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市場調査レポート
商品コード
1689833

フルーツ缶詰:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Canned Fruits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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フルーツ缶詰:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フルーツ缶詰市場規模は2025年に129億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.81%で、2030年には171億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 予想される市場成長を促進する主要因は、缶詰技術を進歩させる開発です。研究開発費の増加は、より健康的な食品の生産、「ニュートリ・スコア」ラベルの改善、より幅広い利便性製品の生産に関連しています。缶詰の流通網が世界中で開拓される結果、市場は拡大します。アジア、ハラール、ヴィーガン、オーガニックなど、ニッチまたは特殊な食品市場に特化したオフラインとオンラインの小売業者を検討します。野菜や果物の缶詰市場は、賞味期限の長さによる影響がまだ大きいです。
  • 物価は、人々が食品に費やす金額に大きな影響を与え、それが結果的に食品マーケティング産業の動向の一端を説明するのに役立っています。低所得者層は、低価格の店やアウトレットで買い物をすることを好み、安価な食品を頻繁に購入します。一般的にブランド品や大手メーカーよりも低価格で提供されているため、プライベートブランドメーカーがこのカテゴリーを独占しています。これらの商品は、スーパーマーケットやその他の小売店で簡単に手に入るようになって久しいです。その結果、量販店では、生産者が低価格の缶詰を大量に発売し続けているため、売上が増加しています。
  • 果物の缶詰は、保管に特殊な環境を必要とし、製品が相容れない条件にさらされると、好ましくない合併症が発生します。このような事態は、缶詰を開封した後、中身を短期間で消費しない場合に多く発生します。腐敗につながる酵素反応に対処するための救済策として、プラスチック製の二次蓋が検討されています。

フルーツ缶詰市場の動向

新鮮で便利な果物の提供に対する消費者の嗜好の高まり

フルーツ缶詰市場は、新鮮で加工度の低いフルーツの消費量が増加し続けていることから、かなりの影響を受けています。そのため、主要ブランドメーカーは、缶詰フルーツの製品ラインの拡大として、最小限の加工を施したフルーツにシフトしており、それに応じて製品の位置づけを変え、包装を変更しています。売上拡大のためには、バルクフーズ缶詰を導入し、量販店や低価格食品小売店を通じて流通させることが考えられます。

メーカー各社は、フルーツ缶詰を健康的なスナックとして拡販し、消費者が安全だと感じる低糖質商品と位置づけることを目指しています。米国疾病予防管理センターによると、果物や野菜を十分に食べている成人は全体の10%に過ぎないです。しかし、缶詰ははるかに手頃で、栄養価が高く、味も良く、利便性が高いです。さらに、果物の缶詰消費に対する消費者の意識が高まっていることも、果物の缶詰の成長を促す重要な要因となっています。

アジア太平洋のフルーツ缶詰市場は急速に成長中

アジア太平洋の社会の変容に伴い、加工食品の需要が高まっています。動きの速いライフスタイルと継続的な人口増加が、レディトゥイート食品への需要が高まっている主要理由です。さらに、加工食品の需要が高まるにつれて、賞味期限が持続する、より健康的なソリューションの開発が必要とされています。果物の缶詰は、取り扱いが簡単ですぐに利用できることから、果物の小片を必要とするあらゆる用途にとって最良の救済策であることが判明しています。中国の食品産業の発展に伴い、フルーツ缶詰の需要は多目的な用途で高まっています。また、インドでもフルーツケーキやフルーツパンへの志向が高まり、同様のブームが起きています。特にベーカリー産業では、シロップを吸収したフルーツビッツは、まれに苦くなる可能性のある新鮮フルーツピースとは対照的に、間違いなく新鮮で甘い味を提供する傾向があるため、フルーツ缶詰の需要が高まっています。

フルーツ缶詰産業概要

食品の安全性は、どの企業にとっても常に最優先事項です。大手各社は、新鮮で安全な最高品質のフルーツを顧客に提供することを約束しています。新しい光学式色彩選別機やレーザー選別機、特注設計の穴あけ・加工ライン、高速包装ライン、現場での冷凍・凍結記憶装置などのハイテク機械の導入により、果物の加工はさらに便利になりました。市場拡大のための様々な戦略の採用により、Dole Food Company、Del Monte Food Inc.、Rhodes Food Group、Kraft Heinz Companyなどが缶詰果物市場の主要な支払者となっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場の促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • フルーツタイプ
    • パイナップル
    • みかん
    • 洋ナシ
    • その他の果物
  • 形態
    • ホールフルーツ
    • カットフルーツ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Dole PLC
    • The Kraft Heinz Company
    • Del Monte Food Inc.
    • Rhodes Food Group
    • Roland Foods
    • Seneca Foods
    • Xiamen Gulong Group Co., Ltd
    • Kangfa Foods
    • CHB Group
    • Delicia Foods India Pvt. Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68772

The Canned Fruits Market size is estimated at USD 12.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.12 billion by 2030, at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The primary factors driving the anticipated market growth are developments that advance canning technology. Increased research and development spending is associated with the production of healthier foods, improved "Nutri-score" labels, and a wider range of convenience products. The market will expand as a result of the developing distribution network for canned goods across the globe. Consider offline and online retailers that specialize in a niche or specialty food markets, such as Asian, Halal, vegan, organic, etc. The market for canned fruits and vegetables is still heavily influenced by the long shelf life of these products.
  • Prices have a big impact on what people spend on food, which ultimately helps to explain some of the trends in the food marketing industry. Low-income individuals like to shop at low-cost shops/outlets and frequently purchase less expensive foods. Private-label manufacturers dominate this category since they are generally offered at lower prices than branded or big players. These goods have long been easily accessible in supermarkets and other retail stores. As a result, mass market outlets are seeing an increase in sales as producers continue to release low-cost canned goods in large quantities.
  • Canned fruits require a specific environment of storage and unwanted complications occur if the product is exposed to incompatible conditions. This mostly happens if the contents are not being consumed in a short time once the can is opened. Nevertheless, secondary plastic lids are being considered as a remedy to tackle enzymatic reactions that lead to spoilage.

Canned Fruit Market Trends

Growing Consumer Preference Towards Fresh, Convenient Fruits Offering

The market for canned fruit has been considerably impacted by a constant increase in the consumption of fresh and minimally processed fruit. Therefore, major brand manufacturers are shifting to minimally processed fruits as product line extensions of canned fruits and repositioning and repackaging their products accordingly. To increase sales, bulk cans of fruit could be introduced and distributed through mass merchandisers and low-cost food retailers.

Manufacturers aim to increase sales of canned fruits as a healthy snack and position them as low-sugar products that the consumer will perceive as safe. According to the Centers for Disease Control and Prevention, only 10% of adults ate enough fruits or vegetables due to high cost, limited availability, and access, or perceived lack of preparation time. However, canned food is much more affordable, nutritious, with great taste, and highly convenient. Additionally, growing consumer awareness of canned fruit consumption might a key driver for the growth of canned fruit.

Asia Pacific Canned Fruits Market is the Progressing Rapidly

With the transformation of society in the Asia Pacific region, the demand for processed foods is rising. The fast-moving lifestyle and continuously increasing population is the primary reason for the inflated demand for ready-to-eat foods. Moreover, with the increasing demand for processed foods, there is a need to develop healthier solutions with sustained shelf-life. Canned fruits turn out to be the best remedy for all applications requiring fruit pieces due to their easy handling and ready-to-utilize facility. With the progressing food industry in China, the demand for canned fruits is rising for versatile applications. India is also witnessing a similar boom due to the growing inclination of people towards fruit cakes and fruit bread. The demand for canned fruits is rising, especially in the bakery industry, as the fruit bits with absorbed syrup tend to provide an undoubtedly fresh and sweet taste, contrary to fresh fruit pieces, which might turn out bitter on rare occasions.

Canned Fruit Industry Overview

Food safety has always been and remains a top priority for every company. Abiding with this, the leading players promise to provide customers with the freshest, safest, and highest-quality fruit. The introduction of hi-technology machines, including new optical color and laser sorters, custom-designed pitting and processing lines, high-speed packaging lines, and on-site freezing and frozen storage, have further made it convenient to process fruits in a better manner. With the adoption of various strategies for market expansion, Dole Food Company, Del Monte Food Inc., Rhodes Food Group, and Kraft Heinz Company are some of the major payers of the canned fruits market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fruit Type
    • 5.1.1 Peaches
    • 5.1.2 Pineapple
    • 5.1.3 Mandarin oranges
    • 5.1.4 Pears
    • 5.1.5 Other Fruit Types
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Whole fruits
    • 5.2.2 Cut fruits
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Dole PLC
    • 6.3.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.3 Del Monte Food Inc.
    • 6.3.4 Rhodes Food Group
    • 6.3.5 Roland Foods
    • 6.3.6 Seneca Foods
    • 6.3.7 Xiamen Gulong Group Co., Ltd
    • 6.3.8 Kangfa Foods
    • 6.3.9 CHB Group
    • 6.3.10 Delicia Foods India Pvt. Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS