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市場調査レポート
商品コード
1200892

日本のエナジードリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Japan Energy Drink Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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日本のエナジードリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本のエナジードリンク市場は、予測期間2022-2027年にCAGR14.5%を記録すると推定されます。

パッケージ別では、長時間労働や多忙なライフスタイルが一般化する中で、入手のしやすさと利便性から、缶入りエナジードリンクが最も好まれ、消費量も多いと推定されます。COVID-19の大流行による厳しい閉鎖にもかかわらず、日本は完全な閉鎖には至っていません。住民の移動も企業も制限されなかっています。そのため、エナジードリンクの主要な消費者である労働人口が、エナジードリンクの需要を維持するのに役立ちました。しかし、日本では、入手のしやすさと利便性から、缶入りエナジードリンクが最も好まれ、消費されていると推測されます。

エナジードリンク市場は、ミレニアル世代の需要と消費者の嗜好の変化に対応しており、彼らはエナジードリンクが健康面で他の炭酸飲料より優れているという認識を持っています。したがって、このような要因が市場を牽引しています。

しかし、健康維持に対する消費者の意識の高まりは、潰瘍、胃食道逆流症(GERD)、胃腸炎などの腸関連疾患の頻度減少につながり、基本的にプロバイオティクスであるエナジードリンクの消費を大きく加速させています。

日本のエナジードリンクの市場動向

多忙なライフスタイルがエナジードリンクの高い需要を牽引

日本は世界でも有数の労働時間の長い国です。政府の調査によると、日本企業の約4分の1が80時間以上の残業を要求し、12%の企業が月100時間を突破しています。消費者の健康意識の高まりにより、日本の消費者の多くは多忙なライフスタイルから清涼飲料水や炭酸飲料に代わるより健康的な飲料にシフトしており、その結果、特にキオスクや自動販売機、専門店など手軽に購入できるエネルギー飲料などの機能性飲料への需要が高まっています。また、仕事による多忙なライフスタイルに伴い、RTD(レディ・トゥ・ドリンク)飲料の消費が増えていることから、缶入り飲料、加工飲料、即席飲料へと嗜好が移行しており、これが日本の機能性飲料市場を促進しています。

エナジードリンクの需要を加速させるパッケージングの革新

エナジードリンクは、賞味期限が長く、パッケージサイズも豊富で、利便性が高いことから、日本全国の店舗で広く見られる商品カテゴリーです。日本では、エナジードリンクは医薬品、医薬部外品、炭酸飲料として有名であり、新しい世代の消費者を惹きつけるために斬新なパッケージが採用されています。しかし、エナジードリンクの巨大メーカー数社は、安全対策に沿った製品パッケージングに巨額の費用を投じています。例えば、レッドブル社は、持続可能性を確保し、プラスチック使用量を減らすために、すべての製品に循環型包装技術を採用しています。日本の人々は外食産業に多額の支出をする傾向があり、日本ではエナジードリンクの適切な消費率が示されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装形態別
    • ボトル(プラスチック、ガラス)
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル

第6章 競争情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Coca-Cola Company
    • Red Bull GmbH
    • Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd
    • Taisho Pharmaceutical Co. Ltd
    • Monster Beverage Corporation
    • Rockstar Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • Osotspa Ltd
    • Suntory Holdings Ltd
    • Takeda Consumer Healthcare Company Ltd

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 51272

The Japanese energy drink market is estimated to register a CAGR of 14.5% during the forecast period 2022-2027.

By packaging, the canned energy drink segment is estimated to be the most preferred and highly consumed owing to its easy availability and convenience as long working schedules and hectic lifestyles become the norm. Despite stringent lockdowns due to the COVID-19 pandemic, Japan has not faced complete lockdowns. No restrictions were placed on residents' movements and businesses. Hence, the working population, which is one of the major consumers of energy drinks, helped the demand for energy drinks stay afloat. However, in Japan, canned energy drinks are estimated to be the most preferred and highly consumed product owing to their easy availability and convenience.

The energy drink market caters to the demand and changing consumer preferences of a large population of millennials in the country owing to their perception that energy drinks are superior to other carbonated drinks in terms of health benefits. Therefore, factors such as these are driving the market studied.

However, increasing consumer awareness of maintaining good health leads to the reduced frequency of gut-related disorders, like ulcers, Gastroesophageal Reflux Disease (GERD), gastroenteritis, etc., which is accelerating the consumption of energy drinks, basically probiotics, to a large extent.

Japan Energy Drink Market Trends

Hectic Lifestyles Leading Toward High Demand for Energy Drinks

Japan has among the longest working hours in the world. According to a government survey, approximately one-fourth of Japanese companies required their employees to work more than 80 hours of overtime, and 12% of companies had employees breaking the mark of 100 hours a month. Due to the rise in health consciousness among consumers, most Japanese consumers are shifting toward healthier alternatives to soft drinks and carbonated beverages due to their hectic lifestyle, which, in turn, has led to a rise in demand for functional beverages, like energy drinks, especially through kiosks, vending machines, and specialist retail stores that are easily available.​ The increasing consumption of ready-to-drink (RTD) beverages in line with the hectic schedules of consumers due to their work lifestyles has moved their preference toward canned, processed, or ready-to-eat drinks, which is propelling the functional drink market in Japan.

Innovation in Packaging Accelerating the Demand for Energy Drinks

Energy drinks, as a product category, are found widely in stores across the country due to their longer shelf life, range of packaging sizes, and convenience. In Japan, energy drinks are famous as pharmaceutical drugs, quasi-drug, and carbonated beverages with innovative packaging to attract new generations of consumers. However, several giant manufacturers of energy drinks are spending huge amounts on product packaging in line with safety measures. For instance, Red Bull has been employing circular packaging technology in all its products to ensure sustainability and decrease plastic usage. The Japanese population tends to spend a significant amount on the foodservice sector, and the country is witnessing a decent consumption rate of energy drinks.

Japan Energy Drink Market Competitor Analysis

The Japanese energy drink market is highly competitive, and the majority of the market share is held by key players, including The Coca-Cola Company, Rockstar Inc., Red Bull GmbH, Taisho Pharmaceutical Holdings, and Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd. Manufacturers are focusing on creating wider distribution channels in order to cope with the rising competition and increasing consumer demand for energy drinks in the country. In addition, key players are relying on online distribution channels for the marketing and branding of their products. Advanced distribution network and manufacturing expertise offer an upper edge to manufacturers to expand their range of products across the country.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging Type
    • 5.1.1 Bottles (Plastic and Glass)
    • 5.1.2 Cans
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 The Coca-Cola Company
    • 6.4.2 Red Bull GmbH
    • 6.4.3 Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.4.4 Taisho Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.4.5 Monster Beverage Corporation
    • 6.4.6 Rockstar Inc.
    • 6.4.7 PepsiCo Inc.
    • 6.4.8 Osotspa Ltd
    • 6.4.9 Suntory Holdings Ltd
    • 6.4.10 Takeda Consumer Healthcare Company Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET