市場調査レポート
商品コード
1198097

プレッツェル市場 - 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Pretzel Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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プレッツェル市場 - 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プレッツェル市場は、今後5年間でCAGRで2.7%の成長を記録すると予測されています。

プレッツェルは、他の塩味のスナックと比較して健康的なスナックの代替品とみなされることが多く、体に良い戦略は買い物客に響くものとなっています。製品の健康的な利点は、最終的にこの特定の市場に消費者の焦点をドラッグしています。都市化、工業化、多忙なライフスタイルにより、消費者は時間を節約するために、外出先ですぐに食べられるスナックを選ぶようになっています。消費者は、持ち運びが簡単で、すぐに食べられる製品を好みます。

消費者の嗜好が急速に変化した結果、プレッツェルのような便利なスナックへの依存度が高くなっています。このほか、食品産業の拡大に伴い、プレッツェルは数多くの外食産業や小売店を通じて販売されるようになってきています。ここ数年、利便性と製品の入手しやすさから、オンライン小売が伸びています。さらに、肥満や太り過ぎといった健康上の問題から、消費者は健康的なスナックの選択肢を選ぶようになっています。市場関係者は、消費者の需要に応じて、新市場に参入し、新製品を発売しています。例えば、2021年8月、Pecan Deluxeは新しいプレッツェルピースを発売しました。新しいクラッシュプレッツェルピースは、通常のアンコーティング、ミルクチョコレートコーティング、ココアバターでコーティングされたバリアの3つのバリエーションで提供されています。

プレッツェルの市場動向

手軽でヘルシーなスナックを求める消費者

若者の間でスナック菓子の人気が高まっていることから、健康的で便利な食生活の必要性が高まり、プレッツェルの需要を後押ししていると思われます。消費者の間では、肥満や太り過ぎといった問題が増加しています。世界肥満連合が発表したWorld Obesity Atlas 2022では、2030年までに世界で10億人(女性の5人に1人と男性の7人に1人)が肥満と共存すると予測しています。そのため、消費者はより健康的なライフスタイルを手に入れるために、健康食品に取り組んでいるのです。プレッツェルは、より健康的な原材料が含まれているため、より健康的な代替品と考えられています。健康的な間食の目的と人工でんぷんの使用を減らすために、タピオカ、ジャガイモ、サツマイモ、小麦、トウモロコシなどの原材料が、原材料の入手可能性に基づいてプレッツェル市場で使用されています。油脂の吸収が少ない原料の使用が増加していることは、より健康的な間食の需要に応え、世界市場の研究を促進しています。また、新興国での需要の開拓も世界市場を押し上げる要因となっています。

北米が最大市場

北米はプレッツェルの世界市場における主要地域です。プレッツェルは低脂肪で栄養価も高いです。使用される小麦粉の大半はビタミンと鉄分を含む強化小麦粉で、消化プロセスを刺激し、代謝を促進するのに役立ちます。米国は、北米におけるプレッツェルの消費量と生産量において、主要国の一つです。様々なフレーバーの健康的なプレッツェルの導入が、この地域の市場成長を促進する重要な要因となっています。Trust for America's Health(TFAH)の第19回年次報告書では、全米の肥満危機について、肥満率が35%を超える州が19州あり、2021年の16州から増加していることが明らかになりました。そのため、ライフスタイルの変化により、食事をヘルシーなスナックに置き換える傾向がこの地域でも強まっています。こうした動向や消費者の要望を考慮し、各社は栄養素を添加した新製品を投入しています。例えば、Hormel Foodsは、2021年2月にHormel Pretzel Bites and Cheese Trayを発売しました。このトレイには、4オンスのソフトプレッツェルバイツ、4オンスのチェダーチーズソース、海塩1包が付属しています。

プレッツェル市場の競合他社分析

調査した市場は競合関係にあります。これは、世界中に様々な国内外の企業が存在するためです。市場の主要企業には、The Campbell Soup Company(Snyder's of Hanover)、J&J Snack Foods、Pretzels Inc.(Harvest Road)、PepsiCo.Inc.(ステイシーズ、ロールドゴールド)、Utz Brands(ザップス、ウッツ、バックマン)などがあります。主要企業が取り組んでいる重要な戦略は、製品イノベーションです。この特別な戦略により、会社は日々消費者の好みに対応することができます。いくつかのローカルプレイヤーを買収することで競合を排除し、支配的なプレイヤーのリストに会社を固定するため、一部のプレイヤーはまた、彼らの重要な戦略として合併や買収に従っています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 有塩
    • 無塩
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mr. Pretzels
    • Focus Brands(Auntie Anne's)
    • PepsiCo. Inc.(Stacy's, Rold Gold)
    • Pretzels Inc.(Harvest Road)
    • Intersnack Group GmbH & Co.
    • Old Dutch Foods(Old Dutch Project Nice)
    • Utz Brands(Zap's, Utz, Bachman)
    • The Campbell Soup Company(Snyder's of Hanover)
    • Conagra Foods
    • J & J Snacks

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48298

The pretzel market is projected to register a CAGR of 2.7% over the next five years.

