市場調査レポート
商品コード
1403065

フェイスマスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Face Mask - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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フェイスマスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フェイスマスク市場規模は2024年に90億8,000万米ドルと推定され、2029年には132億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.91%で成長する見込みです。

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主なハイライト

  • 消費者は顔のスキンケアに関心を持つようになり、自宅でスキンケアを行うことが多くなった。インターネットの重要性も大幅に高まり、美容分野の知識源としてだけでなく、フェイスマスクを含む化粧品販売市場としても活況を呈しています。
  • 市場の主要企業は、この分野で天然オーガニック製品の製造にも投資しています。植物の有効成分を抽出し、クリーム、クレイ、ピールオフ、ウォームオイル、シートマスクなどの形で塗布するなどの天然成分の応用により、フェイスマスクはミレニアル世代の間で人気が高まっています。
  • 汚染の増加と多忙なライフスタイルが、世界中で様々なスキンケア製品、特にフェイシャルマスクの採用を促進しています。保湿、アンチエイジング、ニキビ・シミの治療など、複数のメリットを提供するオーガニック・ナチュラルスキンケア・化粧品に対する需要の高まりは、フェイシャルマスクの市場成長に大きな余地をもたらすと予想されます。
  • 男性によるスキンケア製品の採用が増加していることも、フェイスマスクの世界市場の成長を促進する主な要因です。新興国では小売チェーンが増加し、eコマースの発展と相まって数種類の肌用マスクが入手しやすくなっていることも、フェイスマスクの世界市場の成長を後押しする主な要因となっています。

フェイスマスク市場の動向

スキンケアおよびフェイシャルケア製品への消費支出の増加

  • 調査対象市場における新しいパーソナルケア製品の技術革新と発売の増加に伴い、調査対象市場のスキンケアおよびフェイシャルケア分野における消費者の支出が顕著に増加しており、これが最終的に世界中のフェイスマスクとシートの需要を牽引しています。
  • フェイスマスク市場に関して言えば、韓国人は美容・スキンケア業界におけるイノベーションの最大の促進要因のひとつです。シートマスクはKビューティーの最大のサクセスストーリーの一つです。このように、フェイスシートマスクは最近美容業界を変えつつあり、様々な有名人が美容液や有効成分を配合したシートマスクを利用し、支持するのを見て人気を集めています。
  • 消費者はまた、マスクをすることで他のスキンケア製品がより効率的に働くと信じています。日中のローションや美容液、夜の製品をより早く、より深く肌に吸収させたいなら、フェイスマスクが必要です。定期的にマスクをすることで、化粧水、保湿剤、保護剤など、すべての製品の効果を高めることができます。
  • また、スキンケア製品は、国内外のスキンケアブランドが市場に出回るようになったため、世界中の消費者がより手頃な価格で手に入れられるようになっています。これには、幅広い消費者に対応する高級ブランドと手頃な価格のブランドが含まれます。そのため、フェイスマスクやシートの利点が認識され、フェイシャルスキンケア製品への消費支出が向上していることが、市場調査の原動力となっています。フェイスブックやインスタグラムはスキンケア製品を大きく宣伝しており、多くのインフルエンサーや有名人が様々なスキンケアブランドや製品を推薦したりレビューしたりしています。
  • L'Oreal、Unilever、Estee Lauderなどの大手ブランドは、製品の発売を促進し、チュートリアルや販促キャンペーンで消費者を魅了するために、Facebook、Instagram、YouTubeを活用しています。こうした要因が、最近の市場の成長を後押ししています。
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アジア太平洋が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、韓国、インド、オーストラリア、中国での高い製品消費により、世界市場を独占しています。近年、これらの国々におけるスキンケア製品に対する需要の増加により、継続的な製品革新を目の当たりにしています。この地域の消費者は集中的なスキンケア・ルーチンを実践しており、その中でフェイスマスクの塗布は、肌に潤いを与え、柔らかく輝く肌にする重要なステップです。
  • ピールオフ、クリーム、クレイマスクは、一時的な肌の引き締め、血液供給の促進、不純物や汚れの除去、保湿、肌の柔軟化といった特性を持つため、今後も売れ筋製品になると予想されます。さらに、この地域の集中的な夏のシーズンと汚染の増加も、フェイスマスクの市場需要を押し上げています。
  • さらに、フェイスマスクを含む韓国のスキンケア製品は、「Kビューティー」動向の高まりにより世界的に成長しています。このような要因は、市場のプレーヤーに有利な成長機会を提供し、予測期間にわたってこの地域の市場成長を促進すると予測されます。

