市場調査レポート
商品コード
1182231
ペットボトルの世界市場、規模、調査と予測:エンドユーザー別(飲食品、パーソナルケア、ハウスホールドケア、医薬品、その他エンドユーザー垂直)および地域分析、2022-2029年Global PET Bottles Market Size study & Forecast, by End-user (Beverages, Food, Personal Care, Household Care, Pharmaceuticals, Other End-user Verticals) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ペットボトルの世界市場、規模、調査と予測:エンドユーザー別(飲食品、パーソナルケア、ハウスホールドケア、医薬品、その他エンドユーザー垂直)および地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年12月19日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
PETとはポリエチレンテレフタレートのことで、ペットボトルによく使われるポリエステルの熱可塑性高分子樹脂のことです。
ペットボトルは、PP、HDPE、PVCボトルと比較して、耐久性、透明性、軽量性、非反応性、安価性、熱安定性に優れています。さらに、この材料は何度もリサイクルできるため、生産コストを下げることができます。市場成長の主な要因は、ボトルウォーター業界からの需要の増加、軽量パッケージングの採用拡大、フレキシブルパッケージングソリューションの需要増加です。このため、予測期間中、ペットボトル市場の有利な需要を後押ししています。
ペットボトルは、ボトルウォーターの包装に広く使用されています。飲料業界におけるペットボトルの成長は、ボトル入り飲料水とノンアルコール飲料の需要増に伴う成長が期待されます。ボトルウォーターの需要は、高品質な飲料水を求める顧客の傾向、汚染された水道水を飲んで病気になることへの懸念、ボトルウォーターが提供する携帯性と利便性の3つの要因に起因しています。国際ボトルウォーター協会によると、2020年、アメリカ人は150億ガロンのボトルウォーターを消費し、2019年から4.2%増加しました。(前年の3.7%増と比較すると)。それに伴い、2020年にはアメリカ人一人一人が平均45.2ガロンのボトル入り水を消費し、前年比3.5%増となりました。その結果、ボトルウォーターの消費量の増加は、市場にとって有利な需要を生み出します。また、可処分所得の増加と西洋化は、予測期間中に市場の有利な機会を推進すると予想されます。しかし、プラスチックの使用に関する厳しい政府の法律は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長を抑制します。
世界のペットボトル市場調査のために考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。アジア太平洋地域は、飲料産業における需要の増加、都市化の進展、可処分所得の増加により、市場シェアの面で世界を席巻しています。一方、北米は、人々のライフスタイルの変化や高品質なパッケージ製品への需要の増加などの要因により、予測期間中に最高の成長率を示すと予想され、北米地域全体のインスリン市場のための有利な成長の見通しを生み出します。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global PET Bottles Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. PET refers to polyethylene terephthalate, a thermoplastic polymer resin from the polyesters that are commonly used to make plastic bottles. PET bottles are more durable, transparent, lightweight, non-reactive, inexpensive, and thermally stable than PP, HDPE, and PVC bottles. Additionally, the materials can be recycled many times, which lowers the cost of production. The key factors driving the market growth is rising demand from the bottled-water industry, growing adoption of lightweight packaging, and increasing demand for flexible packaging solutions. Thus, propelling the lucrative demand for the PET bottles market during the forecast period.
PET bottles are widely used for packaging bottled water. The growth of PET bottles in the Beverage industry is expected to experience growth with the growing demands for bottled water and non-alcoholic beverages. The demand for bottled water is attributed to three factors: customers' propensity to demand high-quality drinking water specifically; their concern of acquiring the disease after drinking contaminated tap water; and the portability and convenience offered by the bottled water. According to International Bottled Water Association, in 2020, Americans consumed 15 billion gallons of bottled water, an increase of 4.2% from 2019. (Compared to a 3.7 per cent increase the previous year). Accordingly, each American consumed 45.2 gallons of bottled water on average in 2020, an increase of 3.5 per cent from the previous year. As a result, the rising consumption of bottled water creates lucrative demand for the market. Also, rising disposable income and westernization would anticipated to propel the lucrative opportunity for the market during the forecast period. However, the strict government laws concerning the usage of plastics stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global PET Bottles Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia-Pacific is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the growing demand in the beverages industry, rising urbanization and increasing disposable income in the region. Whereas, North America is also anticipated to exhibit the highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as changing lifestyle of the people and increasing demand for high-quality packaged products in the region would create lucrative growth prospects for the Insulin market across North America region.
Major market players included in this report are:
Amcor plc
Berry Global, Inc
Alpha Packaging, Inc.
Gerresheimer AG
Graham Packaging Company
Plastic Bottle Corporation
MCorp Technologies Inc
Taiwan Hon Chuan Enterprises Co., Ltd.
Esterform Ltd
Retal Industries Ltd
Recent Developments in the Market:
Global PET Bottles Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: End-user, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By End-user:
Beverages
Food
Personal Care
Household Care
Pharmaceuticals
Other End-user Verticals
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World