市場調査レポート
商品コード
1200892
日本のエナジードリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Japan Energy Drink Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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日本のエナジードリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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日本のエナジードリンク市場は、予測期間2022-2027年にCAGR14.5%を記録すると推定されます。
パッケージ別では、長時間労働や多忙なライフスタイルが一般化する中で、入手のしやすさと利便性から、缶入りエナジードリンクが最も好まれ、消費量も多いと推定されます。COVID-19の大流行による厳しい閉鎖にもかかわらず、日本は完全な閉鎖には至っていません。住民の移動も企業も制限されなかっています。そのため、エナジードリンクの主要な消費者である労働人口が、エナジードリンクの需要を維持するのに役立ちました。しかし、日本では、入手のしやすさと利便性から、缶入りエナジードリンクが最も好まれ、消費されていると推測されます。
エナジードリンク市場は、ミレニアル世代の需要と消費者の嗜好の変化に対応しており、彼らはエナジードリンクが健康面で他の炭酸飲料より優れているという認識を持っています。したがって、このような要因が市場を牽引しています。
しかし、健康維持に対する消費者の意識の高まりは、潰瘍、胃食道逆流症(GERD)、胃腸炎などの腸関連疾患の頻度減少につながり、基本的にプロバイオティクスであるエナジードリンクの消費を大きく加速させています。
日本は世界でも有数の労働時間の長い国です。政府の調査によると、日本企業の約4分の1が80時間以上の残業を要求し、12%の企業が月100時間を突破しています。消費者の健康意識の高まりにより、日本の消費者の多くは多忙なライフスタイルから清涼飲料水や炭酸飲料に代わるより健康的な飲料にシフトしており、その結果、特にキオスクや自動販売機、専門店など手軽に購入できるエネルギー飲料などの機能性飲料への需要が高まっています。また、仕事による多忙なライフスタイルに伴い、RTD(レディ・トゥ・ドリンク)飲料の消費が増えていることから、缶入り飲料、加工飲料、即席飲料へと嗜好が移行しており、これが日本の機能性飲料市場を促進しています。
エナジードリンクは、賞味期限が長く、パッケージサイズも豊富で、利便性が高いことから、日本全国の店舗で広く見られる商品カテゴリーです。日本では、エナジードリンクは医薬品、医薬部外品、炭酸飲料として有名であり、新しい世代の消費者を惹きつけるために斬新なパッケージが採用されています。しかし、エナジードリンクの巨大メーカー数社は、安全対策に沿った製品パッケージングに巨額の費用を投じています。例えば、レッドブル社は、持続可能性を確保し、プラスチック使用量を減らすために、すべての製品に循環型包装技術を採用しています。日本の人々は外食産業に多額の支出をする傾向があり、日本ではエナジードリンクの適切な消費率が示されています。
The Japanese energy drink market is estimated to register a CAGR of 14.5% during the forecast period 2022-2027.
By packaging, the canned energy drink segment is estimated to be the most preferred and highly consumed owing to its easy availability and convenience as long working schedules and hectic lifestyles become the norm. Despite stringent lockdowns due to the COVID-19 pandemic, Japan has not faced complete lockdowns. No restrictions were placed on residents' movements and businesses. Hence, the working population, which is one of the major consumers of energy drinks, helped the demand for energy drinks stay afloat. However, in Japan, canned energy drinks are estimated to be the most preferred and highly consumed product owing to their easy availability and convenience.
The energy drink market caters to the demand and changing consumer preferences of a large population of millennials in the country owing to their perception that energy drinks are superior to other carbonated drinks in terms of health benefits. Therefore, factors such as these are driving the market studied.
However, increasing consumer awareness of maintaining good health leads to the reduced frequency of gut-related disorders, like ulcers, Gastroesophageal Reflux Disease (GERD), gastroenteritis, etc., which is accelerating the consumption of energy drinks, basically probiotics, to a large extent.
Japan has among the longest working hours in the world. According to a government survey, approximately one-fourth of Japanese companies required their employees to work more than 80 hours of overtime, and 12% of companies had employees breaking the mark of 100 hours a month. Due to the rise in health consciousness among consumers, most Japanese consumers are shifting toward healthier alternatives to soft drinks and carbonated beverages due to their hectic lifestyle, which, in turn, has led to a rise in demand for functional beverages, like energy drinks, especially through kiosks, vending machines, and specialist retail stores that are easily available. The increasing consumption of ready-to-drink (RTD) beverages in line with the hectic schedules of consumers due to their work lifestyles has moved their preference toward canned, processed, or ready-to-eat drinks, which is propelling the functional drink market in Japan.
Energy drinks, as a product category, are found widely in stores across the country due to their longer shelf life, range of packaging sizes, and convenience. In Japan, energy drinks are famous as pharmaceutical drugs, quasi-drug, and carbonated beverages with innovative packaging to attract new generations of consumers. However, several giant manufacturers of energy drinks are spending huge amounts on product packaging in line with safety measures. For instance, Red Bull has been employing circular packaging technology in all its products to ensure sustainability and decrease plastic usage. The Japanese population tends to spend a significant amount on the foodservice sector, and the country is witnessing a decent consumption rate of energy drinks.
The Japanese energy drink market is highly competitive, and the majority of the market share is held by key players, including The Coca-Cola Company, Rockstar Inc., Red Bull GmbH, Taisho Pharmaceutical Holdings, and Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd. Manufacturers are focusing on creating wider distribution channels in order to cope with the rising competition and increasing consumer demand for energy drinks in the country. In addition, key players are relying on online distribution channels for the marketing and branding of their products. Advanced distribution network and manufacturing expertise offer an upper edge to manufacturers to expand their range of products across the country.