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市場調査レポート
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1479926

フルーツ缶詰市場-2024年から2029年までの予測

Canned Fruits Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 130 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.25円
フルーツ缶詰市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

フルーツ缶詰市場の2022年の市場規模は118億2,600万米ドルで、予測期間中にCAGR 5.15%で成長し、2029年には合計168億600万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

食品缶詰は、加工後にしっかりと密閉された真空密閉容器に食品を保存することで、標準的な温度で食品を保管する技術です。洗浄、選別/等級分け、下ごしらえ、容器への充填、排気、容器の密封、加熱殺菌、冷却、ラベル貼り/箱詰め、出荷保管はすべて缶詰工程の一部です。果物の缶詰は、バッチ式から連続式へと設備利用が移行しており、缶詰はエアロックに通された後、加圧加熱コンパートメントで回転され、冷水冷却コンパートメントで冷却されます。

市場促進要因:

  • バランスの取れた食生活の重要性の高まり。

缶詰は全体的にバランスの取れた食生活において重要な役割を果たしています。缶詰は多くの栄養素を保持するため、冷凍食品と同様に健康的で新鮮です。缶詰食品をより多く摂取している人は、野菜や果物をより多く摂取しており、摂取しているフルーツ缶詰や野菜の量が少ない人に比べ、栄養素の摂取量も多いです。

缶詰は、果物や野菜の摂取量を増やすための手軽で費用対効果の高い方法です。缶詰の保存期間は少なくとも1年から5年と長いです。これは、新鮮な果物を腐敗のために頻繁に捨ててしまう人々にとって便利かもしれないです。

  • 成長要因としての利便性

食品保存技術の向上による果物の賞味期限の延長、急速な都市化、多忙なライフスタイル、簡便な食事に対する需要の高まりなどの要因が、市場の成長を後押ししています。核家族化や世帯の可処分所得の増加により、消費者の食品消費パターンが変化し、簡便な食事が人気を集めています。

その他、世界の働く女性の増加や、幅広い種類の果物が入手しやすくなったことも市場拡大を後押ししています。これらの果物は一年中入手可能であり、茎や皮、種を取り除く必要がないため、利便性が向上しています。

市場抑制要因:

  • 生鮮果物市場からの需要の必要性

生鮮食品と最小限の加工食品に対する需要の持続的な増加は、缶詰食品部門に悪影響を及ぼすと予想されます。さらに、外食消費の増加と家庭での調理習慣の減少により、市場は徐々に縮小しています。

フルーツ缶詰の市場セグメンテーションは、流通チャネル別に食料品店、スーパーマーケット、オンラインに区分されます。

フルーツ缶詰市場を流通チャネル別にセグメント化すると、食料品店、スーパーマーケット、オンライン小売業者が含まれます。食料品店やスーパーマーケットでは、フルーツ缶詰のプロモーションや割引を頻繁に行い、価格帯や嗜好が異なる多様な顧客層に対応しています。

オンライン小売業者には、特定の層や嗜好に対応できるという利点があり、オンラインで入手可能な缶詰果物のブランドやオプションの種類も増えています。

アジア太平洋地域は果実缶詰市場で大きなシェアを占めると予想される

アジア太平洋のフルーツ缶詰市場は急速に拡大しています。同地域では社会の変革が続いており、加工食品の需要が高まっています。ペースの速いライフスタイルと増え続ける人口が、調理済み食品の需要拡大の主な要因となっています。さらに、加工食品への需要の高まりに伴い、保存期間の長い、より健康的な代替品を見つける必要性が生じています。

フルーツ缶詰は取り扱いが簡単で、すぐに使用できるため、さまざまな目的に最適なソリューションであることが証明されています。中国の食品セクターの発展に伴い、様々な用途のフルーツ缶詰の需要は飛躍的に増加しています。

市場開拓:

  • 2022年11月-英国のフルーツ缶詰ブランドであるDel Monte(R)は、料理研究家でテレビパーソナリティのLisa Faulknerとの提携を発表し、フルーツ缶詰を摂取することのポジティブなメリットを広め、Del Monte(R)の栄養価の高い缶詰製品を毎日の食事に取り入れることの価値を強調しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 フルーツ缶詰市場:製品タイプ別分析

  • イントロダクション
  • 缶詰の桃
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 缶詰チェリー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 缶詰パイナップル
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 缶詰みかん
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 フルーツ缶詰市場:流通チャネル別分析

  • イントロダクション
  • 食料品店
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • スーパーマーケット
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オンライン
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 フルーツ缶詰市場:地域別分析

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • CHB Group
  • Del Monte Food Inc.
  • Princes Limited
  • Rhodes Food Group
  • Tropical Food Industries Co., Ltd.
  • Delicia Foods India Pvt. Ltd.
  • Langeberg & Ashton Foods
  • Dole Packaged Foods LLC
  • Vidya Sagar Food Pvt Ltd.
  • Jutai Foods Group Ltd.
目次
Product Code: KSI061611597

The canned fruits market was valued at US$11.826 billion in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 5.15% over the forecast period to reach a total market size of US$16.806 billion by 2029.

Food canning is a technique for storing food at a standard temperature by preserving it in firmly closed vacuum-sealed containers after processing. Washing, sorting/grading, preparation, container filling, exhausting, container sealing, heat sterilization, chilling, labeling/casing, and shipping storage are all part of the canning process. Fruit canning has seen a transition in equipment utilization from batch units to continuous units, where cans are passed through an airlock and then rotated in a pressurized heat compartment before being chilled in a cold-water cooler compartment.

Market Drivers:

  • Rise in the importance of a balanced diet-

Canned foods play an important role in an overall balanced diet. Since canning retains many nutrients, it can be just as healthy and fresh as frozen foods. Individuals consuming more canned foods have a greater intake of fruits and vegetables as well as a higher intake of nutrients than individuals consuming fewer canned fruits and vegetables.

Canned foods are a handy and cost-effective method to increase the intake of fruits and vegetables. The canning method provides a long shelf life of at least one to five years. This might be useful for people who frequently toss away fresh fruit due to spoilage.

  • Convenience as a growth factor-

Factors such as the extended shelf life of fruits due to better food preservation technologies, rapid urbanization rates, busy lifestyles, and rising demand for convenience meals, among others, are driving the market growth. The surge in nuclear families and the growing disposable income of households have resulted in a shift in consumer food consumption patterns, with convenient meals gaining popularity.

Other factors boosting the market expansion include an increase in the number of working women throughout the world and the easier availability of a wide range of canned fruits. These fruits are available throughout the year and do not require the removal of stalks, peels, or pits, which adds to their convenience.

Market Restraint:

  • Needed demand from the fresh fruit market-

The persistent increase in demand for fresh and minimally processed foods is expected to have a detrimental influence on the canned food sector. Furthermore, the market is gradually shrinking due to an increase in outside food consumption and a decrease in home cooking practices.

Canned fruits market segmentation by distribution channel into grocery stores, supermarkets, and online.

The segmentation of the canned fruits market by distribution channel includes grocery stores, supermarkets, and online retailers. Grocery stores and supermarkets frequently offer promotions and discounts on canned fruits, catering to a diverse customer base with varying price points and preferences.

Online retailers have the advantage of catering to specific demographics and preferences, with an increasing variety of canned fruit brands and options available online.

APAC is anticipated to hold a significant share of the canned fruit market-

The Asia Pacific canned fruits market is expanding rapidly. The demand for processed meals is increasing as society continues to transform in this region. The fast-paced lifestyle and ever-increasing population are some of the major drivers of the growing demand for ready-to-eat food. Furthermore, with the growing demand for processed meals, there is a need to find healthier alternatives with a longer shelf life.

Due to their ease of handling and ready-to-use capability, canned fruits prove to be the ideal solution for different purposes. With the development of China's food sector, the demand for canned fruits for a variety of uses is increasing exponentially.

Market Developments:

  • November 2022- Del Monte(R), the UK's canned fruit brand, announced its partnership with cookery author and television personality, Lisa Faulkner, to promote the positive benefits of consuming canned fruit and to underscore the value of integrating Del Monte(R)'s nutritious canned products into daily meals.

Market Segmentation:

By Product Type

  • Canned peaches
  • Canned cherries
  • Canned pineapples
  • Canned Mandarin Oranges
  • Others

By Distribution Channel

  • Grocery Stores
  • Supermarkets
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CANNED FRUITS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Canned peaches
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Canned cherries
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Canned pineapples
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Canned Mandarin Oranges
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market opportunities and trends
    • 5.6.2. Growth prospects
    • 5.6.3. Geographic lucrativeness

6. CANNED FRUITS MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Grocery Stores
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Supermarkets
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Online
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness

7. CANNED FRUITS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. UK
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Indonesia
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. CHB Group
  • 9.2. Del Monte Food Inc.
  • 9.3. Princes Limited
  • 9.4. Rhodes Food Group
  • 9.5. Tropical Food Industries Co., Ltd.
  • 9.6. Delicia Foods India Pvt. Ltd.
  • 9.7. Langeberg & Ashton Foods
  • 9.8. Dole Packaged Foods LLC
  • 9.9. Vidya Sagar Food Pvt Ltd.
  • 9.10. Jutai Foods Group Ltd.