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市場調査レポート
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1404439

ペットケア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Pet Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 121 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペットケア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペットケア市場規模は2024年に200億2,000万米ドルと推定され、2029年には245億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは4.20%で成長します。

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主要ハイライト

  • パンデミックはあらゆる産業に悪影響を及ぼしたが、ペットケア産業は、戸締まりや規制の間にペットを飼う人が急増したため、世界中でプラス成長を遂げました。Industrieverband Heimtierbedarf(IVH)e.V.によると、ドイツの猫人口は100万匹増加し、2021年には1,670万匹に達します。これがペットサービスや製品の需要を刺激し、ペットケア市場の著しい成長を促しています。米国、ブラジル、英国など、他の多くの主要国でも同様にペット人口が急増し、世界中でペットケア製品の需要が高まっています。
  • 近年、ペットを家族の一員と見なし、アクセサリー、ペットの健康、ペットファッションなどのペットケア製品に投資する人が多いです。これは、世界中の発展途上国や先進国のミレニアル世代でさらに高くなっています。これに伴い、中間所得世帯の増加や可処分所得の増加により、ペットの飼い主がペット用の高品質な製品に支出する意欲が高まっています。したがって、ペットの人間化に対する関心の高まりは、ペットケア製品の高級化に対する需要の高まりと相まって、ペットケア製品の市場成長を促進する要因の一つとなっています。

ペットケア市場の動向

ペット・ヒューマニゼーションの動向が市場を牽引

Pets Internationalによると、90%以上の人がペットを家族の一員と考えており、ペットの人間化傾向は市場成長にプラスの影響を与えています。これはパンデミック(世界的大流行)によってさらに拍車がかかり、世界中で隔離やパンデミックによる規制があるため、ペットを飼う飼い主が増えています。ペットフードやペットグルーミング用品とともに、活動量追跡用首輪などその他のペットケア用品への需要も、特にミレニアル世代やY世代がペットの敏捷性を測定したり、スポーツをするために、ここ最近高まっています。例えば、犬用活動量計の大手メーカーPitPatによると、英国では現在約10万頭の犬が活動量計を装着しているといいます。

さらに、ペットの飼い主の間でのペット・ファッションの人気は市場に好影響を与えており、予測期間中の大きな成長に貢献すると予想されています。ペットの飼い主の中には、ペットのために快適で豪華な製品に出費することで、自分のライフスタイルを表現することにこだわる人もおり、多くの市場競合他社がペットグルーミングサービス分野で新製品やカスタマイズ製品を発売することを後押ししています。このような要因により、ペットケア製品はペット産業において支配的な分野となっています。例えば、America Pet Products Associationによると、ペットケア市場はアメリカのペット産業売上の50%以上を占め、2021年には640億米ドルを超えるといわれています。従って、ペットの人間化傾向は、研究開発への投資の増加とともに、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。

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北米はペットケア市場をリードしている

北米のペットケア市場は、消費者と市場で入手可能な製品の点で成熟しています。例えば、ミレニアル世代(20代前半から30代後半の成人)は現在、米国でペットを飼う人の3分の1を占めており、ペットのために使うペット用品のタイプをよく知っています。北米におけるペットケア製品の売上を牽引する上で、プレミアム化が重要な役割を果たしています。犬や猫などのペットの肥満リスクを背景に、米国の消費者の間で人気が高まっている自然派ペットフードの需要が高まっています。ペット肥満防止協会によると、米国では犬と猫の推定55%が肥満です。このことは、プレミアム製品に対する消費者の関心の高まりに対応するため、メーカーが高品質の原材料や飼料を加え、付加価値のある製品を発売する大きな機会を示しています。付加価値の高い高品質な原材料を使用した製品の発売が増えることで、ペットケア製品の需要は予測期間中にさらに伸びることが予想されます。

ペットケア業界概要

ペットケア市場は、Mars Pet Care、Colgate-Palmolive(Hills Pet Nutrition)、Nestle SA-Purina、J.M.Smucker、General Mills Inc.(Blue Buffalo)などの多国籍企業が存在し、非常に集中しています。これらの企業は、市場シェアを固め、市場での地位を強化するために、買収、新しいペットケア製品の発売など、様々な戦略的事業を行っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 調査範囲と市場定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットタイプ
    • 魚類
    • その他のペットタイプ
  • 製品タイプ
    • ペットフード
      • ドライ
      • ウェット
    • ペットケア
      • 経口ケア
      • 栄養補助食品
      • 動物用飼料
    • グルーミング用品
      • シャンプー&コンディショナー
      • コーム&ブラシ
      • バリカン
      • その他グルーミング用品
  • 販売チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mars Incorporated
    • Colgate-Palmolive
    • Nestle SA(Purina)
    • General Mills Inc.(Blue Buffalo)
    • The J.M. Smucker Company
    • heristo aktiengesellschaft
    • Champion Petfoods LP
    • The Hartz Mountain Corporation
    • Petmate
    • Tail Blazers

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64188
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The Pet Care Market size is estimated at USD 20.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 24.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Despite the negative effect of the pandemic on every industry, Petcare industry has experienced positive growth across the world due to a surge in the adoption of pets during lockdowns and restrictions. According to Industrieverband Heimtierbedarf (IVH) e.V, the cat population in Germany has increased by 1 million to reach 16.7 million in 2021. This has stimulated the demand for pet services and products and encouraged significant growth in the pet care market. Many other major countries such as the United States, Brazil, the United Kingdom, etc have experienced a similar surge in pet populations increasing the demand for pet care products across the world.
  • In recent years, many people are highly investing in pet care products such as accessories, pet health, pet fashion, etc, as pets are seen as family members. This is even higher in the millennial generation of developing and developed countries across the world. Along with this, the rise in middle-income households and rising disposable incomes have increased the willingness of pet owners to spend on high-quality products for pets. Therefore, the growing interest in pet humanization, coupled with a rise in demand for premiumization in pet care products, is one of the factors driving the market growth for pet care products.

Pet Care Market Trends

The Pet Humanization Trend is Driving the Market

The pet humanization trend positively influences market growth, with more than 90% of people considering pets to be part of their family according to Pets International. This is further fueled by the pandemic, as more owners have brought a pet to their home due to isolation and pandemic restrictions across the world. Along with pet food and pet grooming products, demand for other pet care products such as activity tracking collars has risen in the recent past, especially from the millennial or Gen Y generation to measure their pet's agility and to play sports. For example, around 100,000 dogs in the United Kingdom have now been fitted with activity monitoring devices according to PitPat, a leading manufacturer of dog activity monitors.

Furthermore, the popularity of pet fashion among pet owners has a positive impact on the market and is expected to contribute to significant growth during the forecast period. Some pet owners are very particular about representing their lifestyles by spending on comfortable and luxurious products for their pets encouraging many market competitors to launch new and customized products in the pet grooming service segment. Due to all these factors, pet care products have become dominant sectors in the pet industry. For instance, According to America Pet Products Association, the pet care market accounts for over 50% of America pet industry sales with over USD 64 billion in 2021. Therefore, the pet humanization trend is supporting along with rising investments in R&D are anticipated to drive the market growth in coming years.

Pet Care - Market - IMG2

North America is Leading the Pet Care Market

The pet care market in North America is well-matured in terms of consumers and available products in the market. For example, millennials, adults between their early 20s and late 30s now account for a third of all pet owners in the United States and are well aware of the type of pet products they use for their pets. Premiumization is playing a key role in driving the sales of pet care products in North America. There is a growing demand for natural pet food, which is gaining traction among US consumers, owing to obesity risks in pets such as dogs and cats. According to the Association for Pet Obesity Prevention, an estimated 55% of dogs and cats in the United States are obese. This presents a greater opportunity for manufacturers to add quality ingredients and diets and launch added-value products to cater to the growing consumer interest in premium products. With more product launches with value-added quality ingredients, the demand for pet care products is expected to grow further during the forecast period.

Pet Care Industry Overview

The Pet Care market is highly concentrated with the presence of multinational companies such as Mars Pet Care, Colgate-Palmolive (Hills Pet Nutrition), Nestle SA - Purina, J.M.Smucker, and General Mills Inc. (Blue Buffalo). These companies are involved in various strategic operations such as acquisitions, launching of new pet care products, etc to consolidate their market shares and strengthen their positions in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Pet Type
    • 5.1.1 Dog
    • 5.1.2 Cat
    • 5.1.3 Fish
    • 5.1.4 Other Pet Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Pet Food
      • 5.2.1.1 Dry
      • 5.2.1.2 Wet
    • 5.2.2 Pet Care
      • 5.2.2.1 Oral Care
      • 5.2.2.2 Dietary Supplements
      • 5.2.2.3 Veterinary Diets
    • 5.2.3 Grooming Products
      • 5.2.3.1 Shampoos and Conditioners
      • 5.2.3.2 Combs and Brushes
      • 5.2.3.3 Clippers and Scissors
      • 5.2.3.4 Other Grooming Products
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Sores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mars Incorporated
    • 6.3.2 Colgate-Palmolive
    • 6.3.3 Nestle SA (Purina)
    • 6.3.4 General Mills Inc. (Blue Buffalo)
    • 6.3.5 The J.M. Smucker Company
    • 6.3.6 heristo aktiengesellschaft
    • 6.3.7 Champion Petfoods LP
    • 6.3.8 The Hartz Mountain Corporation
    • 6.3.9 Petmate
    • 6.3.10 Tail Blazers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS