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市場調査レポート
商品コード
1698379

3Dプロジェクター市場:2025年~2030年の予測

3D Projector Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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3Dプロジェクター市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年02月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

3Dプロジェクター市場はCAGR 7%で成長し、2025年の33億4,000万米ドルから2030年には46億8,000万米ドルに達します。

3Dプロジェクター市場は、業界各社がより大きな市場シェアを獲得するために3D技術を幅広く活用しているため、力強い成長が見られます。3Dプロジェクターは、教育目的、ホームシアター、科学アプリケーション、専門ビジネスなどに幅広く利用されています。ゲーム会社は3D技術を活用し、様々な方法で3D技術を実装する方法を常に革新しています。

市場動向:

  • 3Dプロジェクターの世界市場レポートでは、業界を詳細に分析し、データに基づいた予測や詳細な分析に裏打ちされた戦略的かつエグゼクティブレベルの洞察を提供しています。定期的に更新される本レポートは、意思決定者に現在の市場動向、新たなビジネスチャンス、市場競争力に関する実用的な情報を提供します。本レポートでは、2000ルーメン未満、2000~4000ルーメン、4000~10000ルーメン、10000ルーメン以上といった製品カテゴリーにわたる需要を評価するとともに、教育、ライブイベント、ビジネス、映画、家庭といったエンドユーザーセグメントを分析しています。
  • また、DLP(Digital Light Processing)、LCD(Liquid Crystal Display)、LCoS(Liquid Crystal on Silicon)といった技術タイプや、ゲーム、VR(Virtual Reality)、プロフェッショナルシミュレーション&トレーニングといった用途についても掘り下げています。さらに、VGA、HD、4Kなどの解像度セグメントを調査し、技術進歩、主要な政府政策、規制と政策、マクロ経済要因を評価し、市場展望の包括的な視点を提示しています。

本レポートでカバーしている主要企業には、Optoma Europe Limited、Canon Inc.、シャープ株式会社、ソニー株式会社、株式会社ビビテック、日立デジタルメディアグループ、BenQ Corporation、Acer Inc.、Dellなどがあります。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高い要因。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データおよび2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長および予測分析(国を含むセグメントおよび地域)
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務情報、主要開発など)

3Dプロジェクター市場のセグメンテーション:

3Dプロジェクター市場の製品別セグメンテーション

  • 2000ルーメン未満
  • 2000ルーメン以上
  • 4000ルーメン未満
  • 4000ルーメン以上
  • 10000ルーメン未満
  • 10000ルーメン以上

3Dプロジェクターエンドユーザー別市場セグメンテーション

  • 本レポートでは、エンドユーザー別に市場を以下のように分析しています:
  • 教育
  • ライブイベント
  • ビジネス
  • 映画
  • 家庭

3Dプロジェクター技術別市場セグメンテーション

  • DLP(Digital Light Processing)
  • LCD(Liquid Crystal Display)
  • LCoS(Liquid Crystal on Silicon)

3Dプロジェクター用途別市場セグメンテーション

  • ゲーミング
  • バーチャルリアリティ(VR)
  • プロフェッショナルシミュレーションおよびトレーニング

3Dプロジェクター解像度別市場セグメンテーション

  • 本レポートでは、解像度別に市場を以下のように分析しています:
  • VGA
  • HD
  • 4K

3Dプロジェクター市場地域別セグメンテーション

また、3Dプロジェクター市場を以下の地域に分類し、国別の予測や分析を行っています:

  • 北米(米国、カナダ、メキシコ)
  • 南米(ブラジル、アルゼンチン、その他)
  • 欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、その他)
  • 中東・アフリカ(サウジアラビア、UAE、その他)
  • アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、タイ、インドネシア、その他)。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 3Dプロジェクター市場:製品別

  • イントロダクション
  • 2000ルーメン未満
  • 2000~4000ルーメン
  • 4000~10000ルーメン
  • 10000ルーメン以上

第6章 3Dプロジェクター市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 教育
  • ライブイベント
  • 仕事
  • シネマ

第7章 3Dプロジェクター市場:技術別

  • イントロダクション
  • DLP(デジタル光処理)
  • LCD(液晶ディスプレイ)
  • LCoS(シリコン上の液晶)

第8章 3Dプロジェクター市場:用途別

  • イントロダクション
  • ゲーム
  • バーチャルリアリティ(VR)
  • プロフェッショナルシミュレーションとトレーニング

第9章 3Dプロジェクター市場:解像度別

  • イントロダクション
  • アナログ
  • 高解像度
  • 4K

第10章 3Dプロジェクター市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第12章 企業プロファイル

  • Optoma Europe Limited
  • Canon Inc.
  • Sharp Corporation
  • Sony Corporation
  • Vivitek Corporation
  • Hitachi Digital Media Group
  • BenQ Corporation
  • Acer Inc.
  • Dell

第13章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610702

The 3D projector market will grow at a CAGR 7% to reach US$4.68 billion by 2030, from US$3.34 billion in 2025.

The 3D projector market is witnessing robust growth due to industry players extensively utilizing 3D technology to capture a larger market share. 3D projectors are extensively being utilized for educational purposes, home theatre, scientific applications, and specialty businesses. Gaming companies are capitalizing on 3D technology and are constantly innovating ways to implement 3D technology in various ways.

Market Trends:

  • The global 3D Projector Market report offers an in-depth analysis of the industry, providing strategic and executive-level insights backed by data-driven forecasts and detailed analysis. Regularly updated, the report equips decision-makers with actionable intelligence on current market trends, emerging opportunities, and competitive dynamics. It assesses demand across product categories such as Less than 2000 Lumens, 2000 to 4000 Lumens, 4000 to 10000 Lumens, and More than 10000 Lumens, while analyzing end-user segments like Education, Live Events, Business, Cinema, and Home.
  • The report also delves into technology types, including DLP (Digital Light Processing), LCD (Liquid Crystal Display), and LCoS (Liquid Crystal on Silicon), as well as applications such as Gaming, Virtual Reality (VR), and Professional Simulation & Training. Additionally, it explores resolution segments like VGA, HD, and 4K, and evaluates technological advancements, key government policies, regulations, and macroeconomic factors, presenting a comprehensive perspective of the market landscape.

Some of the major players covered in this report include Optoma Europe Limited, Canon Inc., Sharp Corporation, Sony Corporation, Vivitek Corporation, Hitachi Digital Media Group, BenQ Corporation, Acer Inc., Dell among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

3D Projector Market Segmentation:

3D Projector Market Segmentation by product

  • The market is analyzed by product into the following:
  • Less than 2000 Lumens
  • Between 2000 to 4000 Lumens
  • Between 4000 to 10000 Lumens
  • More than 10000 Lumens

3D Projector Market Segmentation by end-users

  • The report analyzes the market by end-users as below:
  • Education
  • Live Events
  • Business
  • Cinema
  • Home

3D Projector Market Segmentation by technology

  • The report analyzes the market by technology as below:
  • DLP (Digital Light Processing)
  • LCD (Liquid Crystal Display)
  • LCoS (Liquid Crystal on Silicon)

3D Projector Market Segmentation by application

  • The report analyzes the market by application as below:
  • Gaming
  • Virtual Reality (VR)
  • Professional Simulation & Training

3D Projector Market Segmentation by resolution

  • The report analyzes the market by resolution as below:
  • VGA
  • HD
  • 4K

3D Projector Market Segmentation by regions:

The study also analysed the 3D Projector Market into the following regions, with country level forecasts and analysis as below:

  • North America (US, Canada and Mexico)
  • South America (Brazil, Argentina, and Others)
  • Europe (Germany, UK, France, Spain and Others
  • Middle East and Africa (Saudi Arabia, UAE and Others)
  • Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Thailand, Indonesia, and Others)

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. 3D PROJECTOR MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Less than 2000 Lumens
  • 5.3. Between 2000 to 4000 Lumens
  • 5.4. Between 4000 to 10000 Lumens
  • 5.5. More than 10000 Lumens

6. 3D PROJECTOR MARKET BY END-USERS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Education
  • 6.3. Live Events
  • 6.4. Business
  • 6.5. Cinema
  • 6.6. Home

7. 3D PROJECTOR MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. DLP (Digital Light Processing)
  • 7.3. LCD (Liquid Crystal Display)
  • 7.4. LCoS (Liquid Crystal on Silicon)

8. 3D PROJECTOR MARKET BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Gaming
  • 8.3. Virtual Reality (VR)
  • 8.4. Professional Simulation & Training

9. 3D PROJECTOR MARKET BY RESOLUTION

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. VGA
  • 9.3. HD
  • 9.4. 4K

10. 3D PROJECTOR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. USA
    • 10.2.2. Canada
    • 10.2.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Brazil
    • 10.3.2. Argentina
    • 10.3.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. United Kingdom
    • 10.4.2. Germany
    • 10.4.3. France
    • 10.4.4. Italy
    • 10.4.5. Spain
    • 10.4.6. Others
  • 10.5. Middle East and Africa
    • 10.5.1. Saudi Arabia
    • 10.5.2. UAE
    • 10.5.3. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. China
    • 10.6.2. Japan
    • 10.6.3. India
    • 10.6.4. South Korea
    • 10.6.5. Taiwan
    • 10.6.6. Thailand
    • 10.6.7. Indonesia
    • 10.6.8. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Market Share Analysis
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Competitive Dashboard

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. Optoma Europe Limited
  • 12.2. Canon Inc.
  • 12.3. Sharp Corporation
  • 12.4. Sony Corporation
  • 12.5. Vivitek Corporation
  • 12.6. Hitachi Digital Media Group
  • 12.7. BenQ Corporation
  • 12.8. Acer Inc.
  • 12.9. Dell

13. APPENDIX

  • 13.1. Currency
  • 13.2. Assumptions
  • 13.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 13.4. Key benefits for the stakeholders
  • 13.5. Research Methodology
  • 13.6. Abbreviations