フェイスマスク産業の概要

フェイスマスク市場は多数のプレーヤーが存在し、断片化されています。主なプレーヤーは、M&A、事業拡大、新製品開拓、パートナーシップなどの成長戦略を駆使して市場成長を促進しています。この業界には、Procter & Gamble Company、Estee Lauder Inc.、L'Oreal SAなどの有力企業が存在します。消費者の需要や嗜好が急速に変化しているため、プレーヤーが継続的にイノベーションを行い、市場で事業を展開し、成長することが極めて重要です。また、各社は新製品発売を消費者に知ってもらうため、デジタル広告やソーシャルメディア広告を活用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • シートマスク
    • 洗い流すマスク/つけ置きマスク
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Procter & Gamble Co.
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • L'Oreal SA
    • Johnson & Johnson Inc.
    • Natura & Co.
    • Eminence Organic Skin Care
    • Shiseido Company Limited
    • Himalaya Inc.
    • Kao Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48150
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The Face Mask Market size is estimated at USD 9.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.27 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.91% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Consumers have been growing interested in facial skincare and more often follow the procedure of full-home skin care. The significance of the Internet also increased considerably, not only as a source of knowledge in the field of cosmetology but also as a thriving market selling cosmetic products, including face masks.
  • The key players in the market have also been investing in manufacturing natural organic products in this segment. Applying natural ingredients, such as extracting the active ingredients of plants and applying them in the form of cream, clay, peel-off, warm-oil, and sheet mask, has made face masks more popular amongst the millennials, as these consumers seek more natural products rather the products with more chemicals.
  • Increasing pollution and busy lifestyle have driven the adoption of a variety of skincare products across the globe, especially facial masks. Rising demand for organic and natural skincare and cosmetic products that offer multiple benefits, such as moisturizing, anti-aging, and treatment of acne/blemishes, is expected to offer good scope for the market growth of facial masks.
  • The growing adoption of skin care products by men is another major factor driving the growth of the global face mask market. The rising number of retail chains in developing countries and the availability of several types of skin masks, coupled with the development of e-commerce, is resulting in the easy availability of face masks, another key factor fueling the growth of the global market.

Face Mask Market Trends

Rising Consumer Spending on Skin and Facial Care Products

  • With the rising innovation and launch of newer personal care products in the market studied, there has been a notable rise in the spending of consumers in the skincare and facial care segment of the market studied, which ultimately drives the demand for face masks and sheets across the world.
  • In context with the face mask market, Koreans are among the biggest drivers of innovation in the beauty and skincare industry. Sheet masks were one of the biggest success stories of K-beauty. Thus, face sheet masks are recently changing the beauty industry and gaining popularity by seeing various celebrities utilizing and endorsing sheet masks infused in serums and containing active ingredients.
  • Consumers also believe that masking helps all other skincare products work more efficiently. If one wants day lotions, serums, and night-time products to be absorbed by the skin quicker and deeper, then a face mask is necessary. By masking regularly, one also can ensure that toning, hydrating, and protecting products will all perform better.
  • Also, skincare products are becoming more affordable and accessible to consumers across the globe due to the growing number of domestic and international skincare brands available in the market. This includes high-end and affordable brands catering to a wide range of consumers. Thus, the perceived benefits of face masks and sheets and improved consumer spending for facial and skincare products drive the market study. Facebook and Instagram significantly promote skincare products, with many influencers and celebrities endorsing and reviewing various skincare brands and products.
  • Leading brands such as L'Oreal, Unilever, and Estee Lauder, among others, have been turning to Facebook, Instagram, and YouTube to promote product launches and engage their consumers with tutorials and promotional campaigns. These factors have helped drive the market's growth over the recent past.
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Asia-Pacific Dominates the Market

  • Asia-Pacific dominated the global market due to high product consumption in South Korea, India, Australia, and China. In recent years, continuous product innovation has been witnessed due to the increasing demand for skin care products in these countries. The consumers in this region follow intensive skincare routines in which the application of the face mask is an important step as it hydrates the skin, making it soft and glowing.
  • Peel-off, cream, and clay masks are expected to continue to be top-selling products due to their properties, such as temporary skin tightening, stimulation of blood supply, elimination of impurities and dirt, moisturizing, and softening the skin. Moreover, the intensive summer season and rising pollution in the region also boost the market demand for face masks.
  • In addition, Korean skincare products, including face masks, have been growing globally, owing to the growing traction of 'K-beauty' trends. This factor is projected to provide the players in the market with lucrative growth opportunities, thus, driving the market's growth in this region over the forecast period.

Face Mask Industry Overview

The face mask market is fragmented with the presence of numerous players. The key players use growth strategies, including mergers and acquisitions, expansion, new product developments, and partnerships, to fuel market growth. There are several prominent players in this industry, such as Procter & Gamble Company, Estee Lauder Inc., and L'Oreal SA. It is crucial for players to continuously innovate, operate and grow in the market due to the rapidly changing consumer demands and preferences. Also, companies are using digital and social media advertisements to make consumers aware of their new product launches.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sheet Mask
    • 5.1.2 Wash-off Mask/Leave-in Mask
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.2 Procter & Gamble Co.
    • 6.3.3 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.4 L'Oreal SA
    • 6.3.5 Johnson & Johnson Inc.
    • 6.3.6 Natura & Co.
    • 6.3.7 Eminence Organic Skin Care
    • 6.3.8 Shiseido Company Limited
    • 6.3.9 Himalaya Inc.
    • 6.3.10 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS