市場調査レポート
商品コード
1198634

タバコ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Tobacco Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 2~3営業日

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タバコ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タバコの世界市場は、今後5年の間に3.75%のCAGRで推移すると予測されています。

喫煙率の上昇とタバコ製品に対する安定した需要が、世界のタバコ市場の成長を促す主な要因となっています。タバコは世界各国の政府にとって重要な税収源の1つです。規制が緩やかなため、新興経済諸国が市場の成長を促進しています。タバコは、利便性、提供される体験、費用対効果など、さまざまな要因から最も人気のあるタバコ製品であることが確認されています。タバコ市場は、少数の大手企業が世界的に大きなシェアを占めているため、統合されています。

タバコ製品の革新に伴い、メーカーは企業収益を拡大するために世界規模で製品を発売しており、これが世界のタバコ市場の成長を後押しする牽引力となっています。国民がタバコの害を認識するようになったため、世界中の先進国や裕福な国々でタバコの消費量が減少しています。企業は、需要を維持するために、従来品よりも害が大幅に少ない新製品を投入しています。市場に投入された新型、代替、または新規のタバコ製品と呼ばれる新しいニコチン製品は、全世界の市場の成長を助けています。

タバコの市場動向

低タール、ニコチン製品の人気上昇

従来のタバコや可燃性タバコの使用を減らすため、この地域の消費者は電子タバコ、スナッフ、低タールタバコ製品を同時に使用するようになってきています。また、電子タバコは従来の可燃性タバコの喫煙体験を模倣しているため、消費者はニコチン中毒を満たすために電子タバコを大幅に使用しており、これが市場を牽引しています。さらに、ベイプデバイスの人気の高まりとともに、フレーバーやフレグランスのベンダーは、消費者を引き付けるために多種多様なeリキッドを導入しています。メンソール、ミント、チョコレート、コーラ、バブルガム、その他の果物や香料のフュージョンなど、さまざまなフレーバーが、多くの消費者を電子タバコデバイスの導入に導いています。

さらに、電子タバコやスヌースなどの製品は、可燃性喫煙器に比べ発がん性物質の含有量が少ないという特徴もあります。さらに、タバコに関連するがんの症例が世界的に増加しており、そのほとんどがタバコの喫煙に関連していることから、国民は代替手段を求めるようになっています。したがって、特に喫煙者の間で健康への懸念が高まっていることが、有害性の低いタバコ製品の市場成長を後押ししています。

アジア太平洋地域が市場で重要なシェアを占める

アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々に代表される世界最大のタバコの生産国と消費国の一つです。ITCは、全国的な販売網と豊富なブランドポートフォリオを背景に、アジア市場におけるたばこ最大手の1つです。タバコ会社は広告を出すことができないため、ITCを含め、ほとんどの会社が売上を維持するために幅広い流通とイノベーションに頼っています。インドなどでは、公共の場でのたばこ製品の消費を禁止しているほか、アジア太平洋地域の近代的な小売店でたばこ製品が入手しやすくなっているなどの規制が、アジア太平洋地域のたばこ市場の成長を積極的に後押ししている要因となっています。日本では、歴史的に他の多くの国よりも法律による喫煙の規制が緩やかでしたが、近年は大きく変化しています。しかし、日本のプレーヤーはTAPSO自動販売機システムを導入し、自動販売機でたばこを購入する人は年齢を確認できる身分証明書を持つことを義務付けました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シガレット
    • 葉巻とシガリロ
    • 水パイプ
    • 無煙デバイス
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • China National Tobacco Corporation
    • Philip Morris International Inc.
    • British American Tobacco plc
    • Japan Tobacco Inc.
    • Imperial Brands plc
    • Altria Group, Inc.
    • PT Gudang Garam Tbk
    • Eastern Company SAE
    • KT&G Corp
    • ITC Limited

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69967

The Global Tobacco Market is estimated to witness a CAGR of 3.75%in the upcoming five years.

Increasing smoking prevalence and stable demand for tobacco products are the key factors driving growth in the global tobacco market. Tobacco is one of the significant sources of tax revenue for governments worldwide. Owing to lax regulatory environments, developing economies are now fuelling growth in the market. Cigarettes have been observed to be the most popular tobacco product, owing to various factors such as convenience, the experience offered, and cost-effectiveness, among others. The tobacco market is consolidated with the presence of a few large players accounting for a significant share worldwide.

With the innovation in tobacco products, manufacturers are launching the product on a global scale to expand the company's revenues which in turn is gaining traction to boost the growth of the global tobacco market. As the population has become more aware of the harmful effects of tobacco consumption, tobacco consumption has been declining in developed and wealthy countries across the globe. Companies are introducing new products that are significantly less harmful than conventional products to maintain demand. New nicotine products referred to as new, alternative, or novel tobacco products that have entered the market are aiding the growth of the market across the globe.

Tobacco Market Trends

Rising Popularity for Low Tar, Nicotine Products

To reduce the use of conventional/combustible cigarettes, consumers in the region are increasingly using e-cigarettes, snuff, and low-tar cigarette products concurrently. Additionally, due to the fact that e-cigarettes mimic the experience of smoking conventional/combustible cigarettes, consumers are significantly using them to satisfy their nicotine addiction, which is driving the market. Additionally, with the growing popularity of vaping devices, flavor and fragrance vendors are introducing a wide variety of e-liquids to attract consumers. Different flavors, such as menthol, mint, chocolate, cola, bubble gum, and fusions of other fruits and flavoring substances, are luring many consumers to adopt these e-cigarette devices.

Furthermore, e-cigarettes, snus, and other products have lower levels of carcinogens compared to combustible smokers. In addition, increasing cases of tobacco-related cancer globally, most of which are linked to cigarette smoking, have led the public to seek alternatives. Hence, increasing health concerns, especially among the smoking population, are driving the market growth of less harmful tobacco products.

Asia-Pacific Holds a Significant Share in the Market

Asia-Pacific is one of the largest producers and consumers of tobacco globally, led by countries such as China and India. ITC is one of the biggest players in the Asian market in terms of cigarettes on the back of countrywide distribution and a large portfolio of brands. As cigarette companies cannot advertise, most rely on wide distribution and innovations to retain sales, including ITC. The regulations in countries such as India, for instance, the ban on the consumption of tobacco products in public places and also the rising availability of tobacco products in modern retail outlets in the region, are factors that are actively driving the growth of the tobacco market in the Asia-Pacific region. Smoking in Japan, though historically less restricted by law than in many other nations, has significantly changed in recent years. However, Japanese players implemented the TAPSO vending machine system, which required that people purchasing cigarettes from vending machines have identification cards verifying their age.

Tobacco Market Competitor Analysis

The global tobacco market is consolidated and comprises a few large players who hold most of the share in the market. Some of the major players in the market are Philip Morris International Inc., British American Tobacco plc, Imperial Brands plc, Eastern Company SAE, and ITC Limited, among others. With increased industry regulation worldwide, the launching of new products, mergers, and acquisitions have also increased, which are the major cause of acquiring a huge share in the market. The manufacturer is majorly concentrating on enhancing their product quality to obtain a competitive edge over other players in the market. Advanced distribution network and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products across the world.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cigarettes
    • 5.1.2 Cigars and Cigarillos
    • 5.1.3 Waterpipes
    • 5.1.4 Smokeless Devices
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 China National Tobacco Corporation
    • 6.3.2 Philip Morris International Inc.
    • 6.3.3 British American Tobacco plc
    • 6.3.4 Japan Tobacco Inc.
    • 6.3.5 Imperial Brands plc
    • 6.3.6 Altria Group, Inc.
    • 6.3.7 PT Gudang Garam Tbk
    • 6.3.8 Eastern Company SAE
    • 6.3.9 KT&G Corp
    • 6.3.10 ITC Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS