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市場調査レポート
商品コード
1441992

中古セミトラック市場規模:クラス別、販売チャネル別、燃料別、成長見通し、地域別展望、世界予測、2024~2032年

Used Semi-Truck Market Size - By Class (Class 8, Class 7, Class 6), By Sales Channel (Franchised Dealer, Independent Dealer, Peer-to-Peer), By Fuel (Gasoline, Electric, Diesel), Growth Prospects, Regional Outlook & Global Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

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中古セミトラック市場規模:クラス別、販売チャネル別、燃料別、成長見通し、地域別展望、世界予測、2024~2032年
出版日: 2024年01月19日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中古セミトラックの世界市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 8%を記録し、費用対効果の高い輸送ソリューションへの需要と、評判の高いディーラーによる認定中古在庫の入手可能性が後押しします。

業務効率を維持しながら初期投資コストを最小限に抑えようとする企業は、中古セミトラックへの関心を高めています。認定中古車が提供する保証は、ディーラーの信頼性と相まって買い手の信頼を高め、市場規模の拡大につながっています。各産業が輸送ニーズにおいて手頃な価格と信頼性を優先する中、中古セミトラック業界は今後数年で大きな成長を遂げると思われます。

例えば、商用車メーカーのAshok Leylandは2023年4月、中古商用車向けのeマーケットプレース「Re-AL」を導入しました。このプラットフォームは、顧客が中古車を取引し、新しいアショク・レイランドのトラックやバスに乗り換えるのを容易にすることを目的としています。この発表により、アクセシビリティが向上し、シームレスな取引が容易になるため、市場の成長と効率性が強化されます。

中古セミトラック市場は、販売チャネル、燃料、地域によって区分されます。

フランチャイズ・ディーラー部門は、その広範なネットワーク、確立された評判、認定中古車在庫へのアクセスにより、2032年まで顕著な成長を遂げると思われます。厳格な検査プロセスや保証による安心感を提供するフランチャイズ・ディーラーは、信頼性を求めるバイヤーに好まれています。市場での強い存在感と顧客の信頼により、フランチャイズ・ディーラーは中古セミトラック業界の最前線であり続け、業界の継続的な成長と成功を保証します。

ディーゼル燃料セミトラックの普及と信頼性により、ディーゼル・セグメントは2024年から2032年の間に中古セミトラック市場で注目すべきシェアを獲得すると思われます。ディーゼルエンジン搭載のセミトラックは、その堅牢な性能、燃費効率、牽引能力で好まれ、商業輸送のニーズに適した選択肢となっています。さらに、ディーゼルエンジンは市場に定着しており、膨大な中古車在庫があります。各産業が輸送要件としてディーゼルエンジン搭載トラックに依存し続ける中、ディーゼル・セグメントは中古セミトラック市場で主導的地位を維持すると思われます。

北米の中古セミトラック産業は、2024年から2032年にかけて著しいCAGRで成長すると予想されるが、これは同地域の強固な輸送インフラ、広範な道路網、商用車に対する高い需要が要因です。さらに、大手メーカーの存在と中古トラック市場の活況が北米の地位をさらに強化します。この地域が世界の輸送産業に大きく貢献していることから、北米は中古セミトラック産業の成長とダイナミクスに重要な貢献者として浮上すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • メーカー
    • フリート管理プロバイダー
    • サービスプロバイダー
    • テクノロジープロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 輸送・物流部門の拡大
      • 費用効率の高いオプションとカスタマイズに対する需要の高まり
      • トラック輸送技術における技術革新の高まり
      • より低い財務リスクへの需要の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い維持費と修理費
      • 部品保証の制限
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:クラス別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • クラス6
  • クラス7
  • クラス8

第6章 市場推計・予測:販売チャネル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • フランチャイズディーラー
  • 独立系ディーラー
  • ピアツーピア

第7章 市場推計・予測:燃料別市場推計・予測:燃料別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ガソリン
  • 電気
  • ディーゼル

第8章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • ベルギー
    • スウェーデン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • ベトナム
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イラン
    • トルコ
    • その他のMEA

第9章 企業プロファイル

  • AB Volvo
  • Arrow Truck Sales, Inc.
  • Bergey's Truck Centers
  • Daimler Trucks
  • East Coast International Trucks
  • Enterprise Truck Rental
  • Fyda Freightliner
  • International Used Trucks Center
  • IronPlanet Inc.
  • IVECO S.p.A
  • MAN Truck & Bus SE
  • MHC Used Truck Sales(Murphy-Hoffman Company)
  • PACCAR Inc.
  • Penske Used Trucks
  • Piedmont Peterbilt
  • Premier Truck Group
  • Ritchie Bros. Auctioneers
  • Ryder System, Inc.
  • Sandhills Global(Truckpaper)
  • Scania
  • Schneider National
  • Summit Truck Group
  • Tata Motors Limited
目次
Product Code: 7928

Global Used Semi-Truck Market size will register an 8% CAGR from 2024 to 2032, propelled by the demand for cost-effective transportation solutions and the availability of certified pre-owned inventory from reputable dealers. Businesses seeking to minimize initial investment costs while maintaining operational efficiency are increasingly turning to used semi-trucks. The assurance provided by certified pre-owned vehicles, coupled with dealer reliability, enhances buyer confidence, leading to an expansion in market size. As industries prioritize affordability and reliability in their transportation needs, the used semi-truck industry will experience significant growth in the coming years.

For instance, in April 2023, Ashok Leyland, a manufacturer of commercial vehicles, introduced its e-marketplace called Re-AL for pre-owned commercial vehicles. This platform aims to facilitate customers in trading their used vehicles and transitioning to new Ashok Leyland trucks and buses. This launch enhances accessibility and facilitates seamless transactions, thereby bolstering the growth and efficiency of the market.

The used semi-truck market is segmented based on sales channel, fuel, and region.

The franchised dealer segment will boast commendable growth through 2032, driven by their expansive network, established reputation, and access to certified pre-owned inventory. Offering reassurance through rigorous inspection processes and warranties, franchised dealers are preferred by buyers seeking reliability. With their strong market presence and customer trust, franchised dealers will remain at the forefront of the used semi-truck industry, ensuring continued growth and success in the industry.

The diesel segment will gain a noteworthy used semi-truck market share between 2024 and 2032 due to the widespread use and reliability of diesel-fueled semi-trucks. Diesel-powered semi-trucks are favored for their robust performance, fuel efficiency, and towing capacity, making them the preferred choice for commercial transportation needs. Additionally, diesel engines are well-established in the market, with a vast inventory of pre-owned vehicles available. As industries continue to rely on diesel-powered trucks for their transportation requirements, the diesel segment will maintain its leading position in the used semi-truck market.

North America used semi-truck industry will grow at a significant CAGR from 2024 to 2032, attributed to the region's robust transportation infrastructure, extensive road networks, and high demand for commercial vehicles. Additionally, the presence of major manufacturers and a thriving second-hand truck market further bolster North America's position. With the region's significant contributions to the global transportation industry, North America will emerge as a key contributor to the used semi-truck industry's growth and dynamics.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Manufacturers
    • 3.2.2 Fleet management providers
    • 3.2.3 Service providers
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Expanding transportation and logistics sector
      • 3.8.1.2 Rising demand for cost-efficient options and customization
      • 3.8.1.3 Rising innovations in trucking technology
      • 3.8.1.4 Increased demand for lower financial risks
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High maintenance and repair costs
      • 3.8.2.2 Limited warranty on parts
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Class, 2018-2032 ($Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Class 6
  • 5.3 Class 7
  • 5.4 Class 8

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Sales Channel, 2018-2032 ($Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Franchised dealer
  • 6.3 Independent dealer
  • 6.4 Peer-to-Peer

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2018-2032 ($Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Gasoline
  • 7.3 Electric
  • 7.4 Diesel

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 ($Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Russia
    • 8.3.6 Belgium
    • 8.3.7 Sweden
    • 8.3.8 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Indonesia
    • 8.4.6 Thailand
    • 8.4.7 Vietnam
    • 8.4.8 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Iran
    • 8.6.5 Turkey
    • 8.6.6 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 AB Volvo
  • 9.2 Arrow Truck Sales, Inc.
  • 9.3 Bergey's Truck Centers
  • 9.4 Daimler Trucks
  • 9.5 East Coast International Trucks
  • 9.6 Enterprise Truck Rental
  • 9.7 Fyda Freightliner
  • 9.8 International Used Trucks Center
  • 9.9 IronPlanet Inc.
  • 9.10 IVECO S.p.A
  • 9.11 MAN Truck & Bus SE
  • 9.12 MHC Used Truck Sales (Murphy-Hoffman Company)
  • 9.13 PACCAR Inc.
  • 9.14 Penske Used Trucks
  • 9.15 Piedmont Peterbilt
  • 9.16 Premier Truck Group
  • 9.17 Ritchie Bros. Auctioneers
  • 9.18 Ryder System, Inc.
  • 9.19 Sandhills Global (Truckpaper)
  • 9.20 Scania
  • 9.21 Schneider National
  • 9.22 Summit Truck Group
  • 9.23 Tata Motors Limited