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市場調査レポート
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1197937

ペットボトル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Pet Bottles Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペットボトル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペットボトル市場は、予測期間中にCAGR6.8%を記録すると予想されています。

ペットボトルの採用により、ガラスと比較して最大90%の軽量化が可能となり、主に経済的な輸送プロセスを実現します。また、PETは透明でCO2バリア性に優れているため、吹きつけによるボトル製造や成形が容易です。着色剤、UVカット剤、酸素バリアー/スカベンジャー、その他の添加剤を使用してPETの特性を高め、ブランド固有のニーズに合わせてボトルをデザインすることが可能です。

主なハイライト

  • PETはPEから派生したプラスチックで、他のプラスチックと比較して優れた剛性を備えています。また、堅牢な保護構造を維持し、耐湿性も備えています。飲料や液体用のペットボトルの製造に使用されます。冷凍食品用の使い捨てプラスチック容器の製造に使用されます。PETは、プラスチックにダメージを与える化学物質に対して、優れたオイルバリア性を発揮することでよく知られています。
  • ポリエチレンテレフタレート(PET)や高密度ポリエチレン(HDPE)の出現により、ペットボトルの用途が広がりました。市場では、ペットボトルや軟水の需要が増加しました。革新的で費用対効果が高く、持続可能なパッケージング・ソリューションが数多く市場に出ており、プラスチックは世界中で受け入れられつつあります。このため、Amcorなどの大手企業は、ボトルの需要に対応するために新しいプラスチック製品フォーマットを導入しています。
  • 食品分野は、プラスチックの最大消費者の一つです。軽量で低コストといった有利な特性により、段ボールや金属、ガラスといった従来の素材からの置き換えが進んでいるため、食品業界における硬質プラスチック包装の需要は高いです。食品分野には、ソースや調味料、乳製品、ピクルスやシロップ、ジャム、加工野菜や果物、ベビーフードのパッケージング・ソリューションなどが含まれます。このような要因から、食品業界ではPETが活用されています。
  • 市場は、主に環境に対する懸念の高まりによるダイナミックな規制基準の変更により、大きな課題に直面することが予想されます。世界中の政府は、特にプラスチック包装廃棄物に関する国民の懸念に対応し、環境廃棄物を最小限に抑え、廃棄物管理プロセスを改善するための規制を導入しています。
  • COVID-19の発生により、ペットボトル市場は、サプライチェーンの混乱によるPET樹脂の需要の鈍化や、各国でのロックダウンの実施などにより、売上が大幅に減少しています。また、ロシア・ウクライナ戦争がパッケージング全体のエコシステムに影響を与えています。

ペットボトル市場動向

飲料分野が大幅な伸びを見せる見込み

  • 飲料分野におけるペットボトルの需要は、ボトル入り飲料水、清涼飲料水、エナジードリンクの需要増に伴い、拡大することが予想されます。ボトルウォーターのニーズは、高品質の飲料水に対する消費者の嗜好、汚染された水道水の飲用による病気への恐れ、ボトルウォーターの携帯性と利便性から生じています。
  • また、世界中の消費者の間でパッケージされた飲料水への需要が高まっていることも、保存性の高いボトル入り飲料水のパッケージ用ペットボトル市場を牽引しています。英国ソフトドリンク協会の年次報告書2021年によると、英国におけるボトル入り飲料水の消費量は25億4200万リットルを占めています。
  • 飲料メーカーは、新しいソリューションの革新に注力しています。例えば、サントリーグループは、2030年までに100%リサイクル・植物由来ペットボトルに移行するという目標に沿って、100%植物由来原料のパートナーシップで作られたペットボトルのプロトタイプを発表しました。このボトルは、サントリーが欧州と日本市場で展開する清涼飲料水ブランド「オランジーナ」と「天仙水」のために、米国のアネロテック社と共同で開発されたものです。
  • さらに、炭酸ビジネスへの多くの新規参入者が、この地域にrペットボトルやペットボトルへの光をもたらしています。例えば、2021年2月、ユネスダソフト飲料の飲料包装は、2030年までにEU(欧州連合)を完全に循環型にすることを約束しました。同社によると、ボトル包装の分野では、リサイクル可能な包装の回収率が90%に達しているとのことです。
  • 急速な都市化により、持続可能性に関心を持つ消費者が増えているため、消費者行動が変化しています。可処分所得の増加が購買力を後押しし、農村部に比べて都市部の世帯規模が小さいことから、新たな消費動向が生まれます。

著しい成長が期待される英国

  • 食品、飲料、化粧品、医薬品など、さまざまな最終用途において、使いやすさ、低コスト、材料の軽量化によりペットボトルの普及が進んでいることが、同国のペットボトル市場を牽引しています。英国プラスチック連盟によると、同国では清涼飲料水の70%がペットボトルで包装されています。
  • 2022年1月、英国に本社を置く総合廃棄物処理事業のBiffaは、炭酸飲料やアルコール用のプラスチックボトルを製造する英国の独立系メーカーEsterform Packagingと提携し、ボトル製造会社に再生プラスチックを供給することになりました。両社は、リーズとウスターシャーにある工場で、年間約6,000トンのBiffa社製ポリエチレンテレフタレート(PET)を使用する予定です。Biffa社は、シーハムの施設でPETを加工しており、同社は年間20億本以上のペットボトルをリサイクルできるとしています。
  • さらに、2022年9月には、英国のResearch and InnovationのSmart Sustainable Plastic Packaging(SSPP)課題が、新たに250万ユーロ(約210万米ドル)のコンペを開始しました。SSPPは、プラスチック包装の削減、再利用、リサイクルを増加させるためのいくつかの重要な障壁を対象としたバランスのとれたアプローチを目指してきました。この課題提案には、PET(ポリエチレンテレフタレート)包装の新しい化学リサイクル手法が含まれています。
  • 新鮮な牛乳のような健康的な代替食品の需要は増加しています。この種の牛乳は、保存可能な牛乳よりも栄養価が高く、健康的であると考えられているためです。OECDのデータによると、EU-28における新鮮な乳製品の推定消費量は、2028年までに約3,700万トンに増加すると予想されています。
  • また、この地域ではフレーバーミルクの需要が増加しており、ベンダーはリサイクル可能なプラスチックボトルの選択肢にシフトしています。例えば、2021年1月、FrieslandCampinaは、100%リサイクルPET(rPET)からペットボトルを作ると発表しました。さらに、同社の研究開発部門は、ボトルからラベルを分離してリサイクルするための「Zipper」というブランドを追加開発しました。これにより、190万キロの新しいプラスチックを削減することができました。このように、循環型経済に対応しているのです。したがって、この地域の様々な牛乳メーカーによるこのような開発およびイニシアチブは、牛乳包装用のrペットボトルの需要を牽引してきました。

ペットボトル市場の競合他社分析

ペットボトル市場は、国内外の複数のベンダーが存在するため、競争が激しいです。市場は断片化されているようで、大手企業は参入地域を拡大し競争力を維持するために、合併、買収、製品革新、戦略的パートナーシップなどの様々な戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーには、SABIC、Amcor Plc、Berry Global Inc.、Indorama Ventures、Graham Packaging Companyなどがいます。

2022年7月、Amcor Rigid Packaging(ARP)は、新たに承認された米国税務貿易局(TTB)のサイズを満たすリサイクル可能なポリエチレンテレフタレート(PET)製スピリッツボトルのサンプルを発売しました。同社の新しいペットボトルは、お客様に新しい市場を開拓するための自由度と柔軟性を提供するために開発されました。

2022年3月、ベリー世界グループはコアと提携し、100%リサイクルプラスチックを使用したボディクレンザー&ボディモイスチャライザーボトルを発売しました。バージニア州ウィンチェスターにある同社の製造施設で生産されるこのペットボトルは、100%PCRとシルクスクリーン装飾で作られており、リサイクルプロセスでラベル素材を計上する必要がなく、Koaの持続可能性への取り組みと合致しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 軽量パッケージング手法の採用の増加
    • ボトルウォーター業界からの需要増加
  • 市場抑制要因
    • プラスチックの使用に関する環境問題
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターファイブフォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 技術スナップショット

  • ストレッチャーブロー成形
  • 射出成形
  • 押し出しブロー成形
  • 熱成形

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 飲料
      • パッケージウォーター
      • 炭酸飲料
      • 果汁飲料
      • エナジードリンク
      • その他の飲料
    • 食品
    • パーソナルケア
    • ハウスホールドケア
    • 医薬品
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SABIC
    • Indorama Ventures Public Company Ltd
    • Neo Group UAB
    • Novapet SA
    • BASF SE
    • Amcor Plc
    • Berry Global Inc.
    • Graham Packaging Company Inc.
    • Alpha Packaging
    • Plastipak Holdings Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 71764

The PET bottle market is expected to register a CAGR of 6.8% over the forecast period. Adoption of PET bottles can result in up to 90% weight reduction compared to glass, primarily allowing a more economical transportation process. Due to its transparency and natural CO2 barrier properties, PET can be easily blown into bottles or molded into other shapes. Colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives can be used to enhance the properties of PET and design bottles to meet brand-specific needs.

Key Highlights

  • PET is derived from PE and offers superior stiffness compared to other plastics. It also maintains a robust protective structure and has moisture resistance. It is used in the production of PET bottles for beverages and liquids. PET is used to make single-use plastic containers for frozen foods. PET is well known because it provides a superior oil barrier that helps resist chemicals that can damage plastics.
  • The emergence of polymers made from polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE) expanded the range of applications for PET bottles. The market witnessed increased demand for PET bottles in bottled and soft water. Many innovative, cost-effective, and sustainable packaging solutions are on the market, and plastics are gaining acceptance worldwide. This led significant companies such as Amcor and more to introduce new plastic product formats to meet bottle demand.
  • The food segment is one of the largest consumers of plastics. The demand for rigid plastic packaging in the food industry is high as it increasingly replaces traditional materials such as cardboard, metal, and glass due to its advantageous properties, such as lightweight and low cost. The food segment includes sauces and condiments, dairy products, pickles and syrups, jams, processed vegetables and fruits, and baby food packaging solutions. Such factors leverage PET in the food industry.
  • The market is expected to be significantly challenged due to dynamic regulatory standards changes, primarily due to increasing environmental concerns. Governments worldwide have been responding to public concerns regarding plastic packaging waste, especially plastic packaging waste, and implementing regulations to minimize environmental waste and improve waste management processes.
  • With the outbreak of COVID-19, the PET bottles market has witnessed a significant drop in sales owing to factors such as supply chain disruption that has slackened the demand for PET resins and lockdowns being enforced in various countries. Moreover, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

PET Bottles Market Trends

Beverages Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • The demand for PET bottles in the beverage sector is expected to grow along with the increasing demand for bottled water, soft drinks, and energy drinks. The need for bottled water stems from consumer preferences for high-quality drinking water, fear of illness from drinking contaminated tap water, and the portability and convenience of bottled water.
  • Also, the increasing demand for packaged drinking water among consumers worldwide is driving the market for the PET bottle for packaging bottled water as it offers high shelf life. According to the British Soft Drink Association annual report 2021, bottled water consumption in the United Kingdom accounted for 2,542 million liters.
  • Beverage companies are focused on innovating new solutions. For instance, in line with its goal to transition to 100% recycled and plant-based PET bottles by 2030, the Suntory Group unveiled a prototype PET bottle made from a 100% plant-based materials partnership. The bottle was developed in collaboration with US-based Anellotech for Suntory's Orangina and Tennensui soft drinks brands in the European and Japanese markets.
  • Moreover, many new entrants in the carbonated business are bringing light for rPETbottles and PET bottles to the region. For instance, in February 2021, Unesdasoft drink beverage packing pledged to make the EU (European Union) fully circular by 2030. According to the company, the bottle packaging sector includes 90% collection of recyclable packaging.
  • Rapid urbanization changes consumer behavior because more and more consumers are interested in sustainability. The growing disposable income is propelling the purchasing power, and the smaller size of urban households compared to rural areas will give rise to new consumption trends.

United Kingdom is Expected to Witness Significant Growth

  • The increasing proliferation of PET bottles owing to ease of use, lower cost, and low material weight in different end-user applications, ranging from food, beverage, cosmetics, and pharmaceuticals, are driving the market for PET bottles in the country. According to the British Plastics Federation, 70% of soft drinks are packaged in PET plastic bottles in the country.
  • In January 2022, Biffa, an integrated waste management business based in the United Kingdom, collaborated with Esterform Packaging, a U.K.-based independent producer of plastic bottles for carbonated drinks and alcohol, to supply the bottle producer with recycled plastic. The companies will use about 6,000 metric tons of polyethylene terephthalate (PET) from Biffa at their factories in Leeds and Worcestershire every year. Biffa processes PET at its Seaham facility, which the company states can recycle more than 2 billion plastic bottles annually.
  • Further, in September 2022, United Kingdom's Research and Innovation's Smart Sustainable Plastic Packaging (SSPP) challenge launched a new EUR 2.5 Million (USD 2.1 million approximately) competition. The SSPP has been aiming for a balanced approach that targets some critical barriers to increasing plastic packaging reduction, reuse, and recycling. The challenge proposal includes novel chemical recycling approaches for PET (polyethylene terephthalate) packaging.
  • The demand for healthier food alternatives, like fresh milk, is increasing because this type of milk is considered more nutritious and healthier than shelf-stable milk. According to the OECD data, the estimated consumption volume of fresh dairy products in the EU-28 would increase to about 37 million Tonnes by 2028.
  • The region is also witnessing increased demand for flavored milk, and vendors are shifting to recyclable plastic bottle options. For instance, in January 2021, FrieslandCampina announced it to make PET bottles from 100% recycled PET (rPET). Moreover, the company's Research & Development department has additionally developed a brand called Zipper to make separate labels from bottles to recycle them. This has enabled the company to reduce 1.9 million kilos of new plastic. Thus, catering to the circular economy. Therefore, such developments and initiatives taken by various Milk producers in the region have been driving the demand for rPET bottles for milk packaging.

PET Bottles Market Competitor Analysis

The PET Bottles market is highly competitive due to multiple domestic and international vendors. The market appears to be fragmented, with the major players adopting various strategies like mergers, acquisitions, product innovation, and strategic partnerships to expand their reach and stay competitive. Some of the major players in the market are SABIC, Amcor Plc, Berry Global Inc., Indorama Ventures, Graham Packaging Company, and more.

In July 2022, Amcor Rigid Packaging (ARP) launched samples of spirits bottles made of recyclable polyethylene terephthalate (PET) that fulfill the newly approved U.S. Tax and Trade Bureau (TTB) sizes. The company's new PET bottles were developed to provide customers the freedom and flexibility to explore new markets.

In March 2022, Berry Global Group partnered with Koa to launch Body Cleanser & Body Moisturizer bottles made from 100% recycled plastic. Produced at the company's manufacturing facility in Winchester, VA, the PET bottles are made with 100% PCR and silk-screen decoration, which eliminates the requirement to account for label materials in the recycling process, aligning with Koa's commitment to sustainability.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
    • 4.2.2 Increasing Demand from Bottled-water Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Environmental Concerns Regarding Use of Plastics
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter Five Forces
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 5.1 Stretch Blow Molding
  • 5.2 Injection Molding
  • 5.3 Extrusion Blow Molding
  • 5.4 Thermoforming

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 End-user Vertical
    • 6.1.1 Beverages
      • 6.1.1.1 Packaged Water
      • 6.1.1.2 Carbonated Soft Drinks
      • 6.1.1.3 Fruit Juice
      • 6.1.1.4 Energy Drinks
      • 6.1.1.5 Other Beverages
    • 6.1.2 Food
    • 6.1.3 Personal Care
    • 6.1.4 Household Care
    • 6.1.5 Pharmaceuticals
    • 6.1.6 Other End-user Verticals
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 South Korea
      • 6.2.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Mexico
      • 6.2.4.2 Brazil
      • 6.2.4.3 Argentina
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 United Arab Emirates
      • 6.2.5.4 Rest of Middle East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SABIC
    • 7.1.2 Indorama Ventures Public Company Ltd
    • 7.1.3 Neo Group UAB
    • 7.1.4 Novapet SA
    • 7.1.5 BASF SE
    • 7.1.6 Amcor Plc
    • 7.1.7 Berry Global Inc.
    • 7.1.8 Graham Packaging Company Inc.
    • 7.1.9 Alpha Packaging
    • 7.1.10 Plastipak Holdings Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS