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市場調査レポート
商品コード
1642188

3Dプロジェクター-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

3D Projector - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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3Dプロジェクター-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

2025年の3Dプロジェクター市場規模は43億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.6%で、2030年には59億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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3Dプロジェクターの世界需要は、映画、教育、ホームシアター、企業プレゼンテーション、イベント管理などのセグメントにおける3D技術の利用拡大により拡大すると予測されています。3Dプロジェクターは、3次元データを2次元表面にマッピングして奥行きの錯覚を作り出し、画像/動画を自然に見せる。より高い画質と接続機能を備えた最新の3Dプロジェクターシステムの利用可能性が高まっていることが、予測期間中の市場拡大を後押しすると考えられます。

主要ハイライト

  • 映画館での3Dプロジェクションシステムの急速な普及と教育セグメントでのデジタル化が今後の市場を牽引すると予測されます。2023年4月、SPRODE INDIAは3LASER初の3D 4KジンバルプロジェクターJMGO-LEICA N1 ULTRAのインド先行予約を発表しました。そのリアルな視聴体験により、3D映画の人気が世界的に高まるにつれ、映画産業における3Dプロジェクター機器の需要は間もなく良いペースで上昇すると予想されます。さらに、教育セグメントでは、より高い学習意欲や学習成果の向上など、デジタルメディアの利点に対する認識が高まっており、予測期間中、教育セグメントにおける3Dプロジェクター市場の開拓の可能性をサポートすると期待されています。
  • 企業や医療セグメントでは、プレゼンテーションの開催や患者への情報伝達のために3Dプロジェクターの使用が増加しており、市場の成長を後押ししています。ゲームメーカーは、消費者に没入感のあるゲーム体験を提供するために3Dプロジェクターを活用しています。より複雑なゲームでは、インタラクティブ・プロジェクターによって、ゲーム・シーンを変更したり、壁、床、テーブルと相互作用したりすることができます。さらに、クラウドコンピューティング、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)との製品統合などの技術向上が市場拡大を後押ししています。SWZDによると、2023年に北米と欧州の組織で導入されるか、導入が計画されている最も人気のある情報技術動向の一部は、IoTが57%、人工知能が43%となっています。
  • また、ホームエンターテイメント用のハンドヘルド3Dプロジェクターの需要が急増していることも、ポータブル3Dプロジェクター市場を牽引する可能性が高いです。さらに、ポータブルプロジェクター市場の競争は非常に激しいため、生産者はより多くのユーザーを獲得するために、これらの製品の価格を大幅に引き下げることを奨励しています。その結果、ポータブル3Dプロジェクター市場は、大幅な需要増とコスト削減により、拡大する可能性があります。
  • 標準的なプロジェクターに比べて3Dプロジェクターのコストが高いことは、世界の3Dプロジェクター市場の成長にとって大きなハードルの一つです。設備予算が限られている中小企業にとって、設備コストは極めて重要な検討事項です。また、政府からの資金援助や認可に頼ることが多い官立学校にとっても、わずかなコストアップは、これらの製品が広く受け入れられるかどうかという点で大きな影響を与えます。例えば、BenQ、Epson、Optoma(Coretronic Corp.傘下)の人気プロジェクターは、価格設定が高い(ベーシックモデルで1,000~1万米ドル、ハイエンドモデルで最高5万米ドル)。
  • ユニセフによると、2020年3月11日から2021年2月2日の間に、世界中で平均95日間、学校が全面的に休校となり、授業予定時間の半分以上を占めました。ラテンアメリカとカリブ海諸国が最も影響を受け、平均158日間の全校休校、次いで南アジア諸国の146日間となり、COVID-19パンデミック期間中の研究市場に悪影響を与えました。

3Dプロジェクター市場動向

ホームシアターとゲームが大きな市場シェアを占める見込み

  • ビデオゲームは、ユーザーの体験を最大化するために、ゲーム体験の境界を曖昧にする演出レベルの没入型体験です。PS4やXbox Oneのようなゲーム機は、レジャーや社交の拠点として進化しており、ユーザーインターフェースをよりダイナミックな視点で提供するために大画面プロジェクションの使用が必要となっています。しかし、技術の進歩はゲーム機だけにとどまりません。クリアなグラフィック、高音質サウンド、素早いリフレッシュレート、タイムラグの少なさなど、ゲーミングプロジェクターが満たすべきスペックを検討する際には、最新のゲームでは大幅な技術向上が要求されるため、これらすべてを考慮することが重要です。
  • 顧客の様々な要求に応えるため、各社はホームシアター向けの新製品を開発しています。例えば、ライカは中国のJMGOと提携し、ホームシアタープロジェクター「O1 Pro」を開発しました。両社の提携は2020年に明らかにされ、JMGO O1 Proはその最初の製品です。JMGOは2011年に設立され、シアタープロジェクター、ポータブルプロジェクター、レーザープロジェクターなど様々なタイプのプロジェクターを製造していることで知られています。
  • ここ数年、顧客はパーソナライズされた製品を求めています。ザ・ホームシアター・カンパニーを含む一部の企業は、カスタマイズ型商品に対してより多くの料金を請求しています。消費者の好み、部屋の大きさ、空間のスタイルに応じて、これらの会社はオーダーメイドのホームシアター包装を記載しています。カスタマイズシステムという新しい動向のおかげで、ホームシアターの可能性はすぐに広がると考えられます。映画チケット代の高騰により、消費者の嗜好はホーム・エンターテイメントとシアター・オプションの間で変化しています。この動向の結果、購入者は自宅を映画のような雰囲気にするため、高級スピーカーシステムにお金をかける傾向が強くなっています。
  • Microsoftによると、Microsoftのゲーム部門は、2022年12月に終了した直近の会計四半期(2023年第2四半期)に約47億6,000万米ドルをもたらしました。Googleによると、2022年4月に実施された調査では、韓国の参入企業がクロスデバイスのゲーム体験に最も高い期待を寄せていました。全体として、韓国の回答者の64%が、シームレスなデバイス統合により、すべてのプラットフォーム(モバイル、PC、コンソール)で正確なゲームにアクセスできることが望ましいと回答しました。しかし、日本の回答者でこの意見を共有したのは46%のみでした。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋は、エンタテインメントセグメントにおける先進技術の採用が拡大しており、市場成長の機会となります。多くの国で、観客の3D映画に対する嗜好が高まっていることが指摘されています。例えば、3D映画に対する観客の関心の高まりを受けて、様々なプロダクションが中国専用に3Dバージョンの映画をリリースし始めました。
  • 新しい3Dゲームのリリースは、この地域で調査された市場が成長する機会を創出すると考えられます。例えば、2023年1月には、最新の3D障害物コースゲームであるVijayi Dashが、Totality Corp.傘下のインド有数のゲームエコシステムであるZionverseで独占デビューする予定です。Lakshmi NFTのドロップは、その神様のおかげで、同社のいくつかの取り組みや製品の中で最も縁起の良いものでした。
  • Huaweiのデバイスは、その革新性で有名でした。同事業は以前、世界中のユーザーや技術愛好家の関心を引く幅広い機能を発表しました。Huaweiが最近取得した低価格の立体投影技術の特許は、メーカーと消費者の双方にエキサイティングな新しい選択肢を提示する可能性があります。
  • 地域ロックダウンの最初の実施以来、メディアセグメントにおける最近の動向のひとつがより広まっています。ユーザーはその間ずっと、様々な高画質ビデオへのアクセスを必要としていました。しかし、アジア太平洋ではこの需要がもたらしたペイパービューTV加入の減少にもかかわらず、全体的なデジタルビデオ消費は増加しています。

3Dプロジェクター産業概要

3Dプロジェクター市場は、国内市場だけでなく国際市場でも多くの大手企業が参入しているため、半統合状態にあります。市場は半統合状態にあり、主要企業は製品革新やM&Aのような戦略を採用しています。主要市場参入企業は、Sony Corporation、Optoma Corporation、Seiko Epson Corporationなどがあります。

2023年5月、プロジェクション技術セグメントのイノベーターであるWZATCOは、待望のWZATCO Bliss 4K超短焦点レーザープロジェクターの発売を発表しました。比類のないホームシアター体験を提供するために設計されたこの革新的なプロジェクターは、圧倒的な映像、鮮やかな色彩、没入感のある3D機能を快適なリビングルームにもたらします。

2022年12月、インドの一流シネコンチェーンであるINOX Leisure Ltdは、3DソリューションのトッププロバイダーであるVolfoniとの協力関係を強化し、Volfoniから全国の3Dシネマスクリーン用にSmartCrystal Diamond技術ソリューションをさらに獲得しました。バンコクで開催されたCineAsia 2022の期間中、INOXとVolfoniとの間で新たな設置に関する契約が締結されました。Volfoniのスマートクリスタルダイヤモンドの選定は、映画ファンに最高級の映画鑑賞体験を提供するために最高の映画技術を導入するというINOXの目標に支えられています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • レーザー式3Dプロジェクターの重要性の高まり
    • 教育セグメントにおけるデジタル化の採用
  • 市場抑制要因
    • プロジェクターの代替品としてのLEDスクリーン

