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市場調査レポート
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1329871

青果物加工市場の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Fruit And Vegetable Processing Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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青果物加工市場の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

青果物加工市場規模は、2023年の637億2,000万米ドルから2028年には764億2,000万米ドルに成長し、予測期間中(2023年~2028年)のCAGRは3.70%と予測されています。

中期的には、欧米文化の影響により食生活の面で消費者パターンが変化し、青果物加工の需要が高まっています。そのため、企業は植物性製品の需要を満たすため、コールドプレス加工された果物や野菜など多くの製品を開発しています。これは主に、一般に流通している新鮮な果物や野菜に比べて、保存期間が長く保存しやすい製品を消費者が好むためです。

加工食品市場を牽引しているのは、多忙な消費者のライフスタイルによる利便性へのニーズの高まりです。さらに、一人当たり所得の増加により、すぐに食べられる食品や持ち運び可能な食品に対する需要が高まっています。その結果、青果物加工品の需要が増加しています。大都市をはじめとする各地の消費者の多忙なライフスタイルは、時間を節約するために小売店への来店を減らすことを好むため、市場に大きな影響を与えています。

さらに、オーガニックと表示され、様々なアレルゲンを含まない製品は、その自然で栄養価の高い価値から市場で重要性を増しています。市場のメーカーは、栄養価を維持するために、これらの製品を様々な技術で加工する傾向にあります。フリーズドライ、冷凍、フレッシュカッティングは、市場のメーカーが一般的に好む技術の一つです。

青果物加工市場の動向

エネルギー効率の高い食品加工機器の採用

米国エネルギー情報局によると、食品加工は世界の産業用エネルギー消費の4%を占めており、2040年においてもそれは変わらないと予測されています。このため、食品業界の多くの主要企業が、運用コストを削減し持続可能な製品開発につながる可能性のある、エネルギー効率の高い多機能食品加工機器へとシフトしています。テトラパックのような企業は、飲料メーカーがコスト効率よく炭酸化できるような高度な機器ソリューションを開発してきました。エネルギー効率の高い機器の増加、機器の安全性の向上、メンテナンス費用の最小化は、食品加工機械市場の成長を促進する重要な要因の一部です。飲料加工では、コンパクトな設計と最小限の休止時間で製品を切り替えられる柔軟性がますます求められています。

利便性への傾倒が広まる中、加工された果物や野菜は、栄養摂取量を補うために市場の消費者に好まれています。従って、加工された果物や野菜に対する需要は拡大し、今後数年間で青果物加工市場の繁栄が見込まれます。

Fruit And Vegetable Processing Market-IMG1

北米での成長が見込まれる

北米は、加工青果物の輸入が増加していることに加え、青果物摂取の利点に関する意識の高まり、コンビニエンス・フードに対する消費者の高い支出が、北米市場全体の製品需要を牽引するため、依然として支配的な地域です。さらに、消費者は缶詰やその他の加工青果物を、生鮮青果物よりも保存期間が比較的長いという理由で求めています。米国、カナダ、その他の国々には、青果物加工機械を製造する企業が数多くあります。これらのメーカーのほとんどは中小企業(SME)であるが、大手の公開会社やアメリカを代表するブランドの多くは世界規模で取引を行っています。例えば、エクスカリバー社は、健康的なスナック用の果物、野菜、葉物野菜を乾燥させる脱水機や、さまざまな種類の保存可能な食品、家庭で安全に食べられる食品を提供しています。最終市場の需要に加え、米国の人件費の高騰、労働者の定着率の低さ、移民政策により、機能性を向上させた技術革新と設備の自動化のニーズが加速すると予想されます。

Fruit And Vegetable Processing Market-IMG2

青果物加工業界の概要

青果物加工業界の企業間の競合は主に価格に基づいているが、企業は小売業者にとって魅力的であり続けるため、提供する商品の多様性を高め、ブランド・ポジションを活用し、生産能力の稼働率を高める努力をしています。世界の野菜・果物加工業界は競争が激しく、主な競合企業には、Dole Food Company Inc.、Agrana、Archer Daniels Midland Company、Conagra Foods、B&G Foods、Kraft Heinz Company、Nestle S.A.、Albertsons Companies Inc.、Olam International、SVZ Internationalなどがあります。各社は、パッケージの革新、原材料の変更・削減、原材料の健康と新鮮さの訴求、果物・野菜分野におけるより革新的なアイテムの創造に注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 果物
    • 野菜
  • 製品
    • 生鮮
    • フレッシュカット
    • 缶詰
    • 冷凍
    • 乾燥
  • 加工設備
    • 前処理
    • 加工
    • 洗浄
    • 充填
    • 味付け
    • 包装
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Agrana
    • Archer Daniels Midland Company
    • Nestle
    • Conagra Foods
    • B&G Foods
    • Kraft Heinz Company
    • Albertsons Companies Inc.
    • SVZ International
    • OLAM International

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 51232

The Fruits And Vegetables Processing Market size is expected to grow from USD 63.72 billion in 2023 to USD 76.42 billion by 2028, at a CAGR of 3.70% during the forecast period (2023-2028).

Over the medium term, changing consumer patterns, in terms of dietary habits, due to the influence of Western culture have fueled the demand for fruit and vegetable processing. Thus, companies are developing many products, such as cold-pressed fruits and vegetables, to meet the demand for plant-based products. This is mainly due to consumers' preference for products that have a longer shelf life and easy-to-store properties when compared to fresh fruits & vegetables that are commonly available in the market.

The processed food market is driven by the increase in the need for convenience due to busy customer lifestyles. Further, growth in per-capita income has resulted in greater demand for ready-to-eat and on-the-go food items. This, in turn, has led to an increase in demand for processed fruit and vegetable products. The busy lifestyles of consumers across major cities and other places have significantly impacted the market as they prefer to reduce visits to retail establishments to save time.

Moreover, products that are labeled as organic, and free from various allergen contents are gaining importance in the market for their natural and nutritonal value. Manufacturers in the market tend to process these products in various techniques to maintain their nutritoinal profiles as it is post processing. Freeze drying, Freezing, and Fresh cutting are among the commonly preferred techniques by the manufacturers in the market.

Fruits And Vegetables Processing Market Trends

Adoption of Energy-efficient Food Processing Equipment

As per the US Energy Information Administration, food processing held a share of 4% of global industrial energy consumption, and it is projected to remain the same in 2040. This has led many key players in the food industry to shift toward energy-efficient and multi-functioning food processing equipment that may reduce operational costs and lead to sustainable product development. Companies like Tetra Pak have developed advanced equipment solutions that enable beverage manufacturers to carbonize cost-efficiently. Increasing energy-efficient equipment, increasing the safety of the equipment, and minimizing the cost of maintenance are some of the critical factors that drive the growth of the food processing machinery market. Beverage processing increasingly calls for flexibility in terms of compact design and the ability to switch between products with minimum possible downtimes.

With a widespread inclination towards convenience processed fruits and vegetables are preferred by consumers in the market to compensate for the nutrient intake. Hence, the demand for processed fruits and vegetables is expected to grow resulting in the flourishing of the fruit and vegetable processing market in the coming years.

Fruit And Vegetable Processing Market - IMG1

Growth in North America is Stipulated to Flourish

North America remains the dominant region owing to the increasing import of processed fruits and vegetables and also the growing awareness regarding the benefits of consuming fruits and vegetables, and high consumer spending on convenience foods will steer the product demand across the North American market. Furthermore, consumers demand canned and other processed fruits and vegetables due to their comparatively longer shelf lives than fresh produce. There are numerous companies manufacturing fruits and vegetable processing machinery in the United States, Canada, and other countries. Most of these manufacturers are small and medium enterprises (SMEs), but many large, public companies and iconic American brands trade on a global scale. For example, Excalibur offers dehydrators to dry fruits, vegetables, and leafy greens for healthy snacks, and different types of shelf-stable foods and safe to eat at home. Besides the end-market demand, the high cost of labor in the United States, low labor retention rates, and immigration policies are anticipated to accelerate the need for innovation and equipment automation with improved functionality.

Fruit And Vegetable Processing Market - IMG2

Fruits And Vegetables Processing Industry Overview

Competition between companies in the fruits and vegetables processing industry is chiefly based on price, though companies have been striving to increase the diversity of their product range offering to remain attractive to retailers, leverage brand position, and increase capacity utilization. The global processed fruits and vegetable industry is competitive, and key players include Dole Food Company Inc., Agrana, Archer Daniels Midland Company, Conagra Foods, B&G Foods, Kraft Heinz Company, Nestle S.A., Albertsons Companies Inc., Olam International, and SVZ International. The companies have been focused on innovations in packaging, changing or reducing the number of ingredients, touting the health and freshness of their ingredients, and creating more innovative items in the fruits and vegetable segment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Fruits
    • 5.1.2 Vegetables
  • 5.2 Product
    • 5.2.1 Fresh
    • 5.2.2 Fresh-cut
    • 5.2.3 Canned
    • 5.2.4 Frozen
    • 5.2.5 Dried
  • 5.3 Processing Equipment
    • 5.3.1 Pre-processing
    • 5.3.2 Processing
    • 5.3.3 Washing
    • 5.3.4 Filling
    • 5.3.5 Seasoning
    • 5.3.6 Packaging
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Agrana
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.3 Nestle
    • 6.3.4 Conagra Foods
    • 6.3.5 B&G Foods
    • 6.3.6 Kraft Heinz Company
    • 6.3.7 Albertsons Companies Inc.
    • 6.3.8 SVZ International
    • 6.3.9 OLAM International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET