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市場調査レポート
商品コード
1640519

ビジネスアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Business Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.84円
ビジネスアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ビジネスアナリティクス市場は予測期間中にCAGR 8.07%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • ビジネスアナリティクス市場は、エンドユーザー業界全体でデジタル化が進み、顧客理解を深めてビジネスを改善する必要性が高まっていることが主な要因です。また、ベンダーがビジネスアナリティクスソリューションに先進技術を統合することで、今後数年間の市場の牽引役となることが期待されます。
  • ビジネスアナリティクス市場は急速に進化しています。より迅速な意思決定を可能にするリアルタイムのビジネスインテリジェンス(BI)や、データのパターンをより明確に把握できるデータの可視化が重視されるようになっています。さらに、より効率的なビジネスアナリティクス・ソリューションに対する需要は、今後数年間で、さまざまなエンドユーザーでの利用が増加することによって促進されると予想されます。
  • 従来、多くの組織における戦略的決定は、一元管理された大規模なデータサーバーやウェアハウスに依存するビジネスアナリティクスによって行われていました。しかし、最近では状況が変わり、ビジネスアナリストは何十もの異種データソースからデータを引き出すようになっています。
  • さらに、ビジネスユーザーのための可視化と探索的データ分析は、ビジネスアナリティクス市場で最も重要な動向の1つに進化しています。さまざまなエンドユーザー業界も、ビジネスアナリティクスの力を活用して戦略的なビジネス上の意思決定を行っています。ビジネスアナリティクスソリューションは、サプライチェーン管理、在庫管理、ターゲットのパフォーマンス測定、製造業におけるリスク軽減計画に役立つ一方で、不正行為の検出や防衛にも拡張されています。
  • さらにベンダーは、より優れたデータ保存設備と可視化のための先進技術を統合することで、革新的なビジネスアナリティクスソリューションを導入しています。例えば、最新の機械語(ML)を利用したビジネスアナリティクスプラットフォームは、データの可視性と理解力を向上させています。さらに、データの急増により、新興企業はカスタマイズされた優れたアナリティクス製品を構築することで、既存の優良企業との競争に打ち勝つことができるようになった。
  • COVID-19の流行は、クラウド・ソリューション、人工知能(AI)、MLの採用といったデジタルトランスフォーメーションのブームを様々な業界にもたらしました。この流行により、多くの企業が高度なビジネスアナリティクスやAIの利用を加速させました。これらの戦略は、デジタルチャネルを通じた顧客の取り込み、脆弱で複雑なサプライチェーンの管理、仕事と生活を破壊することによる労働者の支援に役立った。ビジネスアナリティクス・ソリューションの需要はCOVID-19以前を上回り、今後数年間で拡大すると予想されます。

ビジネスアナリティクス市場動向

BFSIが主要シェアを占める見込み

  • テクノロジーは銀行・金融業界を変革しつつあります。インターネットの利用が増加し、モバイルデバイスやアプリが普及する中、今日の金融機関は、競争の激化、顧客の要求の変化、高度にダイナミックな市場での厳格な管理とリスク管理に直面しています。また、デジタル化の進展とデジタル決済の普及が、BFSI業界におけるビジネスアナリティクスの必要性を高めています。
  • さらに同時に、テクノロジーが強力なビジネスアナリティクス・ツールを生み出しています。銀行・金融業界は、ビジネスアナリティクス・ツールを使って顧客データを活用し、より革新的で効率的な経営慣行とより良い経営判断につながる洞察を得ることができます。銀行・金融機関は、ビジネスアナリティクス・ソリューションを活用して収益性を高め、リスクを低減し、競合優位性を確立しています。
  • さらに、ビジネスアナリティクスの登場と応用は、銀行・金融業界がプロセスを最適化し、業務を合理化することで、効率と競合を改善するのに役立っています。世界中の多くの銀行や金融機関がビジネスアナリティクスの改善に取り組んでいるが、その主な目的は、競合に対して優位に立つため、あるいは自社のビジネスに影響を与え得る新たな動向を予測するためです。
  • さらに、銀行・金融サービス・保険(BFSI)企業は、より多くの顧客を獲得するためにビジネスアナリティクスソリューションを活用しています。例えば、小売顧客への注目が高まる中、Yes Bankはデータを活用して顧客の行動を把握しています。そのため、特定の予測モデルに基づいて、理想的な商品の組み合わせを提供できるかもしれないです。同行はすでにリテール・セグメントに多角的に参入しており、現在はデータ分析を活用して、顧客の行動を理解するのに役立つモデルを開発しています。同行は、2022-23年までのデータ戦略のために約120-150億ルピーの軍資金を準備し、社内に100人の専門家を抱えるTechTONicグループの一員として、データ科学者や専門家を雇用する計画です。
  • さらに、世界中のBFSIが新しく先進的なテクノロジーを採用し始めているため、BFSI業界でビジネスアナリティクスソリューションを採用する新たな機会がさらに広がっています。例えば、セレントとウォール・ストリート・ジャーナルのデータによると、北米における銀行のIT支出に占める新技術の割合は、2017年の30%から今年は48%に増加する見込みです。

北米が主要シェアを占める見通し

  • この地域には、マイクロソフト、オラクル、セールスフォース・ドットコムなど、市場で最も著名なベンダーが存在します。これらのベンダーの継続的な製品革新と製品ビジネス分析の強化は、この地域のさまざまなエンドユーザー産業で重要な用途を見出しています。
  • さらに、新規参入企業や新興企業も、革新的なソリューションを提供し、ビジネスアナリティクス市場に多額の投資を呼び込むことで、巨大なビジネスアナリティクス企業と競合しており、市場を牽引しています。例えば、2022年10月、AI主導の意思決定インテリジェンス・プラットフォームをリードするTelliusは、Baird Capitalが主導する1,600万米ドルのシリーズB資金調達ラウンドを発表しました。今回の資金調達は、Telliusの意思決定インテリジェンス・プラットフォームの強化、同社の市場投入能力の拡大、営業、マーケティング、製品エンジニアリングの各機能における人材獲得の支援に充てられるとみられます。
  • さらに、この地域は先進技術をいち早く導入しており、ベンダーが消費者向けにカスタマイズされた先進技術対応のビジネス分析ソリューションを提供するのに役立っています。さらに、この地域では組織全体でクラウドの導入が進んでおり、ビジネスアナリティクスの適切な導入が可能になっています。
  • さらに、デジタル化の加速、高度なアナリティクスとクラウドコンピューティングの早期導入は、競争優位性を獲得するために最も不可欠で重要な技術の1つとして浮上しています。その結果、この地域のテクノロジーリーダーは、最先端のクラウドサービスやツールの助けを借りて、企業のデータ戦略やビジネスアナリティクス戦略を拡大する傾向を強めています。このような事例が、同地域のビジネスアナリティクス・ソリューション需要を牽引していくと予想されます。

ビジネスアナリティクス業界の概要

ビジネスアナリティクス市場は、多くの中小企業と大企業が競合しているため、非常に断片化されています。市場における技術の進歩も企業に持続可能な競争優位性をもたらしており、市場では複数の提携や合併が行われています。同市場の主要企業としては、IBM、マイクロソフト、オラクルなどが挙げられます。

  • 2023年9月オラクルは、オラクル・フュージョン・クラウド・アプリケーションズの顧客がデータ主導の洞察とインテリジェントな意思決定や行動を組み合わせることで、より優れたビジネス成果を達成できるよう支援する次世代データ、アナリティクス、AIプラットフォームを発表しました。Fusion Data Intelligence Platformは、Oracle Fusion Analytics Warehouse製品を進化させたもので、自動化されたデータ・パイプライン、重要なビジネスエンティティの360度データ・モデル、リッチな対話型アナリティクス、AI/MLモデル、およびインテリジェントなアプリケーションを備えたビジネスデータ・アズ・ア・サービスを提供します。
  • 2023年8月世界小売スペシャリストのSmollan社は、次世代意思決定・ビジネスインテリジェンス(BI)ソフトウェアプロバイダーのPyramid Analytics社と国際的な再販・導入パートナーシップ契約を締結しました。この契約により、スモランは自社のデータ・テクノロジー事業であるDataOrbisを通じて、ピラミッド・アナリティクス・ライセンスの販売とピラミッド・アナリティクス・ソフトウェアの導入の両方を行うことができるようになり、現在のサービス提供を拡大することになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • データ量の増加とクラウド展開
    • ビジネスアナリティクス/インテリジェンスプロバイダーによる、アナリティクス能力を活用するための多角化企業との提携
  • 市場の課題
    • 高い投資コストと従来のプロセスへの大きな依存

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
    • ハイブリッド
  • エンドユーザー業界別
    • 銀行、金融サービス、保険
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 小売
    • 通信・IT
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • Tibco Software, Inc.
    • SAS Institute, Inc.
    • Infor, Inc.
    • Microstrategy Incorporated
    • QLIK Technologies, Inc.
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54139

The Business Analytics Market is expected to register a CAGR of 8.07% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The business analytics market is primarily driven by the increasing digitalization across end-user industries and the need to improve their businesses with a better understanding of the customers. In addition, market vendors' integration of advanced technologies in business analytics solutions is expected to drive the market in the coming years.
  • The business analytics market is evolving quickly. Increasingly, the emphasis is on real-time Business Intelligence (BI) to enable faster decision-making and on Data Visualization, which enables data patterns to be seen more clearly. Additionally, demand for more efficient business analytics solutions is anticipated to be driven by increasing usage among various end users in the upcoming years.
  • Traditionally, strategic decisions in many organizations were powered by business analytics that relied on big, centralized-managed data servers or warehouses. However, things have changed recently, and business analysts are pulling data from dozens of heterogeneous data sources.
  • In addition, visualization and explorative data analysis for the business user have been evolving into one of the most critical trends in the business analytics market. Various end-user industries also leverage business analytics' power to make strategic business decisions. While business analytics solution helps in supply chain management, inventory management, measuring the performance of targets, and risk mitigation plans in manufacturing, it is extended to include fraud detection and defense.
  • Further, the vendors are introducing innovative business analytics solutions by integrating advanced technologies for better data storage facilities and visualization. For instance, modern Machine Language (ML) - powered business analytics platforms offer improved data visibility and comprehension. Furthermore, the proliferation of data has enabled startups to compete successfully with established blue-chip firms by building customized and superior analytics offerings.
  • The COVID-19 pandemic led to a boom in digital transformation, such as adopting cloud solutions, Artificial Intelligence (AI), and ML across various industries. The outbreak accelerated many companies' use of advanced business analytics and AI. These strategies helped engage customers through digital channels, manage fragile and complex supply chains, and support workers by disrupting their work and lives. The demand for business analytics solutions exceeded pre-COVID-19 and is expected to grow in the coming years.

Business Analytics Market Trends

BFSI is Expected to Hold Major Share

  • Technology is transforming the banking and finance industry. With the rising usage of the internet and the proliferation of mobile devices and apps, today's financial institutions face mounting competition, changing client demands, and strict control and risk management in a highly dynamic market. In addition, the growing digitalization and proliferation of digital payments are driving the need for business analytics in the BFSI industry.
  • Further, at the same time, technology has given rise to powerful business analytics tools. The banking and finance industry can use business analytics tools to leverage customer data for insights that can lead to more innovative and efficient management practices and better business decisions. Banking and finance institutions use business analytics solutions to drive profitability, reduce risk, and create a competitive advantage.
  • Furthermore, the advent and application of business analytics have helped the banking and finance industry optimize processes and streamline operations, thus improving efficiency and competitiveness. Many banks and financial institutions worldwide are working on improving their business analytics, mainly to give them an edge against the competition or to predict emerging trends that can affect their businesses.
  • Moreover, Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) companies are leveraging business analytics solutions to acquire more customers. For instance, with the increasing focus on retail customers, Yes Bank is leveraging data to understand customer behavior. Hence, based on a certain forecasting model, it might provide the ideal mix of products. The bank has already diversified into the retail segment and is now harnessing data analytics to develop models that help understand customer behavior. The bank has built a war chest of about INR 120-150 crore for its data strategy up to 2022-23 and plans to hire data scientists and experts who will be part of the company's TechTONic group, which has 100 in-house experts.
  • Moreover, the BFSIs across the world have started adopting new and advanced technologies, thus further opening new opportunities for adopting business analytics solutions in the BFSI industry. For instance, according to the data from Celent and Wall Street Journal, the share of banks' IT spending on new technology in North America is expected to increase from 30% in 2017 to 48% in the current year.

North America is Expected to Hold the Major Share

  • The region is home to some of the most prominent market vendors, such as Microsoft, Oracle, and Salesforce.com. These players' continuous product innovations and enhanced product business analytics are finding significant applications in various end-user industries across the region.
  • Further, new and emerging players are also competing with giant business analytics players by offering innovative solutions and attracting significant investments in the business analytics market, thus driving the market. For instance, in October 2022, Tellius, a leading AI-driven decision intelligence platform, announced a USD 16 million Series B funding round led by Baird Capital. The latest funding will likely be used to enhance Tellius' decision intelligence platform, expand the company's go-to-market capabilities, and support talent acquisition across sales, marketing, and product engineering functions.
  • Moreover, the region is an early adopter of advanced technologies, helping market vendors offer customized and advanced technology-enabled business analytics solutions for consumers. In addition, the region is witnessing high adoption of the cloud across organizations, thus enabling the proper implementation of business analytics.
  • Further, accelerated digitalization and early adoption of advanced analytics and cloud computing have emerged as one of the most essential and crucial technologies to gain competitive advantage. As a result, technology leaders across the region are increasingly scaling their enterprises' data and business analytics strategies with the help of cutting-edge cloud services and tools. Such instances are expected to drive the region's demand for business analytics solutions.

Business Analytics Industry Overview

The business analytics market is highly fragmented due to the presence of many small and medium-sized companies competing with each other and large enterprises. Technological advancements in the market are also bringing sustainable competitive advantage to companies, and the market is witnessing multiple partnerships and mergers. Some key players in the market include IBM, Microsoft, and Oracle, among others.

  • September 2023: Oracle has announced a next-generation data, analytics, and AI platform to help Oracle Fusion Cloud Applications customers achieve better business outcomes by combining data-driven insights with intelligent decisions and actions. The Fusion Data Intelligence Platform is an evolution of the Oracle Fusion Analytics Warehouse product, which will deliver business data-as-a-service with automated data pipelines, 360-degree data models for critical business entities, rich interactive analytics, AI/ML models, and intelligent applications.
  • August 2023: Global retail specialists Smollan formalized an international reseller and implementation partnership agreement with next-generation decision and business intelligence (BI) software provider Pyramid Analytics. The deal will see Smollan, via its data and technology business, DataOrbis, expanding its current service offering to include the ability to both sell Pyramid Analytics licenses and implement Pyramid Analytics software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact Of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volumes of Data and Cloud Deployment
    • 5.1.2 Business Analytics/Intelligence Providers' Partnerships with Companies from Diversified Businesses to Leverage Analytics Capabilities
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Investment Costs and Significant Reliance on Traditional Processes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
    • 6.1.3 Hybrid
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Telecom and IT
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Tibco Software, Inc.
    • 7.1.6 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.7 Infor, Inc.
    • 7.1.8 Microstrategy Incorporated
    • 7.1.9 QLIK Technologies, Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET