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市場調査レポート
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1198559

合成ガス誘導体市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Syngas Derivatives Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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合成ガス誘導体市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

合成ガス誘導体市場は、予測期間中に9%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19の流行は、全世界の合成ガスおよび誘導体市場を免れました。燃料需要の低下によるサプライチェーンの中断により、合成ガスおよび誘導体の生産ユニットの数が途絶えました。さらに、ヘルスケア部門や個人保護具を中心にプラスチックのニーズが拡大し、化学部門の合成ガスおよび誘導体市場の需要を高めました。

主なハイライト

  • 短期的には、環境制約の高まりとクリーンテクノロジーの出現が、合成ガスおよび誘導体の需要増加の要因であると考えられます。世界的に汚染レベルが高いため、多くの国の政府は国民にクリーンテクノロジーの導入を促しています。こうしたコンセプトや活動は、世界市場の明るい成長に貢献すると思われます。合成ガスおよび誘導体の研究開発活動も、この事業の発展を後押しするものと期待されています。企業は収入を増やすために、研究開発にかなりの投資を行っています。大規模な投資は、長期的には世界市場を押し上げ、予測期間中の市場成長を促進すると思われます。
  • しかし、合成ガスおよび誘導体の市場成長の阻害要因としては、多額の資本コストや、最先端のガス化技術を用いた稼働中のプラントの建設に要する時間などがあります。
  • しかし、急速な都市化、インフラ整備、石油・ガス産業の発見などは、業界全体の成長を緩和し、予測期間中に大きな可能性を与える重要な要因となっています。
  • 収益と予測に関しては、アジア太平洋地域が予測期間中に世界市場を独占し、世界の合成ガス誘導体市場で最も高い市場シェアを占めると予想されます。

合成ガス誘導体の市場動向

輸送用燃料が大幅な市場シェアを占める

  • 予測期間中、輸送用燃料セグメントはCAGR10.3%で上昇すると予想されています。航空機が化石エネルギーから持続可能なエネルギーへと移行する中で、温室効果ガスの排出を最大100%削減できるPower-to-Liquid(PtL)燃料が実用的な選択肢として浮上する可能性があります。
  • 白金液化燃料は、燃料合成とメタノールからジェットへの変換という2つの基本的なプロセスによって作られます。どちらも、一酸化炭素と水素の混合ガスである「合成ガス」の生成が必要です。
  • 合成ガスの製造には、共電分解や逆水ガスシフトが利用できます。共電解は、水素を別途製造する必要がないです。RWGSでは合成ガスを発生させる前提として、再生可能な水素や低炭素の水素を必要とするのに対し、共電分解では合成ガスを1つの工程で発生させることができます。
  • もし、共電分解が合成ガス生成の段階として成熟したとしたら。その場合、水素と合成ガスの合成段階でのコスト削減により、平準化された燃料生産コストが低くなるなど、RWGSよりもいくつかの利点があるはずです。共電解には、熱回収と燃料合成段階との統合により、より効率的なプロセスとなる可能性があります。これら2つのアプローチ以外にも、いくつかの企業が、ゲームを変える可能性のある新しい技術の実験を行っています。
  • 低炭素で再生可能な水素生成の進歩も、白金族バリューチェーンの成熟に不可欠です。平準化された水素コストを1kgあたり1米ドル未満に引き下げると(再生可能エネルギーの投入を含み、輸送と流通を除く)、白金のコストは炭素源に応じてトンあたり1,200~1,800米ドルとなり、2030年までに平均価格が40%低下することになります。これは化石ジェット燃料よりもまだ高価であるが、代替SAFよりも手頃な価格です。
  • ブルー」と呼ばれる低炭素水素は、主に天然ガスから炭素回収と貯留を経て得られるのに対し、再生可能エネルギーから得られる「グリーン」水素は、再生可能エネルギーから得られます。低炭素水素は、現在、再生可能水素よりも安価であり、PtLのスケーリングを加速するための移行技術として利用することができます。
  • 低炭素水素の製造コストが下がったとはいえ、白金族を生成するには、水素生成のプロセスと燃料合成のステージで、2回CO2を吸収する必要があります。これは非効率であるため、長期的な白金族製造には再生可能な水素を優先させることができます。
  • 白金液の投入価格を1MWhあたり15~20米ドル以下にするには、再生可能エネルギーの迅速な研究開発と予想以上のコストダウンが現在も将来も必要です。白金族ジェット燃料の年間生産量は、2025年までの約10万トンから、2035年には1000万~1億500万トンに拡大すると予測されており、10年間で1000倍以上になる可能性があります。白金液の需要に対応するためには、2022年から2050年の間に3兆ドルから4兆ドルもの大規模な資本が必要となる可能性があります。白金族は資本集約的であるため、投資家が生産拡大において重要な役割を果たすことは間違いないです。
  • British Petroleum(BP)によると、2021年の世界の石油消費量は日量9410万バレルに達しました。パンデミックによる移動制限で輸送用燃料の需要が減り、世界の石油消費量が減少した前年より6%以上の増加です。
  • 上記のすべての要因が、今後数年間、調査対象市場の需要を支えることになりそうです。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • 合成ガス誘導体市場は、アジア太平洋地域が市場シェアと市場収益の面で優位を占めています。この地域は、予測期間中もその優位性を維持すると考えられています。
  • 石炭と天然ガスの埋蔵量が豊富であることに加え、都市化の拡大、インフラ整備、石油・ガス産業の発見により、アジア太平洋地域は今後数年間、主導的地位を維持すると思われます。
  • CHEManager(Chemdata International)によると、中国は2021年に世界第3位の化学品輸出国となり、金額ベースで世界の化学品輸出の9.6%を占めました。
  • 米国地質調査所によると、2021年の世界のアンモニア生産量は約1億5,000万トンです。東アジアのアンモニア生産量が最も多く、約6460万トン。中国は世界最大のアンモニア生産国です。このアジアの国のアンモニア生産量は、2021年には3900万トン以上の含有窒素になると予想されました。これにロシア、米国、インドが続き、いずれも生産量は1,000万トンを超えています。
  • 国別国際貿易統計年報(HS)によると、商品分類290511「メタノール(メチルアルコール)」の2021年の輸入額は38億6,000万米ドルです。商品分類290511「メタノール(メチルアルコール)」の販売額は11億7,000万米ドル増加しました。2020年、商品群290511の対中輸入額は26億8,000万米ドルに相当します。
  • 中国は現在,世界で最も重要な水素生産国であり,年間生産量は3,300万トンを超えています。2022年3月23日、中国当局は、政府がカーボンピーク・ニュートラル目標に向けて取り組む中で、2021年から2035年の水素エネルギー成長計画を発表しました。
  • 国家発展改革委員会と国家エネルギー局が共同で発表した計画によると、中国は2025年までに比較的完全な水素エネルギー産業発展体系を実施するとしています。これは、イノベーション能力が大幅に向上し、コア技術と製造プロセスが本質的にマスターされたものとなっています。
  • 再生可能エネルギーからの年間水素生産量は、2025年までに10万~20万トンに達すると推定され、新しい水素エネルギー消費の重要な要素となり、年間100万~200万トンの二酸化炭素排出量の減少を可能にします。
  • 中国は、2030年までに許容可能で秩序ある産業アーキテクチャを目指すとともに、再生可能エネルギーによる水素発電の普及を図り、カーボンピークの目標をしっかりとサポートすることを目指しています。
  • この計画によると、2035年までに、再生可能エネルギーから製造された水素が末端のエネルギー消費に占める割合は劇的に増加し、同国のグリーンエネルギー革命をサポートすることになります。
  • 水素は、通常、大規模に生成するためには一次エネルギーの投入を必要とする二次情報源です。水素はその発生源によってグレー、ブルー、グリーンの3種類があり、グリーン水素は気候変動に左右されない方法で作られる唯一の形態であり、排出量を削減する可能性があります。
  • その結果、上記のすべての原因により、アジア太平洋地域の合成ガス誘導体市場の需要が将来的に増加すると予測されます。

合成ガス誘導体市場の競合他社分析

合成ガス誘導体市場は、部分的に断片化されている性質があります。市場の主要メーカーには、BASF SE、CF Industries Holdings, Inc、Dow Inc、Shell PLC、SynGas Technology, LLC、その他(順不同)などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 環境規制の高まりとクリーンテクノロジーの台頭
    • 合成ガスおよび誘導体の研究開発における取り組み
  • 抑制要因
    • 最先端のガス化技術を用いた稼働プラントの建設にかかる膨大な資本コストと時間
    • その他の制約
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場のセグメンテーション

  • 主成分
    • メタノール
    • ジメチルエーテル
    • アンモニア
    • オキソ化学品
    • 水素
  • 誘導体
    • ホルムアルデヒド
    • メタノール-オレフィン(MTO)/メタノール-プロピレン(MTP)
    • メチルtert-ブチルエーテル(MTBE)/ターシャリーアミルメチルエーテル(TAME)
    • テレフタル酸ジメチル(DMT)
    • 酢酸
    • ジメチルエーテル
    • メタクリル酸メチル(MMA)
  • 用途
    • エアゾール製品
    • LPG混合
    • 発電用燃料
    • 輸送用燃料
    • アクリル酸エステル
    • グリコールエーテル
    • アセテート
    • 潤滑油
    • 樹脂
    • その他の用途
  • エンドユーザー産業
    • 農業分野
    • 繊維
    • 鉱業
    • 製薬
    • 冷凍
    • 化学品
    • 運輸
    • エネルギー
    • 精製
    • 溶接・金属加工
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場ランキング分析
  • 主要プレイヤーの戦略
  • 企業プロファイル
    • Air Liquide Global E&C Solutions
    • Air Products and Chemicals, Inc.
    • BASF SE
    • CF Industries Holdings, Inc.
    • Chiyoda Corporation
    • Dow Inc.
    • General Electric Company
    • Haldor Topsoe A/S
    • Linde AG(The Linde Group)
    • Methanex Corporation
    • Nutrien Ltd.
    • Sasol Limited
    • Shell PLC
    • Siemens AG
    • SynGas Technology, LLC
    • Synthesis Energy Systems, Inc
    • TechnipFMC PLC

第7章 市場機会と今後の動向

  • 急速な都市化、インフラ整備、石油・ガス産業の発見
目次
Product Code: 93443

The Syngas Derivatives market is anticipated to register a CAGR of over 9% during the forecast period. The COVID-19 epidemic spared the syngas and derivatives market across the globe. The number of syngas and derivatives production units was disrupted due to interruptions in the supply chain caused by low fuel demand. Furthermore, the need for plastic expanded, particularly in the healthcare sector and personal protection equipment, raising the demand for the chemical sector's syngas and derivatives market.

Key Highlights

  • Over the short term, growing environmental constraints and the emergence of clean technologies can be attributed to the increased demand for syngas and derivatives. Because of the high pollution levels worldwide, governments in many nations are encouraging citizens to embrace clean technologies. These concepts and activities will likely contribute to the global market's bright future in terms of growth. R&D initiatives in syngas and derivatives are also expected to help the business develop. Businesses invest considerably in R&D to increase their income. Massive investments will likely boost the global market in the long run and drive market growth during the forecast period.
  • However, some impediments to syngas and derivatives market growth include substantial capital costs and the time required to build an operating plant with cutting-edge gasification techniques.
  • Nevertheless, rapid urbanization, infrastructure development, and discoveries in the oil & gas industry are some significant factors contributing to cushioning overall industry growth and giving substantial potential in the forecast period.
  • Regarding revenue, Asia-Pacific is expected to dominate the global market during the forecast period and includes the highest market share in the worldwide syngas derivatives market.

Syngas Derivatives Market Trends

Transportation Fuel include a Substantial Market Share

  • During the forecast period, the transportation fuel segment is expected to rise at a CAGR of 10.3%. Power-to-liquid (PtL) fuel may emerge as a practical option as aviation moves from fossil to sustainable energies, with up to 100% reductions in greenhouse gas emissions.
  • PtL fuels are created by two fundamental processes: fuel synthesis and methanol to jet. Both need synthesis gas generation, sometimes known as "syngas," a mixture of carbon monoxide and hydrogen.
  • Co-electrolysis or reverse water gas shift can be used to produce syngas. The co-electrolysis process eliminates the need for separate hydrogen production. It generates syngas in a single step, whereas RWGS requires renewable or low-carbon hydrogen as a prerequisite for generating syngas.
  • Suppose co-electrolysis can mature as a syngas-generation phase. In that case, it will have several advantages over RWGS, including lower levelized fuel production costs due to cost savings from the combined hydrogen and syngas production phases. Co-electrolysis include the potential to be a more efficient process due to heat recovery and integration with the fuel synthesis stage. Aside from these two approaches, several companies are experimenting with novel and potentially game-changing technology.
  • Low-carbon and renewable hydrogen generation advances will also be crucial to the PtL value chain maturation. Lowering the levelized hydrogen cost to less than USD 1 per kg (including renewable energy input but excluding transport and distribution) would reduce the cost of PtL to USD 1,200 to USD 1,800 per ton, depending on the carbon source, resulting in a 40% reduction in average price by 2030. While this is still more expensive than fossil jet fuel, it is more affordable than alternative SAFs.
  • Low-carbon hydrogen, often known as "blue," is mainly derived from natural gas through carbon capture and storage, whereas renewable or "green" hydrogen is derived from renewable energy. Low-carbon hydrogen is now less expensive than renewable hydrogen and can be used as a transition technology to speed up PtL scaling.
  • Even though low-carbon hydrogen lowered the production costs, generating PtL requires absorbing CO2 twice: once during the hydrogen generation process and again during the fuel synthesis stage. Renewable hydrogen can be prioritized for long-term PtL production because this is inefficient.
  • Rapid R&D and faster-than-anticipated cost declines for renewable energy are required today and in the future to reduce PtL input prices to less than USD 15 to USD 20 per MWh. Annual PtL jet fuel output is predicted to expand from roughly 100,000 tons announced through 2025 to ten million to 105 million tons by 2035, representing a potential thousand-fold increase within a decade. Significant capital will be necessary to meet PtL demand-possibly USD 3 trillion to USD 4 trillion between 2022 and 2050. Because of the capital intensity of PtL, investors will undoubtedly play a significant role in production expansion.
  • According to British Petroleum (BP), in 2021, global oil consumption reached 94.1 million barrels per day. There was an increase of more than 6% over the previous year when worldwide oil consumption fell due to pandemic-enforced mobility limitations, which reduced transportation fuel demand.
  • All the above factors will likely support the demand for the studied market in the coming years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific dominates the syngas derivatives market in terms of market share and market revenue. The region is set to continue its dominance over the forecast period.
  • Due to the significant availability of coal and natural gas reserves, as well as expanding urbanization, infrastructure development, and discoveries in the oil and gas industry, Asia Pacific will likely maintain its leadership position in the following years.
  • According to CHEManager (Chemdata International), China was the world's third-largest chemical exporting nation in 2021, accounting for 9.6% of worldwide chemical exports in terms of value.
  • According to US Geological Survey, the global ammonia output in 2021 is around 150 million metric tons. East Asia produced the most ammonia, with about 64.6 million metric tons. China is the world's biggest ammonia producer. The Asian country's ammonia production was anticipated to be over 39 million metric tons of contained nitrogen in 2021. It was followed by Russia, the United States, and India, all of which produced more than 10 million tons.
  • According to Annual International Trade Statistics by Country (HS), the value of imports of commodity category 290511, "Methanol (methyl alcohol)," totaled USD 3.86 billion in 2021. Sales of commodity category 290511 "Methanol (methyl alcohol)" increased by USD 1.17 billion. In 2020, the value of commodity group 290511 imports to China equaled USD 2.68 billion.
  • China is currently the world's most significant hydrogen producer, with an annual output of over 33 million metric tons. On 23 March 2022, Chinese authorities issued a plan for the growth of hydrogen energy for 2021-2035 as the government works toward its carbon peaking and neutrality goals.
  • According to a plan jointly released by the National Development and Reform Commission and the National Energy Administration, China will implement a relatively complete hydrogen energy industry development system by 2025. It is combined with the innovation capability significantly improved, and the core technologies and manufacturing processes essentially mastered.
  • Annual hydrogen production from renewable energy is estimated to reach 100,000 to 200,000 metric tons by 2025, becoming a significant element of new hydrogen energy consumption and allowing for a 1 million to 2 million metric tons decrease in carbon dioxide emissions annually.
  • China is aiming for an acceptable and orderly industrial architecture by 2030, as well as widespread usage of hydrogen generation from renewable energy, to provide firm support for the carbon peaking goal.
  • According to the plan, by 2035, the share of hydrogen produced from renewable energy in terminal energy consumption will have increased dramatically, supporting the country's green energy revolution.
  • Hydrogen is a secondary energy source that usually requires primary energy input to be created on a large scale. Hydrogen can be gray, blue, or green depending on its source, and green hydrogen is the only form created in a climate-neutral manner that could cut emissions.
  • As a result, all the causes above are projected to increase demand for the syngas derivatives market in the Asia-Pacific region in the future.

Syngas Derivatives Market Competitor Analysis

The Syngas Derivatives Market is partially fragmented in nature. Some major manufacturers in the market include BASF SE, CF Industries Holdings, Inc., Dow Inc., Shell PLC, SynGas Technology, LLC, and others (in no particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Environmental Constraints, as well as the Emergence of Clean Technologies
    • 4.1.2 Initiatives in Syngas and Derivatives R&D
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Substantial Capital Costs and the Time Required to Build an Operating Plant with Cutting-Edge Gasification Techniques
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Primary Constituents
    • 5.1.1 Methanol
    • 5.1.2 Dimethyl Ether
    • 5.1.3 Ammonia
    • 5.1.4 Oxo Chemicals
    • 5.1.5 Hydrogen
  • 5.2 Derivatives
    • 5.2.1 Formaldehyde
    • 5.2.2 Methanol-to-olefins (MTO)/Methanol-to-Propylene (MTP)
    • 5.2.3 Methyl Tert-butyl Ether (MTBE)/ Tertiary Amyl Methyl Ether (TAME)
    • 5.2.4 Dimethyl Terephthalate (DMT)
    • 5.2.5 Acetic Acid
    • 5.2.6 Dimethyl Ether (DME)
    • 5.2.7 Methyl Methacrylate (MMA)
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Aerosol Products
    • 5.3.2 LPG Blending
    • 5.3.3 Power Generation
    • 5.3.4 Transportation Fuel
    • 5.3.5 Acrylates
    • 5.3.6 Glycol Ethers
    • 5.3.7 Acetates
    • 5.3.8 Lubes
    • 5.3.9 Resins
    • 5.3.10 Other Applications
  • 5.4 End-User Industry
    • 5.4.1 Agriculture
    • 5.4.2 Textiles
    • 5.4.3 Mining
    • 5.4.4 Pharmaceutical
    • 5.4.5 Refrigeration
    • 5.4.6 Chemicals
    • 5.4.7 Transportation
    • 5.4.8 Energy
    • 5.4.9 Refining
    • 5.4.10 Welding and Metal Fabrication
    • 5.4.11 Other End-User Industries
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 Asia-Pacific
      • 5.5.1.1 China
      • 5.5.1.2 India
      • 5.5.1.3 Japan
      • 5.5.1.4 South Korea
      • 5.5.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.2 North America
      • 5.5.2.1 United States
      • 5.5.2.2 Canada
      • 5.5.2.3 Mexico
    • 5.5.3 Europe
      • 5.5.3.1 Germany
      • 5.5.3.2 United Kingdom
      • 5.5.3.3 France
      • 5.5.3.4 Italy
      • 5.5.3.5 Rest of Europe
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle-East
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted By Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Air Liquide Global E&C Solutions
    • 6.4.2 Air Products and Chemicals, Inc.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 CF Industries Holdings, Inc.
    • 6.4.5 Chiyoda Corporation
    • 6.4.6 Dow Inc.
    • 6.4.7 General Electric Company
    • 6.4.8 Haldor Topsoe A/S
    • 6.4.9 Linde AG (The Linde Group)
    • 6.4.10 Methanex Corporation
    • 6.4.11 Nutrien Ltd.
    • 6.4.12 Sasol Limited
    • 6.4.13 Shell PLC
    • 6.4.14 Siemens AG
    • 6.4.15 SynGas Technology, LLC
    • 6.4.16 Synthesis Energy Systems, Inc
    • 6.4.17 TechnipFMC PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Rapid Urbanization, Infrastructure Development, and Discoveries in the Oil & Gas Industry