市場調査レポート
商品コード
1441992
中古セミトラック市場規模:クラス別、販売チャネル別、燃料別、成長見通し、地域別展望、世界予測、2024~2032年Used Semi-Truck Market Size - By Class (Class 8, Class 7, Class 6), By Sales Channel (Franchised Dealer, Independent Dealer, Peer-to-Peer), By Fuel (Gasoline, Electric, Diesel), Growth Prospects, Regional Outlook & Global Forecast, 2024 - 2032 |
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中古セミトラック市場規模:クラス別、販売チャネル別、燃料別、成長見通し、地域別展望、世界予測、2024~2032年 |
出版日: 2024年01月19日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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中古セミトラックの世界市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 8%を記録し、費用対効果の高い輸送ソリューションへの需要と、評判の高いディーラーによる認定中古在庫の入手可能性が後押しします。
業務効率を維持しながら初期投資コストを最小限に抑えようとする企業は、中古セミトラックへの関心を高めています。認定中古車が提供する保証は、ディーラーの信頼性と相まって買い手の信頼を高め、市場規模の拡大につながっています。各産業が輸送ニーズにおいて手頃な価格と信頼性を優先する中、中古セミトラック業界は今後数年で大きな成長を遂げると思われます。
例えば、商用車メーカーのAshok Leylandは2023年4月、中古商用車向けのeマーケットプレース「Re-AL」を導入しました。このプラットフォームは、顧客が中古車を取引し、新しいアショク・レイランドのトラックやバスに乗り換えるのを容易にすることを目的としています。この発表により、アクセシビリティが向上し、シームレスな取引が容易になるため、市場の成長と効率性が強化されます。
中古セミトラック市場は、販売チャネル、燃料、地域によって区分されます。
フランチャイズ・ディーラー部門は、その広範なネットワーク、確立された評判、認定中古車在庫へのアクセスにより、2032年まで顕著な成長を遂げると思われます。厳格な検査プロセスや保証による安心感を提供するフランチャイズ・ディーラーは、信頼性を求めるバイヤーに好まれています。市場での強い存在感と顧客の信頼により、フランチャイズ・ディーラーは中古セミトラック業界の最前線であり続け、業界の継続的な成長と成功を保証します。
ディーゼル燃料セミトラックの普及と信頼性により、ディーゼル・セグメントは2024年から2032年の間に中古セミトラック市場で注目すべきシェアを獲得すると思われます。ディーゼルエンジン搭載のセミトラックは、その堅牢な性能、燃費効率、牽引能力で好まれ、商業輸送のニーズに適した選択肢となっています。さらに、ディーゼルエンジンは市場に定着しており、膨大な中古車在庫があります。各産業が輸送要件としてディーゼルエンジン搭載トラックに依存し続ける中、ディーゼル・セグメントは中古セミトラック市場で主導的地位を維持すると思われます。
北米の中古セミトラック産業は、2024年から2032年にかけて著しいCAGRで成長すると予想されるが、これは同地域の強固な輸送インフラ、広範な道路網、商用車に対する高い需要が要因です。さらに、大手メーカーの存在と中古トラック市場の活況が北米の地位をさらに強化します。この地域が世界の輸送産業に大きく貢献していることから、北米は中古セミトラック産業の成長とダイナミクスに重要な貢献者として浮上すると思われます。
Global Used Semi-Truck Market size will register an 8% CAGR from 2024 to 2032, propelled by the demand for cost-effective transportation solutions and the availability of certified pre-owned inventory from reputable dealers. Businesses seeking to minimize initial investment costs while maintaining operational efficiency are increasingly turning to used semi-trucks. The assurance provided by certified pre-owned vehicles, coupled with dealer reliability, enhances buyer confidence, leading to an expansion in market size. As industries prioritize affordability and reliability in their transportation needs, the used semi-truck industry will experience significant growth in the coming years.
For instance, in April 2023, Ashok Leyland, a manufacturer of commercial vehicles, introduced its e-marketplace called Re-AL for pre-owned commercial vehicles. This platform aims to facilitate customers in trading their used vehicles and transitioning to new Ashok Leyland trucks and buses. This launch enhances accessibility and facilitates seamless transactions, thereby bolstering the growth and efficiency of the market.
The used semi-truck market is segmented based on sales channel, fuel, and region.
The franchised dealer segment will boast commendable growth through 2032, driven by their expansive network, established reputation, and access to certified pre-owned inventory. Offering reassurance through rigorous inspection processes and warranties, franchised dealers are preferred by buyers seeking reliability. With their strong market presence and customer trust, franchised dealers will remain at the forefront of the used semi-truck industry, ensuring continued growth and success in the industry.
The diesel segment will gain a noteworthy used semi-truck market share between 2024 and 2032 due to the widespread use and reliability of diesel-fueled semi-trucks. Diesel-powered semi-trucks are favored for their robust performance, fuel efficiency, and towing capacity, making them the preferred choice for commercial transportation needs. Additionally, diesel engines are well-established in the market, with a vast inventory of pre-owned vehicles available. As industries continue to rely on diesel-powered trucks for their transportation requirements, the diesel segment will maintain its leading position in the used semi-truck market.
North America used semi-truck industry will grow at a significant CAGR from 2024 to 2032, attributed to the region's robust transportation infrastructure, extensive road networks, and high demand for commercial vehicles. Additionally, the presence of major manufacturers and a thriving second-hand truck market further bolster North America's position. With the region's significant contributions to the global transportation industry, North America will emerge as a key contributor to the used semi-truck industry's growth and dynamics.