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市場調査レポート
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1334414

調達アナリティクス市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Procurement Analytics Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 129 Pages | 納期: 2~3営業日

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調達アナリティクス市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

調達アナリティクス市場規模は、2023年の33億2,000万米ドルから2028年には104億1,000万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは25.67%になると予測されます。

価値の推進と業務の強化に役立つ一連の価値ある洞察を生み出すために、調達アナリティクスは膨大な調達データを活用します。

市場拡大の主な促進要因は、企業が調達チャネルにおける業務効率の改善を重視するようになっていることと、契約やコンプライアンスポリシーを管理する必要性が差し迫っていることです。

支出分析の利点も拡大しており、データの可視化を通じてより深い洞察が得られること、コストを削減するプロセスの導入が可能になること、膨大なファイルへのアクセスが簡単になること、リアルタイムで更新・配置されるデータを提供できることなどが挙げられます。利用と消費の向上は、システムの拡張性を高め、組織の投資額を引き下げます。

さらに、予測期間を通じて、調達ソフトウェア市場は、ソフトウェアと人工知能(AI)との統合により、大きな開拓の可能性を持つと予測されます。技術開拓は市場参入企業の収益成長を早める可能性が高いです。逆に、市場の成長を確実なものにするためには、より熟練した人材が必要となります。

さらに、データに関連するビジネスの複雑性が増すにつれ、意思決定も複雑になっています。中小企業は、自社を取り巻くデータを最適化するためにより多くのリソースを必要としており、これが市場拡大を阻害する可能性があります。

COVID-19の発生は調達アナリティクス市場の開拓に大きな影響を与えました。スマートフォンの人気上昇、コネクテッドデバイスの普及拡大、eコマース産業の活況は、市場に有望な成長機会をもたらしました。

調達アナリティクス市場の動向

小売業とeコマース分野の成長が見込まれる

調達アナリティクスは、拡大する小売業界とeコマース業界で急速に採用される可能性が高いです。eコマース・アナリティクスは、企業がユーザー行動を調査し、訪問者の関心を引き、売上につながる可能性が最も高い商品ランディングページのレイアウトとコンテンツを決定するために使用されます。

eコマースとは、商品やサービスの売り手と買い手が、コンピュータ、タブレット、スマートフォン、その他のスマートデバイスを使用して、インターネット上のウェブサイトやアプリケーション、その他のコンテンツにアクセスする手段を表す用語です。大手eコマース企業や組織化された小売店は、消費者の支出や行動をデータに基づいて分析することができるため、調達アナリティクスを頻繁に利用しています。

あらゆる家電製品や機器にBluetoothやWi-Fiが搭載されたことで、データ生成の質とスピードが飛躍的に向上しました。

例えば、IIMカルカッタは2022年6月、関連分野の専門家やサプライチェーンの実務家が弾力的で費用対効果の高い供給ネットワークを構築できるよう、サプライチェーン・マネジメントの上級プログラム(APSCM)を創設しました。このカリキュラムでは、サプライチェーン分析とロジスティクスに重点を置いているため、意思決定スキルが磨かれ、ビジネス全体の収益性が向上します。

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北米が最も高い成長を遂げる

調達プロセスの一元化に対する需要の高まりにより、北米は現在世界市場を独占しています。さらに、この地域で設立された企業の統合が、今後の市場拡大に拍車をかけると予想されます。

また、米国には大きな産業基盤があり、イノベーションを支援する政府プログラムもあり、国民の購買力も高いです。成長の中心は米国です。重要なデータソフトウェアユーザーは、コスト削減、業種別改善、労働者の生産性向上のために、印刷管理ソリューションを頻繁に使用しています。

プロセスのデジタル化やアナリティクスを含むテクノロジーの早期導入。この地域の成長は、リスク管理、サプライチェーン分析、ベンダー分析ソリューションへの支出の増加によって促進される可能性が高いです。

米国は、産業部門における生産性の向上とサプライチェーン・オペレーションの改善を重視することで、製造業部門の活性化に熱心に取り組んでいます。

北米の調達アナリティクス市場の主要市場参入企業も、製品ラインナップを常に更新し革新しています。例えば、2022年6月、PartsSource社は、顧客が機器の稼働時間とサプライチェーンの回復力を高めるのを支援するために、視覚的な処方管理とサプライチェーンのリスクモニターを発表しました。

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調達アナリティクス業界の概要

調達アナリティクス市場は競争が激しいです。同市場のプレーヤーは、市場での存在感を高めるため、製品の革新、提携、買収などの戦略を継続的に採用しています。

2022年11月、SAS Institute Inc.と再生医療開発機構(ReMDO)は、ノースカロライナ州で新たな再生医療の試みであるReMDO RegeneratOR Test Bedで共同研究を行っています。この共同事業は経済開発の推進役として機能し、最先端のバイオ製造装置、業界の専門知識、人材、新規プロトタイピングと商業製品開発をサポートするトレーニングプログラムへのアクセスを通じて、革新的な新技術を持つ新興企業の成長を加速させ、中堅から大企業の規模拡大を支援します。

2022年7月、ザイカス社とNSEは、調達から支払いまでのプロセスを変革するための協業を発表しました。サプライヤーとの独占提携はマニュアル化されています。Zycus eprocソリューションは、カタログ、請求書、発注書管理業務の効率と効果を高める。さらに、電子請求書発行システムにより、タッチレスでA/P処理が可能になり、すべてのベンダーがデジタル請求書を発行できるようになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 産業界の調達プロセスにおける採用の増加
    • クラウドベースの分析ソリューションに対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 訓練を受けた熟練した分析専門家の不足
    • データ漏洩事例の増加

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • サプライチェーン分析
    • リスク分析
    • 支出分析
    • 需要予測
    • 契約管理
  • エンドユーザー別
    • 製造業
    • 運輸・物流
    • 小売・eコマース
    • BFSI
    • IT・通信
    • その他エンドユーザー(教育、ヘルスケア)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • Oracle Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • IBM Corporation
    • Zycus Inc.
    • BRIDGEi2i Analytics Solutions Pvt. Ltd.
    • JAGGAER Inc.
    • Genpact Limited
    • Rosslyn Data Technologies PLC
    • Simfoni Analytics

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70711

The Procurement Analytics Market size is expected to grow from USD 3.32 billion in 2023 to USD 10.41 billion by 2028, at a CAGR of 25.67% during the forecast period (2023-2028).

To create a set of valuable insights that will help drive value and enhance operations, procurement analytics involves drawing on the vast pool of procurement data.

The primary drivers of the market's expansion are the organizations' growing emphasis on improving their operational efficiencies in their procurement channels and their impending need to manage contracts and compliance policies.

The advantages of spend analytics are also expanding, including the ability to get deeper insights through data visualization, enable the implementation of processes that save costs, make it simple to access enormous files, and provide data that is updated and located in real time. Improved use and consumption increase the system's scalability and lower the organization's investment.

Furthermore, throughout the projection period, the market for procurement software is projected to have significant development potential due to the software's integration with artificial intelligence (AI). Technological developments will likely hasten market participants' revenue growth. On the contrary, more skilled personnel is needed to ensure market growth.

Additionally, as business complexity related to data has grown, making decisions has become more complex. Small and medium-sized businesses need more resources to optimize the data around them, which could impede market expansion.

The COVID-19 outbreak significantly impacted the development of the procurement analytics market. The rising popularity of smartphones, the increasing uptake of connected devices, and the booming e-commerce industry presented the market with promising opportunities for growth.

Procurement Analytics Market Trends

Retail and E-commerce Sector to Witness the Growth

Procurement analytics are likely to be adopted by the expanding retail and e-commerce industries at a rapid rate. E-commerce analytics are used by businesses to examine user behavior and determine the layout and content of product landing pages that are most likely to engage visitors and result in sales.

E-commerce is the term used to describe a means by which buyers and sellers of goods and services use computers, tablets, smartphones, and other smart devices to access websites, applications, and other content on the Internet. Large e-commerce companies and organized retail outlets frequently use procurement analytics because it provides a data-driven analysis of consumer spending and behavior.

The inclusion of Bluetooth and Wi-Fi in every consumer electronic product and piece of equipment has exponentially enhanced data generation quality and speed, which is also expected to drive demand for spending analytics, particularly in the retail industry.

For instance, IIM Calcutta created the Advanced Programme in Supply Chain Management (APSCM) in June 2022 to help professionals in related fields and supply chain practitioners create resilient, cost-effective supply networks. The emphasis on supply chain analytics and logistics in this curriculum will help sharpen decision-making skills and increase overall business profitability.

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North America to Witness Highest Growth

Due to the growing demand for centralized procurement processes, North America currently controls the global market. Additionally, it is anticipated that the consolidation of companies founded in the area will spur market expansion in the future.

Also, the U.S. has a significant industrial base, there are government programs to support innovation, and the population has a high purchasing power. The U.S. is where the growth is mainly centered. Significant data software users frequently use print management solutions to save costs, improve industry verticals, and increase worker productivity.

Early technology adoption, including process digitalization and analytics. Regional growth will likely be fueled by increased spending on risk management, supply chain analytics, and vendor analytical solutions.

The United States is assiduously working to boost its manufacturing sector by increasing productivity and emphasizing better supply chain operations within its industrial sector.

Major market participants in North America's procurement analytics market are also constantly updating and innovating their product lineup. For instance, in June 2022, PartsSource introduced a visual formulary control and supply chain risk monitor to assist clients in increasing equipment uptime and supply chain resilience.

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Procurement Analytics Industry Overview

The procurement analytics market is highly competitive. Players in the market are continuously adopting strategies like innovations in their products, partnerships, acquisitions, and others to increase their market presence.

In November 2022, SAS Institute Inc and Regenerative Medicine Development Organization (ReMDO) were collaborating on the ReMDO RegeneratOR Test Bed, a novel regenerative medicine endeavor in North Carolina. The joint enterprise will serve as an economic development driver, helping to accelerate the growth of startups and scale up mid-to-large-sized companies with innovative and emerging technologies through access to state-of-the-art biomanufacturing equipment, industry expertise, talent, and training programs to support novel prototyping and commercial product development.

In July 2022, Zycus Inc and NSE announced the collaboration to transform its procure-to-pay process. The exclusive partnership with its suppliers is manual. Zycus eproc solution will increase efficiency and effectiveness across catalog, requisition, and purchase order administration tasks. Additionally, the e-invoicing system will provide touchless A/P processing and allow all vendors to issue digital invoices.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption in Procurement Process in Industries
    • 5.1.2 Rising Demand for Cloud Based Analytical Solutions
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Trained and Skilled Analytical Professionals
    • 5.2.2 Growing Data Breaches Cases

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Type
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Supply Chain Analytics
    • 6.3.2 Risk Analytics
    • 6.3.3 Spend Analytics
    • 6.3.4 Demand Forecasting
    • 6.3.5 Contract Management
  • 6.4 By End-User
    • 6.4.1 Manufacturing
    • 6.4.2 Transportation & Logistic
    • 6.4.3 Retail and E-commerce
    • 6.4.4 BFSI
    • 6.4.5 IT & Telecommunication
    • 6.4.6 Other End-Users (Education, Healthcare)
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 SAS Institute Inc.
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Zycus Inc.
    • 7.1.6 BRIDGEi2i Analytics Solutions Pvt. Ltd.
    • 7.1.7 JAGGAER Inc.
    • 7.1.8 Genpact Limited
    • 7.1.9 Rosslyn Data Technologies PLC
    • 7.1.10 Simfoni Analytics

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS