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市場調査レポート
商品コード
1404439
ペットケア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測Pet Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ペットケア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測 |
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
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ペットケア市場規模は2024年に200億2,000万米ドルと推定され、2029年には245億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは4.20%で成長します。
Pets Internationalによると、90%以上の人がペットを家族の一員と考えており、ペットの人間化傾向は市場成長にプラスの影響を与えています。これはパンデミック(世界的大流行)によってさらに拍車がかかり、世界中で隔離やパンデミックによる規制があるため、ペットを飼う飼い主が増えています。ペットフードやペットグルーミング用品とともに、活動量追跡用首輪などその他のペットケア用品への需要も、特にミレニアル世代やY世代がペットの敏捷性を測定したり、スポーツをするために、ここ最近高まっています。例えば、犬用活動量計の大手メーカーPitPatによると、英国では現在約10万頭の犬が活動量計を装着しているといいます。
さらに、ペットの飼い主の間でのペット・ファッションの人気は市場に好影響を与えており、予測期間中の大きな成長に貢献すると予想されています。ペットの飼い主の中には、ペットのために快適で豪華な製品に出費することで、自分のライフスタイルを表現することにこだわる人もおり、多くの市場競合他社がペットグルーミングサービス分野で新製品やカスタマイズ製品を発売することを後押ししています。このような要因により、ペットケア製品はペット産業において支配的な分野となっています。例えば、America Pet Products Associationによると、ペットケア市場はアメリカのペット産業売上の50%以上を占め、2021年には640億米ドルを超えるといわれています。従って、ペットの人間化傾向は、研究開発への投資の増加とともに、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。
北米のペットケア市場は、消費者と市場で入手可能な製品の点で成熟しています。例えば、ミレニアル世代(20代前半から30代後半の成人)は現在、米国でペットを飼う人の3分の1を占めており、ペットのために使うペット用品のタイプをよく知っています。北米におけるペットケア製品の売上を牽引する上で、プレミアム化が重要な役割を果たしています。犬や猫などのペットの肥満リスクを背景に、米国の消費者の間で人気が高まっている自然派ペットフードの需要が高まっています。ペット肥満防止協会によると、米国では犬と猫の推定55%が肥満です。このことは、プレミアム製品に対する消費者の関心の高まりに対応するため、メーカーが高品質の原材料や飼料を加え、付加価値のある製品を発売する大きな機会を示しています。付加価値の高い高品質な原材料を使用した製品の発売が増えることで、ペットケア製品の需要は予測期間中にさらに伸びることが予想されます。
ペットケア市場は、Mars Pet Care、Colgate-Palmolive(Hills Pet Nutrition)、Nestle SA-Purina、J.M.Smucker、General Mills Inc.(Blue Buffalo)などの多国籍企業が存在し、非常に集中しています。これらの企業は、市場シェアを固め、市場での地位を強化するために、買収、新しいペットケア製品の発売など、様々な戦略的事業を行っています。
The Pet Care Market size is estimated at USD 20.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 24.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).
The pet humanization trend positively influences market growth, with more than 90% of people considering pets to be part of their family according to Pets International. This is further fueled by the pandemic, as more owners have brought a pet to their home due to isolation and pandemic restrictions across the world. Along with pet food and pet grooming products, demand for other pet care products such as activity tracking collars has risen in the recent past, especially from the millennial or Gen Y generation to measure their pet's agility and to play sports. For example, around 100,000 dogs in the United Kingdom have now been fitted with activity monitoring devices according to PitPat, a leading manufacturer of dog activity monitors.
Furthermore, the popularity of pet fashion among pet owners has a positive impact on the market and is expected to contribute to significant growth during the forecast period. Some pet owners are very particular about representing their lifestyles by spending on comfortable and luxurious products for their pets encouraging many market competitors to launch new and customized products in the pet grooming service segment. Due to all these factors, pet care products have become dominant sectors in the pet industry. For instance, According to America Pet Products Association, the pet care market accounts for over 50% of America pet industry sales with over USD 64 billion in 2021. Therefore, the pet humanization trend is supporting along with rising investments in R&D are anticipated to drive the market growth in coming years.
The pet care market in North America is well-matured in terms of consumers and available products in the market. For example, millennials, adults between their early 20s and late 30s now account for a third of all pet owners in the United States and are well aware of the type of pet products they use for their pets. Premiumization is playing a key role in driving the sales of pet care products in North America. There is a growing demand for natural pet food, which is gaining traction among US consumers, owing to obesity risks in pets such as dogs and cats. According to the Association for Pet Obesity Prevention, an estimated 55% of dogs and cats in the United States are obese. This presents a greater opportunity for manufacturers to add quality ingredients and diets and launch added-value products to cater to the growing consumer interest in premium products. With more product launches with value-added quality ingredients, the demand for pet care products is expected to grow further during the forecast period.
The Pet Care market is highly concentrated with the presence of multinational companies such as Mars Pet Care, Colgate-Palmolive (Hills Pet Nutrition), Nestle SA - Purina, J.M.Smucker, and General Mills Inc. (Blue Buffalo). These companies are involved in various strategic operations such as acquisitions, launching of new pet care products, etc to consolidate their market shares and strengthen their positions in the market.