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フルHD 3D対応
    • PC 3D対応
  • エンドユーザー別
    • 映画館
    • 教育
    • ホームシアターとゲーム
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Corporation
    • Optoma Corporation(Coretronic Corporation)
    • Seiko Epson Corporation
    • Barco NV
    • Vivitek Corporation
    • BenQ Corporation(Qisda Corporation)
    • Panasonic Corporation
    • NEC Display Solutions
    • Christie Digital(Ushio Inc.)
    • ViewSonic Corporation
    • InFocus Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67236

The 3D Projector Market size is estimated at USD 4.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.99 billion by 2030, at a CAGR of 6.6% during the forecast period (2025-2030).

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Global demand for 3D projectors is predicted to expand due to an expansion in the usage of 3D technology in fields such as film, education, home theater, corporate presentations, and event management. A 3D projector maps three-dimensional data onto a two-dimensional surface to create the illusion of depth, making images/videos appear natural. The growing availability of modern 3D projector systems with higher image quality and connectivity features will likely drive market expansion during the forecast period.

Key Highlights

  • The rapid adoption of 3D projection systems in cinema halls and digitalization in the education sector are projected to drive the market in the future. In April 2023, SPRODE INDIA announced India pre-booking for JMGO-LEICA N1 ULTRA, the first 3LASER 3D 4K gimbal projector. As the popularity of 3-dimensional movies grows worldwide due to their realistic viewing experience, the demand for 3D projector equipment in the film industry is expected to climb at a good rate shortly. Furthermore, greater acknowledgment of the benefits of digital media in the education sector, such as higher engagement and better learning outcomes, is expected to support the development possibilities of the 3D projector market in the education sector over the forecast period.
  • The increasing use of 3d projectors in the corporate and healthcare sectors for holding presentations and transmitting information to patients is boosting market growth. Game makers leverage these projectors to give consumers an immersive gaming experience. For more intricate games, interactive projectors allow the gamer to modify the gaming scene and interact with the walls, floors, and tables. Furthermore, technological improvements such as product integration with cloud computing, the Internet of Things (IoT), and artificial intelligence (AI) are driving market expansion. According to SWZD, some of the most popular information technology trend either implemented or planned to be implemented in North American and European organizations in 2023 is IoT with 57 percent, Artificial intelligence 43 percent.
  • In addition, the rapidly increasing demand for handheld 3D projectors for home entertainment will likely drive the portable 3D projector market. Furthermore, the extremely competitive market of portable projectors encourages producers to dramatically lower the price of these products to grab a larger user base. As a result, the significantly increasing demand and cost reductions would provide profitable chances for the portable 3D projectors market to expand.
  • The high cost of 3D projectors in comparison to standard projectors is one of the major hurdles to the global 3D projector market's growth. For small and medium-sized businesses with a limited budget for equipment, the cost of the equipment is a crucial consideration. Even for government-run schools, which rely mostly on government funding and approvals, a minor increase in cost makes a huge impact in terms of the widespread acceptance of these products. Popular projectors from BenQ, Epson, and Optoma (part of Coretronic Corp.), for example, have higher pricing (USD 1,000-10,000 for basic models and up to USD 50,000 for high-end models).
  • According to UNICEF, between March 11, 2020, and February 2, 2021, schools were entirely closed for an average of 95 instructional days worldwide, accounting for over half of the time scheduled for classroom teaching. Latin American and Caribbean countries were the most affected, with an average of 158 days of full-school cancellations, followed by South Asian countries with 146 days, negatively affecting the studied market during the COVID-19 pandemic.

3D Projector Market Trends

Home Theatre and Gaming is Expected to Hold Significant Market Share

  • Video games are immersive experiences with production levels that blur the boundaries between gaming experiences to maximize the user's experience. Gaming consoles such as the PS4 and Xbox One have evolved into a hub for leisure and social interaction, necessitating the use of large-screen projection to provide a more dynamic perspective of the user interface. Yet, technological advancements have not been confined to gaming consoles. Clear graphics, high-quality sound, quick refresh rates, and little lag are all crucial things to consider when looking at the specifications being met for gaming projectors, as the most recent games demand significant technological improvement.
  • To meet the various demands of customers, the firms are developing new products for home theater purposes. For example, Leica has teamed with JMGO, a Chinese business, to create the O1 Pro home theatre projector. The two firms' collaboration was revealed in 2020, and JMGO O1 Pro was their first product together. JMGO was founded in 2011 and is recognized for producing projectors of many types, including theatre projectors, portable projectors, and laser projectors.
  • Customers have been seeking out personalized products for the past few years. A select few companies, including The Home Theater Company, charge more for customized items. According to the consumer's preferences, the size of the room, and the style of the space, these firms provide tailored home theater packages. The possibilities for home theater will soon be expanded thanks to this new trend of customized systems. Due to the rising cost of movie tickets, consumers' preferences have been changing between home entertainment and theater options. As a result of this trend, purchasers are now more likely to spend money on premium speaker systems to give their houses a cinematic feel.
  • According to Microsoft, Microsoft's Gaming division brought in about USD 4.76 billion in the most recent fiscal quarter (2023 Q2), which ended in December 2022. According to Google, in a survey conducted in April 2022, South Korean players had the highest expectations for cross-device gaming experiences. Overall, 64% of South Korean respondents said it was preferable for the exact game to be accessible on all platforms (mobile, PC, and console) with seamless device integration. However, only 46% of Japanese respondents shared this opinion.

Asia Pacific is Expected to Witness Substantial Growth

  • The Asia Pacific region provides an opportunity for the growth of the market with the growing adoption of advanced technologies in the entertainment segment. There has been noted a growing preference for 3D movies from the audience in many countries. For instance, various production houses started releasing 3D versions of films exclusively for China owing to the developing interest of the audience toward 3D movies.
  • The release of new 3D games would create an opportunity for the studied market to grow in the region. For instance, in January 2023, Vijayi Dash, the newest 3D obstacle course game, was planning to make its exclusive debut on Zionverse, one of India's top gaming ecosystems under Totality Corp. The Lakshmi NFT drop was the most auspicious of its several endeavors and products because of its deity.
  • Huawei's devices were renowned for their innovation. The business has previously unveiled a wide range of features that have drawn interest from users and tech enthusiasts all over the world. A recent patent from Huawei for low-cost stereoscopic projection technology may present exciting new options for both manufacturers and consumers.
  • Since the initial implementation of the regional lockdown, one of the most recent trends in the media sector has been more prevalent. Users needed access to a variety of high-quality videos throughout that time. However, overall digital video consumption has increased despite the decline in pay-per-view TV subscriptions brought on by this demand in the APAC.

3D Projector Industry Overview

The 3D projector market is semi consolidated owing to the presence of many large players in the market operating in domestic as well as international markets. The market appears to be semi-consolidated, with the major players adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions. Key market players include Sony Corporation, Optoma Corporation, and Seiko Epson Corporation.

In May 2023, WZATCO, an innovator in the field of projection technology, announced the highly anticipated launch of the WZATCO Bliss 4K Ultra Short Throw Laser Projector. Designed to deliver an unparalleled home theater experience, this innovative projector brings stunning visuals, vibrant colors, and immersive 3D capabilities to the comfort of the living room.

In December 2022, INOX Leisure Ltd, India's premier multiplex chain, reinforced its cooperation with top 3D solutions provider Volfoni by acquiring more SmartCrystal Diamond technology solutions from Volfoni for its 3D cinema screens across the nation. During the CineAsia 2022 in Bangkok, an agreement for new installations was struck between INOX and Volfoni. The selection of Volfoni's SmartCrystal Diamonds is supported by INOX's aim to implement the best cinema technology to provide top-tier cinema viewing experiences for moviegoers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in the Importance of Laser-based 3D Projectors
    • 5.1.2 Adoption of Digitalization in the Education Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 LED Screens as Substitutes to Projectors

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Types
    • 6.1.1 Full HD 3D
    • 6.1.2 PC 3D Ready
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Cinema
    • 6.2.2 Education
    • 6.2.3 Home Theatre and Gaming
    • 6.2.4 Other End Users
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Corporation
    • 7.1.2 Optoma Corporation (Coretronic Corporation)
    • 7.1.3 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.4 Barco NV
    • 7.1.5 Vivitek Corporation
    • 7.1.6 BenQ Corporation (Qisda Corporation)
    • 7.1.7 Panasonic Corporation
    • 7.1.8 NEC Display Solutions
    • 7.1.9 Christie Digital (Ushio Inc.)
    • 7.1.10 ViewSonic Corporation
    • 7.1.11 InFocus Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS