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市場調査レポート
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1197892

PAP・パラセタモール市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Pap and Paracetamol Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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PAP・パラセタモール市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

PAP・パラセタモール市場は、予測期間中にCAGRで4.3%の成長が予測されています。

COVID-19のパンデミックは、市場に大きな影響を与えました。パラセタモールは広く入手可能なため、NICE、NHS、CDC、GOIの保健家族福祉省(MOHFW)など、世界中のさまざまな医療当局によって、大人と子どもの発熱を治療するためにCOVID-19を推奨されました。COVID-19のパンデミックは当初、パラセタモールなどの一般用鎮痛剤に莫大な需要を生み出し、自国に十分な在庫を維持するために、現地当局が必須医薬品の輸出を制限する事態を招きました。しかし、COVID-19の影響で急増した鎮痛剤の需要は、流行後の患者数の減少や代替品の入手可能性により、沈静化したと分析されています。一方、業界内では戦略的な取り組みや革新的な製品の発売が増加しているため、分析期間中、市場は安定したペースで成長すると予想されます。例えば、アクサニオは2022年3月に100%植物由来成分を使用した「パラベガニオ」を開発し、The Vegan Societyによるビーガン認定を受けた最初の製品となっています。こうした製品の発売により、未開拓の人口層の獲得が見込まれ、市場の成長につながる可能性があります。

また、痛みに関する有病率の増加や、p-アミノフェノール(PAP)・パラセタモールが他の鎮痛剤と比較して優れていることなどの要因が、市場の成長を高めると予想されます。

2021年9月に発表された記事によると、Interventional Pain and Spine Centre(IPSC)は、インドの成人人口の19%が何らかの慢性疼痛に苦しんでおり、女性では25%の有病率であると述べています。このように、痛みに関する問題は、セルフメディケーションのために鎮痛剤を使用する大きな理由となっています。同様に、このような痛みに関連する状況に対処するため、様々な企業が、製品の上市、M&A、合弁事業、製品開発など、有機的・無機的な戦略的開発を行っています。例えば、2021年6月、バイエルはインドで頭痛緩和薬「サリドン」のリニューアルを含む10ブランドを発売しました。このリニューアルは、バイエルが発展途上地域における店頭販売事業を成長させることにつながるでしょう。

さらに、パラセタモールは他の鎮痛剤と比較して様々な利点があります。例えば、2022年3月、Informa UK Limitedに掲載された記事によると、世界中の人々が他のどの鎮痛剤よりもパラセタモール(アセトアミノフェン)を使用しており、市販で手軽に入手できることに加え、その人気は、特に高齢者や合併症を持つ成人などの高リスクユーザーにおいて、指示通りに服用すれば概して忍容性が高く、他の鎮痛剤よりも安全性が高いと考えられることに拠るものです。

このようなパラセタモールの利点と、痛みに関連する疾病の増加により、予測期間中の市場の成長が加速されると予想されます。しかし、薬剤の副作用が市場成長の妨げになることが予想されます。

PAP・パラセタモールの市場動向

予測期間中、錠剤医薬品セグメントが大きな市場シェアを占めると予想される

タブレット型医薬品セグメントは、分析期間中にかなりの市場シェアを獲得すると予測されています。インフルエンザの流行、これらの製剤の入手可能性と人気、処方箋の増加などが、この分野の成長を後押しする主な要因となっています。

CDCは毎年、米国の人口におけるインフルエンザの総症例数を推定しています。2021年から2022年のCDCのデータによると、米国におけるインフルエンザ罹患者数は800万~1,300万人でした。このうち、370万~610万人が医療機関に治療を求め、8万2000~17万人が入院しています。したがって、このようなインフルエンザの高い流行は、このセグメントの成長を促進する重要な要因の1つとなっています。

さらに、現地の市場関係者によるPAPやパラセタモール錠の生産量の増加や、入手を促すための取り組みが、予測期間中のセグメントの成長を促進するものと考えられます。例えば、SEQENSは2021年6月、SanofiおよびUPSAと提携し、フランスのリライアンスプログラムの支援を受けて、新しいパラセタモール生産ユニットを構築するプロジェクトを開始しました。また、このユニットの生産能力は、年間10,000トンのパラセタモールになると報告されています。

このように、錠剤製剤が提供するこのような取り組みや利点は、予測期間中の市場成長を高めると予想されます。

予測期間中、北米が市場を独占すると予想される

北米は、予測期間を通じてPAP・パラセタモール市場全体を支配すると予想されます。主要企業の存在、同地域における発熱、頭痛、偏頭痛の高い有病率、確立された医療インフラなどの要因が、大きな市場シェアの要因として挙げられます。

米国では、予測期間中、市場の成長が堅調に推移すると予想されます。米国片頭痛財団の2021年1月の記事によると、米国では400万人以上の成人が慢性的な日常的片頭痛を経験しており、月に15日以上の頭痛の日があるとのことです。この統計の通り、同国における患者数の増加と可処分所得の増加が、同地域の市場成長を後押しすると予想されます。同様に、2022年11月、カナダ政府は、第47週に合計8,242件の実験室検出(インフルエンザA 8,226件、インフルエンザB 16件)が報告されたとするインフルエンザ週報を発表しました。第47週に検出されたサブタイプ別インフルエンザAのうち、95%(2,214人)がインフルエンザA(H3N2)、5%(119人)がインフルエンザA(H1N1)であることがわかりました。第47週に年齢情報が必要とされた検出数(5,096)のうち、2,339(46%)は0~19歳の個人でした。このように、インフルエンザの増加により、同地域ではPAPやパラセタモール製剤の消費量が増加し、市場の成長が期待されます。

さらに、2021年11月、米国FDAはHyloris Pharmaceuticals SAによるMaxigesic IVの新薬承認申請(NDA)を受理しました。同剤は、術後疼痛治療薬として、パラセタモール1000mgとイブプロフェン300mgの輸液を配合した独自の製剤です。このような規制当局による申請受理は、将来的に新製品の市場参入につながり、その結果、この地域の市場成長につながる可能性があります。

PAP・パラセタモール市場の競合他社分析

PAP・パラセタモール市場は、複数の大手企業によって構成されており、競争は緩やかです。市場で大きなシェアを占める主要企業には、Cipla Inc.、Dr. Reddy's Laboratories Ltd、GlaxoSmithKline plc、Sanofi、Sun Pharmaceutical Industries Ltdなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 疼痛関連疾患の有病率の増加
    • 他の鎮痛剤に対する優位性
  • 市場抑制要因
    • 薬物による副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • タイプ別
    • 粉末
    • 顆粒
  • 用途別
    • 錠剤
    • 顆粒剤
    • 経口剤
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BOC Sciences
    • Cipla Inc
    • Dr. Reddy's Laboratories Ltd
    • Genesis Biotec
    • GlaxoSmithKline plc
    • Granules India Limited
    • Lu'an Pharmaceutical
    • Mallinckrodt Pharmaceuticals
    • Sanofi
    • Sun Pharmaceutical Industries Ltd
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68086

The PAP and Paracetamol Market is expected to register a CAGR of 4.3% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the market. Paracetamol, due to its widespread availability, was recommended by various healthcare authorities around the world, such as the NICE, the NHS, the CDC, and the Ministry of Health and Family Welfare (MOHFW) of the GOI, for treating fever in adults and children with COVID-19. The COVID-19 pandemic initially created a tremendous demand for OTC analgesics, such as paracetamol, which led to restrictions on the export of essential drugs by local authorities to maintain sufficient stock in their country. However, as per the analysis, the exponential surge for analgesics created as a result of COVID-19 subsided owing to the lesser number of cases and availability of alternatives in the post-pandemic phase. On the other hand, the market is expected to grow at a stable pace over the analysis period due to the growing number of strategic initiatives and innovative product launches within the industry. For instance, in March 2022, Axunio developed Paraveganio, using 100% plant-based ingredients, and it is now the first product to be certified as vegan by The Vegan Society. Such product launches are expected to acquire an untapped population base, which may lead to the market's growth.

Factors such as the increasing prevalence of pain-related incidences and the advantages of para-aminophenol (PAP) and paracetamol over other analgesics are expected to increase the market's growth.

According to the article published in September 2021, the Interventional Pain and Spine Centre (IPSC) stated that 19% of the Indian adult population suffered from chronic pain of some kind, with a 25% prevalence in females. Thus, issues related to pain are major reasons for the use of analgesics for self-medication. Similarly, in order to counter such pain-related conditions, various companies are undertaking organic and inorganic strategic developments, including product launches, mergers and acquisitions, joint ventures, and product developments, among others. For instance, in June 2021, Bayer launched 10 brands, including the relaunch of the headache relief medicine Saridon in India. The relaunch will help Bayer grow its over-the-counter business in developing regions.

Moreover, paracetamol has various advantages over other analgesics. For instance, in March 2022, an article published in Informa UK Limited stated that people worldwide use paracetamol (acetaminophen) more than any other analgesic; besides being readily available over-the-counter (OTC), its popularity rests on being generally well tolerated and considered safer than other analgesics when taken as directed, especially in high-risk users such as older people or adults with comorbidities.

Thus, such advantages of paracetamol, coupled with an increased prevalence of pain-related incidences, are expected to accelerate the market's growth over the forecast period. However, the adverse effects of drugs are expected to hinder the market's growth.

PAP & Paracetamol Market Trends

Tablet Drug Segment is Expected to Hold a Significant Market Share Over the Forecast Period

The tablet drug segment is anticipated to garner a substantial market share over the analysis period. The increasing prevalence of flu, the availability and popularity of these formulations, and the growing number of prescriptions are some of the key factors boosting the segment's growth.

The CDC annually estimates the total number of flu cases in the United States population. According to CDC data for 2021-2022, the number of flu illnesses in the United States was between 8-13 million cases. Among these, 3.7-6.1 million sought care from their healthcare provider, and 82,000-170,000 were hospitalized. Thus, such a high prevalence of flu is one of the key factors driving the segment's growth.

Furthermore, the increased production of PAP and paracetamol tablets through local market players and initiatives to encourage availability is expected to drive segment growth over the forecast period. For instance, in June 2021, SEQENS launched the project to build a new paracetamol production unit in partnership with Sanofi and UPSA and with the support of the France Reliance program. It also reported that the unit will have a capacity of production of 10,000 tonnes of paracetamol per year.

Thus, such initiatives and advantages offered by tablet formulations are expected to increase market growth over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Market Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the overall PAP and paracetamol market throughout the forecast period. Factors such as the presence of key players, the high prevalence of fever, headaches, and migraines in the region, and the established healthcare infrastructure, which are some of the key factors responsible for its large market share, are responsible for the market's growth.

The market growth in the United States is expected to be robust during the forecast period. According to the American Migraine Foundation January 2021 article, more than 4 million adults in the United States experience chronic daily migraine, with at least 15 headache days per month. As per the statistics, the increasing patient pool and disposable revenue in this country are expected to boost the market's growth in the region. Similarly, in November 2022, the Government of Canada published a Weekly Influenza Report stating that in week 47, a total of 8,242 laboratory detections (8,226 influenza A and 16 influenza B) were reported. Among the subtyped influenza A detections in week 47, 95% (2,214) were influenza A (H3N2), and 5% (119) were influenza A (H1N1). Among the detections for which age information was required in week 47 (5,096), 2,339 (46%) were in individuals aged 0-19 years old. Thus, increasing flu is expected to increase the consumption of PAP and paracetamol formulations in the region, which is expected to increase the market growth.

Additionally, in November 2021, the US FDA accepted the New Drug Application (NDA) for Maxigesic IV by Hyloris Pharmaceuticals SA. It is a unique combination of 1000 mg paracetamol and 300mg ibuprofen solution for infusion for the treatment of postoperative pain. Such application acceptance by the regulatory authorities may lead to the entrance of new products into the market in the future, thereby leading to market growth in the region.

PAP & Paracetamol Market Competitor Analysis

The PAP and Paracetamol Market is moderately competitive and consists of several major players. Some of the major players in the market that hold a significant share include Cipla Inc., Dr. Reddy's Laboratories Ltd, GlaxoSmithKline plc, Sanofi, and Sun Pharmaceutical Industries Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalence of Pain Related Incidences
    • 4.2.2 Advantages over Other Analgesics
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Adverse Effects of Drugs
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value in USD million)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Powder
    • 5.1.2 Granules
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Tablet Drug
    • 5.2.2 Granules Drug
    • 5.2.3 Oral Solutions
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 BOC Sciences
    • 6.1.2 Cipla Inc
    • 6.1.3 Dr. Reddy's Laboratories Ltd
    • 6.1.4 Genesis Biotec
    • 6.1.5 GlaxoSmithKline plc
    • 6.1.6 Granules India Limited
    • 6.1.7 Lu'an Pharmaceutical
    • 6.1.8 Mallinckrodt Pharmaceuticals
    • 6.1.9 Sanofi
    • 6.1.10 Sun Pharmaceutical Industries Ltd
    • 6.1.11 Teva Pharmaceutical Industries Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS