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市場調査レポート
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1403871

ビール:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年の成長予測

Beer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビール:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビール市場規模は2024年に7億2,455万米ドルと推定され、2029年には9億1,421万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.76%で成長します。

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主なハイライト

  • 世界のアルコール飲料市場において、ビールは他のアルコール飲料に比べて突出したシェアを占めています。また、多様な配合、フレーバー、香味の提供により、ミレニアル世代やZ世代の間で大きな人気を集めており、これが市場の成長を後押ししています。当初、フレーバー・ビールは北米と欧州で主に消費されていました。
  • しかし、ここ数年、世界中でこれらの製品に対する需要が急増し、それに伴ってフレーバー・ビール市場全体も拡大しています。さらに、新興経済諸国における新しい醸造技術の出現も、その後の世代における消費パターンの増加に寄与しています。このため、市場全体の売上成長も増加しています。
  • COVID-19の大流行後、新しいバー、パブ、レストランの開店や家庭内での消費の増加により、市場は飛躍的に成長しました。同様に、缶ビールやパイントビールの販売も、その利便性から圧倒的な需要を目の当たりにしています。中期的には、ライフスタイルの変化、アルコール飲料の消費率の増加、急速な都市化、高い可処分所得が世界のビール市場を牽引すると予想されます。クラフトビールに新しい原料を導入し、塩味、フルーティーさ、酸味を組み合わせた革新的な組み合わせを取り入れることで、ミレニアル世代の間でその魅力が高まっています。

ビール市場の動向

低アルコールビール(ABV)またはノンアルコールビールへの嗜好の高まり

  • 世界中でビール醸造所の数が増加し、世界中でビールの需要が高まっていることは、世界のビール市場を牽引する主な要因のひとつです。低アルコール飲料への嗜好は一貫して伸びています。また、健康志向の消費者の関心の高まりから、ノンアルコールビールや低アルコールビールの売上も増加しています。
  • 市場成長を支えるその他の要因は、革新的な新製品の発売です。さらに、低アルコール・ビールは高アルコール・ビール、特にアルコール度数(ABV)2.8%以下のビールよりも安価になっています。このシナリオは、スウェーデンのような欧州諸国で顕著で、ビールメーカーは低アルコールビール市場に変化をもたらそうとしています。
  • したがって、一般的にビール需要は予測期間中に増加すると予測され、それによって予測期間中のビール市場の成長を後押しします。
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市場を独占する米国

  • 米国におけるビール醸造所の急速な拡大は、同地域全体のビール市場の成長に寄与しています。Brewers Associationによると、米国では2021年に9,118のビール醸造所があった。また、ビール醸造所の数は2016年から2021年の間に9.8%の成長率を示しました。米国のほとんどの醸造所は独自のビールを発売しています。これにより、顧客は新しい風味を試すことができるようになった。フレーバーはビールを他のビールから際立たせ、消費者の差別化ポイントとして機能します。
  • ミレニアル世代は、米国の人口の中で最も大きな層のひとつであり、ビール会社にとってターゲットとなるセグメントです。ミレニアル世代がフレーバー・ビールを好むようになったことで、ビール会社は新しいフレーバーを採用し、ビールに取り入れるようになった。
  • 例えば、2022年10月、フィーバー・ツリーはフィーバー・ツリー・ブランドの新製品、フィーバー・ツリー・ブラッド・オレンジ・ジンジャー・ビールを発売しました。フィーバーツリーのブラッドオレンジジンジャービールは、厳選された天然素材を使用しています。イタリア産ブラッドオレンジの甘みと、同社の特徴であるジンジャービールの燃えるようなコクのある風味、そして3種類のジンジャーを独自にブレンドしています。

ビール業界の概要

ビール市場は、市場プレーヤーが事業拡大に取り組み、風味豊かな製品を提供するにつれて急成長しています。ここ数年、市場企業は新興国でのプレゼンスを拡大することで成長してきました。市場シェアを獲得するために、製品のイノベーション、パートナーシップ、マーケティング・キャンペーンの強化、知名度と製品ポートフォリオを拡大するためのM&Aなどのビジネス戦略を採用し、市場の成長に貢献しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ラガー
    • エール
    • その他の製品タイプ
  • カテゴリー別
    • スタンダードビール
    • プレミアムビール
  • 流通チャネル別
    • オントレードチャネル
    • オフトレードチャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Asahi Group Holdings Ltd
    • Anheuser-Busch InBev
    • Boston Beer Company
    • Breckenridge Brewery
    • Constellation Brands
    • Diageo PLC
    • Heineken NV
    • Interbrew Company
    • SABMiller PLC
    • United Breweries Group(UB Group)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52486
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The Beer Market size is estimated at USD 724.55 million in 2024, and is expected to reach USD 914.21 million by 2029, growing at a CAGR of 4.76% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Beer holds a prominent share in the global alcoholic beverage market compared to other alcoholic beverages. It is also gaining significant popularity among millennials and Gen Z due to its diverse formulations, flavors, and flavor offerings, which have helped propel the market's growth. Initially, flavored beer was predominantly consumed in North America and Europe.
  • However, over the past few years, the demand for these products across the globe has increased rapidly, eliciting a corresponding increase in the overall market for flavored beer. Furthermore, the emergence of new brewing technologies in developing economies has also contributed to increased consumption patterns in subsequent generations. Due to this, there has been an increase in overall sales growth in the market.
  • The market grew exponentially post the COVID-19 pandemic due to the opening of new bars, pubs, and restaurants and increased in-home consumption. Similarly, cans and pint beer sales have witnessed an overwhelming demand due to their convenience. Over the medium term, changing lifestyles, the increasing consumption rate of alcoholic drinks, rapid urbanization, and high disposable incomes are expected to drive the global beer market. Introducing new ingredients and innovative combinations combining salty, fruity, and tart flavors in craft beers have increased its appeal among the millennial crowd.

Beer Market Trends

Growing Preference for Low Alcoholic Beer by Volume (ABV) or Non-Alcoholic Beers

  • The growing number of breweries across the world and the rising demand for beer worldwide are some of the major factors driving the global beer market. There has been a consistent growth in the preference for low-alcohol-by-volume beverages. Also, the sales of no-alcohol and low-alcohol beers have been rising due to the growing interest from health-conscious consumers.
  • The other factors supporting the market growth are the launches of new and innovative products. Furthermore, low-alcohol beers are now cheaper than their high-alcohol equivalents, especially those with 2.8% alcohol by volume (ABV) and lower. The scenario is more prevalent in European countries, like Sweden, where brewers are seeking to bring changes to the low alcohol-by-volume beer market.
  • Thus, the demand for beer, in general, is projected to increase over the forecast period, thereby boosting the growth of the beer market over the forecast period.
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United States to Dominate the Market

  • The rapid expansion of breweries in the United States has contributed to the beer market growth across the region. According to the Brewers Association, in the United States, there were 9,118 breweries in 2021. Also, the number of breweries witnessed a growth rate of 9.8% during 2016-2021. Most breweries in the United States have introduced their own unique beers. This has allowed customers to try out new flavours. The flavour sets one beer apart from another and acts as a point of differentiation for the consumers.
  • Millennials, one of the largest demographics in the United States population, are a targeted segment for breweries. The increasing preference of millennials for flavoured beers has resulted in breweries adopting and incorporating newer flavours in their beer offerings.
  • For instance, in October 2022, Fever-Tree launched Fever-Tree Blood Orange Ginger Beer, a new product under the Fever-Tree brand. Blood Orange Ginger Beer from Fever-Tree uses carefully sourced natural ingredients. It combines the sweetness of Italian blood oranges with the fiery, full-bodied flavor of its signature ginger beer, along with a proprietary blend of three distinct gingers.

Beer Industry Overview

The beer market is growing rapidly as the market players engage in expansions and provide flavorful offerings. The prominent players operating in the global market are Anheuser-Busch InBev, Molson Coors, Heineken, Boston Beer Company, Constellation Brands, SABMiller, and Carlsberg Group. Over the last few years, these companies have been growing by expanding their presence in emerging economies. To gain market share, they adopt business strategies such as product innovations, partnerships, bolstering their marketing campaigns, and mergers and acquisitions to expand their visibility and portfolio of offerings, contributing to the market's growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Lager
    • 5.1.2 Ale
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Standard Beer
    • 5.2.2 Premium Beer
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 On-trade Channels
    • 5.3.2 Off-trade Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Asahi Group Holdings Ltd
    • 6.3.2 Anheuser-Busch InBev
    • 6.3.3 Boston Beer Company
    • 6.3.4 Breckenridge Brewery
    • 6.3.5 Constellation Brands
    • 6.3.6 Diageo PLC
    • 6.3.7 Heineken NV
    • 6.3.8 Interbrew Company
    • 6.3.9 SABMiller PLC
    • 6.3.10 United Breweries Group (UB Group)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS