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市場調査レポート
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1198553

スイートスプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Sweet Spread Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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スイートスプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スイートスプレッドの世界市場は、予測期間(2022-2027年)中にCAGR3.2%で推移すると予測されています。

COVID-19の突然の影響により、市場は健康に栄養的な利点を提供する製品の需要の急増を示し、これはスイートスプレッド市場にプラスの影響を与えると思われます。また、ロックダウン期間中は利便性からフルーツ、チョコレートスプレッド、ナッツバターの需要が増加し、さらに政府がロックダウンを実施したことも、スイートスプレッド市場の成長にポジティブな影響を与える可能性が高いと考えられます。

中期的には、スイートスプレッド市場の成長は、オフィスワーカーや若者の間で、手軽で健康的な朝の食事代わりとして人気が高まっていることに起因していると考えられます。

天然素材から作られたスプレッド、すなわち添加物(人工甘味料、ペクチン、ゲル化剤など)を含まないスプレッドや、栄養を訴求したスプレッドは、今後数年間で成長すると予想されます。消費者は、特に天然/有機スプレッドという形で、機能的な特性を備えた低糖・低脂肪の代替品を求めています。

スイートスプレッド市場動向

クリーンラベルソリューションと糖質オフスプレッドの成長

先進国の消費者の大半は、長期的な健康への悪影響を懸念して、人工添加物を含まない食品スプレッドを求めています。メーカーは、天然香味料、保存料、甘味料の使用に傾いています。これらは、製品の保存期間を延長するためにスイートスプレッドに使用される主要成分だからです。世界のメーカーは、人工保存料や人工香料の入っていないスプレッド/バタースプレッド全体で天然を謳った製品ラインを導入しています。アメリカのジャム、ゼリー、スプレッドメーカーであるWelch社は、人工着色料や人工香料を使用していないコンコードグレープのゼリーやジャムを販売しています。現在、ミレニアル世代は直接消費支出の大きな割合を占めています。この世代の人々は、天然素材やオーガニック素材よりも、より体に良い製品を消費することにこだわります。そのため、ベンダーはこの需要に応じた戦略を立て、オーガニック製品の開発を進めています。例えば、トレイルブレイザー社は、通常の保存食よりも果物が多く含まれ、砂糖の添加が少ないオーガニック保存食などの製品ラインを提供しています。

北米が重要な市場シェアを占める

北米地域のチョコレートスプレッド市場は、特に米国とカナダにおけるチョコレートスプレッドの消費拡大によって支配されています。チョコレートスプレッド市場は競争が激しく、プライベートブランド製品が価格や製品イノベーションの面で世界の著名ブランドと競い合っています。チョコレートベースのスプレッド市場は、特に、子供が自分の好みに合わせて定期的に朝食を取ることに関心を持つ親たちの間で需要が伸びています。スナック化傾向の高まりが、予測期間中のチョコレートベースのスプレッド市場の成長を後押ししています。地域限定の製品が手ごろな価格で入手できるようになったことで、市場に競合が発生しています。

スイートスプレッド市場の競合他社分析

J.M. Smucker、Kraft Foods、Unilever Group、ConAgra Foods Inc.がスイートスプレッド市場の主要なプレーヤーです。施設と製品ポートフォリオの拡大が、これらの企業の主要な戦略です。企業は健康的で革新的な製品の製造に注力しており、スイートスプレッドメーカーも高品質の製品を製造するよう促しています。世界市場におけるスイートスプレッド製品の高い消費量に伴い、さまざまな味、風味、組み合わせを持つ新製品の発売が大手企業によって採用されています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • チョコレートスプレッド
    • 蜂蜜
    • ジャム
    • ナッツバター・スプレッド
  • 流通経路別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインチャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東&アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The J.M. Smucker Company
    • The Kraft Heinz Company
    • Unilever PLC
    • Conagra Brands, Inc.
    • Ferrero International
    • Andros Group
    • Mondelez International, Inc.
    • Dabur India Ltd
    • Nestle SA
    • The Hershey Company

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 62496

The Global Sweet Spread Market is projected to register a CAGR of 3.2% during the forecast period (2022-2027).

With the sudden impact of COVID-19, the market witnessed a surge in demand for products that provides nutritional benefits to health, which is likely to impact sweet spread market positively. Furthermore, the demand for fruit, chocolate spread and nut butter increased during the lockdown due to the convenience and also government has imposed lockdown, which is likely to impact the sweet spread market growth in a positive manner.

Over the medium term, the growth of the sweet spread market can be attributed to the rising popularity for quick and healthy morning meal replacement among office goers and the youth population.

Spreads made from natural ingredients i.e., free from additives (like artificial sweeteners, pectin, and gelling agents) and the spreads with nutritional claims are expected to grow in coming years. Consumers have been looking for low-sugar and low-fat alternatives, especially in the form of natural/organic spreads, with functional attributes.

Sweet Spread Market Trends

The Growth Of Clean Label Solutions And Sugar Reduced Spreads

The majority of consumers in the developed countries are looking for food spreads, without any inclusion of artificial additives owing to the associated long-term adverse health effects. Manufacturers are inclined toward the usage of natural flavoring agents, preservatives, and sweeteners as they are the key ingredients used in sweet spreads to extended shelf-life of the product. The global manufacturers have introduced product lines with natural claims across spreads/buttery spreads with no artificial preservatives and artificial flavor. The American jam, jelly, and spreads manufacturer - Welch has a range of concord grape jelly and jam made with no artificial color or flavor. Millennials currently account for a large share of direct consumer spending. This generation of individuals insist on consuming better-for-you products than natural or organic ingredients. Thus, the vendors are creating strategies in accordance with this demand and are developing organic offerings. For instance, Trailblazer offers several product lines, such as Organic Preserves, which contain more fruit and less added sugar than regular preserves.

North America To Hold A Significant Market Share

The chocolates based spread market in the North American region is dominated by increased consumption of chocolate spreads in countries, particularly, United States and Canada. The chocolate spreads market is highly competitive with private label products competing with global prominent brands, in terms of pricing and product innovation. Chocolate-based spread segment of the market is witnessing a growth in demand, specifically among the parents who are concerned toward their children getting regular breakfast as per their taste and preferences. The increasing trend for snackification is fueling the growth of chocolate-based spreads market during the forecast period. The availability of regional products at a convenient price is creating competition in the market.

Sweet Spread Market Competitor Analysis

J.M. Smucker, Kraft Foods, Unilever Group and ConAgra Foods Inc. are the key players of the sweet spread market. Expansion of their facilities and product portfolio is the major strategy of these companies. Companies are focussing on producing healthy and innovative products, which is encouraging sweet spread manufacturers to manufacture quality products, as well. Owing to the high consumption of sweet spread products in the global market, new product launch, with varied taste, flavor, and combination, is adopted by leading companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Chocolate Spreads
    • 5.1.2 Honey
    • 5.1.3 Jam
    • 5.1.4 Nut Butter/Spread
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Specialist Retail Store
    • 5.2.3 Online Channel
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 The J.M. Smucker Company
    • 6.4.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.4.3 Unilever PLC
    • 6.4.4 Conagra Brands, Inc.
    • 6.4.5 Ferrero International
    • 6.4.6 Andros Group
    • 6.4.7 Mondelez International, Inc.
    • 6.4.8 Dabur India Ltd
    • 6.4.9 Nestle SA
    • 6.4.10 The Hershey Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET