表紙:キサンタンガム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273533

キサンタンガム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Xanthan Gum Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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キサンタンガム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

キサンタンガムの世界市場は予測期間中に5.7%のCAGRで推移すると予想されます。

主なハイライト

  • キサンタンガムは、植物由来の糖類とバクテリアに由来します。増粘・安定化作用があるため、主に食品産業で使用されています。また、食品の食感、一貫性、風味、保存性、外観を向上させる効果もあります。さらに、食品が分離するのを防ぎ、容器からスムーズに流れ出るようにします。キサンタンガムは、その優れた機能性から、ベーカリー製品、フルーツジュース、スープ、アイスクリーム、ソース、グレービー、グルテンフリー製品などの配合によく使用されています。
  • また、明確な規制ガイドラインが市場の成長を後押ししています。例えば、米国食品医薬品局(FDA)は、連邦規則集(CFR)21のもと、キサンタンガムを人間が直接消費するために使用することを安全だと認め、食品・飲料や医薬品への使用を許可しています。ただし、FDAはキサンタンガムを食品に使用する際の条件をいくつか定めています。
  • キサンタンはビーガンやベジタリアンに優しいハイドロコロイドで、ハラルやコーシャの要求にも容易に応えられます。そのため、ベジタリアンの消費者に対応するメーカーにとっては、動物由来のハイドロコロイドの代替品として有望視されています。
  • この添加物は、食品産業で幅広く使用されており、併用することでより高い効果を発揮します。サラダドレッシングでは、キサンタンをアルギン酸やペクチンと組み合わせることで、よりすっきりとした口当たりに仕上げることができます。また、高い擬似可塑性により、サラダの上にドレッシングを乗せておくこともでき、その用途はますます広がっています。

キサンタンガムの市場動向

グルテンフリー製品の消費拡大

  • キサンタンガムは、小麦粉を構成するタンパク質であるグルテンの代替品として使用される一般的な食品添加物です。一般的には、グルテンを含まない小麦粉と一緒に使用することで、良好な構造と食感を持つグルテンフリー製品を作ることができます。
  • この需要は、セリアック病などグルテンの摂取に起因する健康問題に対する意識の高まりや、食品医薬品局(FDA)や米国農務省(USDA)が食品中のグルテン含有量を制限する規制ガイドラインを策定したことに起因しています。グルテンフリーのベーキングにおいて、キサンタンガムはバインダーとして働き、グルテンの代用品としてベーキングをまとめ、砕けすぎるのを防ぎ、食感を大きく向上させる。
  • セリアック病協会によると、北米の人口の0.5%以上がセリアック病であり、英国やアイルランドなど欧州の国々では1%よりもさらに高い割合となっています。セリアック病とその症状に関する意識の高まりと、より正確で侵襲性の低い診断検査により、セリアック病と診断される人口が世界的にさらに増加しています。
  • 現在、セリアック病の治療法はなく、この病気の症状を抑えるには、厳格なグルテンフリー食を摂取することが唯一の方法となっています。このため、グルテンフリー製品の需要が高まり、キサンタンガムのような関連素材が市場に貢献しています。
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アジア太平洋地域が市場を牽引する

  • アジア太平洋地域は、飲食品、特にベーカリー産業での利用が増加していることから、最大のシェアを占めると予想されます。また、都市化、生活水準の向上、小売店の拡大、可処分所得の確保、経済的な支援要因などが、市場の成長を後押ししています。
  • 例えば、中国経済は大きく成長しており、急速な都市化と所得の増加は、中国人の食生活の多様化とグルテンフリー製品のような高価値製品の需要創出に寄与し、キサンタンガムの需要を増加させています。また、この地域全体で政府が開始した投資や探査プロジェクトの増加が、市場を活性化しています。
  • インドは小麦消費大国であり、セリアック病患者の人口が世界最大級です。このため、人々の健康意識が徐々に高まり、クラッカー、パン、ビスケット、クッキーなどのグルテンフリー加工食品市場を牽引しています。キサンタンガムは、グルテンフリー製品のバインダーや乳化剤として主に使用されているため、同市場におけるキサンタンガムの成長機会を増大させています。
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キサンタンガム産業の概要

キサンタンガム市場は競争が激しく、多くの国内・多国籍企業が市場シェアや製品革新のために競い合っており、これは有力企業が採用する効果的な戦略的アプローチとなっています。市場の著名なプレーヤーには、Cargill Inc.、Archer Daniels Midland Company、Deosen Biochemical Ltd.、CP Kelco ApS、DuPont de Nemours, Inc.などの企業があります。世界の食品添加物セグメントにおけるこれらの大手企業の経験と専門知識により、これらの大手企業は新製品の開発に専念することができます。さらに、規模の経済と消費者の高いブランドロイヤリティによって、これらの企業は優位に立つことができます。さらに、合併、拡大、買収、他社との提携は、企業の存在感を高め、市場を活性化させる一般的な戦略です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 液状
    • 乾式
  • 用途
    • 飲食品
      • ベーカリー製品
      • 菓子類
      • 食肉製品
      • 冷凍食品
      • 乳製品
      • 飲料
    • 医薬品
    • パーソナルケア&コスメティック
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用する戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Foodchem International Corporation
    • The Archer-Daniels-Midland Company
    • DuPont de Nemours, Inc.
    • Deosen Biochemical Ltd.
    • C.E. Roeper GmbH
    • Tate & Lyle PLC
    • Ingredion Incorporated
    • CP Kelco ApS
    • Solvay S.A

第7章 市場機会および将来動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 51404

The Global xanthan gum market is expected to register a CAGR of 5.7% during the forecast period.

Key Highlights

  • Xanthan gum is derived from plant-based sugars and bacteria. It is mainly used in the food industry due to its thickening and stabilizing properties. Besides, it also improves the texture, consistency, flavor, shelf life, and appearance of food products. Additionally, it prevents foods from separating and allows them to flow smoothly out of their containers. Due to its robust functional properties, xanthan gum is commonly employed in formulations of bakery products, fruit juices, soups, ice cream, sauces, gravies, gluten-free products, and others.
  • In addition, clear regulatory guidelines are fueling the market growth. For instance, the United States Food and Drug Administration (FDA) recognized using xanthan gum for direct human consumption as safe under the Code of Federal Regulations (CFR) 21, allowing use in food and beverage and pharmaceutical products. However, the regulatory body has set apart some prescribed conditions for using xanthan gum in food products.
  • Xanthan is a vegan- and vegetarian-friendly hydrocolloid that readily complies with halal and kosher claims. Thus, it remains a promising substitute for other animal-sourced hydrocolloids for manufacturers willing to cater to a vegetarian consumer base.
  • The additive finds a vast application across the food industry, with greater efficacy when combined. In salad dressings, xanthan, combined with alginate or pectin, helps provide a much cleaner mouthfeel. Due to a high rate of pseudo-plasticity, it even helps keep the dressings on top of salads, increasing its desirability in the application.

Xanthan Gum Market Trends

Increased Consumption of Gluten-free Products

  • Xanthan gum is a common food additive used as a substitute for gluten, the protein that gives wheat flour its structure. It is generally used with non-gluten-containing flour to make gluten-free products with good structure and texture.
  • This demand is due to the growing awareness of the health issues resulting from gluten consumption, such as celiac disease, and the regulatory guidelines from the Food and Drug Administration (FDA) and the United States Department of Agriculture (USDA) to limit gluten content in food products. In gluten-free baking, xanthan gum acts as a binder, a gluten substitute that holds the bakes together, prevents them from being too crumbly, and greatly improves their texture.
  • As per Celiac Disease Association, over 0.5% of the North American population has a celiac condition, and the proportion is even higher than 1% in several European countries such as the United Kingdom and Ireland. Growing awareness regarding celiac disease, its symptoms, and the more accurate and less invasive diagnostic testing further increases the celiac-diagnosed population globally.
  • Presently there are no treatments for celiac conditions, and the only way to manage the symptoms of the disease is to consume a strict gluten-free diet. This has been driving the demand for gluten-free products and benefitting the associated ingredients such as xanthan gum in the market.
Xanthan Gum Market - IMG1

Asia-Pacific to the Drive the Market

  • Asia Pacific region is expected to account for the largest share owing to its increased use of the food and beverage sector, especially bakery industries. Also, urbanization, a rising standard of living, expansion of retail stores, availability of disposable income, and supportive economic factors are paired to boost the market growth.
  • For instance, the Chinese economy is growing significantly, and the rapid urbanization and income growth contribute to diversifying the Chinese diet and creating a demand for high-value products like gluten-free products, thereby increasing the demand for xanthan gum. In addition, increased investment and exploration projects initiated by the government across the region are fueling the market.
  • India has one of the largest populations of people living with celiac disease in the world, being a major wheat-consuming country. This has slowly led to a rise in health consciousness among people, driving the market for gluten-free processed foods, such as crackers, bread, biscuits, and cookies, in the country. This, in turn, is increasing the opportunity for the growth of xanthan gum in the market as the ingredient is majorly used as a binder and emulsifier in gluten-free products.
Xanthan Gum Market - IMG2

Xanthan Gum Industry Overview

The xanthan gum market is highly competitive, with many domestic and multinational players competing for market share and product innovation, which is an effective strategic approach adopted by leading players. Some prominent players in the market include Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, Deosen Biochemical Ltd., CP Kelco ApS, and DuPont de Nemours, Inc., among others. Due to the experience and expertise of these leading companies in the global food additives segment, these leading players can focus on developing new products. Further, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge. Additionally, mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies are common strategies to enhance the company's presence and boost the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Liquid
    • 5.1.2 Dry
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
      • 5.2.1.1 Bakery Products
      • 5.2.1.2 Confectionery
      • 5.2.1.3 Meat Products
      • 5.2.1.4 Frozen Food
      • 5.2.1.5 Dairy Products
      • 5.2.1.6 Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Personal care and Cosmetics
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emrates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Foodchem International Corporation
    • 6.3.3 The Archer-Daniels-Midland Company
    • 6.3.4 DuPont de Nemours, Inc.
    • 6.3.5 Deosen Biochemical Ltd.
    • 6.3.6 C.E. Roeper GmbH
    • 6.3.7 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.8 Ingredion Incorporated
    • 6.3.9 CP Kelco ApS
    • 6.3.10 Solvay S.A

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER