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市場調査レポート
商品コード
1198079

プレバイオティクス成分の市場規模- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Prebiotic Ingredient Market Size - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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プレバイオティクス成分の市場規模- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プレバイオティクス成分市場は、予測期間2022-2027年に8.15%のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19は、予防的な健康への意識の高まりにより、調査された市場にプラスの影響を与えました。これは、プレバイオティクスベースの食品および製品の世界の成長を支えています。

プレバイオティクスは、パンデミック期間中にプラスの成長率を記録しました。この市場は、食品にプレバイオティクスを添加することに対する消費者の意識の高まりによって牽引されました。オンラインジャーナル「Frontiers in Behavioral Neuroscience」に掲載された先行研究によると、毎日の食事にプレバイオティクスを加えることで、体に有益な腸内細菌が促進されるようになるといわれています。消費者は、強い免疫システムにとって重要なストレス時に、より良い睡眠行動を経験します。急性ストレスは腸内細菌叢を乱す可能性があります。

健康意識の高まりによる栄養補助食品の重要性の増加、天然成分への消費者のシフト、機能性成分の含有を促進することを意図した規制支援は、機能性成分としてのイヌリンとFOSの需要を高めると予想されます。また、イヌリンのようなプレバイオティクス成分も目に見えて伸びています。

プレバイオティクス成分の市場動向

栄養補助食品への需要増加

世界的に、栄養補助食品は重要性を増しており、消費者の日々の食生活の一部となりつつあります。このような人気の高まりの主な理由は、消費者のライフスタイルの変化と意識の高まりにあります。F&B業界では、食物繊維の多い機能性食品やプレバイオティクスの摂取が増加しており、消化の改善、ストレス反応の低下、ホルモンバランスの改善、心血管疾患の減少といった利点に関連しています。これらの利点は消費者の意識を高め、市場成長の原動力となっています。健康意識の高まり、天然成分への消費者シフト、機能性成分の含有を促進するための規制支援により、栄養補助食品の重要性が高まっており、機能性成分としてのイヌリンとFOSの需要を高めると予想されています。

欧州が市場を独占

プレバイオティクス成分で食品を強化する需要の高まりは、欧州におけるプレバイオティクス成分の市場拡大を促進すると予想されます。イヌリンは、脂肪や砂糖に代わる良質で健康的な成分として、食品加工分野で広く利用されています。この地域全体で糖尿病や肥満に対する懸念が高まっていることから、プレバイオティクスベースの強化食品・飲料の需要がさらに高まると考えられます。ドイツは欧州の外食産業でトップの地位を占めており、同地域の乳化剤を含む添加物・素材市場の主要消費国の一つを占めています。同国のベーカリーおよび菓子類セクターは、乳化剤の大部分を消費し、食肉産業は市場の成長セクターとして浮上し、今後数年間で調査された市場を牽引することが期待されています。

プレバイオティクス成分市場の競合他社分析

BENEO GmbHとTEREOS SAが最も活発な企業であり、多数のブランドが世界中で幅広いプレバイオティクス成分を提供しています。プレバイオティクス成分メーカーは、提供する製品のアップグレードと、有機イヌリンを含むナイーブな処方の導入に注力しています。プレバイオティクス成分市場の大手企業は、世界中で圧倒的な存在感を示しています。これらのプレイヤーは、特にプレバイオティクス成分の様々な製品セグメントの要件に応えることができるように、製品ポートフォリオを拡大するために新興市場がもたらす機会を活用することに焦点を当てています。これらのプレイヤーは、より良い市場シェア、効率的な結果、および市場における他の競合他社に対する競争力を得るために、迅速な市場拡大と新製品の発売を重視しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • イヌリン
    • FOS(フラクトオリゴ糖)
    • GOS(ガラクトオリゴ糖)
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • 乳児用調製粉乳
    • 強化食品および飲食品
    • 栄養補助食品
    • 動物用飼料
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活動的な企業
  • 市場シェア分析
  • 主要プレイヤーの戦略
  • 企業プロファイル
    • Beneo-Orafti SA
    • Tereos Group
    • Ingredion Inc.
    • Cargill Inc.
    • DowDuPont Inc.
    • Royal Freisland Campina NV
    • Kerry Group
    • Cosucra-groupe Warcoing SA
    • Sensus BV
    • Renew Life

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 62760

The Prebiotic Ingredient Market is expected to witness a CAGR of 8.15% for the forecast period 2022-2027.

COVID-19 has had a positive impact on the market studied owing to the increased awareness of preventative health. This has supported the growth of prebiotic-based food and products globally.

Prebiotics had a positive growth rate during the pandemic period. The market was driven by increasing consumer awareness of adding prebiotics to the food. According to an earlier study published in the online journal Frontiers in Behavioral Neuroscience, with the addition of prebiotics to the daily diet, the body will be able to promote beneficial gut bacteria. Consumers experience better sleep behavior during times of stress, which is important for a strong immune system. Acute stress can disrupt the gut microbiome.

The increasing importance of nutraceuticals, on account of the rising health awareness, consumer shift toward natural ingredients, and regulatory support intended to promote the inclusion of functional ingredients are expected to fuel up the demand for inulin and FOS as functional ingredients. Also, prebiotic ingredients, such as inulin, are experiencing visible growth.

Prebiotic Ingredient Market Trends

Increasing Demand for Nutraceuticals

Globally, nutraceutical products are gaining importance and are becoming a part of consumers' daily dietary practice. The main reason for this growing popularity is the change in consumer lifestyle and increase in awareness. Increasing intake of high-fiber functional food and prebiotics by the F&B industry is linked to benefits, such as improved digestion, lower stress response, better hormonal balance, and a decrease in cardiovascular diseases. These benefits raise awareness among the consumers, which drives the market growth. The increasing importance of nutraceuticals, on account of the rising health awareness, consumer shift toward natural ingredients, and regulatory support intended to promote the inclusion of functional ingredients are expected to fuel up the demand for inulin and FOS as functional ingredients.

Europe to Dominate the Market

Increasing demand for fortifying food with prebiotic ingredients is expected to increase the market expansion of prebiotic ingredients in Europe. Inulin is widely utilized in the food processing sector as it is a good and healthy substitute for fat and sugar. A rise in concerns about diabetes and obesity across the region will further encourage demand for prebiotic-based fortified foods and beverages. Germany holds the top position in the foodservice sector in Europe, accounting for one of the major consumers of the additive and ingredient market, including emulsifiers in the region. The bakery and confectionery sector of the country consumes the largest part of the emulsifiers, while the meat industry emerged as a growing sector for the market, promising to drive the market studied in the coming years.

Prebiotic Ingredient Market Competitor Analysis

BENEO GmbH and TEREOS SA are the most active companies with numerous brands offering a broad range of prebiotic ingredients across the world. Prebiotic ingredients manufacturers are focusing on upgrading the products they offer and introducing naive formulations, including organic inulin. The leading players in the prebiotic ingredients market enjoy a dominant presence worldwide. These players focus on leveraging the opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio so that they can cater to the requirements of various product segments, especially in prebiotic ingredients. These players are focusing on rapid market expansion and new product launches to gain a better market share, efficient results, and a competitive edge over other competitors in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products/Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Inulin
    • 5.1.2 FOS (Fructo-oligosaccharide)
    • 5.1.3 GOS (Galacto-oligosaccharide)
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Infant Formula
    • 5.2.2 Fortified Food and Beverage
    • 5.2.3 Dietary Supplements
    • 5.2.4 Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Beneo-Orafti SA
    • 6.4.2 Tereos Group
    • 6.4.3 Ingredion Inc.
    • 6.4.4 Cargill Inc.
    • 6.4.5 DowDuPont Inc.
    • 6.4.6 Royal Freisland Campina NV
    • 6.4.7 Kerry Group
    • 6.4.8 Cosucra-groupe Warcoing SA
    • 6.4.9 Sensus BV
    • 6.4.10 Renew Life

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET