs has proven far more effective in identifying and allocating funds to early-stage biomedical research opportunities. Essentially, venture capitalists pre-fund diabetes drug companies' early-stage development.

Therefore, owing to the factors above, the studied market is anticipated to grow over the analysis period.

Mergers And Acquisitions In The Diabetes Market Trends

Rising Diabetes Prevalence encouraging players to focus on enhancing growth and market presence through Mergers and Acquisitions, Partnerships, and Collaborations

The diabetes population is expected to rise by 1.92% globally over the forecast period.

According to IDF, the adult diabetes population in 2021 was approximately 537 million, likely increasing by 643 million in 2030. The rate of newly diagnosed Type-1 and Type-2 diabetes cases is seen to increase, mainly due to obesity, unhealthy diet, and physical inactivity. An increased number of people are at risk of prediabetes, which can further lead to Type-2, causing risk factors for complications, acute and long-term complications, and deaths. The increased prevalence of diabetic patients and healthcare expenditure worldwide are indications of the increased inclination toward diabetic products.

WHO launched a Global Diabetes Compact, a global initiative aiming for sustained improvements in diabetes prevention and care, focusing on supporting low and middle-income countries. The compact is bringing together national governments, UN organizations, nongovernmental organizations, private sector entities, academic institutions, philanthropic foundations, people living with diabetes, and international donors to work on a shared vision of reducing the risk of diabetes and ensuring that all people who are diagnosed with diabetes have access to equitable, comprehensive, affordable, and quality treatment and care.

Mergers and acquisitions in the diabetes market have increased significantly, with buyers and sellers looking to create more strategic, operational, and financial values. The key factors driving the diabetes market's mergers and acquisitions are strategic changes to achieve the critical size required in the segment and large mergers that allow the bundling of subcritical businesses to build new platforms. Efficient capital allocation across the industry is the other driving force behind mergers and acquisitions. Through Mergers and acquisitions activity, players in the diabetes market are expanding their product offerings. Also, players focus on expanding their geographical reach through Mergers, acquisitions, and partnerships with other established players. In August 2021, United Kingdom digital health startup Gendius signed a contract with AstraZeneca to confirm its strategic partnership to develop remote diabetes management and support patients in Gulf Cooperation Council (GCC) countries. Such partnerships will help the market players' growth over the forecast period.

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Companies Focusing on Growth Opportunities in Asia-Pacific Region

According to the International Diabetes Federation's latest estimates, the diabetes population in Southeast Asia and the Western Pacific region are projected to increase to 68% and 26% respectively, by 2045. Asia-Pacific, with the largest diabetic population worldwide, offers significant growth opportunities for players in the market. Hence, players focus on growing in the key markets of the region through collaborations and strategic partnerships. Players are entering strategic collaborations to jointly explore integrated solutions aimed at advancing intelligent healthcare in the region.

Companies also focus on expanding their product offerings in key growth markets in the region through partnerships. For instance, in March 2023, Astellas Pharma Inc. entered into an agreement with Roche Diabetes Care Japan Co., Ltd. for the development and commercialization of Roche Diabetes Care's Accu-Chek Guide Me blood glucose monitoring system with advanced accuracy as a combined medical product with BlueStar. BlueStar is an FDA-cleared digital health solution for diabetes patients, developed by Welldoc, Inc., and is currently marketed in the United States and Canada. Astellas and Welldoc are jointly developing BlueStar in Japan. In the future, Astellas will aim to obtain regulatory approval and reimbursement as a combined medical product.

Such strategies are expected to drive the growth of the players in the region during the forecast period.

Mergers And Acquisitions In The Diabetes Industry Overview

Some prominent players in the market are Medtronic, Eli Lily, Sanofi, Dexcom, and Novo Nordisk, among others. Mergers and acquisitions between players in the recent past helped companies strengthen their market presence and develop capabilities that are novel to the companies. For instance, in July 2021, Eli Lily and Company announced the acquisition of Protomer Technologies Inc. to focus on advancing glucose-responsive insulins and accelerate the development of next-generation protein therapeutics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 MARKET DYNAMICS

4 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 4.1 Company Profiles
    • 4.1.1 Diabetes Care Drugs Company Profiles
      • 4.1.1.1 Novo Nordisk
      • 4.1.1.2 Sanofi Aventis
      • 4.1.1.3 Eli Lily and Company
      • 4.1.1.4 AstraZeneca
      • 4.1.1.5 Boehringer Ingelheim
      • 4.1.1.6 Viatris Inc.
      • 4.1.1.7 Pfizer
      • 4.1.1.8 Merck & Co.
      • 4.1.1.9 Novartis AG
      • 4.1.1.10 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 4.1.2 Diabetes Care Devices Company Profiles
      • 4.1.2.1 Abbott Diabetes Care
      • 4.1.2.2 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 4.1.2.3 Dexcom
      • 4.1.2.4 Medtronic
      • 4.1.2.5 Becton Dickinson
      • 4.1.2.6 Ypsomed Holding AG
      • 4.1.2.7 Insulet Corporation
      • 4.1.2.8 Terumo

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
  • 5.2 Merger, Acquisition, Partnership, and Collaboration

6 REGULATORY CHALLENGES

7 PATIENT EXPERIENCE GAP ASSESSMENT

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 8.1 Market Reaction and Future Growth in the Healthcare Industry
  • 8.2 Impact on HCPs - Prescription Pattern and Approach towards Products
  • 8.3 Product Impact and Value among Patients
  • 8.4 Effect of Merger and Acquisition Engagement on Companies
  • 8.5 Merger and Acquisition Outlook Survey Outcomes