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市場調査レポート
商品コード
1326382

BDaaS(Big Data as a Service)の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Big Data As A Service Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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BDaaS(Big Data as a Service)の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

BDaaS(Big Data as a Service)市場規模は、2023年の254億4,000万米ドルから2028年には867億6,000万米ドルに成長し、予測期間(2023年~2028年)のCAGRは27.81%になると予測されます。

主なハイライト

  • 技術の進歩によりサービスベースのソリューションが台頭し、SaaS(Software as a Service)、PaaS(Platform as a Service)、DaaS(Data as a Service)が誕生しました。ビッグデータベンダーは、これらのサービスが提供するメリットから、潜在的な成長機会としてこれらを認識しています。企業がデータ主導のマーケティング戦略、モバイルやハイブリッドの作業環境、世界規模の供給ネットワークをますます採用するようになるにつれ、クラウドコンピューティングはよりユビキタスになっています。
  • クラウドコンピューティングは進化を続けており、あらゆる規模や業種の企業に、クラウド投資の購入、利用、利益を得るための新しい方法を提供しています。政府の支援により、オープンデータ技術は牽引力を増しており、アルゼンチンのブエノスアイレス、ペルーのラ・リベルタ、ブラジルのサンパウロなどの都市は、政府の透明性などの取り組みを歓迎しています。
  • Abrelatam、南北アメリカ開発銀行(IADB)、ラテンアメリカオープンデータイニシアティブ(ODI)などの組織は、ラテンアメリカ全域でオープンデータの取り組みを拡大するために協力しており、汚職の削減、都市の回復力の向上、女性に対する暴力の減少、ヘルスケアサービスの提供の改善に貢献しています。

BDaaS市場動向

プライベートクラウドの採用拡大が市場を牽引

  • プライベートクラウドサービスは、組織のニーズに合わせて特別に設計されたもので、一般的にはオープンなインターネットソースではなく、プライベートネットワークや企業WANを通じてアクセスします。これらのサービスを利用することで、企業はセキュリティやサービスレベルアグリーメントの要件を指定してITアーキテクチャを確立することができ、クラウドでホストされるアプリケーションと社内アプリケーションのシームレスな統合が可能になります。
  • プライベートクラウドでは、インフラもサービスもプライベートネットワーク上で管理され、ソフトウェアとハードウェアは顧客企業専用となります。このため、データの置き忘れや紛失がなく、需要に応じてリソース構成を柔軟に変更できます。
  • プライベートクラウド環境へのアクセスは、公共のインターネットではなく、保護されたプライベートなネットワーク回線を使用するため、クラウドへのアクセスはより安全です。さらに、プライベート・クラウドでは、従量課金方式とは異なり、一定の価格モデルが提供されるため、企業は拡張計画を立て、長期的により効率的に予算を確保することができます。
  • このような利点は、ワークロードを予測でき、専門的なカスタマイズが必要で、規制された分野で事業を展開し、ガバナンスやセキュリティ基準を遵守しなければならない企業にとって、特に魅力的です。専用インフラはデータとアプリケーションを完全にコントロールできるため、金融や政府機関などの業界ではプライベートクラウドソリューションが採用されやすいです。
Big Data As A Service Market-IMG1

米国が市場で最大のシェアを占める

  • 米国は、予測期間中、この地域および世界のBDaaS市場を独占する見通しです。これは、同市場の主要ベンダーのほとんどが米国に拠点を置いていること、ディスクリート製造、銀行、プロセス製造、専門サービス、連邦/中央政府などの地域セクターでビッグデータサービスの採用が広がっていることが主な理由です。
  • 米国では最近ビッグデータが注目されているが、さまざまな分野の多くの企業ではまだ十分に理解されていないです。しかし、社内の効率を高めるためにビッグデータサービスを採用する動向は高まっています。実際、最近の調査では43%の企業が、社内プロセスの効率化をデジタル変革の主な推進力として挙げています。
  • ビッグデータに大きな価値を見出した米国企業の顕著な例として、多国籍企業のインテルが挙げられます。同社はビッグデータを利用して、チップ開発のスピードアップ、製造上の不具合の特定、セキュリティ上の脅威に関する警告を行っています。ビッグデータを採用することで、インテルは予測分析を可能にし、品質を向上させつつ、品質保証にかける費用を約3,000万米ドル節約しました。
  • 製造業もまた、一般経済よりも速い成長が見込まれています。Manufacturer Alliance for Productivity and Innovation(MAPI)によると、2022年まで生産量は約3.5%増加すると予測されています。さらに、現地の中小企業の間でSaaSの採用が増加しており、予測期間中に調査対象市場の範囲が拡大すると予想されます。
Big Data As A Service Market-IMG2

BDaaS産業の概要

ビッグデータサービスは、差別化と付加価値サービスの新たな機会を提供することで、競合を混乱させる可能性を秘めています。しかし、オープンソースのツールが利用可能になったことで、ビッグデータ分析技術の機能が大幅に拡大し、企業が製品性能をあまり手放さずにライバルに追いつくことが難しくなっています。このような環境はコストを上昇させ、業界の収益性を低下させます。競争力を維持するため、主要なビッグデータソリューションプロバイダーは、新興企業の買収や新技術への投資を行っており、これらの企業は自社の提供する製品全体をサポートしています。また、技術の進歩が企業に持続可能な競争優位性をもたらすため、市場では複数の提携や合併が行われています。

2022年11月、Wipro Ltd.は、クラウドの近代化とデータの収益化を加速するためのワンストップショップ、Wipro Data Intelligence Suiteを発表しました。このスイートは、アマゾンウェブサービス(AWS)上で稼働するデータストア、パイプライン、可視化などのデータ資産をアップグレードするように設計されています。

2022年8月、ハイブリッドデータの新興企業であるClouderaは、Cloudera Data Platform(CDP)Oneのリリースを発表しました。CDP OneはSaaS(Software-as-a-Service)製品で、あらゆるタイプのデータに対して迅速かつシンプルなセルフサービス分析と探索的データサイエンスを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • クラウド導入の増加と生成データ量の増加
    • 組織内部の効率化に対する需要の高まり
    • プライベートクラウドの採用拡大
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティへの懸念
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
      • プライベート
      • パブリック
      • ハイブリッド
  • エンドユーザー別
    • IT・通信
    • エネルギー・電力
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 製造
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Hewlett-Packard Company
    • SAS Institute Inc.
    • Accenture PLC
    • Information Builders Inc.
    • Google LLC
    • Amazon Web Services Inc.
    • Alteryx Ltd
    • Wipro Ltd
    • Opera Solutions LLC
    • Guavus Inc.

第7章 市場投資

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 46619

The Big Data as a Service Market size is expected to grow from USD 25.44 billion in 2023 to USD 86.76 billion by 2028, at a CAGR of 27.81% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • Advancements in technology have led to the rise of service-based solutions, which have given birth to Software as a Service (SaaS), Platform as a Service (PaaS), and Data as a Service (DaaS). Big data vendors have identified these as potential growth opportunities due to the benefits these services offer. As businesses increasingly adopt data-driven marketing strategies, mobile and hybrid working environments, and worldwide supply networks, cloud computing is becoming more ubiquitous.
  • Cloud computing continues to evolve, providing businesses of all sizes and industries with new ways to purchase, utilize, and benefit from their cloud investments. With the support of governments, open data technology is gaining traction, and cities like Buenos Aires in Argentina, La Libertad in Peru, and Sao Paolo in Brazil are welcoming initiatives such as government transparency.
  • Organizations such as Abrelatam, the Inter-American Development Bank (IADB), and Latin America Open Data Initiative (ODI) are working together to scale open data initiatives across Latin America, helping to reduce corruption, increase the resilience of cities, decrease violence against women, and improve the delivery of healthcare services.

Big Data as a Service Market Trends

Growing Adoption of Private Cloud is Driving the Market

  • Private cloud services are specifically designed to cater to an organization's needs and are generally accessed through a private network or corporate WAN rather than an open Internet source. These services allow organizations to establish their IT architectures by specifying their requirements for security and service-level agreements and enable seamless integration between cloud-hosted applications and in-house applications.
  • In a private cloud, both infrastructure and services are maintained on a private network, and software and hardware are exclusively dedicated to the client organization. This ensures that data is not misplaced or lost and provides the flexibility to modify resource configuration in response to demand.
  • Because a private cloud environment is accessed using private and protected network lines rather than the public internet, cloud access is more secure. Furthermore, private clouds offer a set pricing model, as opposed to a pay-as-you-go method, enabling organizations to plan expansion and budget more efficiently in the long run.
  • These advantages are particularly appealing to enterprises that can predict their workloads, require specialized customization, operate in regulated sectors, and must comply with governance and security standards. Since the dedicated infrastructure provides complete control over data and applications, industries such as finance and government are more likely to adopt a private cloud solution.
Big Data As A Service Market - IMG1

United States Occupied the Largest Share In the Market

  • The United States is poised to dominate the regional and global big data as a service market over the forecast period. This is largely because most major vendors in the market are based in the United States, and the adoption of big data services is widespread in regional sectors such as discrete manufacturing, banking, process manufacturing, professional services, and federal/central government.
  • Although big data has recently gained attention in the US, it is still not fully understood by many businesses across different sectors. However, there is a growing trend in adopting big data services to enhance internal efficiency. In fact, 43% of companies in a recent survey identified internal process efficiency as the primary driving force behind their digital transformation.
  • One notable example of a US-based company that has found significant value in big data is Intel, a multinational corporation. The company uses big data to speed up chip development, identify manufacturing glitches, and warn about security threats. By adopting big data, Intel has enabled predictive analysis and saved approximately USD 30 million on its quality assurance spend, while still improving quality.
  • The manufacturing sector is also expected to grow faster than the general economy. According to the Manufacturers Alliance for Productivity and Innovation (MAPI), production is projected to increase by around 3.5% until 2022. Additionally, the rising adoption of SaaS among local SMEs is anticipated to expand the studied market scope over the forecast period.
Big Data As A Service Market - IMG2

Big Data as a Service Industry Overview

Big data services have the potential to disrupt competition by providing new opportunities for differentiation and value-added services. However, the availability of open-source tools has led to a significant expansion of capabilities in Big Data analytics technology, making it challenging for companies to keep up with rivals without giving away too much product performance. This environment can escalate costs and erode industry profitability. To stay competitive, major Big Data solution providers are acquiring or investing in startups and new technologies that support their overall product offerings. The market is also witnessing multiple partnerships and mergers as technological advancements bring sustainable competitive advantages to companies.

In November 2022, Wipro Ltd. launched the Wipro Data Intelligence Suite, a one-stop shop for accelerating cloud modernization and data monetization. The suite is designed to upgrade data estates, including data stores, pipelines, and visualizations, that run on Amazon Web Services (AWS).

In August 2022, Cloudera, a hybrid data startup, announced the release of Cloudera Data Platform (CDP) One. CDP One is a software-as-a-service (SaaS) product that provides quick and simple self-service analytics and exploratory data science on any type of data.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Cloud Adoption And Rise In The Data Volume Generated
    • 4.3.2 Increasing Demand For Improving Organization's Internal Efficiency
    • 4.3.3 Growing Adoption of Private Cloud
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security Concerns
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment
    • 5.1.1 On-premise
    • 5.1.2 Cloud
      • 5.1.2.1 Private
      • 5.1.2.2 Public
      • 5.1.2.3 Hybrid
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 IT and Telecommunication
    • 5.2.2 Energy and Power
    • 5.2.3 BFSI
    • 5.2.4 Healthcare
    • 5.2.5 Retail
    • 5.2.6 Manufacturing
    • 5.2.7 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 US
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 UK
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 Oracle Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Hewlett-Packard Company
    • 6.1.6 SAS Institute Inc.
    • 6.1.7 Accenture PLC
    • 6.1.8 Information Builders Inc.
    • 6.1.9 Google LLC
    • 6.1.10 Amazon Web Services Inc.
    • 6.1.11 Alteryx Ltd
    • 6.1.12 Wipro Ltd
    • 6.1.13 Opera Solutions LLC
    • 6.1.14 Guavus Inc.

7 MARKET INVESTMENT

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS