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市場調査レポート
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1331217

自然言語処理(NLP)市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Natural Language Processing Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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自然言語処理(NLP)市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自然言語処理(NLP)市場規模は2023年に256億2,000万米ドルと推定され、2028年には750億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023年~2028年)のCAGRは23.97%で成長すると予測されます。

主なハイライト

  • 過去数年間、ディープラーニングのアーキテクチャとアルゴリズムは、画像認識と音声処理において目覚ましい進歩を遂げてきました。自然言語処理(自然言語処理(NLP))の応用は大きく貢献し、いくつかの複雑な自然言語処理(NLP)応用タスクで最先端の結果をもたらしています。自然言語処理(NLP)は、手頃な価格でスケーラブルな計算能力、データのデジタル化の進展、自然言語処理(NLP)とディープラーニング(DL)や機械学習(ML)との融合などにより、過去数年間でかなりの成長を遂げています。
  • ヘルスケアやコールセンターでの自然言語処理(NLP)利用の増加、高度なテキスト分析に対する需要の高まり、M2M技術の成長が、市場調査の主な要因です。
  • 自然言語処理(NLP)はヘルスケアセンターで成長を示しており、多くの組織が大量の患者データを取り込み分析するためにこの技術を使用しています。加えて、インターネットと接続されたデバイスの使用の増加と膨大な量の患者データが、調査対象市場の成長を促進しています。これとは別に、急速に増加するデータセキュリティの問題は、組織間での自然言語処理(NLP)ベースのソフトウェアの最小限のアクセシビリティとともに、業界の拡大を妨げています。
  • パンデミックの間、市場はヘルスケア分野で高い成長を示しました。例えば、COVID-19パンデミックに対応して、ホワイトハウスと主要研究グループの連合はCOVID-19 Open Research Dataset(CORD-19)を準備しました。CORD-19は、COVID-19、SARS-CoV-2、および関連するコロナウイルスに関する200,000以上の学術論文(100,000以上の全文を含む)のリソースです。この自由に利用できるデータセットは、自然言語処理やその他のAI技術の最近の進歩を応用して、この感染症との闘いを支援する新たな洞察を生み出すために、世界の研究コミュニティに提供されました。

自然言語処理(NLP)市場の動向

大きな成長が期待される大規模組織

  • 大規模組織は、自然言語処理(NLP)市場の主要促進要因のひとつであり、投資家でもあります。これらの組織は、様々な用途にディープラーニングや教師あり・教師なしの機械学習技術を採用するようになってきており、自然言語処理(NLP)の採用は増加する可能性が高いです。コストとリスクは、大規模組織の間でこれらの技術の採用を促進する主な要因の一部です。
  • 様々な業界にまたがる大規模なエンドユーザー組織のほとんどは、主に社内外の業務を強化するためにこれらの技術を利用しています。さらに、このテクノロジーのROIは、金銭的な形でしか得られないこともあるため、ほとんどの小規模組織は、投資するのはリスクが高いと考えます。
  • さらに、大規模なソーシャルメディア・プラットフォームも、テキスト分析と自然言語処理(NLP)テクノロジーを活用して、政治的レビューやヘイトスピーチなどのソーシャルメディア活動を監視・追跡しています。フェイスブックやツイッターのようなプラットフォームは、これらのツールの助けを借りて公開コンテンツを管理しています。効果的なマーケティングや意思決定におけるウェブデータの重要性の高まりから、情報抽出製品アプリケーションの需要も増加すると予想されます。今後数年以内に、モバイルチャットボットはマーケティングと商取引の分野に革命を起こすと予想されています。
  • 2022年9月、言語コンテンツプロバイダーであるLexicalaは、言語テクノロジー分野や学術研究向けの新しい多言語語彙データソリューションを発表しました。自然言語処理(NLP)アプリケーション向けのソリューションには、ドメイン分類、テキスト注釈、専門家によるパラレルコーパス、形態素、その他のプレミアムなクロスリンガルリソースが含まれています。
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北米が最も高い市場成長を遂げる

  • RichRelevance社によると、米国のオンライン買い物客は他のプラットフォームよりもGoogle Assistantを利用する傾向が強いです。さらに、多様なトピックに関する結果を得るためのスマートスピーカーの活用が人気を集めており、その結果、企業はこの技術に投資せざるを得なくなると予想されます。これは、他のアプリケーション開発者にとって、潜在顧客をターゲットにする絶大な機会を生み出します。
  • 自然言語処理(NLP)はまた、様々な付加価値で顧客体験プログラムを強化することで、より多くの消費者を惹きつけ、ひいては国内の市場成長に好影響を与えると予測されます。米国を拠点とする世界のプレーヤーが研究する市場における技術革新の高まりは、自然言語処理(NLP)市場に進歩をもたらし、同地域における製品発売の速度を加速させています。
  • 例えば、IBM Research AIは、企業ドメイン向けの自然言語処理(NLP)の様々なアプリケーションを模索しています。このため、同社は3つのプログラムを開発しました。1つ目は高度なAIで、システムはより少ない量のデータから学習し、外部の知識を活用し、神経処理と記号処理を組み合わせた言語へのニューロシンボリック・アプローチを含む技術を使用できます。2つ目のプログラムは分析AIで、システムがどのように意思決定に至るかに焦点を当てる。3つ目はスケーリングAIで、企業の厳しい期待の下での言語システムの展開をサポートするために、継続的な適応、システムのより良い監視とテストを可能にします。
  • 2022年10月、IBMは米国特許商標庁(USPTO)と協力し、AIを活用した知的財産(IP)分析ツール「IBM IP Advisor with Watson Demonstration System」をテストすると発表しました。同デモンストレーション・システムは、IBM Watson Discovery技術によるクエリの自然言語処理を可能にすることで、特定の単語や複雑な手順を必要とせず、顧客が独自の用語を利用して有用な情報にアクセスできるよう支援します。
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自然言語処理(NLP)業界の概要

自然言語処理(NLP)市場は競争が激しく、より大きなシェアを獲得しようとする複数の主要企業で構成されています。同市場で大きなシェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。彼らは、市場シェアと収益性を高めるために、取引や合併とともに、新しい革新的なソリューションを提供しています。主なプレーヤーには、Google Inc.やMicrosoft Corporationが含まれます。

2022年10月、レッドハットとIBMは、オープンソースのAnsible IT運用自動化プラットフォームに自然言語処理(自然言語処理(NLP))を統合するプロジェクト、Project Wisdomを立ち上げました。その目的は、YAMLファイルを使ったIT運用の自動化に必要な宣言的プログラミング・スキルを持たない、より多くのエンド・ユーザーやIT専門家がIT自動化にアクセスできるようにすることです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • 製品中心から顧客中心のエクスペリエンスへの移行動向
    • 産業用モノのインターネット(IIoT)におけるスマートデバイス需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 業界全体の熟練専門家の不足

第5章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 組織規模別
    • 大規模組織
    • 中小規模組織
  • タイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 処理タイプ別
    • テキスト
    • 音声
    • 画像
  • エンドユーザー産業別
    • 教育
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 小売業
    • 製造業
    • メディア・エンターテイメント
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • NVIDIA Corporation
    • Intel Corporation
    • Baidu Inc.
    • Qualcomm Incorporated
    • Texas Instrument
    • Google Inc.
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Verint System Inc.
    • Adobe Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 62339

The NLP Market size is estimated at USD 25.62 billion in 2023, and is expected to reach USD 75.01 billion by 2028, growing at a CAGR of 23.97% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • Over the past few years, deep learning architectures and algorithms have made impressive advances in image recognition and speech processing. The application of natural language processing (NLP) has made significant contributions, yielding state-of-the-art results for some complex NLP application tasks. NLP has witnessed considerable growth over the past few years, owing to the affordable, scalable, and computational power, increased digitization of data, and the merger of NLP with deep learning (DL) and machine learning (ML).
  • The increasing use of NLP in healthcare and call centers, rising demand for advanced text analytics, and growing machine-to-machine technology are the primary factors responsible for the market studied.
  • NLP is witnessing growth in healthcare centers, as many organizations use the technology to ingest and analyze massive amounts of patient data. Additionally, the growing use of the internet and connected devices, along with the enormous volume of patient data, is driving the growth of the market studied. Apart from this, the rapidly increasing data security issues, along with the minimal accessibility of NLP-based software among organizations, are hampering industry expansion.
  • During the pandemic, the market witnessed high growth in the healthcare sector. For instance, in response to the COVID-19 pandemic, the White House and a coalition of leading research groups prepared the COVID-19 Open Research Dataset (CORD-19). CORD-19 is a resource of over 200,000 scholarly articles, including over 100,000 with full text, about COVID-19, SARS-CoV-2, and related coronaviruses. This freely available dataset was provided to the global research community to apply recent advances in natural language processing and other AI techniques to generate new insights supporting the fight against this infectious disease.

Natural Language Processing Market Trends

Large Organizations Expected to Register Significant Growth

  • Large organizations are one of the primary drivers and investors in the NLP market. As these organizations were increasingly adopting deep learning and supervised and unsupervised machine learning technologies for various applications, the adoption of NLP is likely to increase. Cost and risk are some of the major factors driving the adoption of these technologies among large organizations.
  • Most large end-user organizations across various industries mainly utilize these technologies to enhance their internal and external operations. Moreover, the ROI of the technology is only sometimes in the monetary form; hence, most small organizations find it risky to invest.
  • Moreover, large-scale social media platforms also utilize text analytics and NLP technologies to monitor and track social media activities, such as political reviews and hate speeches. Platforms like Facebook and Twitter are managing published content with the help of these tools. The demand for information extraction product applications is also anticipated to increase due to the growing importance of web data for effective marketing and decision-making. Within the next few years, mobile chatbots are anticipated to revolutionize the marketing and commerce sectors.
  • In September 2022, Lexicala, a language content provider, introduced new multilingual lexical data solutions for the Language Technology sector and academic research. Domain categorization, text annotation, expert parallel corpora, morphology, and other premium cross-lingual resources are included in the solutions for natural language processing (NLP) applications.
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North America to Witness the Highest Market Growth

  • According to RichRelevance, online shoppers in the United States are more inclined to use Google Assistant than other platforms. Additionally, the utilization of smart speakers to obtain results on diverse topics is gaining increasing popularity, which, in turn, is expected to compel companies to invest in the technology. This creates an immense opportunity for other application developers to target potential customers.
  • NLP may also enhance the customer experience programs with various added benefits, thereby attracting more consumers, which, in turn, is projected to have a positive impact on the market growth in the country. The growing innovations in the market studied by the global players based in the United States are bringing advancement into the NLP market and fueling the rate of product launches in the region.
  • For instance, IBM Research AI is exploring various applications of NLP for enterprise domains. For this, the company developed three programs, the first being advanced AI, where systems can learn from fewer amounts of data, leverage external knowledge, and use techniques that include neuro-symbolic approaches to language, which combine neural and symbolic processing. The second program is an analyzing AI, which focuses on how a system reaches a decision. The third is scaling AI, which enables continuous adaptation, and better monitoring and testing of systems, in order to support the deployment of language systems under the rigorous expectations of enterprises.
  • In October 2022, IBM announced a collaboration with the United States Patent and Trademark Office (USPTO) to test AI-driven intellectual property (IP) analysis tool, the IBM IP Advisor with Watson Demonstration System. The Demonstration System would assist customers in accessing useful information utilizing their own terminology by allowing natural language processing of queries with IBM Watson Discovery technology, eliminating the need for specific words and complex procedures.
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Natural Language Processing Industry Overview

The Natural Language Processing Market is highly competitive and consists of several major players who have been trying to gain larger shares. These major players with prominent shares in the market have been focusing on expanding their customer base across foreign countries. They are providing new innovative solutions, along with deals and mergers, to increase their market shares and profitability. Key players include Google Inc. and Microsoft Corporation.

In October 2022, Red Hat and IBM launched Project Wisdom, a project to integrate natural language processing (NLP) into the open-source Ansible IT operations automation platform. The objective is to make IT automation more accessible to a larger spectrum of end users and IT professionals who lack the declarative programming skills required to automate IT operations using YAML files.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Shifting Trend from Product-centric to Customer-centric Experience
    • 4.5.2 Increasing Demand for Smart Devices Across Industrial Internet of Things (IIoT)
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Lack of Skilled Professionals Across the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment
    • 5.1.1 On-premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 By Organization Size
    • 5.2.1 Large Organizations
    • 5.2.2 Small and Medium Organizations
  • 5.3 By Type
    • 5.3.1 Hardware
    • 5.3.2 Software
    • 5.3.3 Services
  • 5.4 By Processing Type
    • 5.4.1 Text
    • 5.4.2 Speech/Voice
    • 5.4.3 Image
  • 5.5 By End-user Industry
    • 5.5.1 Education
    • 5.5.2 BFSI
    • 5.5.3 Healthcare
    • 5.5.4 IT and Telecom
    • 5.5.5 Retail
    • 5.5.6 Manufacturing
    • 5.5.7 Media and Entertainment
    • 5.5.8 Other End-User Industries
  • 5.6 By Geography
    • 5.6.1 North America
    • 5.6.2 Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
    • 5.6.4 Latin America
    • 5.6.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 NVIDIA Corporation
    • 6.1.2 Intel Corporation
    • 6.1.3 Baidu Inc.
    • 6.1.4 Qualcomm Incorporated
    • 6.1.5 Texas Instrument
    • 6.1.6 Google Inc.
    • 6.1.7 Microsoft Corporation
    • 6.1.8 SAS Institute Inc.
    • 6.1.9 Verint System Inc.
    • 6.1.10 Adobe Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET