表紙:文房具・消耗品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1248162

文房具・消耗品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Stationery and Supplies Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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文房具・消耗品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年03月25日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

文房具・消耗品市場は、予測期間中に3%のCAGRで成長すると予測されています。

ステーショナリーとは、オフィスや教育機関などで、文字を書いたりタイプしたりするために使用される資材のことです。世界の識字率の向上、高等教育を志向する若者の増加、社会人の増加などの要因が、市場の成長を後押ししています。また、世界化や工業化の進展も市場を促進する要因のひとつと考えられています。しかし、COVID-19では、教育のデジタル化の進展と在宅勤務の文化が、過去3年間の市場成長に大きな影響を及ぼしています。

鎖国解除後、多くの教育機関やオフィスが再開され、文房具の需要もペースを上げています。また、メイド・イン・インド政策など多くの政府政策が、特定国の市場成長を後押ししています。さらに、新興企業数の急増が市場の成長を後押ししています。このように、これらの分野での雇用の増加は、市場の成長に大きな影響を与えています。政府の取り組みにより、都市部だけでなく農村部でも学校や大学の数が増加しており、これが市場の成長に直接影響を与えています。

文房具・消耗品の市場動向

文房具・消耗品市場におけるeコマースの浸透状況

文房具市場における顧客の嗜好は常に変化しています。新興諸国におけるeコマースやインターネットの普及も、市場の成長を促進する上で重要な役割を果たすと予想されます。人々は自分のニーズに合った商品を特別に選ぶ傾向があり、ニッチな商品への需要が高まっています。eコマースでは、人々が自宅にいながらにして購入できる、さまざまなニッチ製品を提供しています。この要素とCOVID-19の効果が相まって、文房具・用品市場におけるeコマースの台頭を後押ししています。

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市場における持続可能な文房具の需要の高まり

持続可能で環境に優しい文房具に対する意識は、商業分野や教育分野でも着実に高まっています。例えば、商業分野では、オフィスでは印刷や筆記に紙が使われています。コピー機や便箋などの印刷・筆記用具に再生紙を使用するケースが増加しています。米国などの先進諸国では、過去30年間に紙のリサイクル率が大幅に向上しています。また、教育機関でも環境に配慮した文房具を使用する意識が高まっています。

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文房具・消耗品市場の競合他社分析

主要企業は、画期的なマーケティング戦術、技術的進歩、合併、買収などの革新的なアプローチを取り入れています。For Instance, 2019年3月、コクヨカムリンはインドで「Camel Child Grip Crayons」シリーズを発売しました。Camlin Child Grip Crayonsは、持ちやすいデザインと魅力的な明るい色で、幼児の脳の創造的側面を解放するのに役立ちます。また、本製品は、手と目の協調性を高めることで子どもの脳の発達を促し、将来的に手書きのスキルを向上させるという目的も兼ねています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件条件
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響について

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • 紙ベース
    • インクベース
    • アートベース
    • その他
  • アプリケーション
    • 教育機関
    • 法人
    • その他(個人用、アーティスト用、その他)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢について

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Faber-Castell
    • MUJI
    • Staedtler
    • Schwan Stabilo
    • Kokuyo Camlin Ltd.
    • 3M
    • Typo
    • Maped
    • Sakura Color Products Corporation
    • Navneet Education Limited*

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 92634

Stationery and Supplies Market is poised to grow at a CAGR of 3% during the forecast period.

Stationery refers to materials used in offices, educational institutions, and other places for writing and typing purposes. Factors such as growing literacy rates across the globe, an increasing number of youth inclining toward higher education, and a growing number of working professionals have been driving the growth of the market. Increasing Globalization and Industrialization are also considered factors propelling the market. However, during COVID-19 rising digitalization in education and work-from-home culture has heavily impacted the market growth in the past three years.

After the relaxation of the lockdown, many educational institutes and offices have reopened and demand for stationery has also picked up the pace. Many government policies such as make in-India policy have fuelled the growth of the market in specific countries. Furthermore, the rapid increase in the number of start-ups is propelling market growth. Thus, increasing employment in these sectors is impacting market growth significantly. Government initiatives have led to an increase in the number of schools and colleges in rural as well as urban areas, which is directly impacting market growth.

Stationery & Supplies Market Trends

Penetration of E-commerce in Stationery and Supplies Market

Customer preference in the stationery market is consistently changing. Rising penetration of E-commerce and the internet in developing countries is also expected to play a significant role in driving the growth of the market. People tend to pick products specifically that suit their needs, and the demand for niche products is growing. E-commerce offers a variety of products in different niches which people can buy from the comfort of their homes. This factor coupled with the effect of COVID-19 has boosted the rise of E-commerce in the stationery and supplies market.

Stationery and Supplies Market - IMG1

Growing Demand for Sustainable Stationery in the Market

Increasing awareness about sustainable and eco-friendly stationery is steadily increasing in the commercial and educational sectors. For instance, in the commercial sector offices uses paper for printing and writing purpose. Recycled paper usage is increasing in copier machines and to print and write letterhead and other documents. Developed countries such as the US have improved significantly over the past three decades in terms of recycling paper. People in educational institutes have also seen an increased awareness in the usage of eco-friendly stationery.

Stationery and Supplies Market - IMG2

Stationery & Supplies Market Competitor Analysis

Key players are embracing innovative approaches such as ground-breaking marketing tactics, technological advancements, mergers, and acquisitions. For Instance, in March 2019, Kokuyo Camlin released the Camel Child Grip Crayons series in India. Camlin Child Grip Crayons helps toddlers set free the creative side of their brains with its easy-to-hold design and attractive bright colors. The product also serves the purpose of stimulating brain development in children by improving hand-eye coordination, which in turn helps improve their handwriting skills in the future.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porters 5 Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Paper Based
    • 5.1.2 Ink Based
    • 5.1.3 Art Based
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Educational Institutes
    • 5.2.2 Corporates
    • 5.2.3 Others (Personal use, Artists and Others)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Faber-Castell
    • 6.2.2 MUJI
    • 6.2.3 Staedtler
    • 6.2.4 Schwan Stabilo
    • 6.2.5 Kokuyo Camlin Ltd.
    • 6.2.6 3M
    • 6.2.7 Typo
    • 6.2.8 Maped
    • 6.2.9 Sakura Color Products Corporation
    • 6.2.10 Navneet Education Limited*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS