![]() |
市場調査レポート
商品コード
1689833
フルーツ缶詰:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Canned Fruits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
フルーツ缶詰:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
|
フルーツ缶詰市場規模は2025年に129億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.81%で、2030年には171億2,000万米ドルに達すると予測されます。
フルーツ缶詰市場は、新鮮で加工度の低いフルーツの消費量が増加し続けていることから、かなりの影響を受けています。そのため、主要ブランドメーカーは、缶詰フルーツの製品ラインの拡大として、最小限の加工を施したフルーツにシフトしており、それに応じて製品の位置づけを変え、包装を変更しています。売上拡大のためには、バルクフーズ缶詰を導入し、量販店や低価格食品小売店を通じて流通させることが考えられます。
メーカー各社は、フルーツ缶詰を健康的なスナックとして拡販し、消費者が安全だと感じる低糖質商品と位置づけることを目指しています。米国疾病予防管理センターによると、果物や野菜を十分に食べている成人は全体の10%に過ぎないです。しかし、缶詰ははるかに手頃で、栄養価が高く、味も良く、利便性が高いです。さらに、果物の缶詰消費に対する消費者の意識が高まっていることも、果物の缶詰の成長を促す重要な要因となっています。
アジア太平洋の社会の変容に伴い、加工食品の需要が高まっています。動きの速いライフスタイルと継続的な人口増加が、レディトゥイート食品への需要が高まっている主要理由です。さらに、加工食品の需要が高まるにつれて、賞味期限が持続する、より健康的なソリューションの開発が必要とされています。果物の缶詰は、取り扱いが簡単ですぐに利用できることから、果物の小片を必要とするあらゆる用途にとって最良の救済策であることが判明しています。中国の食品産業の発展に伴い、フルーツ缶詰の需要は多目的な用途で高まっています。また、インドでもフルーツケーキやフルーツパンへの志向が高まり、同様のブームが起きています。特にベーカリー産業では、シロップを吸収したフルーツビッツは、まれに苦くなる可能性のある新鮮フルーツピースとは対照的に、間違いなく新鮮で甘い味を提供する傾向があるため、フルーツ缶詰の需要が高まっています。
食品の安全性は、どの企業にとっても常に最優先事項です。大手各社は、新鮮で安全な最高品質のフルーツを顧客に提供することを約束しています。新しい光学式色彩選別機やレーザー選別機、特注設計の穴あけ・加工ライン、高速包装ライン、現場での冷凍・凍結記憶装置などのハイテク機械の導入により、果物の加工はさらに便利になりました。市場拡大のための様々な戦略の採用により、Dole Food Company、Del Monte Food Inc.、Rhodes Food Group、Kraft Heinz Companyなどが缶詰果物市場の主要な支払者となっています。
The Canned Fruits Market size is estimated at USD 12.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.12 billion by 2030, at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2025-2030).
The market for canned fruit has been considerably impacted by a constant increase in the consumption of fresh and minimally processed fruit. Therefore, major brand manufacturers are shifting to minimally processed fruits as product line extensions of canned fruits and repositioning and repackaging their products accordingly. To increase sales, bulk cans of fruit could be introduced and distributed through mass merchandisers and low-cost food retailers.
Manufacturers aim to increase sales of canned fruits as a healthy snack and position them as low-sugar products that the consumer will perceive as safe. According to the Centers for Disease Control and Prevention, only 10% of adults ate enough fruits or vegetables due to high cost, limited availability, and access, or perceived lack of preparation time. However, canned food is much more affordable, nutritious, with great taste, and highly convenient. Additionally, growing consumer awareness of canned fruit consumption might a key driver for the growth of canned fruit.
With the transformation of society in the Asia Pacific region, the demand for processed foods is rising. The fast-moving lifestyle and continuously increasing population is the primary reason for the inflated demand for ready-to-eat foods. Moreover, with the increasing demand for processed foods, there is a need to develop healthier solutions with sustained shelf-life. Canned fruits turn out to be the best remedy for all applications requiring fruit pieces due to their easy handling and ready-to-utilize facility. With the progressing food industry in China, the demand for canned fruits is rising for versatile applications. India is also witnessing a similar boom due to the growing inclination of people towards fruit cakes and fruit bread. The demand for canned fruits is rising, especially in the bakery industry, as the fruit bits with absorbed syrup tend to provide an undoubtedly fresh and sweet taste, contrary to fresh fruit pieces, which might turn out bitter on rare occasions.
Food safety has always been and remains a top priority for every company. Abiding with this, the leading players promise to provide customers with the freshest, safest, and highest-quality fruit. The introduction of hi-technology machines, including new optical color and laser sorters, custom-designed pitting and processing lines, high-speed packaging lines, and on-site freezing and frozen storage, have further made it convenient to process fruits in a better manner. With the adoption of various strategies for market expansion, Dole Food Company, Del Monte Food Inc., Rhodes Food Group, and Kraft Heinz Company are some of the major payers of the canned fruits market.