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市場調査レポート
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1198119

プロフェッショナルサービスオートメーション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Professional Services Automation Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロフェッショナルサービスオートメーション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロフェッショナルサービスオートメーション市場は、2020年に8億7,793万米ドルとなり、2026年には1億6,792万米ドルに達すると予測され、予測期間2021年から2026年のCAGRは11.42%となっています。

紙ベースの請求書は、その性質上、手作業や物理的なものであるため、迅速かつ効果的に処理しようとする受取側にとっていくつかの課題があります。PYMNTSによると、このような請求書の処理には1通あたり約16~22米ドルのコストがかかり、さらに請求書は郵便とファックスでそれぞれ72.4%と43.8%送信されていることが分かっています。

主なハイライト

  • デジタル化とプロセスの自動化に対する企業の傾向が強まるにつれ、プロセスオートメーションの需要が急増しています。PYMNTSによると、B2B取引のうち、紙の小切手で行われる割合は2004年の81%に対し、2019年は42%となっています。
  • 市場では、いくつかのソリューションイノベーションが示されており、それが市場成長の一助となっています。例えば、GoogleのG Suite上に構築された唯一のPSAソリューションであるVOGSYは、プロフェッショナルサービス組織のコアプロセスにわたるビジネスプロセスのサポートと統合を提供します。VOGSYは、単一のアクセス可能なプラットフォーム上に構築され、すべての部門の従業員をサポートします。VOGSYの最大の差別化要因は、シンプルかつ洗練されたPSAソリューションを構築し、ユーザーを巻き込んでより多くのことを実現させたことです。
  • 2019年9月、マネージドサービスプロバイダー(MSP)と社内サービスプロバイダー(IT部門)の両方にITインフラ管理ソリューションを提供するアイルランド拠点のKayesaは、BMSソリューション(現代のMSPとIT組織がサービスの販売と提供にもっと時間をかけ、請求やプロジェクト管理などの収益を生まないタスクにもっと時間をかけられるように特別に作られたSaaSプロフェッショナルサービスオートメーション(PSA)ソリューション)のドイツ版導入を発表しました。
  • クラウドベースの導入タイプは、これまでにない柔軟な展開、拡張性、コラボレーションの強化、コスト効率の利点、世界な利用が可能なことから、予測期間中に売掛金自動化市場で大きな成長を遂げると予想されます。同市場では、複数のベンダーがパブリッククラウドやプライベートクラウドを通じて代金回収ソリューションを提供しており、ソリューションはさまざまなサブスクリプションや従量課金モデルで提供されています。
  • 例えば、LinPepCo(ペプシコーラのフランチャイジー)のような企業は、クラウドベースの自動売掛金ソリューションによって顧客と回収チームを強化します。LinPepCoの顧客ベース(3,800社)の約67%が、現在EskerのクラウドベースのARソリューションにアクセスしています。ほぼ4人に1人の顧客がクラウドベースの自動支払い機能を利用しており、同社と顧客の双方にとって大幅な時間節約になることが実証されています。
  • COVID-19は世界的に影響を及ぼし、ひいては企業や政府に深い負の影響を及ぼし、監査や会計などの財務プロセスといった分野にも深刻な影響を及ぼしています。COVID-19の検疫状況は、多くの企業にとって資金管理サイクルの最大の課題の1つであり、会費や分割払いの不払いを招いた。さらに、世界中の政府がさまざまなビジネスプロセスの融資と監査を規制しました。運転資金需要や給与の支払いは、企業の生産サイクルにさらに影響を与え、その結果、さまざまな業種の企業で売掛金の遅延が発生することになりました。

プロフェッショナルサービスオートメーション市場の動向

BFSIは、プロフェッショナルサービスオートメーション市場の支配的な位置を占めています。

  • 銀行業界における自動化は、金融機関が反復的で時間のかかるバックエンドタスクを自動化することで、業務の簡素化、運用コストの最小化、債権回収プロセスの最適化を実現するのに役立っています。また、冗長なプロセスを進化・除去し、金融機関の信頼性を向上させることにも役立ちます。さらに、金融機関は貴重なリソースを他の重要な付加価値プロジェクトや人間の関与が不可避なタスクに投入することができます。
  • サービス・オートメーションは、請求書の処理、データ入力、レポート作成、現金回収、債権回収、ベンダーへの支払いなど、取引に関するタスクを大規模に自動化するため、BFSIセクターで広く採用されています。最近、HSBCは財務APIを導入し、財務担当者は可視性を高めることによって、効率的に取引を開始、追跡、完了することができるようになりました。この統合により、企業の支払いに透明性が生まれ、財務管理者は情報に基づいたダイナミックな現金および債権管理の意思決定を行うことができるようになりました。
  • さらに、さまざまなFintech企業が、売掛金サイクルを強化するために、ブロックチェーンに基づく売掛金自動化ソリューションを革新しています。例えば、シンガポールに拠点を置くFinTech Global Directは最近、処理に平均6日を要する世界B2B取引で直面する課題に対処することを目的としたブロックチェーンプラットフォームを立ち上げました。このプラットフォームは、ツアーオペレーターのチケット販売、リワード管理、代替通貨の支払いゲートウェイを含む製品群をサポートすることになります。
  • COVID-19の大流行により、流動性やクレジットへのアクセス制限など、金融サービス業界には大きな混乱が生じました。現在の危機的状況において、自動化ソリューションが金融機関の業務を劇的に改善しつつあります。例えば、売掛金自動化ソリューションは、自動化、AI、機械学習などの様々な技術を信用サイクル全体に統合し、銀行や金融機関が危機を脱するのに大きく貢献しています。

北米がプロフェッショナルサービスオートメーション市場で圧倒的なシェアを占める

  • 北米は、市場の主要なシェアを占めています。北米地域市場には、業界のテクノロジーリーダーの大半が含まれています。これらのリーダーは、既存技術の進歩だけでなく、革新的な市場提供の成長に向けて積極的に活動しています。この地域では、労働力の高齢化が急速に進んでおり、自動化によって利用可能なリソースの円滑な管理と効果的な配分が可能になることから、より大きな需要が見込まれています。
  • 北米の地域的な成長は、さらに、サービス産業のスプロール化の加速と技術開発の進展に起因することができます。この地域の企業は、世界なプレゼンスを高めるために、無機的な成長戦略も採用しています。例えば、オラクルは、この市場で新しい製品を提供するために、コラボレーションとパートナーシップを選択しました。
  • さらに、この地域の2つの先進経済諸国である米国とカナダは、新興技術に投資し、ITインフラ施設を整備しています。米国は、Microsoft Corporation、Autotask Corporation、FinancialForce.comなど、プロフェッショナルサービスオートメーションソフトウェアやサービスを提供する大手企業の存在により、この地域の重要な株主となっています。
  • 保険会社のAtradiusによると、米国では請求書の39%が遅れて支払われています。さらに、48%の顧客が支払いを遅らせています。したがって、ここでは請求書発行プロセスの自動化において、売掛金管理ソフトが重要な役割を担っています。したがって、米国とカナダの企業は、プロフェッショナルサービスオートメーションソリューションを導入して、ビジネスプロセスを自動化または簡素化することが期待されます。

プロフェッショナルサービスオートメーション市場の競合他社分析

プロフェッショナルサービスオートメーション市場は、適度に細分化されています。プロフェッショナルサービス企業は現在、知識・経験豊富な人材の不足、強固な市場環境、M&Aによるスピンオフ、洗練・高度化する顧客などの課題に直面しています。同時に、意思決定者や経営幹部は、PSAソリューションの利点や企業の競争力・収益力強化に果たす役割について、ますます理解を深めています。市場の主な発展をいくつか紹介します。

  • このリージョンは、Oracle Autonomous Databaseやクラウドアプリケーションなど、オラクルのパブリッククラウドサービスを100%顧客のデータセンターに導入する、業界初のフルマネージドクラウドリージョンとされています。
  • 2020年2月- 企業の共同作業管理で知られるクラリゼンは、McAfee CASB Connect Partner Programに参加し、セルフサービス APIコネクターMcAfee(R)MVISION Cloudを通じてClarizen Oneソリューションを迅速に保護できるようになりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要(COVID-19の市場インパクトに続く)
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動化・コスト削減の流れの加速
    • 中堅・中小企業からの高い需要
  • 市場の課題
    • 市場における製品情報の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメントタイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ別
    • ソリューション
      • 請求書・インボイス
      • プロジェクト管理
      • 経費管理
      • その他ソリューション
    • サービス別
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 建築・エンジニアリング・建設
    • 法律サービス
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Autotask Corporation(Datto Inc.)
    • Mavenlink, Inc.
    • Clarizen Inc.
    • Deltek Inc.
    • Financialforce Inc.
    • Infor Inc.
    • NetSuite Inc.(Oracle Corporation)
    • Upland Software Ltd.
    • Projector PSA Inc.
    • Replicon Inc.
    • Unanet Technologies
    • Workfront, Inc

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 64800

The Professional Services Automation market was valued at USD 877.93 million in 2020 and is expected to reach USD 1679.72 million by 2026, at a CAGR of 11.42% over the forecast period 2021 - 2026. Paper-based invoices that are manual & physical in nature poses several challenges for recipients looking to quickly and effectively process them. According to PYMNTS, such invoices cost businesses about USD 16 to USD 22 per invoice to process; moreover, these are delivered via postmail and fax machines, which amounts to 72.4% and 43.8%, respectively

Key Highlights

  • With the growing propensity of businesses towards the digitalization and automating the process, the demand for process automation sees a surge in demand. According to PYMNTS, 42% of the B2B transactions are conducted by a paper check in 2019 compared to 81% in 2004.
  • The market has witnessed several solution innovations which is aiding in the market growth. For instance, VOGSY, the only PSA solution built on Google's G Suite, offers business process support and integration across the core processes of professional services organizations. It is built on a single, accessible platform and supports employees across all departments. VOGSY's greatest differentiator is that it built a simple yet sophisticated PSA solution that engages users to do more.
  • In September 2019, Ireland-based Kayesa, a provider of IT infrastructure management solutions for both managed service providers (MSPs) and internal service providers (IT departments), announced the introduction of the German version of its BMS solution (which is a SaaS professional services automation (PSA) solution built specifically to help modern MSPs and IT organizations spend more time selling and delivering services, and less time on non-revenue-generating tasks like billing and project management).
  • Cloud-based deployment types expected to have a significant growth in the accounts receivable automation market during the forecast period due to their unprecedented deployment flexibility, scalability, enhanced collaboration, cost-efficiency benefits, and global availability. Several vendors in the market are providing payment collection solutions through the public, and private cloud and solutions are available in various subscriptions and pay-per-use models.
  • For instance, companies like LinPepCo (a Pepsi-Cola franchisee) empowers customers and collections teams with cloud-based automation accounts receivable solution. Approximately 67% of LinPepCo's customer base (3,800 customers) is currently accessing Esker's cloud-based AR solution. Nearly one in four customers are using the cloud-based auto-pay feature, which has proven to be a significant time- saver for both the company and its customers.
  • COVID-19 has a global impact and, in turn, severely influenced businesses and governments in a deeply negative way, the implications for areas such as auditing, accounting, and other financial process are seeing severe effects. COVID-19's quarantine situation generated one of the biggest challenges of the cash management cycle for many businesses resulting in non-payment of dues and instalment. Further governments across the world regulated the lending and auditing of various business processes. Working capital requirements and payment of salaries further influenced the production cycle of businesses, thus resulting in a delay of accounts receivables across various business verticals.

Professional Services Automation Market Trends

BFSI Holds a Dominant Position in Professional Services Automation Market

  • Automation in the banking industry helps the financial institutions in simplifying their operations, minimizing the operation costs, and optimizing their credit collection process, by automating the repetitive and time-taking backend tasks. It also helps the industry to evolve and eliminate redundant processes, and improve the credibility of the financial institutions. It further helps the institutions to deploy its valuable resources to various other important value- added projects and tasks where the involvement of humans is inevitable.
  • Services automation is widely adopted in the BFSI sector as it automated transactional tasks at scale, such as processing invoices, data entry, reporting, cash collection, credit collection, payment to vendors, and many more. Recently, HSBC deployed Treasury APIs, which enables the treasurers to initiate, track and complete transactions efficiently and by enhancing visibility. The integration creates transparency in corporate payments and allows the finance managers make informed and dynamic cash and credit management decision.
  • Furthermore, various Fintech companies are innovating blockchain based accounts re automation solutions to enhance their accounts receivable cycle. For instance, Singapore-based FinTech Global Direct recently launched a blockchain platform intended to address the challenges faced in global B2B transactions, which requires an average of six days to process. The platform would support a product suite that includes tour operator ticketing, rewards management and alternate currency payment gateways.
  • The COVID-19 pandemic has created significant disruptions to the financial services industry, such as liquidity and limited access to credit. In the current crisis, automation solutions are dramatically improving the operations of the financial institutions. For instance, an accounts receivable automation solutions integrates various technologies, such as automation, AI, and Machine Learning, throughout the credit cycle, which significantly helps the banks and financial institutions emerge out of the crisis.

North American Holds a Dominant Share of Professional Services Automation Market

  • North America occupies a major share in the market. North America regional market includes the majority of industry technology leaders. These leaders are actively operating towards the progress of existing technologies as well as the growth of innovative market offerings. Greater demand is experienced owing to the quickly aging workforce in the region, automation facilitates smooth management and effective allocation of available resources.
  • North America's regional growth can further be attributed to the accelerated sprawl in the service industry and advancing technological developments. The regional organizations have also embraced the inorganic growth strategies to encourage their presence globally. For example, Oracle opted for collaboration and partnership to deliver new offerings in the market.
  • Furthermore, the region's two advanced economies, the US and Canada, are investing in emerging technologies and have developed IT infrastructure facilities. The US is a significant shareholder in this region, owing to the presence of leading market players giving professional service automation software and services, such as Microsoft Corporation, Autotask Corporation, FinancialForce.com, etc.
  • According to Atradius, an Insurance company, 39% of invoices are paid late in the United States. Additionally, 48% of customers delay payments. Hence, the role of accounts receivable software plays an important role here in automating the invoicing process. Hence, the firms in the US and Canada are expected to implement professional services automation solutions to automate or simplify their business processes.

Professional Services Automation Market Competitor Analysis

The professional services automation market is moderately fragmented. Professional services firms are currently confronted with challenges such as shortage of knowledgeable and experienced resources, robust market environments, spin-offs from mergers and acquisitions, and increasingly refined and sophisticated clients. At the same time, decision-makers and best executives are becoming increasingly informed of PSA solutions' benefits and their role in making firms more competitive and profitable. Some of the key developments in the market are:

  • July 2020 - Oracle Corporation announced Oracle dedicated region Cloud@Customer, which is considered to be the Industry's first fully managed cloud region that brings 100% of Oracle's public cloud services, including Oracle Autonomous Database and Cloud applications, to customer datacenters.
  • Feb 2020 - Clarizen, the company in enterprise collaborative work management, joined the McAfee CASB Connect Partner Program to rapidly secure its Clarizen One solution through self-service API connectors McAfee® MVISION Cloud.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview (followed by impact of COVID-19 on the market)
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Trend of Automation and Reduction in the Overall Cost
    • 5.1.2 High Demand from Small and Medium Enterprise
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Product Information in the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-Premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Solutions
      • 6.2.1.1 Billing & Invoice
      • 6.2.1.2 Project Management
      • 6.2.1.3 Expense Management
      • 6.2.1.4 Others Solutions
    • 6.2.2 Services
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Architecture, Engineering, and Construction
    • 6.3.3 Legal Services
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Autotask Corporation (Datto Inc.)
    • 7.1.2 Mavenlink, Inc.
    • 7.1.3 Clarizen Inc.
    • 7.1.4 Deltek Inc.
    • 7.1.5 Financialforce Inc.
    • 7.1.6 Infor Inc.
    • 7.1.7 NetSuite Inc. (Oracle Corporation)
    • 7.1.8 Upland Software Ltd.
    • 7.1.9 Projector PSA Inc.
    • 7.1.10 Replicon Inc.
    • 7.1.11 Unanet Technologies
    • 7.1.12 Workfront, Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS