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市場調査レポート
商品コード
1198704
中古車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Used Car Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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中古車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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中古車市場は、予測期間中に10%以上のCAGRを記録し、4,600億米ドルに達すると予想されています。
COVID-19の発生は、自動車産業に大きな影響を与えました。サプライチェーンの混乱と輸送の停止により、中古車在庫の新規追加分が市場に出回らなくなったのです。その結果、購入可能なモデルが少なくなり、購入台数が減少しました。しかし、2021年の後期には、市場はパンデミック前の状況に戻り始め、低・中所得者層からの大きな後押しを受けて、中古車市場の機会が増加しました。
中期的には、全世界の中古車市場が急成長しています。その主な理由は、新興国の市場に組織的なプレーヤーが出現したことで、新興国の中古車市場を長年苦しめてきた信頼性の欠如に対処することができたからです。
デジタル化が進み、企業が遠隔地から没入型の購入体験を提供できるようになったことで、中古車市場は大きな成長を遂げると予想されます。さらに、付加価値サービスの増加や、中古車向けクレジットを提供するファイナンスプロバイダーの多様化も、全世界の中古車市場の成長に貢献すると考えられます。しかし、金利の上昇は一部の潜在顧客の意欲をそぎ、市場の成長を鈍らせる可能性があります。
所得水準の向上、高級車需要の増加、自動車保有期間の短縮、輸出入の活発化、二輪車保有者の小型車・コンパクトカーへのアップグレード志向の高まりなどの要因が市場成長の原動力となっています。
しかし、多くの国で中古車に対する融資が不足している、あるいは高額な融資オプションがあることが、市場成長の妨げになると予想されます。新車への融資は容易ですが、中古車への融資は金利が高く、また融資も容易ではありません。しかし、組織化されたセクターが徐々に成長しているため、市場の状況は変化しています。トヨタ、BMW、マルチ・スズキなどの大手企業が、インドで中古車市場に参入しています。
インドのような新興国の市場は、在庫を持たず、C2C販売のプラットフォームで繁栄する未組織のプレーヤーが支配しています。彼らは、オンライン・プラットフォーム上で中古車販売を促進することで得られる手数料で収益を得ています。しかし、組織化されたセクターと準組織化されたセクターは着実に追い上げており、予測期間の終わりには重要な役割を果たすと予想されます。アジア太平洋地域が最大の市場となり、北米、欧州がそれに続くと予想されます。
アジア太平洋を中心とした新興国でのスマートフォンやインターネットの普及が進む中、中古車販売店がデジタル化を利用して市場の提供を魅力的にしているため、中古車市場の組織化が進んでいます。オンラインプラットフォーム上の膨大な数の写真やビデオ、簡単なオンライン即時融資サービスなどの設備が、より多くの顧客を中古車購入に引き込んでいます。
テクノロジーの動向に伴い、オンライン販売による中古車車両購入は、ここ数年、顧客にとって最も好ましい選択肢となっています。さらに、車両のすべての必要書類、性能、およびサービス記録を監視するための追加機能を提供します。消費者は様々な選択肢を比較し、希望するフィルターを適用して、自分の条件に最も適した中古車を見つけることができます。
多くの新しい中古車会社が市場に参入しており、それは今後数年間も続くでしょう。各社は、カスタマイズされたサービス、新しい車両、低価格戦略を提供することで、既存のプレーヤーと競争しています。各社は今後も、見込み客に提供する付加価値サービス、サービスコストの削減、プレミアムでメンテナンスの行き届いた車両モデルや機能の導入などに基づき、優位性を保つことに注力し、市場で大きなシェアを獲得していくでしょう。
中古車販売と新車販売の比率がほぼ2対1の北米市場では、FairやVroomといった多くの新規参入企業が人工知能やビッグデータ分析を活用し、従来の中古車ディーラーとのブランドや提供商品の差別化を図っています。大手OEMは現在、収益を拡大するために中古車部門に投資しています。
25~40歳のハイテクに精通した顧客は、エンドツーエンドの取引、玄関先への配送、顧客の運転行動やライフスタイルに基づいたデジタル推奨、デジタル試乗などの機能を求めています。市場のプレーヤーは、車の仕様、性能レポート、在庫情報への完璧かつスムーズなアクセスを顧客に提供し、情報に基づいた意思決定を支援しています。
中国は、自動車保有台数で世界一の自動車市場です。2021年の乗用車の販売台数は2,148万台でした。同期間における乗用車の総台数は約2億8,200万台です。
このような自動車台数の多さから、中国における中古車市場への製品流入は計り知れないものがあります。自動車産業の急速な電動化に伴い、内燃機関の所有者が既存の自動車を売却し、電動モビリティに移行し始めたのです。これにより、中古車業界で購入可能な車両の数が大幅に増加し、予測期間中の成長の可能性を後押ししています。
インドもまた、自動車の耐用年数が長いことから、中古車市場の主要市場のひとつとなっています。インドでは、中古車購入の決め手となるのは手頃な価格です。顧客の大半は初めて車を購入する人たちです。そのため、エントリーレベルのハッチバックへの嗜好が高いです。
ジャカルタ政府は、2025年までに施行される奇数年交通規制を拡大し、車齢を最大10年に制限することを計画しているため、中古車業界はさらに勢いを増すと思われます。3年から7年乗ると、多くの個人は車を売却します。車齢規制が実施されれば、より早く自動車を売却する個人が増えるでしょう。
また、老朽化した自動車は、首都ジャカルタからジャワ島の小都市、あるいはジャワ島外に移動する傾向があります。ジャカルタでは新車や軽度の中古車が好まれるが、他の地域では価格が安ければ古いモデルでも購入することができます。インドネシアでは毎月約30万台の中古車が入れ替わります。東南アジアの中古車市場の成長を見込み、他地域の大手企業がインドネシアへの進出を計画しています。例えば
中古車市場は、True Value、Hertz Corporation、Pendragon PLCなど、複数の主要企業によって支配されています。予測期間後半には、組織化された準組織化セクターの拡大により、組織化された主要プレイヤーの収益が増加し、市場がやや統合された方向に向かうと予想されます。
The used car market is expected to reach USD 460 billion, registering a CAGR of over 10% during the forecast period.
The outbreak of COVID-19 affected the automotive industry significantly. With supply chain disruption and transportation halt, new additions to the used car inventory were not coming into the market. As a result, fewer models were available for purchase, resulting in fewer purchases. However, during the later stages of 2021, the market started reverting to the pre-pandemic situation, increasing opportunities for the used car market with a major push from low and mid-income consumers.
Over the medium term, the used car market across the world is growing rapidly. The main reason for the same has been the advent of organized players in the market in developing nations, which has taken care of the trust deficit plaguing the used car market in those countries for ages.
Due to increasing digitization and the ability of companies to provide immersive purchase experiences remotely, the used car market is expected to witness significant growth. Furthermore, the rise in value-added service offerings and the variety of finance providers offering credit for used cars will also contribute to the growth of the used car market across the globe. However, higher interest rates may discourage some potential customers, slowing the market's growth.
Factors such as a rise in income levels, increasing demand for luxury cars, shorter car ownership periods, booming import-export, and a growing preference for two-wheeler owners to upgrade to small and compact cars drive the growth of the market.
However, a lack of financing or expensive financing options in many countries for used cars is expected to hinder the growth of the market. While finance for new cars is easy to obtain, used cars attract a higher rate of interest and are not sanctioned so easily. However, with gradual growth in the organized sector, the market situation is changing. Major players, like Toyota, BMW, Maruti Suzuki, etc., have ventured into the used car space in India.
The market in emerging economies like India is dominated by unorganized players who do not own inventory but rather thrive on their platform for C2C sales. They make revenue through commissions earned by facilitating the sale of used cars on their online platforms. However, the organized and semi-organized sectors are steadily catching up and are expected to play a significant role toward the end of the forecast period. The Asia-Pacific region is expected to be the largest market, followed by North America and Europe.
As the smartphone and internet penetration in emerging economies, especially in Asia-Pacific, is increasing, the used car market is getting more organized because used car retailers use digitalization to make market offerings attractive. Facilities such as an enormous number of photos and videos on the online platform and an easy online instant finance service are drawing more customers into buying used cars.
With the growing trend in technology, used car vehicle purchase through online sales has become the most preferred choice for customers over the past few years. Moreover, it provides additional facilities to monitor all the required documents, performance, and service records of the vehicle. The consumer can compare a wide variety of options and apply their desired filter to find the most relevant used car that matches their criteria.
Many new used car companies are entering the market, and it will continue in the coming years. Companies compete with the existing players by providing customized services, a new fleet, and a low-pricing strategy. Companies will continue to focus on keeping themselves ahead based on value-added services provided to prospective clients, reducing service costs, and introducing premium and well-maintained vehicle models and features into their fleets to capture a significant share of the market.
In the North American market, where the used car sale to new car sale ratio is almost 2 to 1, many new players such as Fair and Vroom are leveraging artificial intelligence and Big Data analytics to differentiate their brand and offerings from conventionally used car dealers. Major OEMs are now investing in the used car segment to ramp up their revenues.
Tech-savvy customers in the age group of 25-40 years are demanding features such as end-to-end transactions, doorstep delivery, digital recommendations based on the driving behavior and lifestyle of the customer, and digital test drives. Players in the market are providing flawless and smooth access to car specifications, performance reports, and inventory information to customers to assist them in making informed decisions.
China is the world's largest automobile market owing to the sheer volume of vehicles present in the country. The country registered a total of 21.48 million units of passenger vehicles sold in 2021. The total number of passenger cars present numbered approximately 282 million units during the same period.
Owing to such a high number of vehicles, the product influx for the used car market is immense in China. With the rapid electrification of the country's automotive industry, owners of internal combustion engines have begun to sell their existing vehicles to make the switch to electric mobility. This significantly increased the number of vehicles available for purchase in the used car industry, driving the potential for growth during the forecast period.
India is another major market for the used car market owing to the long operational life of vehicles in the country. In India, a pre-owned car purchase is driven by affordability. The majority of customers are first-time car buyers. Thus, the preference for entry-level hatchbacks is high.
The second-hand car industry is poised to gain even more traction as the Jakarta government plans to broaden the odd-even traffic regulation that will take effect and limit vehicle age to a maximum of 10 years by 2025. After three to seven years of driving, many individuals sell their cars. Once the vehicle age restriction is in place, more individuals will sell their automobiles sooner.
There is also a tendency for cars to move from the Jakarta capital region to minor cities in Java or even outside of Java as they age. While individuals in Jakarta prefer to buy new or lightly used cars, residents in other parts of the country may consider purchasing an older model if the price is right. Approximately 300,000 used automobiles in Indonesia change hands every month. Considering the growth prospects in the Southeast Asian country's used car market, several major players from other regions are planning to start their operations in Indonesia. For instance,
The used car market is dominated by several key players, namely True Value, Hertz Corporation, Pendragon PLC, and many others. The growing organized and semi-organized sector is expected to bring in more revenue for the leading organized players toward the latter half of the forecast period, thus, moving the market ever slightly toward a consolidated one. For instance,