Pretzels are often considered a healthier snack alternative compared to some other salty snacks, making better-for-you strategies resonate with shoppers. The health-beneficial factor of the product is eventually dragging the focus of consumers toward this particular market. Because of urbanization, industrialization, and busy lifestyles, consumers are opting for quick on-the-go snacks to save time. Consumers prefer ready-to-eat products that are portable and easy to carry.

The rapid change in consumer tastes and preferences has resulted in a high reliance on convenient snacks such as pretzels. Besides this, with the expanding food industry, pretzels are increasingly being sold through numerous food service establishments and retail outlets. Online retailing has grown in the last few years due to convenience and product availability. Additionally, due to health problems like obesity and being overweight, consumers are opting for healthy snack options. The market players are entering the new market and launching new products according to consumer demand. For instance, in August 2021, Pecan Deluxe launched new pretzel pieces. The new crushed pretzel pieces are available in three variants: regular uncoated, milk chocolate coated, and barrier coated with cocoa butter.

Pretzel Market Trends

Consumers Looking for Convenient Healthy Snack Options

The increasing popularity of snacks among the young population has boosted the necessity for healthy and convenient eating habits and is likely to drive the demand for pretzels. Problems like obesity and being overweight are on the rise among consumers. The World Obesity Atlas 2022, published by the World Obesity Federation, predicts that one billion people globally, including 1 in 5 women and 1 in 7 men, will be living with obesity by 2030. Thus, consumers are engaging with healthy foods to gain a healthier lifestyle. Pretzels are considered a healthier alternative due to the presence of healthier ingredients. For healthy snacking purposes and reduced use of artificial starch, ingredients such as tapioca, potato, sweet potato, wheat, and corn are used in the pretzel market based on the availability of raw materials. The increasing use of ingredients that absorb less oil is meeting the demand for healthier snacking and driving the global market studied. Growing demand from developing countries is also a factor boosting the global market.

North America is the Largest Market

North America is the major region in the global pretzel market, as pretzels are considered a healthier snack alternative compared to other traditional snacks in the region. They have low fat content and are high in nutrients. The majority of the flour used is fortified with vitamins and iron, which helps stimulate the digestion process and boost metabolism. The United States is one of the leading countries in terms of the consumption and production of pretzels in North America. The introduction of healthy variants of pretzels in a wide range of flavors has been a key factor driving the growth of the market in this region. Trust for America's Health's (TFAH) 19th annual report on the nation's obesity crisis found that 19 states have obesity rates over 35 percent, up from 16 states in 2021. Therefore, the trend of replacing meals with healthy snacks is growing in the region due to changes in lifestyles. Considering the trends and consumer requirements, companies are launching new products with added nutrients. Hormel Foods, for example, introduced Hormel Pretzel Bites and Cheese Tray in February 2021. The tray comes with 4 ounces of soft pretzel bites, 4 ounces of cheddar cheese sauce, and a packet of sea salt.

Pretzel Market Competitor Analysis

The market studied is competitive. This is due to the presence of various local and international players around the world. The major players in the market include The Campbell Soup Company (Snyder's of Hanover), J&J Snack Foods, Pretzels Inc. (Harvest Road), PepsiCo. Inc. (Stacy's, Rold Gold), and Utz Brands (Zap's, Utz, Bachman). The key strategy that major players are engaged with is product innovation. This particular strategy enables the company to meet the consumer's preferences daily. Some players also follow mergers and acquisitions as their key strategy because acquiring some local players will eliminate the competition and fix the company on the list of dominant players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Salted
    • 5.1.2 Unsalted
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Speciality Store
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mr. Pretzels
    • 6.3.2 Focus Brands (Auntie Anne's)
    • 6.3.3 PepsiCo. Inc. (Stacy's, Rold Gold)
    • 6.3.4 Pretzels Inc. (Harvest Road)
    • 6.3.5 Intersnack Group GmbH & Co.
    • 6.3.6 Old Dutch Foods (Old Dutch Project Nice)
    • 6.3.7 Utz Brands (Zap's, Utz, Bachman)
    • 6.3.8 The Campbell Soup Company (Snyder's of Hanover)
    • 6.3.9 Conagra Foods
    • 6.3.10 J & J Snacks

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS