市場調査レポート
商品コード
1248843

住宅用IHクッキングヒーター市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Residential Induction Cooktops Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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住宅用IHクッキングヒーター市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年03月25日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

住宅用IHクッキングヒーター市場は、予測期間中に6%のCAGRを達成すると予想されています。

家庭用IHクッキングヒーターの需要は、高い購買力、より良いインフラ設備、労働人口の増加などの要因から、特に発展途上国の都市部の人々の間で高くなっています。従来のガスコンロの燃料価格の上昇、モジュラーキッチンの動向、ユーザーにとっての快適性と安全性の利点が、家庭用IHクッキングヒーター市場を牽引する主要因となっています。

COVID-19パンデミックの持続は、世界の家庭用IHクッキングヒーター市場に影響を与えました。家電需要は、企業の閉鎖や経済活動の停止によって影響を受けています。さらに、電子部品の最大手メーカーの一つであり、ウイルス拡散の拠点となった中国は、サプライチェーンや国際貿易の混乱を引き起こし、市場開拓を制限しました。しかし、主要企業の日常業務が正常化し、各国政府が課す規則や規制が緩和されたことで、予測期間中に市場が活性化すると期待されます。

家庭用IHクッキングヒーターは、労働人口の増加とその購買力により、発展途上国でより顕著になっています。モジュラーキッチンの使用や燃料価格のインフレが引き金となり、従来の調理器具に代わるものを選択する人が増えています。また、火災事故から人々を守るための安全・安心対策の強化も、IHクッキングヒーターの需要を高めています。ハイテク製品や使いやすい調理器具への注目は、ここ数年で顕著になりました。住宅建設が盛んになり、IHクッキングヒーターの設置が従来の調理器具より好まれるようになっています。これらの要因はすべて、家庭用IHクッキングヒーター市場成長の主要な促進要因として注目されています。

住宅用IHクッキングヒーターの市場動向

持続可能性とエネルギー効率性が市場成長を促進する

IHクッキングヒーターの魅力は、そのエネルギー効率の高さにあります。IHクッキングヒーターは、電気やガスのクッキングヒーターに比べて、消費されたエネルギーが食材に伝わり、最もエネルギー効率の高い家電の一つです。

購入者は、これらのクッキングヒーターがより少ないエネルギーを使用することを評価し、気候に良く、さらに電気代を下げる可能性もあります。また、住宅に関しては、より多くの購入希望者がエネルギー効率を希望リストの上位に置いており、バイヤーはそれを重要な望ましい機能として考えています。

その結果、LPGコンロをIHクッキングヒーターに変えることは、インドネシア政府がエネルギーの持続可能性を実現し、二酸化炭素の排出を最小限に抑えるために用いる政策の選択肢のひとつになり得ます。

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家庭用IHクッキングヒーターの需要増加が市場を牽引すると予測

Brazilian Journal of Nutritionによると、1,005人を対象とした調査で、半数以上の参加者がパンデミック後に以前より頻繁に料理をするようになったと回答しています。

さらに、エネルギー効率と低い運用コストに対するニーズの高まりも、IHクッキングヒーターの市場成長を後押ししています。例えば、IOP Conference Series on Materials Science and Engineeringによると、現在、家庭のエネルギー需要は電気エネルギーが大半を占めており、2050年までに50%増加すると予想されています。

Residential Induction Cooktops Market-IMG2

住宅用IHクッキングヒーターの産業概要

本レポートでは、住宅用IHクッキングヒーター市場で事業を展開する主要な海外企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在、少数の主要プレイヤーが市場を独占しています。住宅用IHクッキングヒーター市場は競争が激しく、多数の地域および世界ベンダーの存在によって特徴付けられます。新規参入ベンダーの増加により、市場の競争環境は強化されるでしょう。これらのベンダーは、製品の品質、技術、製品価格、製品ポートフォリオなどの要素に基づいて、互いに競争するようになっています。大企業は、大量仕入れ、製品の幅の広さ、効果的なマーチャンダイジングやマーケティングによって競争しています。小規模企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争します。LG Electronics, Inc.、Whirlpool Corporation、Panasonic Corporation、Koninklijke Philips N.V.、Robert Bosch GmbHなどの企業が、この市場で強い存在感を示しています。

その他の特典です:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 住宅用IHクッキングヒーター市場のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響について

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ビルトインIHクッキングヒーター
    • 独立型・ポータブルIHクッキングヒーター
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • スペシャリティストア
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 南米
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他の南米諸国
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他の欧州諸国
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋諸国
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ諸国

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • LG Electronics, Inc.
    • Whirlpool Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Koninklijke Philips N.V.
    • TTK Prestige Ltd
    • Sub-Zero Group, Inc.
    • Electrolux Group
    • Robert Bosch GmbH
    • Miele Group
    • SMEG S.p.A.
    • その他(Daewoo Electronics Corporation、Fisher &Paykel Appliances Holdings Ltd.、Glen Dimplex Home Appliances Ltd.、Videocon Industries Limited、Bajaj Electricals Ltd、Haier Group、Morphy Richards、Inalsa Appliances、Kenwood Limited、Butterfly Gandhimathi Appliances Ltd)※1社

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項および米国について

目次
Product Code: 66653

The residential Induction Cooktops Market is expected to achieve a CAGR of 6% during the forecast period. The demand for household induction cooktops is high among the urban population, especially in developing nations, due to factors such as high purchasing power, better infrastructural facilities, and an increase in the working population. The rise in fuel prices for conventional gas cooktops and the growth in the trend for modular kitchens, along with the comfort and safety benefits to users, are the major factors that drive the household induction cooktops market.

The persisting COVID-19 pandemic had an impact on the global household induction cooktop market. Consumer electronics demand has been affected by the closure of firms and the cessation of economic activities. Furthermore, China, as one of the biggest manufacturers of electronic components and the hub of the viral spread, caused supply chain and international trade disruptions, limiting market development. However, the normalization of key players' day-to-day operations and the relaxation of rules and regulations imposed by governments in various countries were expected to boost the market during the forecast period.

Household induction cooktops have become more prominent in developing countries due to the rise in the working population and their purchasing power. The use of modular kitchens and the inflation of fuel prices have triggered people to choose an alternative to traditional cookware. An increase in safety and security measures to safeguard people from any fire accidents also hikes up the demand for induction cooktops. The focus on high-tech products and easy-to-use cookware has gained prominence over the years. Various residential construction projects have been on the rise, and people prefer installing induction cooktops more than any other traditional cooking equipment. All these factors are looked at as key drivers for household induction cooktop market growth.

Residential Induction Cooktops Market Trends

Sustainability and Energy Efficiency is Driving the Market Growth

The energy efficiency of induction cooktops is one of the most attractive characteristics of this cooking method. Induction cooktops are one of the most energy-efficient appliances, with the energy consumed transferred to the food, compared to electric and gas cooktops.

Buyers will appreciate that these cooktops use less energy, which is better for the climate and could even lower electric bills. And more potential buyers are putting energy efficiency at the top of their wish lists when it comes to homes, with buyers considering it a key desirable feature.

As a result, converting LPG stoves to induction stoves can be one of the policy alternatives used by the government of Indonesia to achieve energy sustainability and minimize carbon emissions.

Residential Induction Cooktops Market - IMG1

Increasing Demand of Induction Cooktops for Home Cooking is Anticipated to Drive the Market

According to the Brazilian Journal of Nutrition, more than half of the participants in a study of 1,005 people said they cooked more frequently after the pandemic than before.

In addition, the rising need for energy efficiency and low operating costs is also fostering the market growth of induction cooktops. For instance, according to the IOP Conference Series on Materials Science and Engineering, electrical energy now dominates household energy demand, which is expected to increase by 50 percent by 2050.

Residential Induction Cooktops Market - IMG2

Residential Induction Cooktops Industry Overview

The report covers major international players operating in the residential induction cooktop market. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. The residential induction cooktop market is intensely competitive and characterized by the presence of numerous regional and global vendors. The rising number of new vendors will strengthen the competitive environment of the market. These vendors are increasingly competing against each other based on factors such as product quality, technology, product pricing, and product portfolio. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of their products and superior customer service. Companies including LG Electronics, Inc., Whirlpool Corporation, Panasonic Corporation, Koninklijke Philips N.V., and Robert Bosch GmbH, among others, have a strong presence in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Drivers
  • 4.3 Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Value Chain Analysis of the Residential Induction Cooktop Market
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Built-In Induction Cooktops
    • 5.1.2 Free-Standing and Portable Induction Cooktops
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 South America
      • 5.3.2.1 Brazil
      • 5.3.2.2 Mexico
      • 5.3.2.3 Other South American Countries
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 France
      • 5.3.3.3 United Kingdom
      • 5.3.3.4 Other European Countries
    • 5.3.4 Asia-Pacific
      • 5.3.4.1 China
      • 5.3.4.2 Japan
      • 5.3.4.3 India
      • 5.3.4.4 Other Asia-Pacific Countries
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 South Africa
      • 5.3.5.4 Other Middle Eastern and African Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 COMPANY PROFILES
    • 6.2.1 LG Electronics, Inc.
    • 6.2.2 Whirlpool Corporation
    • 6.2.3 Panasonic Corporation
    • 6.2.4 Koninklijke Philips N.V.
    • 6.2.5 TTK Prestige Ltd
    • 6.2.6 Sub-Zero Group, Inc.
    • 6.2.7 Electrolux Group
    • 6.2.8 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.9 Miele Group
    • 6.2.10 SMEG S.p.A.
    • 6.2.11 Other Companies (Daewoo Electronics Corporation, Fisher & Paykel Appliances Holdings Ltd., Glen Dimplex Home Appliances Ltd.,, Videocon Industries Limited, Bajaj Electricals Ltd, Haier Group, Morphy Richards, Inalsa Appliances, Kenwood Limited, and Butterfly Gandhimathi Appliances Limited)*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US